Már amikor az időpontot kértem kikötötték előre, hogy gyári kémény nélkül el se vigyem, mert őket nem érdekli semmilyen típusbizonyítvány, semmilyen E-jelzés, sem a tompító. Ha nem gyári, akkor nincs műszaki.
Gondolhatod, mindenre odafigyeltem, sasszeg a hátsó tengelybe, sehol egy led, sehol olyan alkatrész, amiben nincs e-jelzés, minden szigorúan csak a gyári.
Kipufogót sikerült kölcsönkérnem egy másik hatosról, így az rendben volt. A gumijaim viszont aggasztottak, mert sikerült nagyon kedvező áron beszereznem nagyon puha, de pályázott gumikat. Kicsit meg volt perzselődve mindkét széle. Tudtam, hogy ezt így nem szeretik, ezért fél napot töltöttünk azzal, hogy hőlégfúvóval melegítettük a garázsban a gumit, és kapartuk róla a felszedett és ráragadt gumidarabokat. Szép lett, mintha új lenne.
Nyugodt szívvel vittem műszakira. Ha megnézed, nem egy okádék agyonkókányolt bontószökevényről beszélünk, ezzel nyugtattam magam.
Na, de a gumiba csak belekötöttek... Pirelli Dragon Supercorsa. Ismerjük a mintázatát. Az ember így kezdte: "Nem kéne lecserélni már azt az első gumit? ... Meg a hátsót is." Nézek rá hatalmas, kikerekedett szemekkel: "Miért? Van vagy 4 mm profilmélysége." (és tényleg van is. Azt mondja, hogy az oké, de nem ér ki a minta a gumi széléig. Biztos már így elkopott...
Mondom neki: "Uram, nézzen utána nyugodtan, ennek a guminak soha nem ért ki odáig a mintája, már a gyártósorról így gurult le."
Aztán annyiban hagyta a témát. Körbefényképezte a motort, a gumikat is, megírta a papírt, már toltuk kifelé a motort, mikor monda, hogy "Várjanak csak." Odajött a motor mellé, és elkezdte simogatni a gumit, majd hümmögött, és mondta, hogy mehetünk.
Aztán a NAV-nál észrevettem (külföldi motor volt), hogy elírta a műszaki adatlapon a motorszámot. Kihagyott egy karaktert. Mehettünk vissza. Bemegyek, mondom mi van. Azt mondja oké, kijavítja, de figyeljek már. Rákeresett a gumira, és nem talált olyat, aminek ne érne ki a minta a széléig. Mondom neki, hogy akkor nem jól keresett rá. Azt mondja dehogynem, és mutogatja a képet, hogy direkt lefényképezte a gumi típusát, és arra keresett.
Tudjátok mit fényképezett le ez a szerencsétlen? "Pirelli 180/55 R/17" Dilettánsok.
Tudnék még néhány érdekes sztorit, de azok nem velem estek meg.
Közülük a kedvencem: hidraulikus kuplung. odamegy mellé az ürge, meghúzogatja, és azt mondja: "levegős a fék"
Az NKH-nál (volt KPM) 4.360 Ft a műszaki vizsga, viszont cserébe még jól le is sz*patnak. Márciusban volt hozzájuk szerencsém , és ha tehetem a büdös életbe nem viszek többet hozzájuk semmit. Tisztelet a kivételnek, de nekem nincs velük jó tapasztalatom.
Az enyém 3 hete vizsgázott. Bementem a kpm-hez, azt mondták, hogy kb. 2 hét mire adnak időpontot, átmentem az autóklubhoz, ott meg azt mondta a srác, hogy hozhatom most azonnal. Én gyorsan visszatettem a gyári dobot, aztán vittem is. 9500 ft volt a vizsga, a kpm-nél valamivel olcsóbb, nem?
Én is úgy vagyok vele, hogy mindig a gomba sem védheti meg teljesen az oldalidomot, akkor meg már mind1. Egyébként meg nekem nem tetszik, szóval nekem sem lesz, de ne is kelljen...
Attól függ. Én is ismerek jó pár rémtörténetet a "bárcsak ne lett volna gombám" és jó párat a "bárcsak lett volna" típusból is.
Mindig az esés fajtájától függ. Sima csúszáskor azért nagyon hasznos. Persze jó, ha nem törik le a konzol. Amit Fazer csinált, az szerintem nem fog, bár ez is élesben derül ki.
Egyébként a gomba olyan, mint a koton: jobb, ha van és nem kell, mint ha nincs, mikor kéne
Én azért a konzolos megoldástól óva intenélek, főleg homemade készített konzollal.
