Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szeva Sharx!
Láttalak tegnap a visegrádi mol kútnál,megismertem a 13számot
Csak mire leesett hogy ki is vagy elrongyoltál ezerrel
F3 nál bonyolultabb, de szerintem azt is meg lehet csinálni. Ezt a félét egyszerű volt, mert levettem a kapaszkodót és lemértem, aztán tovább gondoltam és megvalósítottuk. Nem magam csináltam. Amire figyelni kell, hogy erős legyen, könnyű és lejtsen az ülés felé. Ja és úgy kimérni a doboz helyét, hogy az utas is elférjen.
Ezt a megoldást F2-re is meg lehet valósítani, az F3-nál nem tudom milyen felfogatása van a kapaszkodónak...még nehogy én is csináljak egy ilyet
Köszi a tippet
Amit mi is csináltunk, mondhatni erős. Ráültem és minimálisan ugráltam rajtam.

Szóval azzal nem lesz gond, de még nincsen készen. Apróbb megoldások hiányoznak még. Amúgy ez Sne motorja.

Sajátomra meg ilyet csináltam: (ez a prototipus)
Tudom hogy ott a helye,csak én is úgy szerettem volna hogy ne legyen megfúrva az idom.
Hétvégén kipróbáltuk, ez a gomba csak arra jó amit lánglovag is említ, ha eldől a motor megvédi az idomot, sajnos csúszásnál sokat nem ér. Eldöntéskor hamarabb leért a lábtartó a váltó és a utána a kuplungdekli. Tehát nem az igazi...
Kérdésem az lenne, ha csináltatnék arra a helyre ahova gyárilag tervezték, akkor a fent említett dolgok nem érnének le?
Csak mert az az LSL gomba elég kicsi és annyival nincs lejjebb szerintem.
Az enyémet nézted?
Szerintem atom erős lett.. tesztelve még nem lett.. megvan a platni tartó is, amint lesz kis idő összerakjuk, és fotót is rakok fel róla

Nekem nagyon tetszik kinézetre is... passzol a színe is, és ettől erősebbet nem nagyon tudok elképzelni...
hallom, gyártottál doboztarto konzolt. Én f4 re faragtam egyet, de a gyári alkatrész ami tartotta, a zártartó keresztvas eltört. Ja, előtte még elhagytam a dobozt is, szóval én már csak atomerősre tervezek.
Hali zotya73!
Ha puha a rugózás és könnyen felüt akkor kevés a rugó előfeszítése. Mindenképp a rugót húzd feszesebbre, ezzel tudod keményíteni. A gáztartályon a csollapítást tudod szabályozni, szerintem azt ne tekergezsd, azzal a felütést nem tudod kiküszöbölki.
Sziasztok!
A 2000-es CBR F4-es mocimon úgy érzem, hogy a hátsó
rugóstag könnyen felüt, puha.
Szerintetek hol érdemes állítani, a gáztartálynál, vagy a másik
hátsó állítási ponton?
lav teljesen igazad van, ha valaki teljesértékű bukógombát akar felrakni a 600f-re, mi bukáskor is véd, akkor az álltalad bejelölt helyre az idomot megfurva kell azt felrakni.
Én a gombát csak úgy kaptam ajándékba konzol nélkül, az idomot megfurni nem akartam. Kicsi esztergályos munka után felraktam az idom felfogatási pontjához az egyedileg esztergált távtartóval a vázra. Mivel csak egy 8-as csavar tartja bukáskor biztos letörik, de sima eldőléskor azért megvédi az idomot, ez biztos mert az egyik haveré már így az oldalára dőlt és működött. Persze ismétlem ezen megoldás bukáskor biztos letörik, tehát ha valaki így szereli az ezzel számoljon.
HALI
Bocs, hogy beledumálok, de amiről beszéltek, van helye, csak az idom mögé nézz be.
Ahová ti rakjátok ,szép, de nem sok az értelme
Ja, és 1 precíz fúrás is kell hozzá koronával. Sokan azt mondják, én nem fúrok idomot, de ha örökre ott hagyod mit számít. OTT A HELYE
Tanulság képpen!
Tavasszal kicseréltem a szokásos dolgokat (olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertya) De a motorozások alkalmával azt tapasztaltam, hogy 6. ban 11 ezer fölé nem akar pörögni a gép. Gondoltam a karburátor (enyém még karbis) körül lehet valami gond, piszkos lehet és nem kap elég üzemanyagot. Levegőt kell, hogy kepjon hisz a szűrőt tisztítottam. Szétszedtem a gépet, karbisor leszed és szétszed. Láss csodát minden oké piszoknak semmi nyoma, de ha már leszedtem akkor átfujatgattam a fúvókákat. A szerelő agyamon akkor villant át a szerelés alapszabálya, MIELÖTT VALAMI BONYOLULTAT SZÉTSZEDSZ, NÉZD MEG A LEGELSŐ ÉS LEGEGYSZERÜBB HOZZÁ TARTOZÓ ALKATRÉSZT jelen esetben a BENZIN SZŰRŐT. Hát a 40 ezer kilóméter alatt e nem sokat emlegetett, de nagyon fontos alkatrész úgy eltömődött, hogy azt csodálom miként tudott átengedni egyátalán benzint.
Karbisor visszarak, motor összeszerel, benzinszűrő rendel.
Ezt csak azért írtam le, hogy ha valakinek hasonló gondja van a gépének először is a szűrőt nézze meg (amit ezután többször is ellenőrizni fogok) és ne csináljon magának feleslegesen 2 órás munkát. Én szerelő létemre is megfeletkeztem az aranyszabályról
bmw318ti ügyesen megoldottad a gomba felrakását , én is ugyan ezen módon raktam fel az enyémre. Az idomba a perselyt csináltazsd meg mert akkor jó ha végig fémen ül fel a gomba és akkor lehet normális erővel meghúzni a csavart.
Élesben sose teszteld!
Köszi szépen. Időben, munkában sem volt kevés, és a srácok is sokat segítettek, ki miben tudott
Az enyémet szívességért csinálták, ami eladó is lehet pedig gyári givi.
Szép lett, igényes munka, és gondolom a bolti ár töredékéért
Jó ez a csináld magad elv
Jó ötlet. Nálam is így lesz valahogy.
Azt ne bánd, hogy a gomba nem hosszabb, az sem jó ha túl hosszú, akkor nem csúszik, hanem törik.

