Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Még a gyerekeim nagyon kicsik voltak én is találtam egy ilyen dolmányost. 81-82 körül lehetett. Nem akart enni, sem inni!
pedig zsírt is tettem a begyébe , mint ahogy a nagyanyám a tyúknak szokta ha nem evett, az ötvenes években.
És egy reggel ez a madár is el volt aludva! Hadd menjen a szabad lelke!
Dezső végső üzenete
50 nap telt el azóta amióta megtaláltam, emlékezetes 50 nap, tele bizakodással és küzdelemmel. Ma este a történet hírtelen és váratlanul a végéhez ért, még reggel nem volt semmi előjele aztán este amikor vittem a vacsoráját már nem emelte fel a fejét, Dezső elment...
Először elszomorított mert igazságtalannak éreztem, hiszen begyógyultak a sebek és fizikai léte is biztosított volt, akkor miért nem maradt még? Aztán némileg enyhített a szomorúságomon amikor eszembe jutott a szabadság mint fogalom amit egy madártól soha nem lehet elvenni, még akkor sem ha látszólag nincs más választása. Ha a lelki oldalát nézzük neki börtön volt megnyomorodott teste, még akkor is ha a sebei begyógyultak. Dezső lelke ma este visszakapta lábait és a szárnyát amivel visszatérhet a szálasfüvek és zsombékok nehezen járható birodalmába oda ahol 50 nappal ezelőtt rátaláltam.
Én is ezt akartam mondani, csak ha józan vagyok akkor előfordul, hogy nem azt mondom amit akarok!
2db kulcs van hozzá, távirányítóból van 1db... de abból is lesz kettő nemsoká.
Na végre! A múltkor bezártam bezárt ajtóknál a Cordoba csomagtartójába a kulcsát! De semmi gond, bementem a másikért a fiókba és kinyitottam!
De ettől függetlenül legközelebb nem teszem bele!
Mert addig jár a korsó a kutra, amíg terhes nem lesz a vízhordó lány!
Nem értem miért nem kettő darab kulcs van hozzá?
Voltak már előjelek, de két három próbálkozás (néha több) után működött. Egyébként úgy működik a riasztó, hogy bedugom a kulcsot a gyújtáskapcsolóba és mikor gyújtást adok ütemesen sípolni kezd, ha megnyomom a gombot sípol egy hosszabbat és ekkor indítható a motor, addig blokkolva van az indítás, tehát nem sétálgatok mert ott állok a motor mellett vagy rajta ülök
Magát a riasztót ami mozgásérzékelős és feszültségingadozásra is riaszt csak akkor élesítem ha messzebbre hagyom a motort, de az indításgátlót minden indítás előtt fel kell oldani Nem véletlenül fáradt el a kis rugós lapka hiszen volt már néhányszor indítva a gép.
Most tökéletesen működik megint de nem rizikózok csináltatok mellé egy másikat
A motorodhoz 10W-40-es olaj kell, lehet próbálkozni mással is de a gyári előírást érdemes inkább követni. Autós boltokban 10-20 Ft-os tétel a lágyított aluminium tömítés, mérd meg az olajleeresztő csavar átmérőjét és biztosan találsz rávalót.
A kis domború lap két érintkezőn fekszik fel és amikor megnyomod akkor zár a középső (harmadik) érintkezőhöz. Azt vettem észre amikor a rádióét kiszedtem, hogy az erősebb és amikor az asztal lapján megnyomtam simán csak lelapult, míg a réginek feljött a széle is, valószínüleg emiatt nem volt kontaktus a középső érintkezővel. A forrasztásokon és a panelon nem látható semmi rendellenes.
A motorral kaptam a riasztót és csak egy távirányítóval, elvileg gyári cucc a számla is megvan róla amit a szervízkönyvben találtam meg. Olasz szervíz szerelte be még 99-ben amikor új volt a motor. Lehet elveszett a másik vagy elromlott még az előző gazdájánál és kidobta A telemechanikás kollégáim szerint pótolható ha van legalább egy működőképes irányító, venni kell egy nyers irányítót ami megtanulja a meglévőből jövő jeleket... vagy valami ilyesmi én nem értek hozzá kaptam egy címet ahova jövő héten elmegyek és lesz végre tartalék irányítóm.
Én PB-palack tömítést teszek oda. A bőrt!
Mész egy kis kört, hogy az olaj felmelegedjen,és rendesen lefollyon, aztán leereszted, és utána kicsavarod a szűrőt. Majd minden fordítva.
Még valami Laci! Amikor a gombot nyomod, akkor ne lépj utána kettőt, attól nem lesz jobb kontakt! De az is lehet, hogy ez már régebben szrakodott csak most jött ki .
most kicsit meglepődtem. Mivel az olajomban már több mint 8e km van, és mindenhol azt olvastam hogy cserélik az emberek 6e-nél (könyv 12e-t ír) ezért gondolom öreg motornak nem árt a friss olaj, meg aztán zavar az hogy izzad a leeresztő csavarnál, azt is meg kéne csinálni. Gondolom egy új tömítést kéne betenni oda. Namármost ezzel kapcsolatban több kérdésem is lenne. Honnan szerzek oda tömítést. Tavaly meg lett csinálva az egész, mivel volt egy olyan hogy megszakadt a menet, ezért a teknőbe újat vágtak, új csavarral, gondolom a tömítés is új volt. Ezért most a mérete lehet hogy nem is a gyári. Vagy vágjak ki valami anyagból olyat ami jó lehet oda tömítésnek?
Másik, hogy nem emlékszem pontosan hogy kéne megcsinálni az olajcserét. Gondolom lehűlt motornál leeresztem ami kijön belőle, utána (vagy közbe?) kitekerem a szűrőt és hagyom az egészet lecsöpögni. Kicserélem a szűrőt, csavart visszatekerem, és mehet az új olaj. Így emlékszem, ha valami nem így van légyszi szóljatok!
Úgy emlékszem a szűrőt elé kézzel is betekerni nem kell agyon húzni, ugye?
Most ennyi jutott eszembe.

