Na,az összes karbi kiganajozva! Épp hogy nem lapátoltam a koszt belölük! Nem tudom mivek járt emberűnk ez előtt,gyanítom hogy Ukrán benzinnel... a 38-as fúvókák kb a felükre voltak szűkűlve! Holnap ugrik a majom a vízbe!
Nekem is rohadtul csörög amíg be nem melegszik... kissé zavar, majd a találkozón versenyzünk melyik motorja zörög jobban és az issza a sört... (persze este mikor már nem megyünk.)
Feszitőt kell megmokolni, csere az 20 a lánc 50 a feszitő meg kb 15 a meló nem éri meg néha nekem is zörög de leveszem a szelepfedelet,öntök a a feszitőbe olajat és 2-3 e km ig le van a gond (nálam) asszem ali módósitotta a feszitőjét lehet beszélek majd vele én is
Ja,igen de minek tököltök máséval? azért,hogy utánna szétszedd és el.aszól vele fél napot
hidd el nekem igy "látatlanban" nincs annak a motornak semmi komoly baja(csak szivatóval indul,"pörög", nem veszi a lapot) szerintem simán beállitási probléma
Ámbár ha viszont "sörözni" akartok akkor nyugodtan cserélhettek karbit
Hali! Holnapra intézek képet a zárról.A torokgumival,meg óvatosan,mert én befürödtem vele!Kezdésnek megrendeltem a Bikerworld-be,de két hetet mondtak,ezt kicsit sokalltam,és legyártattam a seal kft-nél,de a Pisti(én meg őt ismerem :) ) mondta,hogy nem lesz jó,mert nem párhuzamos a 21-nél a két külső körgyürű,de ezt betudtuk a kornak,hogy ilyen rogyott,de nem!Az egyik elrepedt,így rendelnem kellett japán utángyártottat 16ezerért.A seal-ben meg 14-et hagytam ott alkudozás árán.Sajnos csak forgástestet tudnak ők gyártani,de azt profin.Cbr 600 két éve üzemel vele hibátlanúl.De ezt csak gyáriba rendeld meg.Nem okoskodásként írtam,csak én beleszaladtam....
Köszi a címet Tike Ma fölteszem a karbit és ha nem jó a gumicsonk, már megyek is hozzájuk!
Tele volt nyomva valami trutyival, azt kitakarítom belőle,meg rendbe teszem a karbisort és meglátom hogy állok falslevegővel.
Nagyon jól néznek ki a motorok a Tali képeken! Jó lett volna egyszerre hallani őket ! De el jön még az az idő is remélem!
Sziasztok Atissk köszi a képet, de sajna tényleg nem ilyen az enyém.. Na majd ha összefutok egy 21-es Mozdonnyal, jól lekapom róla az ülést és megnézem !
Remélem kész leszel a talira! Ha más nem, akkor elvontatlak az enyémmel.
A szelephézag állításhoz levenni a fedelet sajnos ha jól emlékszem nekem szét kellett húzni a hűtővíz csövét.
Plussz nem tudom Tike mennyi időt szán rá a szabadidejéből hogy motort faragjunk a gépből. Amit leírtál Basi az mind kellene, de az egy egész napos meló olyannak aki érti mit csinál, nekem kb 2 hét a melóval együtt, ha szabin lennék 1 hét. (Beleszámolva az elölre nem látható bibiket.)
Ha kiderítjük miért nem kap elég benzint mind a 4 henger meg belőjük a karbitsort akkor remélem már rendben vagyunk. (álltában csak nem megy tönkre)
Tike jut eszembe, szerszámaim vannak, de ha kompresszorozni is akarunk be kell szereznem kölcsön egy rokontól egy kompresszort vagy igénybe kell vennünk egy barátomat segítségét.
Ma nagyjából összeállt a vas benne van az első kerék(köszi Muord),üzemel a 24-es fék,és felkerült a kémény.... Már csak Km meghajtó kell,meg az első sárvédő.A végén még lehet,hogy kész lesz a talira....
OK, de ha a saját karbisorával nem boldogulunk, és az enyémmel meg menni fog, szépen be is tudjuk szinkronizálni, akkor elvileg a karbisoron kívül mindent kizárhatunk nem?
