Gratula hozzá! Így leírva szerintem nagyon jó árban vettétek, plusz 2300km évente az szinte semmi, 4x ennyit is kibír a játékmasina Sok balesetmentes km-ert Barátnődnek és persze Neked is.
Most akkor együtt fog gurulni a nagypapa és a kis unoka?
hali srácok
tegnap megvettük barátnőmnek a cbr ét,egy óceánkék szépséget.
2004 évvégi, 13800km, full gyári minden rajta, karcmentes,nagyon fasza. 370be hoztuk el,az asszony nagyon elvan ragadtatva a géptől:)
üdv,van egy eladó jobb oldali középidomom,sérült volt,javitva lett,piros fekete szériáról,2ezer ft-t kérek érte ha valakit érdekel,képet a napokban teszek fel róla. ottó
Szurkolni fogunk, de én úgy tapasztaltam, hogy a lényeg, hogy nem szabad kapkodni, abból csak hiba keletkezik. Szépen, nyugodtan kell menni, inkább tartson tovább egy-egy manőver, de az legyen "sarkosan" szabályos. Ja, voltam ocsmányirodába új jogsit igényelni, ott már valamivel határozottabban állították, hogy vihetek utast. De azért ott is elkerekedett a nő szeme, és a másikat kellett megkérdeznie. Ő úgy fogalmazott, hogy mivel az első nemzetközi kategória (B) megszerzése több, mint két éve volt, a kategóriabővítés okán nem indul újra a jogsi, vagyis nem kezdő, vagyis vihetek utast. És fejlődtek is, már sms-ben értesítenek, ha mehetek érte.
Na, most jöttem vissza az NKH-tól, és megkérdeztem a vizsgáztatót, hogy most mi van ezzel a 2 évvel. Azt mondta, hogy SZERINTE rögtön vihetek utast, mert az első nemzetközi kategóriára (esetemben B) már régen megszereztem a jogosultságot, így nem számítok kezdő vezetőnek. Azért vicces volt, hogy még ő sem tenné tűzbe a kezét azért, amit mondott.
Én náluk csináltam: http://www.mocijogsi.hu/?Jogos... A tavaszi akció keretében 85k helyett 82k volt így az egész, igaz erre az okmányiroda még rájött, de tankönyv az nem volt, helyette CD-t kaptam. Egyébként tudom őket ajánlani, ha úgy megy hozzájuk az ember, hogy már tud motorozni, akkor kicsit még tudnak gyorsítani is a dolgon
Nézegettem én is a kettőötvenes gépeket, de azért elég horror áron vannak, kismotorhoz képest. 250-es Kawa, 250-es Hyoshung, esetleg Hornet is nagyon tetszik, de abból a pénzből már "rendes" motort vesz az ember. Igaz itt megint az a kérdés, hogy de mégis mire akarom használni, mi vele a cél, szükségem van-e nagyobbra... csak valahogy mégis ott munkálkodik az emberben, hogy azért a nagyobb jobb
olvass vissza pár oldalt, gyakran kifejtjük, hogy nem szabad 50-es papírokkal venni ezt a gépet. Tudom, hogy akkor te még nem vezetheted, de ha elkapnak vele akkor igen csúnyán megjárhatod. Ahogy Kiskaldi is mondta, a rendőrök tudják, hogy ez nem 50-es. És tényleg.
120k egy A jogsi? ejha... Én is idén csináltam meg, április környékén, de én cakumpakk 82k-ra jöttem ki, szerencsére nem kellett pótvizsgáznom semmiből. Hogy miért kismoci, azzal én is teljesen egyetértek, én is azért kezdtem el motorozni hogy spóroljak, illetve gyorsabban eljussak A-ból B-be. Sokat szoktam rohangálni a városban, egyik irodából a másikba, régebben az autóval tettem mindezt, 13literes átlagfogyasztással és 250-400ft/óra parkolási díjjal. Mocival 3liter fogyasztás, nincs parkolódíj, plusz időben tizede az út, főleg ha csúcsforgalomban teszem mindezt. Ha őszinte akarok lenni, ölni tudnék egy nagymotorért, igazándiból még anyagilag is megengedhetném magamnak, de akkor pont az eredeti célom ütném agyon. Ha lenne egy pont ekkora méretű motor 250-es blokkal annak azért nagyon tudnék örülni .
Ez hülyeség!
Nemzetközi kategória megszerzésétől számított 2év után nem számítasz kezdő vezetőnek...tehát ha A1ed van, vagy B-d, akkor vihetsz személyt, vagy húzhatsz futót.
