Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mint ahogy a bonyolult mechanizmusoknak úgy az emberiségnek is szüksége van kicsi kis "fogaskerekekre", ilyen mezőgazdasága a környéken nem volt egyik országnak sem, sok egyszerű ember élt a két keze után, de ez igaz volt az iparra is. Most fősulival sem egyszerű elhelyezkedni, igazad van amúgy, van aki tehet róla, de akkor is jelen van a nyomorúságuk és abba beleszületni, sőt abból kitörni szinte lehetetlen és ez generációkra kihat!
Egy kis 12V-os relével tudok neked segíteni, kérdezz rá a vákumcsap árára és ha olcsóbb a mágnesszelep valaszd azt, én meg segítek bekötni a relét úgy, hogy eleve ráforrasztom a vezetéket és úgy küldöm el Neked hogy pontosan megjelölöm mit hova kössél. A vákumcsap lehet egyszerűbb, de az már akkor is ken amikor még csak jár a motor, a mágnesszelep meg csak akkor nyit ha az üresjelző jelet ad a segédrelének ami indítja a mágnesszelepet.
A fékolajtartály Zsiguli (egy kimenetes) még 500 Ft-ba se került, néztem a képeidet a múltkor és azt láttam, hogy a gumi láncvezetőd közelebb van a hátsó fogaskerékhez, az elejét viszont nem láttam, azt a szakaszát válaszd ami közel esik az első lánckerékhez mert ott kevésbé csapkod a lánc.
Akár itt, akár emilben szivesen segítek!
Ez is nagy részben igaz Laci! De az is , hogy amikor lehetőségük lett volna tanulni, nem tették pl. Én is végigdolgoztam az országot! Pedig tarthattam volna a markomat is! A 80%-uk a saját butaságának köszönheti a sorsát! Meg a "politikusoknak" akik közül még túl sokan vannak a tetteik elkövetése után is szabadon!
Az a baj ha nem lenne segély akkor annak nagyon komoly következményei lennének... nem a segélyes a hibás hanem a világ amiben él és szerencsétlenné tette őt... mint ahogy a banki hiteles se tudatosan vállalta magát túl, csak felvett egy kölcsönt ami a vagyonának csak 10%-át tette ki... most meg követelik tőle az egész élete munkáját... mert apróbetüs részekre hivatkozva mindenkit a fejére lehet állítani és kirázni belőle az utolsó falat kenyérrevalót is!
Nagyon kemény világot élünk, a munkámból kifolyólag akaratlanul is látok szomorú sorsokat, sokszor a szívem szakad meg, mint tavaly karácsonykor is amikor láttam az egyik helyen az ünnepi asztalt... még itthon is a hatása alatt voltam... hova tünt ebből a világból a lelkiismeret?
Javaslom megnézni! Nem ezzel van tele a tévé de reggeltől estig holokausztoznak helyette?!
http://kuruc.info/r/20/110719/
Magyar varázslat a brit tehetségkutató műsorban
Tegnap délután mielőtt elraktam a motort újra lekentem a láncot olajjal. Ezzel az a baj, hogy ledobja magáról és nincs utánpótlás. Holnap megyek az autós boltba izzóért, gyertyáért és egyúttal megkérdezem a fékolaj tartályt is. Csövem van itthon, én Tasihoz hasonlóan egy vákumos csapon gondolkozok. A szabályozás ötletét Tőled "lopom". Utána már csak össze kell rakni valamikor.
Ahhoz mozdulni kellene! Aztán az erős távolba nézésen kívül nem lehet másra rávenni ezeket! Munka nélkül egy fillért sem adnék nekik!
Teljesítmény alapján kizárólag !
Nem akarom bántani a segélyeseket, hiszen megvan nekik is a saját bajuk, de ha csak munkanapokon és akkor is csak minden második nap vernének le egy kicsit a gazból már nem romlanának annyira azok a szebb időket megélt épületek!
Tudom a kápolnáról ami itt van! A műemléki hivatal belepofázik, hogy mit lehet de pénzük nincs! Csak duma!
Legyen nálad egy vékonyabb kötél mindig ami legalább 3méteres, jól jöhet akár még Neked is, vagy másnak ha ilyen gondja van.
Másképpen vannak hangolva a motorok, nyomaték csúcs maximális fordulat, váltó fokozat kiosztása stb... hiába azonos a ccm!
Az Inazuma 212km/h végsebességű a gyári adata szerint, de GPS szerint az enyém leforogta a 220-at, viszont az órája már 235körül mutatott... nagyjából 120-140 körül mutatja leginkább a valóságot de még akkor is fölé mér egy kicsit.