Srácok, ezt a leveszem a karbit ,felrakom dolgot felejtsétek el! TELJESEN mást fog mutatni a szinkroizált karbi (más a kompresszió, szelephézagok,STB)
1lépés:darabokra szedni a karbit ,kipucolni
2lépés:szelephézag ellenőrzés
3lépés:kompreszió mérés
4lépés: szivócső gumik ellenőrzése
5lépés:összerakás,beállitás a gyári értékekre a karbin
6lépés:szinkron
biztos ,hogy jó lesz (jónak kell lennie)
ennél a tipusnál még nem hallottam,(hallotunk) volna, hogy a pillangószelep tengelynél falsot szivjon a motor (nem lehetetlen de nem tipus hiba)
szóval ha nem boldogultok akkor utazom Szolnokra
Kipucoltam a gyertyáknál az üreget és el kell mondanom, hogy azok a darabkák amit találtam azokat fogja a csavarhúzó hegye, tehát mégis csak fém, ráadásul ugye nem alumínium. Vajon hogy kerültek oda? Mind a 4 gyertyahelynél volt. Illetve most hogy tiszta bevilágítva észrevettem a gyertya pereménél 2 kis furatot (sacc 2-3mm átmérő). Na annak mi a fene szerepe lehet ott? Bemegy a szelepvezérléshez? Esetleg onnan jön az olaj, mert mintha nem a szelepfedél illesztésénél lenne az olajos mocsok mint ahogy elsőre hittem, hanem a kis furatok szintjén.
Ha valaki tud világosítson már fel, mert szeretem érteni a dolgok működését, ha megcsinálni nem is tudom rendesen.
De jó lenne elvégezni egy motorszerelő képzést... Persze erre csak akkor lenne lehetőségem ha megint 16 lehetnék és elöttem állna még a kenyerem java.
A hidegindító sprézésre annyit, hogy a fals levegőt bármilyen hőmérsékletű motornál lehet vizsgálni, mert az a spré nagyon jól ég tehát föl fog pörögni hidegen is melegen is... ami a lényege a fújásnál arra kell figyelni, hogy ne a szívó részen(ahol egyébként szabályosan veszi a levegőt) menjen be a permet, mert az nem fals... úgy kell fújni, hogy az illesztéseket, tömítéseket, tengelyeket végig kell fújkálni és ahol fölpörög ott baj van... Ha előbb eszembe jut odaadtam volna Tike-nak a sprémet, mert én is vettem régen és csak egyszer használtam:D rögtön meglett a hiba... de az autó volt:D
Jah, még egy dolog. Az I.-es gyertyánál vannak valamilyen égett darabkák, nem fém de nem tudom honnan való vagy mi az (lehet tömítőanyag?)...passzolom.
Tike, a gyertyaképek: (bal az I. henger a többi sorban)
Bevilágítottam a gyertyák helyére mert gyanús volt, hogy mennyire koszosak meg a ráégett olajgyűrű a tövükben. Most már legalább tudom hol tünik el az anyag a gépből meg miért érzek olajszagot ha beindítom. Szelepfedelem ereszt a gyertyáknál (főleg a 3-asnál, mert ott még friss olajcsepp is van), király... na majd egyszercsak azt is, amikor szelephézagot nézetek vagy nézek vagy nézünk...
Veszek új gyertyákat.
Van valakinek ötlete, hogy a poros retkes olajos trutymót hogy tisztítsam ki a gyertyák helyéről amélkül, hogy beküldeném a koszt a hengerekbe?
A többit majd mondjátok, hogy mi van.
Köszönet.
Na ettől nem félek!
Biztos lesz miről beszélni, sőt!
A legrosszabb az lesz, hogy miután jól kibeszéltük magunkat utána jut eszünkbe, hogy még "ezt" kellett volna, meg "azt" kellett volna még megkérdezni/beszélni....
Tike, ezért lehet kár kiszedni a tiedet. Más környezetben (hiába márkatárs) biztos máshogy fog működni... de ha gondolod és nem nagy gáz a művelet, megköszönöm, biztos könnyebb lenne megtalálni a hibát.
