Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv! Nos, ha van egy kis időd, lapozz vissza, és keresd meg a hozzászólásaimat, mindent leírtam. De azért válaszolok is. Nos, valóban nem az első motorom, egy Babettával kezdtem kb. 10 évesen, majd volt egy hosszabb szünet, és jött a Simson. Azután egy 50-es Rieju RS1-em volt, majd az annyira megtetszett, hogy vettem egy (szintén 50-es) RS2-őt. Kicsit később vettem MELLÉ egy Rieju RR50-et is terepezni. Ekkor jött a váltás, kicsit idősebb fejjel ugyan, mint mások, de hát későnérő típus vagyok. Az RS2 nagyon jól nézett ki ugyan, de utazóban csak 70-et lehetett vele tartani, smkp-nál az is sok (45 a megengedett). Láttam egy videót a neten, a németeknél már kiveszik a robogókat a forgalomból a rendőrök, és próbapadon megnézik, mennyit megy, aztán bünti. Tartottam tőle, hogy engem is bemérnek egyszer 70-nel, aztán fizethetek. Így aztán elkezdtem nézelődni, nagy választék nem is volt, és a Honda mellett döntöttem. Hidd el, nagyon alaposan körbejártam a dolgot, hetekig nézegettem a mocikat, olvastam a cikkeket, fórumokat. Letettem az Ak-t (74 volt a nagyA 115-tel szemben), és mázlimra találtam helyben egy vadiúat 690-ért (1-2 évesek mentek 600 körül). Hitel felvesz, motor megvesz. Dolgozni járok vele, havi 1200 km. Miért ez? Yamaha drága, Aprilia még drágább, a szervizről már nem beszélve (2T). Olyan motor kellett, amit olcsón fenn lehet tartani (kötelező 2700, teljesítményadó 3500/év), keveset eszik (2,6-2,8 liter), olcsó az alkatrész (láncszett 8600), de azért megy is. Én 100-zal járok vele, ott érzi magát a legjobban, de ha sietek, a 110-115 is tartható. Eddig az autóm fogyasztásához képest 320.000 Ft-ot spórolt meg nekem 1,5 év alatt. Ez volt az elsődleges szempont, ne legyek buszhoz kötve, olcsón járjak munkába, a motorozás élménye már csak ráadás. Imádom a hangját is, pedig gyári a kipuff. Sajnos nem valami kanyargósak az utak mifelénk, de baromi jó vele a körmorgókban döntögetni. Szerintem amire Neked kell, tökéletes választás, jobbat nem találsz és pont. Hogy 30-nál mit kell szervizelni? Friss olaj bele, esetleg egy új gyertya, és beállíttatnám a szelephézagot. Ennyi. Ha rendesen volt szervizelve, 24-nél cseréltek légszűrőt, azt 36-nál kell legközelebb. Láncszettet nézd meg, meg a gumikat. De biztosan találsz olyat is, ami frissen szervizelt, új gumival, láncszettel, és akkor semmi dolgod. Én a legmesszemenőbbekig (hű) meg vagyok vele elégedve, de ha lejár a hitelem, egy CBR250 lesz helyette. Fenntartása még mindig elfogadható, jóval nagyobb, és ha százról előzni kell, nem gond. A kis ciberével sem, de csak lendületből. Kérdezz még nyugodtan, szívesen válaszolok.
Sajnos nem tudom pontosan, de úgy remélik, hogy a gyári arányt tekintve -30-35 fokig fagyálló. Nem kell nagyon megijedni, mert akkor is még csak kásásodni kezd, ekkor még biztosan nem nyomja szét a csöveket. De talán van itt valaki, aki bemérette. Van?
hali,valaki tudja hogy a hűtővíz ami gyárilag van benne hány fokig fagyálló ?A kézkönyvben csak % van meg adva .Kint van a garázsba letakarva ott kb 5fokkal van melegebb mint kint erre felénk eddig a leghidegebb -15fok volt a garázsban kb az -10fok.
sziasztok.

RobRoy333 látom már teis idősebb vagy.gondolom nem a cbr125 az első motorod,nem tanuló motornak vetted...de akkor mégis milyen megfontolásból?

Tavasszal szeretnék szert tenni egy 125cbr-re sokan mondták hogy vegyek nagyobbat ha már ugyis megvan a nagy jogsim...de mindig azzal érveltem hogy nagy gépeknek nagy a szervíz igényük,többet eszik, meg nem használnám ki. én kb.2000km-t motorozok/év. viszont szeretnék túrázni,munkába menni,vagy csak ide oda.tudjam tartani a 100-as utazót. jó döntés a cbr125?

2005-2006-os gépeket néztem,kb 30E km van bennük. motorikusan mikor kell szervízelni? vagy mit cserélnek ilyen km környékén?
Sziasztok!Jó állapotú csúszás és borulás mentes cbr-t szeretnék venni 200-300 között a pénz KP!Én Soproni vagyok.
renege85@gmail.com-emailre lehet írni és képet is szívesen veszek.

