Nem mindent kell elhinni :)
Olyat is hallotam már szó szerint: 4 ütemű gyújtó gyertya 2 ütemű gyújtó gyertya :) Szóval semmin se lepődök meg főleg nem katalóguson,mindenesetre a karburátoros tipusra felsoroltjaim igazak...
injektoros: csak az elv változott (cv karbi helyett kapott injektort) kétlem az égéstér is módosult volna...injektorosnál...nem hinném hogy más gyertyát igényelne...(am a honda könyvében is írja +a szervíz gépkönyvében is az ngk 8 és 9-est karbisnál
Ne haragudj,nem akartam hülyeséget írni,de az NGK katalógus írta azt,hogy gyárilag 2004-2006-ig CR9E,2007-2010-ig pedig CR8E-vel szerelték fel őket.Ja és tisztában vagyok,hogy a számok a hőérték nagyságát mutatja.
Esetlegesen még anyit hogy olyan 400'c és 800'C fokon a gyertya öntisztuló,ez alapvető a jó működésnek,és hosszú csereintervallumnak.A Hő nagy része 90% a menetes részen és a tömítő alátéten vezeti át a hengerfejtömbe,a többi hőtadásal távozik a külső levegőbe.
Ennek a lényege hogy igencsak fontos pl egy alapvető dolog a gyertya pontos lehúzása Nm-erben,mivel a tömítőalátét felelős a hő felének kb elvezetéséért,pl a nem megfelelő érintkezés hiánya:gyertya túlmlegedés....
Más Nm-erel húzunk le egy új tömítőalátéttel szereltet,és másal egy már használt összenyomódott tömítőalátéttel lévő gyertyát...
Aztse árt tudni nem minden gyertya jó minden használati körülményhez,ezért a gyártó kínál városi és tartós tempóra valót ( NGK CR8E vagy CR9E.....)(nekeverjük már a hülyeséget hogy karbis meg injektoros)....azt azé van :D a 8-as és a 9-es más hőértékű enyi!
Am ezek a csúcsgyertyák anyit tudnak ELVILEG hogy más a központi és más a test elektródájuk kialakítása+anyaguk ezáltal intenzívebb elektromos mező érhető el,magyarán hatékonyabb a szikraképződés,esetlegesen csökken a szikrához szükséges feszültség is,és némi teljesítményjavulás érhető el....
am meg egy soros 4 hengeresbe illik cserélni 10-16Ekm-er után egy kéthengeresbe meg 6,5-10Ekm-er után a motor jellege miatt...ez nem azt jelenti hogy az a gyertya nem adna már le szikrát ,hanem a gyártó a teljesítmény megörzése végett előírt minden gyertyára vonatkozó csee intervallumot,ahol ellenőrizni kell a gyertyát+cserélni is....A gyertyát is szervízelik :pl tisztítás hézagbeállítás+kopik is,így fokozatosan károsodik és véges életartammal rendelkeznek .Tisztítása leginkább kiégetésel történjék,drótkefézésel csak az elektródákat sérti az ember...1 parányi piszokszem vagy kokszem fémszemcse is elengedő hogy a gyertya rossz helyen húzon át...ugyan ez fontos a külsejére is és a fészkére is,porcelánrész tisztítása és a gyertyafészek tisztítása pl kivétel előtt kifújatni nem az égéstérbe hullajtani a sok port piszkot....ha végképp keféfel kell tisztítani a gyertyát akkor meg sose bronzkefét használjunk,az bizony rákenődik a szigetelő porcelánfelületekre,és a szigetelő hatást akár meg is szüntetik,így nem az elektródák között jön létre a szikra hanem a szigetelő felületén,kúszóáramként....így max drótkefe(acéldrótos) és alapos áitatott rongyos tisztítás kifújatás!
