Hát pedig én éppen napi 50 km-t megyek vele autóúton, és mégis tökéletes. Úgyhogy ezt most nem egészen értem. Persze ha vigyáz az ember a 2T-re, az is sokat elmegy, de 30-40.000 körül már mindenképp dugócserés, a kis CBR ekkor még kábé 4x ennyit elmegy. És persze nehéz úgy 4-5 literrel elmászkálni, ha olyan motor van alattad, ami szeret menni. A legutóbbi tankolás után nem igazán kíméltem, húztam is a fülét, ki is forgattam rendszeresen 9000-ig, 100-110-nél nem nagyon mentem lassabban, és mégis megálltunk 2,6-os fogyasztásnál, alig hittem a szememnek. Bejáratáskor evett 2,6-ot, pedig akkor nagyon türelmesen gyorsítottam, és 6000-nél nem pörgettem jobban, a max sebesség pedig 80 volt. Olyan, mintha mindegy lenne, hogy közlekedsz vele, 2,6-2,8-nál többet NEM HAJLANDÓ megenni. Na persze, kicsi ménes, kicsi étvágy. De hát kinek mire kell a motor. Nekem elsődleges szempont volt, hogy olcsó legyen minden szempontból (vételár, fenntartás, fogyasztás, alkatrészárak, karbantartási igény), de azért menjen 100-at utazóban, és nagyon jó minőségű, rendkívül megbízható legyen, plusz azért jól nézzen ki. Ez a kis CBR-125.
Ha jó helyről veszel 2T-t akkor nem lesz baja. Én is gondolkodtam rajta hogy 4T vagy 2T, de maradok a 2T-nél. Ezeket a 125-ös motorokat 2 évre veszi általában mindenki. Ha nem elmebeteg módján használja az illető a 2T-t akkor elmegy 25.000 km-t is! (NSR) El lehet járkálni 4-5 literrel is... + még olaj de hát valamit valamiért... haverom szavaival élve: "etetni kell azokat a lovakat na" Nem leszólni akarom a CBR-t mert volt már szerencsém CBR-hez és nagyon jó motor csak ne lenne ilyen kicsi... Ezért is veszek 2T-t mert legalább normális motor méretűek. Én se rábeszélni, se lebeszélni nem akarok senkit... csak elmondtam a véleményem. Kinek ez kinek az.
Nagyon jól beszélsz! Ez a motor arra lett kitalálva, h csak tankolni kelljen belé. Persze némi kompomisszumot kell kötni a megbízhatóság érdekében, elsősorban itt a teljesítményre gondolok. De aki nem napi 50km-t használja autóúton annak tökéletes. Nekem sok évig meg lesz minden bizonnyal, annak ellenére, h szeretek gyorsan menni (mint ahogy lentebb írtam is, h picit elszontyolodtam a 120 miatt), de nekem nem ér meg annyit, h baja legyen. Volt már szar motor, igaz az még robogó volt, de nem kívánom senkinek se azt az érzést mikor sietned kell csak éppen a motor nem akar beindulni..
A Honda CBR125 egyik fő erénye a megbízhatóság, az enyémben egy év alatt van 9000 km, és egyszerűen tökéletes. De egyébként is az egyik nagy különbség a 2T és a 4T között az élettartam. Míg egy 2T esetében már bizonytalan lennék, hogy megvegyem-e 20000 km-rel (volt 2T-m), addig ez egy 4T-nél nem kérdés. Ha visszaolvasol, egyik kollégánk CBR-ében 100.000 (!) km felett van, és kb. 90.000-nél lett kuplungos, addig hozzá sem kellett nyúlni a blokkhoz. Valahol olvastam, hogy ezt a blokkot 200.000 km-es élettartamra tervezték, de gondolom, azért ebben benne van egy dugócsere. Idézek cikkekből: "...az elmúlt évek alatt bebizonyította, hogy végtelenül megbízható.", vagy "...fogyasszon szerényen, blokkja minimum az örökkévalóságig éljen, na és persze mutasson is valahogy! Ezen kritériumoknak egytől egyig megfelel a vadonatúj CBR250R." Jó, ez utóbbi a 250-esről szól, de igazából ugyanaz a blokk néhány újítással. Nem véletlen döntöttem a CBR125 mellett. Az Aprilia RS125-öt szemeltem ki, de 1. sokkal drágább, 2. sokkal többet fogyaszt (igaz sokkal jobban is megy, ez tény), 3. még egy csomó olajat is megeszik pluszban, 3. 16000-ként KÖTELEZŐ DUGÓCSERE. Naezmi?
hali
mekkora/ milyen gummákat szoktatok feltenni hátra? 110 még gondolom bőven befér.hallottam olyat,hogy nagy sportmotor első gummáját teszik fel hátravélemény?
Nekem most egy NS125F van. 2T, eszik mitn állat, és viszi a 130at, pillanat alatt. Viszont sok már rajta a km, 25éves, és folyik már jópár helyen, gond van vele néha. Azért gondolkodom egy motorban, ami 2T, és kevés km van rajta. Egyébként egy CBR, ami 2004es kiadás, sok a 15000km? Tehát a CBF vagy CBR, amennyin van vagy max 20000km, az sok, vagy még egyszer ennyit simán kibír minden gond bélkül? (persze olajcsere meg ezek beleszámolva)
Aki 140-el akar menni az vegyen 2T-t! Olcsóbb mint egy CBR, normális méretű és még lépeget is ha kell. Haver ciberéje eddig 130-133-at ment óra szerint(!) de nem hiszem hogy valóban annyi lett volna.
