Pár napon belűl 250-et? Az se lesz egyszerü feladat.Na aztán nehogy meglássalak a kék fényben! Szóval akkor most lesz két motorod,az egyik müködöképes,a másik blokk crashes.Akkor ugye marad fölösbe egy 2szelepes hengerfejed.Na szerintem azzal kezdjél valamit! Ha nem jön be akkor sem nagy gáz mert egyébként is van egy jó hengerfejed.Vannak gépmühelyek akik megcsinálják.Beömlö,kiömlö bővités,polirozás,égéstér polirozás,szelepek becsiszolása,polirozása,esetleg ha több pénzed lesz rá akkor a szepek nagyobbra cserélése.Ha minden igaz ennyivel is érezhetö változás érhetö el.
Sok sikert hozzá!
Cbrjana : kinek van most pénze? Nekem se az ősök sponsorálják és napokon belül össze kell szedni 250-et a 07-esre.
Mellesleg, de ha egy gyári 4 szelepest veszek szerintem 90% hogy elment volna 50.000 km minimum.
Huu huu huu de meleg! Kék CBRes markolatok,honda szárnyak nélküli fényezés....csak nem Száguldozó lacitól vetted? :) Hmm valahol Érd,Szigetszentmiklós környékén lakik valahol.
Akkor ezekszerint egy alapos töltés megoldotta a problémát?
CBRjana bocsi h nemirtam vissza és mindenkinek!megoldódott a problem am 2004es kiadásu szal még nagyon az 1széria.de nemsok pénzért vettem és minden jó rajta és forgalomban is van:D am azvolt a baj h sokáig nem volt beindítva és ugyvolt rajta a gyújtás.:D
Kicsit utána néztem.A CBR 125 lökete 47,2 mm,a Yamaha YZF-R 125-ének lökete meg 58.6 mm.Ez már nagyon nagy eltérés,szóval a henger+hengerfej ráaplikálása nem kivitelezhetö,mert nem illik hozzá a főtengely és a hajtókar sem
Hát ez jó kérdés.Sajnos én még egyiket sem láttam levett hengerfejjel.De nem hiszem hogy kompatibilis lenne a két blokk.Ha máshol vannak a tőcsavarok akkor halott ügy,és szerintem ez fen is állhat.A hengerfej szempontjábol igazából nem a motor köbcentije a lényeg,hanem a furat és a robbanótér mérete.Ha a furat ugyan az,vagy nagyon kicsi az eltérés akkor már fél siker.A róbbanóteret kis mértékben lehet növelni(a víztér és a szelfészkek mélysége korlátozza a maximális növelés mértékét)vagy felheggesztéssel lehet csökkenteni a megfelelö súritési arányig.
De ha belegondolok....ha a a furat nagyobb akkor a hengerfejben lévö robbanótér is nagyobb.Ha azt a hengerfejet ráraknánk egy 125-ös hengerre ahol ugye kisebb a furat akkor lecsökkenne a sürités és a éles átmenet miatt turbolencia alakulna ki ami erös kopogáshoz vezetne amit nem lehetne az elögyujtással orvosolni.A robbanótér kicsinyítése feltöltéssel(heggesztéssel)sem hiszem hogy megoldható lenne,mert lehet kisebb robbanótérben már nem biztos hogy elférne az a 4szelep.Na akkor szerintem a 4szelepes 125-ös is csak ábránd
Nyugi haver.Mostanában olyan szegény vagyok hogy levegőt is alig tudok venni Nem fenyeget mostanában az a veszély hogy jelentősebb összeget tudnék a motorra szánni
yuhejj felajánlotta a kuplungkosarát 10ezerért és sajna most perpill még azt sem tudom megvenni :(
Engem igazából csak az érdekelne hogy mekkora külömbség lehet egy 125-ös 2 szelepes CBR és egy 125-ös 4 szelepes CBR közt(kiváncsiság).Egyébként szerintem nálad az volt a baj hogy nem gyári cumó volt hanem roszabb minőségű utángyártott.Nem? A gyári 4szelepes hengerfej,gyári szelepekkel stb biztos jobban birná.Mert ha jól gondolom a 150es CBR csak abban tér el hogy nagyobb a henger átmérője.A hengerfej igaz hogy 4 szelepes és két vezérmütengelyes,de formája,felfogatása ugyan olyan lehet mint a 125-ösé.Nem?
Hengerrel együtt kapod. De én most mondom megne probáld. Saját érdekedben mivel nem gyári leszakad a szelep, eltörik a hajtókar.
Legalább az én hülyeségem ne kövesse senki.
Arra gondoltam én is hogy a normál 125-ös blokkon mennyit dobna egy 4szelepes hengerfej.Én nem tudtam hogy lehet kapni csak külön ilyen hengerfejet.Kiváncsi lennék rá hogy mennyibe fáj.Igaz mostanában nem tudnék venni,de azért furdalja az oldalamat
Igen a dugattyú magas kompressziós. Mint írtam belekellett maratni a szelepeket a dugattyúba, plusz megkellett emelni a hengert 2mm-el.