Ez a hidegindítós besprézésről egy kicsit többet ha tudtok mondani, mert csak feltételezem, hogy hideg motorral kell megfújni minden helyet ahol falsot szívhat. De már menjen alapjáraton vagy indításkor vagy hogy? Illetve mit figyeljek, párásodik vagy dér keletkezik vagy felpörög a motor vagy mit? Tök sötétben vagyok ezzel kapcsolatban.
Ma kikapom a gyertyákat és nyomok egy képet. (Aszem mikor megcsapkodott a gyertya, mert néztem a gyújtást, fehéres volt, de nem vészesen.)
Azon is gondolkoztam mi változott mióta normálisan működött (aminek köze lehetett hozzá).
- Nem ment tavaly ősz óta, már akkor is enyhén egyenetlenül járt, de nem voltak ilyen súlyos problémák, akkor lecseréltem az üzemanyagot a tankban.
- Cube adott egy gumitorkot a porlasztóhoz és csővel a rácsatlakoztam az egyik szinkronmérő végződésre, hogy így nyissa a benzincsap szelepét.
- Kiszedtem és kifújkáltam a karbisort. (Nincs rá garancia, hogy a karbis műveleteknél a külső csavarok nem fordultak el, főleg a szinkron csavarok.)
- Gyertyapipákból kivettem meg visszaraktam az ellenállásokat. (Lemértem utána őket, rendben vannak, biztos megy a szikra rajtuk keresztül.)
- ... és még egy dolog, de ez már vagy 2 éves. Volt a levegőbeszívó részénl beleragasztva szivacs, feltételezem fojtás, hogy kevesebbet kapjon a levegőből. Azt kivettem de semmi nem változott. 2 szezont mentem le vele így. Szóval nem hiszem, hogy most jönne ki emiatt rajta az elmebaj.
Semmi más értelmes dolgot nem tudok ami történt. De elég is a szájcséplésből, mert nincs értelme tovább ragozni amíg Tike nem látta, mert csak teleírkálom a fórumot de ettől nem javul meg a motor, most már hozzáértő szeme kell. (Lehet csak teker kettőt az egyik csavaron és kész is.)
Gyönyörűek a vasak, jó látni ennyit egyszerre. Biztos jó buli volt.
Csak nehogy ne legyen majd miről beszélni fent a hegyen, mert már mindent kibeszéltetek
hidd el nekem igy "látatlanban" nincs annak a motornak semmi komoly baja(csak szivatóval indul,"pörög", nem veszi a lapot) szerintem simán beállitási probléma
Ámbár ha viszont "sörözni" akartok akkor nyugodtan cserélhettek karbit
Tele volt nyomva valami trutyival, azt kitakarítom belőle,meg rendbe teszem a karbisort és meglátom hogy állok falslevegővel.
Nagyon jól néznek ki a motorok a Tali képeken! Jó lett volna egyszerre hallani őket ! De el jön még az az idő is remélem!
A szelephézag állításhoz levenni a fedelet sajnos ha jól emlékszem nekem szét kellett húzni a hűtővíz csövét.
Plussz nem tudom Tike mennyi időt szán rá a szabadidejéből hogy motort faragjunk a gépből. Amit leírtál Basi az mind kellene, de az egy egész napos meló olyannak aki érti mit csinál, nekem kb 2 hét a melóval együtt, ha szabin lennék 1 hét. (Beleszámolva az elölre nem látható bibiket.)
Ha kiderítjük miért nem kap elég benzint mind a 4 henger meg belőjük a karbitsort akkor remélem már rendben vagyunk. (álltában csak nem megy tönkre)
Tike jut eszembe, szerszámaim vannak, de ha kompresszorozni is akarunk be kell szereznem kölcsön egy rokontól egy kompresszort vagy igénybe kell vennünk egy barátomat segítségét.
Köszi a gyertyaképet, tényleg keveset kaphat és szegényen jár a motor.
