Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem is az volt,és nem egy silány márka!
igen, ott már találtam.
Egyszer már rendeltem állórészt Ebay-ről Angliából! - Nem nekem! -
KB annyi volt mint tekercseltetni....
Na nekem az aksi új. Nagyon úgy fest hogy generátor lesz. Tud valaki honnan lehet beszerezni?
Igaz én annak a típusnak vagyok a birtokában, aminek itt nem mondjuk ki a nevét...!
...de én egyszer úgy jártam, hogy egy lejtős murvás szakoszon parkoltam le a motort az étterem előtt és sebességben hagytam, ne guruljon el!
Mikor végeztem a kajálással és indultam volna, ráadtam a gyújtást, vészleállító bekapcs (ilyenkor szokott bekapcsolni az AC és a műszerfal is lefuttatni a tesztet), de se kép se hang!
Össze-vissza kapcsolgattam mindent, de semmi!
Már leszedtem az ülést és a szerszámost bontogattam , mikor a haver odaszolt: nem hagytam sebességben...?
Kivettem üresbe és lám, minden világított rögtön és az AC is zümmögött!
Jó szórakozást!
De ne lepődj meg,ha nem fog semmit produkálni!
Akkor jó. betolom a masinát a műhelybe rádobom a mérőműszert aztán miközben kicsit mozgatom a felfogatott részeket. Pl biztosíték táblát megnézem hogy nincs-e valahol valami kontakt hiba. (amúgy is akartam ilyet játszani mert a műszerfalamban is van egy valahol.) aztán vagy lesz valami vagy nem :-)
Erre vonatkozóan még nem hallottam rendszeresen előforduló,úgy mond típushibáról!
De nem tudsz semmi típus jelenségről ami inkább mechanikai dolog. Az elektromos témától nem tartok azt kimérjük megcsináljuk komoly anyagi vonzata nincs hacsak valami komolyabb dolog ég le (gyújtáselektronika vagy hasonló) szóval akkor te is csak egy ilyen kóboráram dolgot hallasz ki belőle ugye ?
Ezer meg egy oka lehet!
Lehet az amit írtál biztosíték nem érintkezett,lehet vezeték is,amit véletlenül megmozdítottál csak nem vetted észre,stb.
Magyar szabélyzó ára 13500 +2000 postakőltség 6 honap garancia
küldöm a telefonszámot és nevet

Mecseki Zsolt - Beszerzés
Telefon: 06209189743
Sziasztok

Történt már valakivel hasonló:

Szombati napon meleg volt mint a dög. Gerjenről hajtotta Bajára a régi Baja hídon a Gemenci erdőn keresztül. Gondolom többetek járt már arra így tudjátok hogy nem épp az egyenes útjairól nevezetes. Át is értem meg minden haladtam is 100-140 között (Siettem). Beértem Bajára ahol fel kellett vennem az utasomat. Felülünk (persze nem azonnal szóval hűlt egy kicsit a masina) indítózok ... teker ... baszik indulni. leszáll kulcs elfordít ... gyújtás vissza, hallom hogy az AC meg se mukkan. Mondom baj lesz sokat kellene tolni hazáig. Ülés fel biztosítékokat megnézem, furcsát nem láttam rajtuk de azért mindegyiket kicsit megmozgattam. Ki nem vettem csak felülről hátha kicsúszott a rázkódástól. Gyújtás vissza hallom megy az AC minden rendben start és indlás haza. másnap még egy Dunakanyar is volt minden gond nélkül.
Járt már így valaki ? Egyáltalán szerintetek a biztosíték volt ? Esetleg valami mást is érdemes megnézni hogy ne járjak így legközlebb ?
Nekem ez volt a jelenség március környékén!
Mértünk mindent,mivel nem is gondoltam volna,hogy a pár hónapos Warta akksi cellazárlatos lett!
Először is multiméterrel mérni kellene egy akkufeszültséget
Pont a töltésrol van szó, nálad is ez lehet a gond.
Sziasztok.

