Én annyit tennék hozzá egy tulajdonság hogy létezik karbis és injektoros verzió...Na már most a véleményem az hogy injektornak csak 1 igazi előnye van ezen a gépen némiképp jobb a motor gázreakciói..szóval gázhúzásra jobban reagál :)Hátrány ha injektorhibás...kicsit drágább a javítása....+elektronika ami ha beszarik megint csak+költség
Mellékesen a mai benzin rengeteg adalékot tartalmaz ami előszeretettel kicsapódik az üzemanyag ellátó rendszerben,ez alól se kivétel az injektor...Az injektorban a tű kopik akkor lényegesen romlik a porlasztása,nem porlaszt inkább csak spriccel...mellékesen a rendszerben ugye van szűrő...igen de semmit se lehet 100%ékosan megszűrni,és bizony legyen akármilyen finom szűrő is az a benzinszűrő, kitud csapódni a "kosz" az injektorban-dugulás-kopás..."a kopadék bizony koptatja"
Persze pucolásra van lehetőség részben javít a dolgokon,nem árt tudni az injektor hogyan dolgozik milyen a szórási képe
De az biztos ha valaki kiveszi az injektort és kirpóbálja motoron kívül,és azt látja nem "porlaszt" hanem spriccel akkor az hibás!
Pucolás meg anyit lehet tenni hogy ultrahangos mosóval mossuk ki a koszt,persze mindeközben működtetni se ártana az injektort mert a mosó önmagában "felrezegteti a koszt" de az injektorból távoznia is kéne...ezért nem árt működtetni közben...
Dugulásra még hajlamosabb ugyanis maga a "szórófej" furatai igen kicsik......
Ellenben a karburátort lényegesen könyebb karban tartani,pucolni,és ha meg is hibásodik benne valami lényegesen olcsóbb a havítása mint egy injektorcsere ára....használtat meg az ember nem mindent vesz ám mert amit vesz honnét tudja milyen állapotban van?
Üdv!
Én is ezt tudom mondani mint páran.
Nemrégiben vettem a motorom ami úgy szint Honda Cbr 125R-es 2004-es majdnem 2005-ös és legfőbb előnyei:
olcsón fenntartható,keveset eszik, munkába járáshoz sz.em tökéletes választás.Összehasonlítva egy 2T motorral nagyon is sokat számít az hogy 4-5-6L vagy csak 2-2,5 max 3L 100km-erre!
Alkatrészt kapni hozzá rendesen nem úgy mint a sok más 125-ös motorhoz.És meggondolandó ilyen benzin árak mellet mi a fontos az hogy van 100Le-rőd és nagy ccm-ed vagy az hogy van egy kis 125ccm-es 4T ami nem eszik sokat és karbantartva nagyon sokáig elfut!És ha betartjuk a szabályokat amiket bekéne akkor Főút 90km/h 2 személyel is viszi lazán,autópálya 110-115 elmegy a tábla se azt jelenti hogy 130al kell repeszteni vagy többel.
Hallottam olyat is hogy nehézkes vele az előzés mert hogy elfogy az erő...attól függ...Ki menyivel akar előzni sz.em anyi tartalék van a motorba azért hogyha előttem tempóznak 60-70-80-al akkor leelőzzem ha indokolt...
Szóval ha nem gumifüstölésre,nem benzinetetésre,nem 100L-erőre és nem millió szerelésre,és nem 200km/h-val akarsz repeszteni akkor bátran mondanám ez a motor nem hagy cserben!
Üdv! Én napi 60-at megyek vele, és semmi gondom vele, mert bár kinézetre sportmotor, üléspozíció tekintetében inkább túramotorra hajaz. Én is lehúztam már vele 150-et is egy nap, és nem fáradtam el rajta, inkább csak fáztam, és ezért álltam meg néha rágyújtani. Én tavaly nyáron vettem, és előtte hetekig gondolkodtam, körbejártam a dolgot, és arra jutottam, hogy ebben a kategóriában nincs jobb. Aprilia RS125? Drága, megeszi az 5-6-, 16000-ként kötelező dugócsere. Yamaha YZF-125? Drága, és nem is tetszett oldalnézetből. A kínai sz.kat nem is nézegettem. Miért a CBR125? 690000 volt vadiújan, eszik 2.6-ot (ha nagyon gyepálom sem hajlandó megenni a 3-at), 100-at utazóban viszi, és 8600 Ft-ért kapsz hozzá láncszettet. Vagyis a fenntartása is nagyon barátságos, főleg, ha nem kötelező szervizbe vinned (mint nekem). Kérdezz még, ha van valami, már 15000-et lenyomtam vele.