Egyszer láttam csak bukógombát "működés közben", és majdnem elsírtam magam.
Történt ugyanis, hogy egy hirtelen fékezés következtében (egyik ismerősöm vezetett) egy motoros felkenődött a csomagtartóra. Yamaha FZ-6, konzolos bukógomba, hogy a gomba elérjen a generátorfedél elé, és megvédje azt. A motoros jött mögöttünk ~80 km/órával, fékeztünk, ő is, de nem eleget. A sebessége ~30-40 km/h lehetett, mikor utolért bennünket. Az ütközés megállította a motort, ami aztán feldőlt. A bukógomba konzolja rögtön eltört, ahogy leért az aszfaltra a gomba, és a gomba szépen kibökte a generátorfedelet. Elfolyt szépen az összes olaj, emiatt nem lehetett a motort lábon hazavinni. Nem tudom, hogy az a konzol homemade volt, vagy gyári, mindenesetre engem meggyőzött arról, hogy ez így semmit nem ér. Sőt, többet árt, mint használ.
Egyébként én is szeretnék gombát, de a fent említettek miatt konzolosat tuti nem fogok felrakni a motorra, a rendes gombához viszont nekem is fúrni kéne, és azt sem vagyok hajlandó megtenni.
Ok akkor majd később rálesek. Várhatóan milyen lesz ez a vezetéstechnikai tréning? Tavaly milyen volt, mire kell számítani? Tisztába vagyok vele, hogy nem olyan mélységű és tartalmas mint egy fizetős akár 1 napos oktatás, de mégis.
Sziasztok!
Tudtok ajánlani olyanműhelyt/szakit, akinek el lehet küldeni a hátsó gátlót felújításra?
Szabolcsban tuti nincs ilyen ember, így kiszedném, elpostáznám.
Köszi előre is a válaszokat!
Gondolhatod, mindenre odafigyeltem, sasszeg a hátsó tengelybe, sehol egy led, sehol olyan alkatrész, amiben nincs e-jelzés, minden szigorúan csak a gyári.
Kipufogót sikerült kölcsönkérnem egy másik hatosról, így az rendben volt. A gumijaim viszont aggasztottak, mert sikerült nagyon kedvező áron beszereznem nagyon puha, de pályázott gumikat. Kicsit meg volt perzselődve mindkét széle. Tudtam, hogy ezt így nem szeretik, ezért fél napot töltöttünk azzal, hogy hőlégfúvóval melegítettük a garázsban a gumit, és kapartuk róla a felszedett és ráragadt gumidarabokat. Szép lett, mintha új lenne.
Nyugodt szívvel vittem műszakira. Ha megnézed, nem egy okádék agyonkókányolt bontószökevényről beszélünk, ezzel nyugtattam magam.
Na, de a gumiba csak belekötöttek... Pirelli Dragon Supercorsa. Ismerjük a mintázatát. Az ember így kezdte: "Nem kéne lecserélni már azt az első gumit? ... Meg a hátsót is." Nézek rá hatalmas, kikerekedett szemekkel: "Miért? Van vagy 4 mm profilmélysége." (és tényleg van is. Azt mondja, hogy az oké, de nem ér ki a minta a gumi széléig. Biztos már így elkopott...
Mondom neki: "Uram, nézzen utána nyugodtan, ennek a guminak soha nem ért ki odáig a mintája, már a gyártósorról így gurult le."
Aztán annyiban hagyta a témát. Körbefényképezte a motort, a gumikat is, megírta a papírt, már toltuk kifelé a motort, mikor monda, hogy "Várjanak csak." Odajött a motor mellé, és elkezdte simogatni a gumit, majd hümmögött, és mondta, hogy mehetünk.
Aztán a NAV-nál észrevettem (külföldi motor volt), hogy elírta a műszaki adatlapon a motorszámot. Kihagyott egy karaktert. Mehettünk vissza. Bemegyek, mondom mi van. Azt mondja oké, kijavítja, de figyeljek már. Rákeresett a gumira, és nem talált olyat, aminek ne érne ki a minta a széléig. Mondom neki, hogy akkor nem jól keresett rá. Azt mondja dehogynem, és mutogatja a képet, hogy direkt lefényképezte a gumi típusát, és arra keresett.
Tudjátok mit fényképezett le ez a szerencsétlen? "Pirelli 180/55 R/17" Dilettánsok.
Tudnék még néhány érdekes sztorit, de azok nem velem estek meg.
Közülük a kedvencem: hidraulikus kuplung. odamegy mellé az ürge, meghúzogatja, és azt mondja: "levegős a fék"