Nem mintha számítana mert legtöbbet 100-110 körül használom a motort de inkább még lassabban, főleg bámészkodós helyeken.
Sajnos ez is önkormányzati tulajdon (mint ahogy legtöbb) és hiába áll természetvédelmi oltalom alatt attól még ugyanúgy nincs rá pénz Szerintem a látogatottságuk is elenyésző, ami esetleg hozhatna egy kis pénzt a konyhára, sokat bejártam az elmúlt években és sajnos azt látom hogy siralmas a helyzet. Viszont nagyképűség nélkül mondhatom, hogy van jó pár ember aki a galériáimon keresztül szerezett tudomást nemélyikről és látogatott oda... talán ezzel tettem valamit a fennmaradásukért, ha máshogy nem is de a fotókon élnek tovább...
Az előző alkalom után aminek tegnap mutattam a fotóját úgy döntöttem még egy kicsit nyitok a rendszeren, ha már a por vastagabb volt rajta a mint az olaj -és azt úgyis takarítani kell- legalább a láncnak legyen jó. Most valahol 1 és 2 perc között van azt hiszem ezzel az állapotal közelebb kerültem a véglegeshez.
Hát ez a vaskapus bejárat tényleg iszonyat lehangoló. Itt egész nap jó idő volt, egy csepp eső sem esett. Örülj annak, hogy a motor nem hagyott cserben!
Tegnap jövök haza, az M0 bekötő utján Csömör felé. Látom, hogy egy srác tolja a motort az úton. Megállok, mi történt, segíthetek-e. Szegények elfogyott a nafta, krosszozott Husqvarna 610essel, és az erdőből 3 km-en keresztül tolta a kút felé a motrot. Ilyenkor kb másfél km volt még a kútig, de legalább beton, nem sár. Kannája nem volt, csövünk sem, így megpróbáltam húzni. A kapaszokóba nem tudott kapaszkodni a dobozom miatt, így a vállamba kapaszkodott ,és gyökkettővel vittem kb 1 km-t (kb 10 percig tartott), de aztan mondta hogy menjek, mert már majdnem begörcsölt a keze, úgy elfáradt. A maradék 500 méteren tolja majd.

6200at forog 6osban, enyém meg 6000-et 5ösben ugyanazon a sebességen? Furcsa, azt gondolná az ember, hogy ha több fokozat van, akkor a 6os fokozat kisebb fordulatot kíván ugyanabban a tempóban. Vagy nem így lenne logikus?
Ha mindig minden sikerülne akkor nerm lenne benne semmi kaland és izgalom! Valamelyik nap voltam úgy, hogy pont az eső legszélén értem haza! Attól függetlenül érdekes dolgokat írtál.
Sok szerencséd nem volt sem az időjárással, sem az úti céloddal. Picit kiábrándító tud lenni egy ilyen élmény. No de a korábbi sikeres túrák valamelyest kárpótolnak ezért a "csalódásért". A jó a rosszban a láncolajozó esős tesztje volt. Állítottál a mennyiségen, vagy alap beállításon ment végig?
A képek lemaradtak. Első a kastélypark eléggé lehangoló bejárója, második kicsit közelebbről készült de szigorúan a kerítésen kívülről... Harmadik a nagymacsi kastély, végül a lánc állapota az eső után mikor már hazaértem.
Ja és Nekem 150km/h-nál 6300-at fordul a motorom 6. fokozatban, de ez lényegtelen mert nem Sevenfifty...
Pedig milyen szépen sütött!
Aki szeret jól sikerült motorozásokról olvasni annak nem ajánlom ezeket a sorokat
Tegnap délután már nehezen találtam a helyem, sütött a nap ezerrel de tennivalók is akadtak amiket nem halogathattam tovább, mostanság sajnos egyre inkább belekényszerülök abba, hogy egy kicsit tervezettebben éljek. Jókedvvel vártam és olyan "mindent egy lapra" terveztem a mai napot, úgy is ébredtem, vidáman, hiszen már korán reggel sütött a nap Kicsit még belenéztem a tanulnivalóba aztán eldöntöttem, hogy motorozásom egyik célja a Nagyháti kastélypark lesz. A leírások csábítóak, a kastéy műemlékként szerepel amit arborétum jellegű kert vesz körül, benne magas kőrisek, több örökzöld, kocsányos tölgy és platán faóriások... gondolná az ember rendezetten na én nem ezt tapasztaltam... de ne szaladjunk annyira előre. Ragyogóan sütött a nap, de amint kitoltam a motort szinte varázsütésre elkezdett cseperegni az eső. Sebaj gondoltam, ez úgyis csak átmeneti és különben is jól mutattak a ház előtt lévő aranyesőn a kövér esőcseppek
Elindultam akkor még bizakodva, szokásos hülyeségem (ki nem hagynám) amikor adaérek az egyik alu hullámlemez kerítésszakaszhoz, folyamatosan kicsivel 2ezres fordulat alatt tartom a motort... gyönyörű háttérhangot produkál a lemez, mintha egy mélynyomón hangosítanám ki a motor dörmögését. Amikor még nyitott karbon dobom volt szerintem bent a kredencben a kávéspoharak is összecsengtek... apró örömök...