8 szeleppel közel olyan erőset? Tudnának ezek mostis olyan motorokat hogy...Báttyus megane coupe-jába (még 98-as!) 2.0 16v williams motoros gyárilag 147le most padon mérve 171le 216nm.
Átlagfogyasztás 7liter. (normál használatnál).
Ha európába is 4 szelepes cbr-eket csinálnának csak egy hengerfej átalakítássak lehetne csinálni egy erős kis masinát...
A Volkswagen marad a 16 szelepnél, csak kidolgozta a TSFSI motort, ami ugyanúgy 16 szelepes, csak turbó-benzines még kisköbcentinél, és kapott egy új injektort, közvetlen befecskendezéssel, amit a diesel motorokból fejlesztettek át.
Mondjuk abban egyetértek hogy a kevesebb szelepszám kisebb fogyasztással jár álltalában.De igazából nem a szelepszám a lényeg hanem a szelepek felülete.Minél nagyobb a szívószelepek felülete annál több levegő jut az égéstérbe és annál több megfelelö keverékarányú üzemanyag.ezáltal növekedik a teljesítmény.Igazából ez volt a kérdés nem a fogyasztás.egyértelmü hogy az ilyen tuning fogyasztásnövekedéssel jár.Ha ujjabban ezzel ellentétben kisebb szelep felülettü motorokat gyártanak motorokkal nagyobb teljesítményt érnek el akkor szerintem ott a motor más alkatrészével növelik a teljesitményt,nem a hengerfejjel.Pl elektronika.
Én hiszek neked.De erröl a volkswagen 16v kontra 8v dologról nem találtam semmit hirtelen.Kerestem 8v-s volkswageneket,de mindenhol csak régebbi tipusokat találtam,a volkswagen hivatalos magyar oldalán meg ilyen infok nincsenek.Tudnál adni valami linket mert érdekelne a dolog
Ha résen vagy a napjaink motorizációban olvass utánna hogy az új autók 16 v helyett visszatértek a 8v-re Teljesitménybe közel azonos értéket mutatnak és alacsonyabb fogyasztás:) (volkswagen)
Kisebbet nyit de hosszabb ideig? Tehát az átáramló levegő benzin mennyisége nem változik. Hidd el ezek a "tuning" szelepek arra vannak hogy bírják az igénybevételt magasabb fordulatot teljesítmény nem lesz belőle. Sikolt hengerfej? Az nálad mit jelent?
2 féle dugattyú van 1 pupos és a sima eggyűrűs és 2 gyűrűs. A tuningmesterek fogják a hengerfejet kiesztergálnak belöle x mértéket, a dugattyú mozgását meghosszabbitják----> nagyobb detonálás. Annyira feljön a dugattyú, hogy ajaj... De persze ez sok veszélyt rejt magában. A teljesitménynövelés alapja a karburátor, henger és a kipuffogo. Erre jönnek még a hengerfej, forgorész könnyítése, könnyebb főtengely és az erőátvitel is nagyon fontos. Nagy valószínűséggel a fogaskerekek nem fogják bírni ezt a loerőtöbletet.
"Az én paraszti felfogásommal...." a tieddel lehet.
Bocsi szerintem most meg fogsz sértödni nem azért irom hogy piszkáljalak,csak hogy tisztán láss.A szelepek száma egyértelmüen nagyon sokat jelent a teljesitmény növelésében,hát még a szepek mérte! A vezérmü tengely is a 4T hengerfej tuning alapja.Nem véletlenül gyártanak tuning,sport,verseny,stb vezérmütengelyeket.Nem is irnék többet lehet nekem nem hinnél.Hirtelen két linket találtam,biztos vannak jobb irások is,de a célnak ezek is megfelelnek : http://www.suzukiszereles.webo... http://www.asconaclub.hu/tunin...
Este van elnézést. Jól gondolod és a többi hibáért. Ami meglepő még nemvolt tökéletesen beállítva a masina és a gyári 131 (vagy 121 nem emlékszem pontosan) hellyett 129( vagy 119) volt benne.
Szóval még erősebb lehetett volna a moci egy kipu rendszerrel pluszba.
Üdv itt Jól gondolok, de mégse. Mivel a legnagyobb szelepek voltak benne így rögtön kapott pacit, DE hidd el 170 es henger nagy szelepekkel síkolt hengerfejjel még mindig csak nyomatékos lenne a kis moci. Nekem nem erre volt szükségem. Ugyebár racsing' vezérműtengely miből áll (jelen esetben) : kissebbet nyit, de hosszabb ideig. A gyári nemis lett volna jó még ehez a nyitáshoz is belekellet maratni a szelepeket a dugóba.
Ha nem jól mondom úgyis kijavítanak. És több mint 10 pacit kapott.
Persze a fogyasztás is 3-ról 7 re ugrott kb.
Foglalkozzon inkább a számlapjaimmal.