Sziasztok én is szemetvettetem 1 ilyen mocira:D mennyi annak az ülésmagasága? én ugy veszem hogy 50-es papirokkal:D meg haveromtól hallotam hogy jövöre az 50esre is lell rendszám nemárrrrrrrrrrrrrrrrr
Ja, és a kezdő vezetői engedély azért van, hogy minél jobban figyeljen az újonc a szabályok betartására, nem pedig azért, hogy gyakorlatot szerezzél motorozásból. Vagyis ha már több éve megvan a B-s jogsid, már kellően kialakult rutinod van a forgalomban való részvételre, ezért a későbbi "kategóriabővítés" miatt nem kell újabb 2 évet várnod, hogy utast szállíthass. Ez akkor van, ha az első jogosítványod valamelyik A kategóriából szerzed meg.
Nos igen, hát miért is nem egyből "A"? Pusztán anyagi okai vannak. Sorolom: "A" jogsi cakumpakk 119.000, "Akorl" 71.000. "Igazán" nagymoci kötelezője sok-sok ezer, 125-ösé pár ezer. Teljesítményadó sok-sok ezer, 125-ös esetén pár ezer. Alkatrészköltség (lánc, lánckerék, gumi, stb) nagymocinál sok-sok ezer, CBR125-nél pár ezer. Fogyasztás nagymocinál sok-sok liter, CBR125-nél pár liter. Az alapprobléma az volt, hogy motorral jártam dolgozni, hogy SPÓROLJAK. Ez meg is volt, egyetlen (csak oda) buszjegy árából jártam oda-vissza. Igen ám, de segédmotorral ha bemérnek 65-70 km/h-val, bünti. Ezért döntöttem a nagymoci jogsi mellett, és a fent említettek miatt az "Akorl" mellett. Azt pedig, hogy miért a CBR125 lett, már írtam. Egyébként, ha két év gyakorlat után különbözeti vizsgát teszel "A"-ra, kb. 20.000-rel olcsóbban jön ki. Egyik haveromnak utánanéztem, A1-e megvan, a különbözeti vizsga valamivel 30 alatt van. Egyébként nem a kor számít, bukóban nem látszik. Amikor az MZ-n tekeregtünk a városban, minden csaj rámvigyorgott. Pedig csak egy MZ volt!
Én is így tudtam, hogy ha már maga a jogosítványom több mint 2 éves, akkor jogsi lerakása után nem kell megvárnom a két évet. Ezt azért jó biztosra tudni, nemrég mentem két bő 100km-es túrát utassal, abszolút nyugodt lelkiismerettel, miszerint teljesen legálisan motorozok (ez nekem új, előtte bő évet motoroztam vagy rendszám vagy jogsi nélkül )
RobRoy333: most nézem csak, hogy Te 32 évesen raktad le az Akor. jogsit. Ha már rávetted magad, akkor miért nem egyből A-ra mentél? Én is csak idén vettem rá magam, 26 évesen, de úgy voltam vele, hogy ha már ráfordítok időt meg pénzt, akkor egy lépésből legyen meg az egész.
Viszont tök jó látni, hogy végre nem én vagyok a legidősebb a CBR125 fórumban
Ezt az ORFK-OBB oldaláról szedtem: "A magyar szabályozás szerint a vezetési jogosultság első alkalommal történő megszerzésének napjától számított két évig a vezetői engedély kezdő vezetői engedélynek minősül. Korlátozás mindössze két területen valósul meg: a kezdő vezetői engedéllyel az „A” az „A” korlátozott kategóriára és az „A1” alkategóriára érvényesített bejegyzéssel utas nem szállítható, a „B”, „C”, „D” kategóriára és a „C1”, „D1” alkategóriára érvényesített bejegyzéssel - a Magyar Honvédség kezelésében lévő járművek kivételével - pótkocsi nem vontatható." Vagyis: a vezetési jogosultásg első megszerzésének napjától él a 2 év, ami a B-s jogsi megszerzésének napja, esetemben 1995. valahányadik hó.
én is megkérdeztem ezt, mert én is nemrég csináltam az "A" jogsit. nekem azt mondták, hogy ha már régóta (több mint 2 éve) van B-s jogsid, akkor nem számítasz már kezdő vezetőnek, tehát mehetsz külföldre, de még így sem vihetsz utast 2 évig.
Affene. Megkérdeztem a tokmányirodát, és a (volt) oktatómat is, nem adnak ideiglenes jogsit, meg kell várni a kártyát. Csak akkor adnak, ha elveszett/megrongálódott. Magyarul, ha bemegyek a vizsgaigazolásommal, és azt mondom, hogy épp most el is veszett a jogsim, adnak ideiglenest, amire már rá van vezetve az Akorl. Mekkora tetű egy ország ez. Németeknél (meg csomó más helyen) B-s jogsival vezethetsz 125-ös gépet. De máshol, ahol kell külön jogsi, legalább annyit megengednek, hogy mehetsz a géppel, ha levizsgáztál, de még nem kaptad meg a kártyát.
Most akkor együtt fog gurulni a nagypapa és a kis unoka?