Ha az óramutató irányába megyek, akkor pl. ahol teljesen egyenesen megyek (célegyenes), ott merek és valamennyire tudok is jót és jól fékezni, de a hátsóban, ahol szinte végig kanyarodok, ha kis ívben is, ott nem merek. Mondjuk eddig nem próbáltam ki, hogy kimegyek a fehér vonalon túlra, szóval köszi a tippet.
Aztán meg, ha jól sikerül a kigyorsítás olyan 100 körüli tempóra tudok felgyorsulni, arról meg nem lehet olyan sokáig nagyot fékezni. Inkább a célegyenesben. Hát próbálkozni kell, nincs mese.
Háromszor voltam eddig a pályán, és 54sec ez irányba(óra) és 56sec a másik irányba egy átlagos körídőm, szóval még elég sokat lehetne javítani.
aztán rocky a megmondhatója, épphogy néhány alkalmat voltma pályán, de mégse gyökkettővel mentem.. no, nem is vagyok egy villám, de azé sztem ne mtartom fe l(nagyon ) a sort..
Hát nem tudom... Én egyáltalán nem javasolnám, hogy fékezzen nagyokat, meg gyorsítson nagyokat, ha tök kezdő pályán. Szerintem az a jó módszer, amit a hungaroring motorsport iskolában is tanítanak, hogy a kezdő menjen egy sebességben egyenletes fordulattal, és így érezzen rá a pályára, ne erőszakoskodjon a motorral,mert egyszerre túl sok dolgotz kell figyelni,- pláne, ha sokan vannak- akkor nem fog sikerülni a túl sok feladatból egy sem. Szerintem a fokozatosság a célravezető, monnnyuk menjen pár etapot szinte fékezés nélkül mondjuk 3-mas 7000.es fordulaton(nemtom mennyi, annyi amennyi kényelmes, de már haladós) Ha már kb megy a nyomvonal, el lehet kezdeni pöckölgetni a váltót, meg kicsit fékezgetni.
Szerintem, ha nekiesik a pályának nyélgáz-satufék módszerrel, csak megijeszti saját magát, és szenvedni fog,pláne, hogy minden kanyarban, kivül belül kerülgetni fogják.
Vagy lehet a "húzós" móccert alkalmazni, neked ebben amúgy is van gyakorlatod:)
ott ha teljesen kimész balra, a vonalon túlra, akkor elég faszán lehet venni az ívet.. még egyenesen kis fék, jobbra leborít, és ahogy rocky mondta az átborításnál beelnyúlsz a fékbe. de ilyen kicsit hátsófékkel, meg óvatosan elsőfékkel max a kresz rutinpályán fogs ztudni jót menni. há, húzni kell azt a féket, hogy átugorj majdnem a kormányon, másképp hogy akaord? olyan lassan mész hogy nehogy nagyot kelljen fékezni? egyenes, kis satu, kanyar, satu, kanyar, azt szevasz, úgyis megérzed majd mikor hol, csak gyorsulj lassan körröl körre, és kész.
kanyarba hátsóféket húzhatod elég jól, ha úgy adódik a helyzet. Csak vigyázz ki ne csússzon.
Mellesleg kanyarban az elrontott ívet is milliószor könnyebb hátsófékkel mint elsővel korrigálni (lefektetett motornál).
szerintem kanyarban egyáltalán ne fékezz! Én pl. azon a részen amit írtál (a sikán) úgy szoktam menni, hogy a sikán elött csak egy nagyon picit fékezek és lendületből veszem be a jobbost és mikor át kell dobni a motort balra, akkor abban a pillanatban mikor felegyenesedik a motor, ráfékezek egy bazinagyott és csak utána kezdem balra dönteni (ez persze nagyon gyorsan történiki, szóval tényleg nagyon erőset kell fékeznem mert csak nagyon rövid ideig van egyenesben a motor)
Ezt elsősorban Rocky-tól kérdezném, de minden tapasztalt Kakucs-Ringező véleménye érdekel...
Olvastam rengeteget a fékezés módjáról helyességéről és gyakoroltam is sokat. De van egy gondom:
Ez pedig a kanyarba való befékezés, mikor kanyarnál a "teljes" fékerőt engedem fokozatosan vissza és ezzel párhuzamosan növelem a dőlésszöget. Ez pl. akkor kéne, mikor a kakucsi pályán az óramutató járásával megegyező irányba mész és a hátsó egyenes végén fékezel és közben kanyarodsz.
Én eddig úgy csinálam, hogy megpróbáltam csak a hátsó féket használni és nagyon picit az elsőt, mert annyira nem éreztem, hogy mennyire lehet elsőt használni (nem szeretném kipróbálni a határt, mert valószínűleg az sülne ki belőle, hogy elmenne vadászni az első kerék...).
Szóval, hogyan tudnék rövidíteni a féktávon (Ez azért utcán is hasznos lehet olykor) annál a kanyarnál a gyakorlás mellett?
hello nekem 120/80-as van hÁtul És Ép h befÉrt ez a gumi de kurva jÓl nÉz ki vele olyan mint ha egy 500-as lenne de ha nagyobb gumit akarsz akkor felnit is cserÉlni kell. hÁt a teljesÍtmÉnyrŐl: ugyan Úgy pÖrÖg És vÉgre is jobban megy nem vettem Észre h tÖbbet enne. na hello
szia a gyári méretet rakd rá.ezzel kanyarodik jól és még elég biztonságos is.persze rakhatsz rá nagyobbat,feláldozva a motor lényegét a külalak oltárán
az RR-em 2005-ös évjáratú, 9000 km van benne, ergo a lánc az idei szezont tuti hogy még bírja. Szerintem a gumik is.