No elfelejtettem, hogy mit akartam írni :) (amiért elkezdtem az egészet)
Pár napja rendeltem egy webshopból Repsol moto rider 4t 15W50-es olajt, ezt mondta a szerelő, anno ő is ezt tette bele, azóta ez van benne, és jó. Aszondják öregebb gépeknek ez a jó.
Szóval ezen az oldalon valami kiárusítás volt, és valami 6700 ft volt a 4 literes (mindenhol máshol 9-10e), és házhozszállítással is 8e alatt maradt. Megrendeltem előre utalással, viszont semmit nem írtak arról hogy hogy kell előre utalni. Írtam egy mailt, nem válaszoltak, gondoltam hogy majd írnak vmikor. Erre most hív a srác hogy itt van a cégnél (ide rendeltem) a csomaggal. Hát jól meglepődtem mert nem volt nálam elég pénz. Szal furcsa hogy nem szóltak arról hogy feltették a GLS-nek cuccot utánvétellel. Nembaj, így legalább hamar meglett az olajam, kölcsön tudtam kérni szerencsére itt bent.
Habár tegnap hívtak egy számról jópárszor, de utánakerestem és valami vidéki óvodának a számát adta ki a t-mobil tudakozó. Google pedig egy emberét aki vmi Sales-es tehát gondoltam valamit el akar adni. Aztán lehet hogy ezek a számok mind kamuk, és csak azért akartak hívni hogy feladják a cuccot GLS-sel :)