Az esőnek nem örültem pedig nem volt vészes, éppen csak gyönygyözött a plexin, de ami leszáradt ahelyett ott volt a másik. Hajdúszoboszlót majdnem elhagytam amikor az előttem 2-300 méterre haladó egyterű és egy gyorsan mozgó kisebb valami a szemem előtt találkoztak... mikor közelebb értem már látszott hogy egy cica van bajban, az autó elhajtott. Fiatal 3-4éves forma szürke kandúr feküdt az úton, nem lehetett már segíteni rajta, nagyjából mikor odaértem és föléhajoltam érhetett át a túlsó partra elrúgva magától minden földi baját... a maradék kedvem is odalett! Aztán Nagyhegyes előtt az ég is leszakadt, mire elértem a 33-ast éreztem a kordura dzsekim és a nadrágom is több helyen átázott...
A motor csupa mocsok lett, én úgyszintén, de mire elértem a kastélyparkot elállt az eső. Először nem hittem a szememnek, nem az a látvány fogadott mint amit a picasa képein láttam, a szoc. otthon után közvetlen egy rozsdás vaskaput találtam és bent az udvaron a gazban volt a kastély...
Ijesztő artikulálatlan hangokat hallottam fura testartásu emberek voltak az udvaron akik még az útra is ki tudtak jönni... úgy látszott az otthonnak egy udvara van a kastéllyal, bár a kastélynál közvetlen nem lehetett látni senkit. Félreértés ne essék én sajnálom azokat az embereket és tudom, hogy nekik is van méltóságuk és kell is olyan intézet ahol foglalkoznak velük, csak amit ott láttam azok után én be nem mennék oda semmilyen előre egyeztetett időpontban, főleg nem amiatt a rendezetlen kastélypark miatt
A vaskerítésen kívül maradva fotóztam tulajdonképpen egy elvadult erdőt és egy alig látszó épületet, de jobbnak láttam mihamarabb lelépni mert nyitva volt az intézet kapuja és már egy fickó ki is állt az útra mikor meglátta a motoros idegent. Lassan közelítettem attól félve nehogy elém lépjen, de szegény csak nézett szomorú szemekkel, ki tudja milyen csapások érték őt az életben...
Volt még koordinátám a hortobágyi halgazdaság két nagy hatalmas tavához, a google műholdas képein nagyon jól nézett ki, főleg amelyik alkonyatkor készült. Újabb esőt kaptam, de már mindegy volt... aztán mikor odaértem derült ki, hogy csak egy út vezet oda ami viszont magánút behajtási tilalommal... de legalább érdemes volt megázni másodjára is Ekkor úgy döntöttem elég volt mára a jóból és hazafelé veszem az irányt! Arra nem akartam menni amerre elütötték a szürke kandúrt ezért Debrecent választottam, közben eszembe jutott hogy Nagymacson is van egy kastély és azt még megkeresem, bár ahhoz nem volt koordinátám de mivel kicsi kis település gondoltam könnyen megtalálom. Nem is kellett sokáig keresni, de igazából nem volt annyira érdekes, vagy csak kényelmetlen volt már a vizes cucc...
Debrecentől már nem esett az eső, csak az út volt vizes, aztán mikor hazaértem újra kisütött a nap...
Nem akarok én nyafogni, mert ugye van amikor rossz útvonalat választunk, esetleg rossz időjárási körülményeket kell elviselnünk, vagy nem olyan a helyszin mint ahogy azt beharangozták... de hogy ez mind egyszerre forduljon elő egy úton... ilyen még nem volt! Így utólag azon gondolkodtam volt-e valami pozitívum az út során és arra jutottam talán az, hogy olajozót tesztelhettem szakadó esőben is. Az legalább jól működött!
Szia, mint ahogy Laci is írta, talán majd én tudok segíteni, mivel ahogy tudom a mostaniak közül csak nekem van ilyen motorom. Pedro-nak volt, de Ő is elég ritkán jár ide, és volt tavaly még egy dunakeszii srác, akinek szintén van, de őt sem láttam már régóta.