ha nem is 8000km-er de 10.000km-er után kicserél elrak tartalékba...befér a csomagtartóba :)
NGK CR8E vagy NGKCR9E
Denso-ból U24ESR
Platinából CR8EVX
Iridiumból CR8EiX
8000km-erenként csere
0,6mm-0,7mm gyertyahézag
Érdemes enyit tudni azért:
A Gyújtógyertya igencsak mostoha körülmények között dolgozik,az égéstér hőmérséklete elérheti a 2500'C-ot is a nyomás pedig akár a 55-60bar-t.Itt a gyertya nemkicsit van kitéve a hőmérséklet és a nyomás változásainak,(pl elégő benzin hőmérséklete és a részben alacsony hőmérsékletű friss keveréktöltetig+elviseli(elkell neki ) a nagy feszt kb akár 30.000V mechanikai rezgéseken át a kipufogógáz igencsak korrozív hatását....
nekem a 250-esbe irridium gyertya van gyárilag hát annyi hogy tovább birja biztos mint a sima gyertya. mondom nekem pl 48 ezeret ír elő gyertya cserére
Sziasztok !
A véleményetekre lennék kíváncsi, ugyanis egyik ismerősömék CBR-je csak akkor hajlandó elindulni hosszas állás után , ha egy légszűrőn keresztül bevezetett csövön ( egyik szerelő kókányolása) fecskendővel benyomom a benzint. Ezek után pöc-röff indul semmi gáz nincs, de 3-4 óra állás után is tökéletesen indul, megy mint az állat semmi gondja nincsen, így mentünk is vele egy 20 km-t. Viszont másnap reggel megint nem volt hajlandó elindulni, de ha felöntöd megint benzinnel megint indul.. Benzincsapra tippelek én, lehet hogy hülyeség , ha van ötletetek és megosztanátok velem , megköszönném :)
hát kábé nekem 50 et mondanak az enyémre 39után kicseréltem de nem azért mert szar volt , igy alakult most 80 90 ezerig biztosan nem kell a gyertyáimhoz nyulni. szerintem a kisgépnél se kellene sokkal sürübben 4 ütemü motor , nem eszi a gyertyákat. talán az olajcseréje 6 8 ezer az már sokkal reálisabban hangzik
Lehetséges hogy,sőt valószínűnek tartom a motor által keltett rezonancia végett és laza kontaktok végett pisloghat be.
Akár Csatlakozó,saruvég,kábelmegtörés,Rossz csatlakozó felületek(korrodált)...
Mérj rá multiméterrel fordulaton az égőre menő kábel ágára menyi V-jön az izzóhoz. 12v feletti kellene lennie.
Esetlegesen kezdi megadni magát az égő ...(nem szereti a kontakthibát--túlmelegedés is felléphet)(beég a csatlakozás)
Bajonettzáras izzónál eleve csak nekinyomódik egy forrasztott pont egy forasztott pontnak
laza kapcsolat esetén jól betud kopni beég hol érintkezik hol nem
kiveszed az izzót és megnézed az izzón lévő forasztott pötyöket,és az ellenrészt is a foglalatba.Biztosra veszem jól kikopott beégett kis árkot mart már bele azért pislog a jobb(nekem is a jobb oldali volt)
Vagy égett ,vagy nem ....hameg égett elég gyengén megmozgattam kézzel akkor megjavult...tanulság: újraforasztottam a pötyöket+kapott normális égőket biztosítékot+stabil tápfeszt(+12V,-12V) és relét azóta megszünt a hiba,nem ég be a csatlakozás az izzónál....
Cbr 125-ösök figyelem!
12V 50/35W-os izzók eladóak készletben
1 készlet 10db-os 5000Ft egy készlet,ez még minőségi Tungsram izzó, nem Narva meg ilyenek.
Hosszú élettartam én gépembe is ilyen van!
A gép elbírja a 100W-ot bőven,de érdemes beszerelni egy relét(fénykapcsoló) kérésre aki készletet vesz mellékelek egy kapcsolási rajzot bekötéshez)
Elbírja annélkül is de én a kapcsoló védelme érdekében raktam be relét
Így a távfény kapcsolóval a relé +12V-ját kapcsolom ami egy az 1-be aksiról megy +egy biztosíték
Így 12V bőven megvan az izzón és aki kicsit is tanult valamit az tudja menyire fontos egy égőnél akárcsak 0,3-0,4V nemhogy akár 1V feszültségcsökkenés.