no, hát ez jó unalmasra sikeredett
ezek szerint a forrasztásokkal semmi gond nem volt!
Az volt a baj, hogy a lapka nem kattant be a helyére mikor megnyomtad? Annyira idegesítő, hogy egyegy alkatrész hogy el tudja rontani az egészet. Nekem a bluetooth headset kezdett szarakodni, szétszedtem, valahogy megcsináltam.
Aztán bnőm headsete nem kapcsolt be. Kimértem, egy szemét 20 forintos közös katódos dupla schottky dióda volt ami nem működött. Persze pont ilyet még a lomexben sem lehetett kapni, próbáltam helyettesíteni, de csak rosszabb lett. Az enyémből kiszedtem ezt az alkatrészt, és kipróbáltam azzal, aztán kiderült hogy nem csak ez a hiba, mert így sem ment :) Miután visszaraktam az enyémbe, ment rendesen, de nem ezután már töltte az akksit. Illetve ment, amíg vissza nem tettem a gumitokjába. Utána már nem töltött.... Szóval most mind a kettő igazából rossz, rendeltem újakat, amik elvileg sokkal jobbak is, és jobban fogok vigyázni rá :)
Na szerencsére ! Eléggé gyengének néz ki az a gob, de hár semmi sem tart örökké! A riasztóhoz csak egyet távirányítót kaptál, vagy azt a motorral kaptad?
Nem akartam a panelt forrasztgatni, inkább más utat választottam.
A donor egy régi kis elromlott nyakba akasztható FM rádió mikrokapcsolója. Szerencsére a távirányítómon lévő kapcsoló szétpattintható, így a rézlapkát gond nélkül cseréltem benne (a rádióban lévő erősebb lapkára) és azóta pontosan működik. Érzésre is határozottabban kattan, valószínüleg elfáradt az eredeti... a lényeg, hogy működik és este 11 után a Csühös végre beleharapott a hűs nyáréji levegőbe... persze nem tartott volna addig ha még munka után nem lett volna 3 javításom a pluszban vállalt ügyeletben. Viszont jobb 5órát aludni mint 8-at ha előtte sikerélménye van az embernek.
Mindenkinek köszönöm a tanácsadó segítséget!

Jók képeket csináltál Peti!
Köszönjük a szép képeket! Egészségedre.

nagyon tetszett a leírás.

A képek pedig magukért beszélnek.
biztos hogy a kapcsoló a rossz? Ellenőrizted úgy, hogy multiméter rövidzár csipogóját a kapcsoló forrasztási pontjaihoz teszed és nyomogatod a kapcsolót? Nem lehet, hogy a kapcsoló jó, csak a tartóáramkörben szart be valami, ami miatt nem marad bekapcsolva? Így ha rövidrezárod folyamatosan akkor működik, viszont működnie kell akkor is, ha nyomva tartod a mikrokapcsolót.
Ha egyértelműen a kapcsoló a rossz, akkor elsőre szerintem melegítsd át a forrasztásait (4 lábas ahogy látom?). Nekem sokszor megoldotta ez a problémát. Ha így se megy, akkor keress olyan cuccot amiben van ilyen kapcsoló, ez elég gyakori, vagy vegyél boltban. Leforrasztani ezt a rosszat akárhogy lehet, nembaj ha szétmegy a rossz kapcsoló, utána le köll tisztogatni, az újat pedig szépen, könnyen oda lehet már forrasztani. Ha más már nem használt cuccról vennél le egy ilyen kapcsolót, akkor pedig vagy egyszerre, vagy egymás után két szomszédos lábát folyamatosan melegíteni, csipesszel felhúzni azt az oldalát amin épp melegíted a lábakat, ha ez megvan, utána a maradék két lábat már egyenként is könnyű.
Laci javaslom egy új nyomógomb beforrasztását.
Na, elég volt belőlem egy darabig, Laci, remélem, megoldod a riasztós történetet.
Jól teljesített a német "csillagos", 6 személlyel, csomagokkal együtt beérte 7,5 literrel 100 km-enként forszírozott tempóban, ráadásul a gázolaj a horvátoknál 360 Ft.