Ja és sose legyen rá szükség! Üdv.
Én kivettem a gyári távtartót.
Azokat az alkatrészeket csináltattam amik a képeken is láthatóak.
Maga a gomba 6,5cm + 1,6 cm a kisebb rész ami már az idomban van.
2,7 cm a távtartó a műanyag mögött. És mindezt egy 12 cm-es M8-as csavar rögzíti.
Azon gondolkodom hogy csináltatok még egy pici perselyt a műanyag idom belselyébe hogy a műanyagot teljesen kizárjam, így a csavart is sokkal bátrabban meg merném húzni.
Ok, most nézem a képet, csak a csavar fér bele, tehát nem.
Szerinted a távtartó kibír ennyit?
Rendben,feltöltöm ha meglesz
Csak nehogy szar idő legyen
Ahogy ígértem gomba-tapasztalatok:

Sajnos kiderült, hogy az általam vásárolt "bukógomba" konstrukciós hibában szenved:

-először is adtak hozzá egy kis műanyag alátétet, ami a gombát tartja távol az idomtól, ugyanakkor nem eléggé hosszú ahhoz, hogy a fém rögzítési pontot (idomcsvar távtartóját) elérje, az idom süllyesztett részére fekszik fel, így félő, hogy azt törné össze.

-másodszor: már korántsem vagyok biztos abban, hogy az idomcsavar távtartója megfelelő rögzítési pont: ugyanis az meg a vázhoz van rögzítve. és ha letörik, akkor gáz van...

Most azon agyalok, hogy mi a megoldás. Valszeg kellene esztergáltatnom egy megfelelő vatagságú (3-4 cm) alátétet (hengert) amit ráhúzok a távtartóra, így a gomba erre fekszik fel, nem adja át az ütést a távtartónak. A váznak viszont átadja, de annak ennyit bírnia kell. Ehhez viszont faragni kell az idomot a rögzítés mentén.

Te hogy csináltad? Távtartóra ráhúzod a hengert, vagy nem?
köszi, mennyiért csinálták a tartót?
Exup ha már lesz kamerátok a felvételeket remélem megosztod velünk is
5000 volt az esztergályos munka, 600 a két csavar (10.9 erősségű, a 8.8-as is elég lehet az csak 83 ft) festéket meg találtam otthon :)
Felrakni 5 perc se volt.
Gondolkozok azon hogy csináltatok tengelygombákat is mondjuk danamidból.
Köszi és ez neked mennyibe fájt? és gondolom te raktad fel.