Köszönöm
Amilyet a szervizben tesznek bele. Legalábbis egyelőre, amíg garanciális a gép. Legutóbb Shell 10W-40 került bele, ha jól emléxem, rész-szintetikus. Megkérdeztem a szerelőt, azt mondta, felesleges full szintetikusat belerakni. De ha lejár a garancia, valószínűleg Castrol 10W-40-et fogok használni bele, de nem lesz feltétlen full szintetikus.
Remélem jó lesz.
Még egy kérdésem lenne,most vettem a mocit,és jelenleg 15000km van benne,16000-nél kell olajat cserélni.Ha jól tudom 10w30-as olajat kell beleönteni,én a vtr-embe csak Castrolt használok,de 10w30-as Castrolt nem nagyon találtam,te milyen olajat használsz?Ja és rész-vagy telejesen szintetikus?
hali, találtam 1 jó emelő(ára is kedvező) csak nem vagyok benne biztos hogy jó lesz. Leírása:
„Hátsó motoremelők (250mm - 360 mm), gumis adapterrel
32mm-es acélból, piros színben, dobozban. „
A cbr-en villaszárak külső (nagyobb) távolsága 250 mm a belső 198 mm . Akkor jó az emelő ?
Egyről beszélünk. Pontosan azt vettem, amit belinkeltél, és pontosan azt akartam venni, amit belinkeltél (DID). Elméletileg valamivel jobb minőség a DID, bár a JT is japán acélból készül (legalábbis ez van ráírva). Na mindegy, majd jelzem, hogy a gyárihoz képest (13000 km) ez mennyit bír. A felére saccolom.
Akkor te valami ilyesmit vettél:
http://www.bigbikeshop.hu/term...
Akkor elméletileg ez jó rá,de én inkább erre gondoltam hogy megveszem:
http://www.bigbikeshop.hu/term...
Így van, én ezért fújtam téli tárolás előtt 3 bar-ra, és minden héten kitolom-betolom egyszer. Így nem mindig ugyanazon a ponton áll a gumi, meg ki tudok állni a kocsival a garázsból.
helló,
szerintem mivel eltelt egy kis idő a szalonban, oldalsztenderen, így a gumi kissé deformálódhatott, és véleményem szerint a felni pereménél szökhet el a levegő,
nekem is volt már ilyen, hosszabb állás után leeresztett 1 bar környékére, de nekem ezt utána nem jött elő...
meg kell próbálni egy gumisnál
Saját pénzen?
A te fényképed neved volt a pénzen?

Jól jártál, ha elfogadták.
A fékbetétet is kicserélik gariba?
Baszki, én hülye meg megvettem saját pénzemen...
gumit gumishoz kell vinni...... értelemszerűen olyan gumihoz, aki motorgumikkal is foglalkozik
akkor vigye oda a gumiját ahova akarja nekem tök nyolc.
Jatényleg. Reméljük, a szerviz is azon a véleményen lesz, hogy garanciális, bár kétlem.
http://bazismotor.eu/122/140/1...
Kicsit lentebb találsz egy olyat, hogy MOTO-DETAIL motoremelő, króm. Na az tuti jó, olyanom van. Én akciósan vettem 5000 alatt, de most sem vészes az ára. Amikor vettem, sok helyen 10 fölött is volt. Ha nem sürgős, javaslom, iratkozz fel a hírlevélre, hátha megint akcióba kerül.
Tévedésbe vagy te nagyon.

A legtöbb motorgumikkal is -vagy csak azzal- foglalkozó gumis ki is szereli a kerekeket, ha kell.

A szelep sem lesz garanciális, mert simán megsérülhetett. Tehát érheti külső hatás, ami miatt rossz lehet.

Te majd vidd vissza a fékbetétek is gariba, mert elkopott....
most hiába röhögsz de mi van ha a szelep szar vagy a szelep tövénél ereszt akkor annak semmi köze a defekthez na erröl ennyit akkor azt megkell hogy csinálják elvileg. Meg a gumis jól összeberheli a felnit stb mig szervizbe ök kiveszik a kereket és megcsinálják a gumit ha az a szar éppen. A gumis meg csak ugy csinálja meg ha ki is veszed a kereket ö nem fog neki állni szerelgetni egy motort ez nem autó bazzeg
Egy légveszteség gumiabroncsból biztos nem garanciális.
Jól nézne ki, defektem van és visszaviszem garanciába megcsináltatni.....
hali szerintem majd tavasszal amikor már motorozni akarsz vidd el a szervizbe semmikép se gumishoz mert a szervizbe lehet ingyen megcsinálják mivel még garanciás a motorod ha tavaly vetted csak. ÉN is tavaly vettem egy cbr-t ujonnan csak én 250-est.
Hali köszi a válaszotokat hát majd ha jobb idők lesznek akkor lehet elviszem gumishoz ,vagy amikor megy szervizbe akkor ott rákérdezek. De otthon nem tudom kiszedni a kereket mert motoremlőm még nincsen,nem tudok valami olcsóbbat ami biztos jó a kis cbrhez ?
Üdv! Nos, valóban én is gumishoz vinném, de ha nagyon kíváncsi vagy, vedd ki a hátsó kereket, és tedd bele egy kád vízbe, forgasd körbe, és egyszer csak ott lesznek a buborékok. Mondjuk mereszteni kell a szemet, ha lassan ereszt. Még az is lehet, hogy nem lyukas a gumi, de még csak nem is a felni pereménél ereszt, hanem mondjuk a szeleptű a hibás. A kupak meg hiába, annak inkább porvédő szerepe van, mint tömítő.
Üdv
Annyira nem értek ehhez a részéhez, de ha nem lyukas, akkor szerintem lehet, hogy a felninél, illesztésnél ereszthet.
Én elvinném egy gumishoz, de ez csak az én véleményem.
Egyébként 4000 km-nél van a kötelező szervíz.
Hali,2011 őszén tulajdonomba került 1 új 2010 125 cbr ,és olyan kis problémám van hogy hátsókerék 1-2 hét után 2.25bar-ról 1.1bar-ra le ereszt(az első 2 hónap után eresztett 0.5bart) . Raktam rá fém kupak,nem lukas, újkorától kezdve ilyen mit lehetne vele kezdeni? Meg azt szeretném kérdezni hogy 1000km-nél volt a szerviz és a következőre mikor kell vinni a gépet ?
ÜDV.