A fényerőség garantáltan kiválló és a froncsor is bírja!
Tipushibának tudom be a motor jobb vagy bal oldala mindig kiégett másoknál is,mióta kiépítettem a kört és ez az izzó van azóta nincs probléma!Érdeklődjetek!
Belenyomtam az uj motorba 1200 km 18 nap alatt. 100 ig szepen gyorsul, utana gyengelkedik. Harmadikban tudja a 90 utana csak fogyasztas csokkentes. Elso meresem a fogyasztasra nagyon kimelo modban 2,3 lit szazom. Majd ujbol merem mert mostmar porgetem neha jobban... Jo motrozast a tarsasagnak!
Olyat is hallotam már szó szerint: 4 ütemű gyújtó gyertya 2 ütemű gyújtó gyertya :) Szóval semmin se lepődök meg főleg nem katalóguson,mindenesetre a karburátoros tipusra felsoroltjaim igazak...
injektoros: csak az elv változott (cv karbi helyett kapott injektort) kétlem az égéstér is módosult volna...injektorosnál...nem hinném hogy más gyertyát igényelne...(am a honda könyvében is írja +a szervíz gépkönyvében is az ngk 8 és 9-est karbisnál
A vtr-embe azt vettem és érezhető a külömbség.
Ennek a lényege hogy igencsak fontos pl egy alapvető dolog a gyertya pontos lehúzása Nm-erben,mivel a tömítőalátét felelős a hő felének kb elvezetéséért,pl a nem megfelelő érintkezés hiánya:gyertya túlmlegedés....
Más Nm-erel húzunk le egy új tömítőalátéttel szereltet,és másal egy már használt összenyomódott tömítőalátéttel lévő gyertyát...
Aztse árt tudni nem minden gyertya jó minden használati körülményhez,ezért a gyártó kínál városi és tartós tempóra valót ( NGK CR8E vagy CR9E.....)(nekeverjük már a hülyeséget hogy karbis meg injektoros)....azt azé van :D a 8-as és a 9-es más hőértékű enyi!
Am ezek a csúcsgyertyák anyit tudnak ELVILEG hogy más a központi és más a test elektródájuk kialakítása+anyaguk ezáltal intenzívebb elektromos mező érhető el,magyarán hatékonyabb a szikraképződés,esetlegesen csökken a szikrához szükséges feszültség is,és némi teljesítményjavulás érhető el....
am meg egy soros 4 hengeresbe illik cserélni 10-16Ekm-er után egy kéthengeresbe meg 6,5-10Ekm-er után a motor jellege miatt...ez nem azt jelenti hogy az a gyertya nem adna már le szikrát ,hanem a gyártó a teljesítmény megörzése végett előírt minden gyertyára vonatkozó csee intervallumot,ahol ellenőrizni kell a gyertyát+cserélni is....A gyertyát is szervízelik :pl tisztítás hézagbeállítás+kopik is,így fokozatosan károsodik és véges életartammal rendelkeznek .Tisztítása leginkább kiégetésel történjék,drótkefézésel csak az elektródákat sérti az ember...1 parányi piszokszem vagy kokszem fémszemcse is elengedő hogy a gyertya rossz helyen húzon át...ugyan ez fontos a külsejére is és a fészkére is,porcelánrész tisztítása és a gyertyafészek tisztítása pl kivétel előtt kifújatni nem az égéstérbe hullajtani a sok port piszkot....ha végképp keféfel kell tisztítani a gyertyát akkor meg sose bronzkefét használjunk,az bizony rákenődik a szigetelő porcelánfelületekre,és a szigetelő hatást akár meg is szüntetik,így nem az elektródák között jön létre a szikra hanem a szigetelő felületén,kúszóáramként....így max drótkefe(acéldrótos) és alapos áitatott rongyos tisztítás kifújatás!