Arata kipuff van rajta, fémfékcső tuning féktárcsákkal, valamit a gázkar-reakción is tuningoltak de azt nem értettem, hogy pontosan mit
1.500.000-ért vettem mindenféle bankok meg kereskedések kihagyásával.
A motor egy barátomé volt eddig, akit pont akkor ismertem meg mikor az RR-t elhozta a szalonból 2005 júliusában. Még tavaly beszéltük meg hogy ha úgy alakul és pont akkor akarok motort venni mikor Ő el akarja adni, akkor majd bizniszelünk. Ami plusz költség van vele, az az eredetvizsga az átiratás és kötelezőbiztit kell rá kötnöm majd. Teljesítményadó be van már rá fizetve az idei évre.
Ma 1 fekete cbr-t láttam 1 kozmetika előtt bementem ,hogy kié a vas,mert volt rajta bukócső ami megtetszett. Avas 1 lányé volt.A bukócsövet jól megnéztem és készítek én is egyet.
Megkérdezhetném mennyiért vetted a rr-t(neked mennyibe van cakk-pakk),
meg milyen kontrukciókkal(évjárat,km,magyar volt-e,meg láncszett,gumikkat te vetted -a rá!
Tudom nagyon nem publikus főleg az ára,csak fontolgatom egy ilyen vételét és kellenének infók.
Meg írhatod e-mailben is nagyzolika@citromail.hu-ra, de azt is megértem ha nem írsz!
KÉP A CSIZMÁRÓL
E-mail az adatlapomon!
Ára a bolti 32 helyett 9E forint
Aztán meg, ha jól sikerül a kigyorsítás olyan 100 körüli tempóra tudok felgyorsulni, arról meg nem lehet olyan sokáig nagyot fékezni. Inkább a célegyenesben. Hát próbálkozni kell, nincs mese.
Háromszor voltam eddig a pályán, és 54sec ez irányba(óra) és 56sec a másik irányba egy átlagos körídőm, szóval még elég sokat lehetne javítani.
Szerintem, ha nekiesik a pályának nyélgáz-satufék módszerrel, csak megijeszti saját magát, és szenvedni fog,pláne, hogy minden kanyarban, kivül belül kerülgetni fogják.
Vagy lehet a "húzós" móccert alkalmazni, neked ebben amúgy is van gyakorlatod:)
Mellesleg kanyarban az elrontott ívet is milliószor könnyebb hátsófékkel mint elsővel korrigálni (lefektetett motornál).
Olvastam rengeteget a fékezés módjáról helyességéről és gyakoroltam is sokat. De van egy gondom:
Ez pedig a kanyarba való befékezés, mikor kanyarnál a "teljes" fékerőt engedem fokozatosan vissza és ezzel párhuzamosan növelem a dőlésszöget. Ez pl. akkor kéne, mikor a kakucsi pályán az óramutató járásával megegyező irányba mész és a hátsó egyenes végén fékezel és közben kanyarodsz.
Én eddig úgy csinálam, hogy megpróbáltam csak a hátsó féket használni és nagyon picit az elsőt, mert annyira nem éreztem, hogy mennyire lehet elsőt használni (nem szeretném kipróbálni a határt, mert valószínűleg az sülne ki belőle, hogy elmenne vadászni az első kerék...).
Szóval, hogyan tudnék rövidíteni a féktávon (Ez azért utcán is hasznos lehet olykor) annál a kanyarnál a gyakorlás mellett?
Nem tudjátok véletlen mekkora gumit lehet max tenni egy cbr125-re? vagy hogy a nehezebb,és nagyobb gumik visszavetnek-e a teljesítményből?
Épp ideje volt már... megérdemelted Vele is csinálunk majd tesófotót?
Arata kipuff van rajta, fémfékcső tuning féktárcsákkal, valamit a gázkar-reakción is tuningoltak de azt nem értettem, hogy pontosan mit
1.500.000-ért vettem mindenféle bankok meg kereskedések kihagyásával.
A motor egy barátomé volt eddig, akit pont akkor ismertem meg mikor az RR-t elhozta a szalonból 2005 júliusában. Még tavaly beszéltük meg hogy ha úgy alakul és pont akkor akarok motort venni mikor Ő el akarja adni, akkor majd bizniszelünk. Ami plusz költség van vele, az az eredetvizsga az átiratás és kötelezőbiztit kell rá kötnöm majd. Teljesítményadó be van már rá fizetve az idei évre.
Megkérdezhetném mennyiért vetted a rr-t(neked mennyibe van cakk-pakk),
meg milyen kontrukciókkal(évjárat,km,magyar volt-e,meg láncszett,gumikkat te vetted -a rá!
Tudom nagyon nem publikus főleg az ára,csak fontolgatom egy ilyen vételét és kellenének infók.
Meg írhatod e-mailben is nagyzolika@citromail.hu-ra, de azt is megértem ha nem írsz!
Előre is köszi!