Nekem még a régebbi karbis van. Azok, ahogy olvastam a tesztekben olyan 130at mentek 90%ban. Volt akinek még ennyit se, de vt aki hátszeles 140et is rebesgetett. Ezért biztam benne, h az enyém is megy 130at, de úgy tűnik picit kevesebbet megy. De ahogy olvasom másé is ennyit ment. Tuningot nem akarok, februárban vt karbi tisztitás. egyedül én semmihez nem értek, szervízbe meg most ezért nem nagyon vinném. Csak érdeklődtem, h mennyit megy nektek, eddig 1:1
Most ténleg nem beszélek hülyeséget de ténleg így ment újonnan vette szépen bejáratta kötelező szervíz stb oda van rá figyelve nagyon most van benne 12 ezer km de 2 személlyel 120 megvan behajolás nélkül egy személlyel meg amit irtam,martin dob van rajta.
Hát megbizhato motorok az biztos! Alapvetö szervizen kivül nem is kell semmi egyéb...olaj+filter csere,lánc-lánckerék meg még esetleg szelephézag állitás.De hát ezek olyan dolgok ami minden motoron mutatkoznak amelyiket használja az ember :)
Fogyasztást a CBF-en ilyen 2,2-2,6 körül mértünk....ami szinte semmi a CBR sem eszik sokkal többet csak annyival mint amennyivel a teljesitménye jobb,szóval 3 literbe beleférsz.
CBF hangja gyári kipuffal szinte semmi...volt,hogy azt hittem bedöglött alattam mikor megálltam a piroson :D CBR valamivel erősebb hangal van felruházva,de egy fasza kis dobbal elég jot lehet kihozni belöle :)
cbr 600rr ott ment mellette és neki is hajszál pontosan ugyanannyit mutatott.De a 135-öt akárhol akármikor tudja nemtudom hogy némely cbr mért csak 120-at megy.
Egyébként nincs velük gond? szervizelés? vagy mennyi km után jönnek elő bajok, ha jönnek-e egyáltalán. Hangjuk türhető? Fogyasztás? Ha lazulsz, és ha tekered?
Hát....nem gondolkozott,hogy na most menni kell,de nem is áll fel keróra :D Ugy megy ahogy mennie kell egy 4T 125-ös gépnek :)
Nem fogsz becsurázni,hogy mennyire huz,de azért elég jo:) nekem tetszett...mellékelem,hogy 400-600-1000 ccm-ben is lovagoltam a gépeket.
szóval a véleményem ehez képest irtam :)
CBF van egy barátomnak és 110 megvolt vele simán 2 személlyel 80-90...CBR 120-125 körül megyeget...legalábbis amivel én mentem igy ment :)többet nem tudtam bele rakni, 2 személlyel közel 100-as tempó megvan.
És tudod is, hogy melyiknek menyi a végsebessége? Van most egy NS125F-em, az viszi a 130-at, viszont leeszi a fejem, meg folyik is mert elég som már rajta a km. Közeljövőben cserélném, csakhogy mire? CBR vagányabb, sportosabb, viszont drágább. Viszotn Nekem nem tetszenek a dobozolt motorok, mint a CBR, inkább a nyitott, mint a CBF. Azon szint csúnya, akét hátsó teleszkóp, hátsó dobfék, és hogy lomhább is.
Hali. CBF125ös témát nem találtam, ezért ide írok. CBR, és CBF 125ösöket nézegetek. Röviden érvek és ellenérvek? CBF-et olcsóbban, újabbat, kevesebb km-el találtam, viszont CBR jobban néz ki, és sportosabb is, viszont drágább. CBF lomhább, CBR gyorsabb.
mekkora/ milyen gummákat szoktatok feltenni hátra? 110 még gondolom bőven befér.hallottam olyat,hogy nagy sportmotor első gummáját teszik fel hátravélemény?
én mentem akkor eddig olyannal ami valami végett nem ment ugy :)
Fogyasztást a CBF-en ilyen 2,2-2,6 körül mértünk....ami szinte semmi a CBR sem eszik sokkal többet csak annyival mint amennyivel a teljesitménye jobb,szóval 3 literbe beleférsz.
CBF hangja gyári kipuffal szinte semmi...volt,hogy azt hittem bedöglött alattam mikor megálltam a piroson :D CBR valamivel erősebb hangal van felruházva,de egy fasza kis dobbal elég jot lehet kihozni belöle :)
Nem fogsz becsurázni,hogy mennyire huz,de azért elég jo:) nekem tetszett...mellékelem,hogy 400-600-1000 ccm-ben is lovagoltam a gépeket.
szóval a véleményem ehez képest irtam :)
De nagyon megbizhatoak :) alap szerviz és lemész a térképről:)
Ez inkább izlés kérdése :) De szerintem az a legtisztább,hogy kiprobálod mind a kettőt :) aztán döntesz....