ha nem is 8000km-er de 10.000km-er után kicserél elrak tartalékba...befér a csomagtartóba :)
Denso-ból U24ESR
Platinából CR8EVX
Iridiumból CR8EiX
8000km-erenként csere
0,6mm-0,7mm gyertyahézag
Érdemes enyit tudni azért:
A Gyújtógyertya igencsak mostoha körülmények között dolgozik,az égéstér hőmérséklete elérheti a 2500'C-ot is a nyomás pedig akár a 55-60bar-t.Itt a gyertya nemkicsit van kitéve a hőmérséklet és a nyomás változásainak,(pl elégő benzin hőmérséklete és a részben alacsony hőmérsékletű friss keveréktöltetig+elviseli(elkell neki ) a nagy feszt kb akár 30.000V mechanikai rezgéseken át a kipufogógáz igencsak korrozív hatását....
http://www.ngk.de/en/product-f...
Irrídium is mehet bele?Valakinek vélemény,tapasztalat?
A véleményetekre lennék kíváncsi, ugyanis egyik ismerősömék CBR-je csak akkor hajlandó elindulni hosszas állás után , ha egy légszűrőn keresztül bevezetett csövön ( egyik szerelő kókányolása) fecskendővel benyomom a benzint. Ezek után pöc-röff indul semmi gáz nincs, de 3-4 óra állás után is tökéletesen indul, megy mint az állat semmi gondja nincsen, így mentünk is vele egy 20 km-t. Viszont másnap reggel megint nem volt hajlandó elindulni, de ha felöntöd megint benzinnel megint indul.. Benzincsapra tippelek én, lehet hogy hülyeség , ha van ötletetek és megosztanátok velem , megköszönném :)
Ha jól tudom 8-ezrenként.
Akár Csatlakozó,saruvég,kábelmegtörés,Rossz csatlakozó felületek(korrodált)...
Mérj rá multiméterrel fordulaton az égőre menő kábel ágára menyi V-jön az izzóhoz. 12v feletti kellene lennie.
Esetlegesen kezdi megadni magát az égő ...(nem szereti a kontakthibát--túlmelegedés is felléphet)(beég a csatlakozás)
Bajonettzáras izzónál eleve csak nekinyomódik egy forrasztott pont egy forasztott pontnak
laza kapcsolat esetén jól betud kopni beég hol érintkezik hol nem
kiveszed az izzót és megnézed az izzón lévő forasztott pötyöket,és az ellenrészt is a foglalatba.Biztosra veszem jól kikopott beégett kis árkot mart már bele azért pislog a jobb(nekem is a jobb oldali volt)
Vagy égett ,vagy nem ....hameg égett elég gyengén megmozgattam kézzel akkor megjavult...tanulság: újraforasztottam a pötyöket+kapott normális égőket biztosítékot+stabil tápfeszt(+12V,-12V) és relét azóta megszünt a hiba,nem ég be a csatlakozás az izzónál....
12V 50/35W-os izzók eladóak készletben
1 készlet 10db-os 5000Ft egy készlet,ez még minőségi Tungsram izzó, nem Narva meg ilyenek.
Hosszú élettartam én gépembe is ilyen van!
A gép elbírja a 100W-ot bőven,de érdemes beszerelni egy relét(fénykapcsoló) kérésre aki készletet vesz mellékelek egy kapcsolási rajzot bekötéshez)
Elbírja annélkül is de én a kapcsoló védelme érdekében raktam be relét
Így a távfény kapcsolóval a relé +12V-ját kapcsolom ami egy az 1-be aksiról megy +egy biztosíték
Így 12V bőven megvan az izzón és aki kicsit is tanult valamit az tudja menyire fontos egy égőnél akárcsak 0,3-0,4V nemhogy akár 1V feszültségcsökkenés.
A fényerőség garantáltan kiválló és a froncsor is bírja!
Tipushibának tudom be a motor jobb vagy bal oldala mindig kiégett másoknál is,mióta kiépítettem a kört és ez az izzó van azóta nincs probléma!Érdeklődjetek!