1lépés:darabokra szedni a karbit ,kipucolni
2lépés:szelephézag ellenőrzés
3lépés:kompreszió mérés
4lépés: szivócső gumik ellenőrzése
5lépés:összerakás,beállitás a gyári értékekre a karbin
6lépés:szinkron
biztos ,hogy jó lesz (jónak kell lennie)
ennél a tipusnál még nem hallottam,(hallotunk) volna, hogy a pillangószelep tengelynél falsot szivjon a motor (nem lehetetlen de nem tipus hiba)
szóval ha nem boldogultok akkor utazom Szolnokra
Ha valaki tud világosítson már fel, mert szeretem érteni a dolgok működését, ha megcsinálni nem is tudom rendesen.
De jó lenne elvégezni egy motorszerelő képzést... Persze erre csak akkor lenne lehetőségem ha megint 16 lehetnék és elöttem állna még a kenyerem java.
Hát ha valakinek érdekes..
Honda
Bevilágítottam a gyertyák helyére mert gyanús volt, hogy mennyire koszosak meg a ráégett olajgyűrű a tövükben. Most már legalább tudom hol tünik el az anyag a gépből meg miért érzek olajszagot ha beindítom. Szelepfedelem ereszt a gyertyáknál (főleg a 3-asnál, mert ott még friss olajcsepp is van), király... na majd egyszercsak azt is, amikor szelephézagot nézetek vagy nézek vagy nézünk...
Veszek új gyertyákat.
Van valakinek ötlete, hogy a poros retkes olajos trutymót hogy tisztítsam ki a gyertyák helyéről amélkül, hogy beküldeném a koszt a hengerekbe?
A többit majd mondjátok, hogy mi van.
Köszönet.
Biztos lesz miről beszélni, sőt!
A legrosszabb az lesz, hogy miután jól kibeszéltük magunkat utána jut eszünkbe, hogy még "ezt" kellett volna, meg "azt" kellett volna még megkérdezni/beszélni....
Ez a hidegindítós besprézésről egy kicsit többet ha tudtok mondani, mert csak feltételezem, hogy hideg motorral kell megfújni minden helyet ahol falsot szívhat. De már menjen alapjáraton vagy indításkor vagy hogy? Illetve mit figyeljek, párásodik vagy dér keletkezik vagy felpörög a motor vagy mit? Tök sötétben vagyok ezzel kapcsolatban.
Ma kikapom a gyertyákat és nyomok egy képet. (Aszem mikor megcsapkodott a gyertya, mert néztem a gyújtást, fehéres volt, de nem vészesen.)
Azon is gondolkoztam mi változott mióta normálisan működött (aminek köze lehetett hozzá).
- Nem ment tavaly ősz óta, már akkor is enyhén egyenetlenül járt, de nem voltak ilyen súlyos problémák, akkor lecseréltem az üzemanyagot a tankban.
- Cube adott egy gumitorkot a porlasztóhoz és csővel a rácsatlakoztam az egyik szinkronmérő végződésre, hogy így nyissa a benzincsap szelepét.
- Kiszedtem és kifújkáltam a karbisort. (Nincs rá garancia, hogy a karbis műveleteknél a külső csavarok nem fordultak el, főleg a szinkron csavarok.)
- Gyertyapipákból kivettem meg visszaraktam az ellenállásokat. (Lemértem utána őket, rendben vannak, biztos megy a szikra rajtuk keresztül.)
- ... és még egy dolog, de ez már vagy 2 éves. Volt a levegőbeszívó részénl beleragasztva szivacs, feltételezem fojtás, hogy kevesebbet kapjon a levegőből. Azt kivettem de semmi nem változott. 2 szezont mentem le vele így. Szóval nem hiszem, hogy most jönne ki emiatt rajta az elmebaj.
Semmi más értelmes dolgot nem tudok ami történt. De elég is a szájcséplésből, mert nincs értelme tovább ragozni amíg Tike nem látta, mert csak teleírkálom a fórumot de ettől nem javul meg a motor, most már hozzáértő szeme kell. (Lehet csak teker kettőt az egyik csavaron és kész is.)
Csak nehogy ne legyen majd miről beszélni fent a hegyen, mert már mindent kibeszéltetek