Tatabánya környékén nem tud valaki szerelőt?aki keni vágja a témát.
Mentem a mocival egy húzósabb tempót 140-est úgy húsz kilométeren át és lett egy kis ciripelő ütemes hangja.
Videót töltök majd fel.
Elég sok kérdésem lenne. Most állok motor vásálás előtt és a cbr 600 f-s a jelöltek közzött van. De nem sokat tudok róla. A túra/sport kategória érdekel.
Kérdéseim amik így hirtelen eszembe jutnak:
1. mi a különbség az F1, f2, f3 és f4 között?
2. Valami típus hiba, ami bizonyos év elteltével előszokott jönni?
3. Szervízelési ciklusok? Miket csinálnak az egyes szervízidőpontokban?
4. A lánc kenésén kívül, mi az, amire a szervízelésen kívül a motor igényel és meg kell csinálni.
Szelephézag ellenőrzés itt is játtszik? Karbulátor szinkron itt nincs mivel injektoros motorról van szó.
A másik jelölt a gsx 750 f. Esetleg néhány érv ellenne vagy mellette.
Szivatós gépem utoljára a VFR volt, de úgy emlékszem, még indításhoz sem mindig kellett neki. Ha igen, akkor beindítottam szívatóval, aztán rögtön toltam is vissza annyira, hogy kb. 2e körül forogjon. (valójában az a lényeg, hogy egyenletesen járjon).
Sztem sem kell teljesen bemelegíteni egy motort, ha nem rögvest a versenypályára húz fel vele az ember. Valójában a hidegindítás eleve nagyobb kín a motornak, mint az üzemmeleg használat; plusz a szívatóval dúsított keverék még jobban mossa le a hengerfalról az olajat. Úgyhogy sztem érdemes visszatolni a szívatót, ahogy lehet, aztán, amikor már kimozdult a hőmérő mutatója és rángatás mentesen tud indulni a gép, felülni, és kíméletesen menni vele.
Lánc kenés: Sztem is több mindentől függ, de 1e km-enként a legjobb esetben is érdemes utána fújni. Esőben menés után sokkal hamarabb. A fényesedést szoktam nézni én is.
+1 tipp: nem kell agyon fújni. Sokan annyit fújnak rá, hogy csucsog az egész a takonyban. Belülre egy vékony réteg, aztán csááá.
Köszi,akkor nem csináltam semmit rosszul :)
Lehet hülye kérdések voltak, de számomra fontos, hogy ne tegyem tönkre (főleg hogy jövőre 20 éves) a motorom így inkább kérdezek.
Én beindítom full szivatóval, lassan felkúszik 3000 ig, utána visszább engedem olyan 2000 környékére, sisak, bukó fel, visszatolom és indulás.
Én nem szoktam sokáig melegíteni, csak addig, amíg stabil alapjáratom van szivató nélkül.
De persze amíg nem meleg nem pörgetem 5-6 ezer fölé.
Nem igazán érzem hasznát annak hogy 70-80 fokig felmelegedjen a motor.
Inkább menet közben melegedjen be a gumival együtt, mert így legalább van egy kis kontroll miért ne nyelezzem le egyből a gépet... (hideg gumival) Ez az én véleményem természetesen
Ezt én is megfigyeltem. Nekem is manuális a szivató. Ahogy melegszik folyamatosan engedem vissza. 2000- 2500-tól én nem szoktam hagyni, hogy feljebb menjen. 5 perctől tovább nem igen szoktam várni, hogy melegedjen. Beindítom. Bejövök bukó kabát stb fel kapu nyit aztán indulás. Persze míg nem melegszik be alacsony fordulaton megyek vele csak.
Lánc fújás sok mindentől függ. Spray minőségétől, ha esik vagy vizes az út valószínű sűrűbben kell nem nagyon nézem a km-t. Mindig a láncnak a görgőit nézem. Mikor látom, hogy kezdenek kifényesedni akkor befújom.
Ja és lehetőleg belülről fújd a hátsó lengővilla alatt lefelé. Ott van szükség a kenésre + a centrifugális erő miatt úgy is kifele megy és valószínű nem is veri szét annyira mindenfele a sprayt oda is ahova nem kellene.
Sziasztok
Megint két amatőr kérdésem lenne!
1. Reggel mikor szívatóval indítom a gépet akkor mekkora fordulaton szabad neki pörögnie illetve meddig melegítitek?
Néztem F4i videókat és úgy láttam az elektronika ott 3000 körül tartotta.
2. Milyen időközönként kell a láncot befújni olajozó spray-el? Valahol 500km-et olvastam,ez akár valós infó lehet?
Köszi!
Vett már valaki gázhúzós markolatot? Keresgéltem magyar neten, nem igazán találtam csak a pinkmotors-nál 10 ezer magaslatán.
Gyári 8,5 ezer.
Köszi az infót előre is.
Mentem a mocival egy húzósabb tempót 140-est úgy húsz kilométeren át és lett egy kis ciripelő ütemes hangja.
Videót töltök majd fel.