Üdv!
Szerintem egész jó választás, gondolom az 55 km-t két részletben tennéd meg, az nem vészes, normál testtartásban is (egyébként 190cm magas vagyok) stabil 90-et megy kényelmesen. A nyáron volt olyan nap, hogy mentem 100km-t is csak úgy. Az ülés is kényelmes, jól irányítható, kezes dugóban is, csak nehogy valami sietős turista rád húzza a kormányt. Előny hogy a busz sávot is lehet használni újabban.
Remélem tudtam segíteni.
Sziasztok
Tavasszal szeretnék motort venni és a legjobb választást egy Cbr 125öst tartok mivel elég jol lehet vele haladni (110---és a csillagos ég :P) és keveset eszik.nekem mindennapi munkába járáshoz kellene ami napi 55km-t ! jelentene. mennyire ajánljátok ezt a motort és egy magasabb embernek (186cm) mennyire kényelmes ilyen "hosszu" utazásra. igazábol meguntam a dugoban valo zötykölödést ezért is váltanék motorra.
Elöre is köszönöm a segitséget
Üdv Mindenkinek!Nemrég lettem egy cbr125r tulajdonosa,tanuló motoros vagyok. A gépen egy Akrapovic "rendszer" van, és gyűlölik a faluban a kutyák a hangját, elég veszélyes igy közlekedni vele, főleg tanulóként:)Szóval úgy döntöttem hogy lecserélem a gyári renszerre. Ha valakit esetleg érdekelne egy ilyen csere, írjon egy mailt és megbeszéljük!
Üdv Urak!
Nincs meg valakinek a cbr 125-höz, MAGYAR nyelven szerelési könyv?
Németül megtaláltam már pdf-formátumban kb 50mb-de a német tudásom nem a legjobb....
Na ez is megvan: BF téli kesztyű, Hipora szél és vízálló betéttel, 3M Thinsulate termál béléssel, és 3M fényvisszaverő csíkokkal. Az utóbbi időben már két kesztyűben is fáztam, de ebben már nem.
Na ez is megvan: BF téli kesztyű, Hipora szél és vízálló betéttel, 3M Thinsulate termál béléssel, és 3M fényvisszaverő csíkokkal. Az utóbbi időben már két kesztyűben is fáztam, de ebben már nem.
Mint friss CBR tulaj szeretnék beállni a cbr 125-ös gépet hajtók népes táborába. A vasam 2004-es gyártású és 11320Km-rel vettem át pont egy hete. 280 km megtétele után azt kell mondjam, nagyon kezes kis gép, ugyan lassan 10 éve nem ültem motoron. Városban tökéletes, nagyobb utam eddig csak egy volt (kb 100km) kicsit kényelmetlen az ülés nekem, de minden más kárpótol érte:) Széles utat mindenkinek!
Mellékesen a mai benzin rengeteg adalékot tartalmaz ami előszeretettel kicsapódik az üzemanyag ellátó rendszerben,ez alól se kivétel az injektor...Az injektorban a tű kopik akkor lényegesen romlik a porlasztása,nem porlaszt inkább csak spriccel...mellékesen a rendszerben ugye van szűrő...igen de semmit se lehet 100%ékosan megszűrni,és bizony legyen akármilyen finom szűrő is az a benzinszűrő, kitud csapódni a "kosz" az injektorban-dugulás-kopás..."a kopadék bizony koptatja"
Persze pucolásra van lehetőség részben javít a dolgokon,nem árt tudni az injektor hogyan dolgozik milyen a szórási képe
De az biztos ha valaki kiveszi az injektort és kirpóbálja motoron kívül,és azt látja nem "porlaszt" hanem spriccel akkor az hibás!
Pucolás meg anyit lehet tenni hogy ultrahangos mosóval mossuk ki a koszt,persze mindeközben működtetni se ártana az injektort mert a mosó önmagában "felrezegteti a koszt" de az injektorból távoznia is kéne...ezért nem árt működtetni közben...
Dugulásra még hajlamosabb ugyanis maga a "szórófej" furatai igen kicsik......
Ellenben a karburátort lényegesen könyebb karban tartani,pucolni,és ha meg is hibásodik benne valami lényegesen olcsóbb a havítása mint egy injektorcsere ára....használtat meg az ember nem mindent vesz ám mert amit vesz honnét tudja milyen állapotban van?