Szóval, gondolom a kormánybebicsaklás akkor van ha lassan mész és kis ívben akarsz kanyarodni. Ez szerintem minden motornál van, nekem mikor rutint tanultam, akkor is nehéz volt megszokni. Nem hiszem hogy más nagymotornál ne lenne ilyen. Ha gyorsan kanyarodsz nagyobb ívben, ott meg szinte egyenes a kormány, nekem nem akart bebicsaklani még, de biztos érdemes megnézni a csapágyat. Pattogást sem észleltem, szerintem ezek az első teló és koránycsapágy miatt lehetnek, ami nem a motor típushibája, hanem másnál is előforduló hibák.
Pont mielőtt beugrottam volna a városba, olvastam a hozzászólásod, épp ezért direkt kipróbáltam a fordulatokat. Első érdekes észrevétel. Az én fordulatszámmérőmön 11ezerig van a számozás, és 9500tól piros! Tehát amit Te írtál az vagy nem gyári számlap, vagy egy másik fajta (?)
100-nál 4000 a fordulat
130nál 5200
150-nél 6000
természetesen mind 5ösben.

Ami a sebességeket illeti. a gyári maximum 204 km/h. Ez enyém 92-es gyártású (a legöregebb SevenFifty) tehát idén 21 éves. Nem hiszem, hogy tudná a 204-et. Egyszer iszonyat hátszélben 215öt mutatott, de szélcsendben 190-195 körül mutat a mutató (ami valószínűleg nem a pontos sebesség). Legalábbis tavaly még ilyen volt. Most valamiért minimálisan, de erőtlenebbnek érzem a motort. Most 180ig húztam ki eddig egyszer kétszer, de ott már olyan menetszél van, hogy begörcsöl a nyakam. Ezt a motort nem is erre találták ki. Úgy tapasztaltam, hogy 140ig egész jól gyorsul, utána már elég döcögősen kapaszkodik felfelé 170-180ig, utána pedig kilóméterek kellenek hogy mondjuk 190 fölé menjen. De a 150et azért simán el kell érnie és bírnia is kell. És olyan is van, hogy mondjuk 150-nél húzol egy csőgázt, akkor lassan kezd gyorsulni, viszont aztán hirtelen erőre kap és 180ig egész jól felmegy. Ez nemtudom mitől van, viszont most az ellenkezőjét is tapasztaltam pár napja, hogy mintha kiagyott volna egy pillanatra 180 körül.
Viszont ami a fordulatszámokat illeti, ott valami nem stimmel. Szerintem nem lehet ekkora eltérés a között a gép között és az enyém közt.
Lecserélni pedig azt érdemes, amit minden motoron. Enyémen mondjuk blokkot kellett bontani, úgyh pl arra figyelj h a motor ne csörögjön. Nekem a kipufogó is zörög hidegen, de az egyenlőre mindegy.
Ha van kérdés, szólj, remélem tudunk válaszolni. Én imádom a motorom, igaz nagy vagyok hozzá (illetve a motor kicsi) , de hát ha ez kicsi akkor mi nem az? :)
Neked is! Persze "annyit" nem ám.
Akkor nincs más hátra mint: egészségetekre!
Mi mindig "mérték"-kel iszunk, pl: sajtár veder, kanna , kármentő, !
Egészségedre!
Én nem iszom a pálinkát! "Csak úgy magamba öntöm", mint a szemérmetes Erzsók asszony a Helység Kalapácsában! De te már megint letértél az igazság tövises útjáról!
A teleszkópnak se használ ha túl töltik, ezért vigyázzatok nehogy Ti is elromoljatok a túlzott folyadék bevitel miatt.
Helló Laci! Holnap reggel Forma-1. Utána autó mosás és én is felrakom a nyári gumikat. Délutánra már tervbe van véve egy családi biciklizés. A motor májusban műszakis lesz, úgy hogy lesz még rajta munka egy kevés addig. A télen beszélt féknyereg tisztítás és betét csere se volt még meg, a kipufogót is le szeretném festeni, illetve fel akarom polírozni az egész motort. Remélhetőleg a vizsgán nem lesz gond. Egyébként másik fórumon olvastam, hogy éppen a láncspraykről folyt az értekezés. Az egyik tag a "vita" lezárásaként azt írta, hogy ezt a láncot még fújja, de ha cserés lesz, akkor felszerel egy láncolajozót ő is. Úgy hogy akár mennyire is okoskodnak egyesek, ennek a dolognak van létjogosultsága. Így szemre ez se tünik maszatosabbnak mint a spray után.
Tessék! Itt az élő példa! Ki viszi bele az emberfát a züllésbe? A vén Józsi! Tessék!
Csak nem hagyhatom, hogy egyedül igyon! Ugye? Egészségedre Józsi!
( Megint feláldoztam magam a közjóért! )