Lenne egy nagy gondom.... Most este jöttem haza és elment a fordulatszámmérőm meg a km órám ha ráraktam a távolságit meg olyan dadogva járt a motor... itthon leállítottam és nem akar indulni csak kattogás jön az aksi körül.... mi lehet a gond?
Hali feszabályzó nagy szopás .Nekem 2000-ben gyártott a gépem és szereltem rá kis fogyasztású szenon égőket és takarékosan akartam vezetni külföldön világitás nélkül 1000 km egy nap és a szabályzó beszart ugy ahogy kell .Még vagy kettő használtat elfogyasztott .Akkor azt mondtam utánna járok az okának és csoda de a világítás kell neki mert barom volt aki ilyent kitalált és van egy magyar aki gyárt másik szabályzot ami nem testre csapkodja a felesleget hanem a szabályoz hagyományos modon 10 000 FT volt és müködik .Nekem a benzinből ne áram legyen amit hütőbordán keresztül a környezetet fütsem
Ja és amennyiben a reakciómat bárki túlzottan érzi én kérek elnézést.

Ha még pontosabban átgondolom, akkor a KÖHÉM rendelet alapján a motorra az előírásnak megfelelés felszerelt menetfény jogszerű, azonban ha a KRESZ előírásokát betartom, akkor nem tudom használni.

Egyszerűen a BM-és jogalkotás le van maradva. Addig ha rendőrt látok -biztos ami biztos- felkapcsolom a tompítottat.
Oksa!
Egyébként nem ex.
Nem vitatkozom, csak idéztem a két jogszabályt.

Ja... az általad idézett szöveg, csak erre volt egy reakció .

Termeszetesen minden tisztelem a motoros rendőröké akár aktív, akár ex.
Már csak azért is, mert 12 évig jómagam is a BM-től kaptam a zsét, igaz más területen.

Mindamellett a KÖHÉM rendelet valóban változott amióta nem olvastam, azaz a nappali fény szakasznál a gépkocsit gépjárműre módosították. Ellenben a KRESZ-t meg nem csiszolták hozzá (azaz a motoron a nappali mentejelző alkalmazása KRESZ szabalyt sért) de remélem a következő módosításnál nem felejtik ki.
Szerintem rossz emberrel vitatkozol erről!
Tőled idézem "Csak hogy te is értsd. " .Nos szerintem sokkal szerényebben kéne!
Hm.... olvasgattam eleget mielőtt felszereltem. Nem csak olvasgattam, hanem vettem a fáradtságot és összehasonlítottam sőt értelmeztem is.

Előzetesen csak megjegyzem, hogy a közlekedési rendőr a közúton közlekedő járművezetővel szemben az 1/1975 KMP-BM együttes rendelet (közismert nevén: KRESZ) szabályok alapján intézkedik (azaz nagy ívben szarik a KÖHÉM rendeletre). Teszi azért mert a KRESZ az intézkedésének az alapja, illetve ennek megsértése esetén szabhat ki helyszíni bírságot.

A KRESZ vonatkozó (jelen pillanatban hatályos) előírása:

1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
(7) A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt — tompított fényszóróval — nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

A KÖHÉM rendelet vonatkozó (jelen pillanatban hatályos) előírása:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
55/B. §
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.


Csak hogy te is értsd. A KRESZ alapján a motoron a tompítottnak nappal is bekapcsolva kell lenni. A Köhém rendelet alapján a nappali menetfény csak önállóan világíthat, azaz a tompítottal együtt nem. ....amennyiben így se érted, ne is erőltesd, inkább vigyorogj tovább.

Szóval a motoron a KÖHÉM rendelet szerint bekötött – azaz önállóan világító - nappali menetfény esetén a rendőr a KRESZ alapján jogszerűen szabhat ki helyszíni bírságot. (nem biztos, hogy kiszab, de kiszabhat)

Persze lehet rajta vitatkozni, de én nem teszem, mert nekem egyértelmű ami a KRESZ-ben le van írva.
Több kép itt:
link
No ezt tudom!
Mindegy,csak fizess!