A délelőtt mozgalmas volt, de szerencsére délután volt időm lecserélni az olajat. A kép mutatja milyen a xado 6ezer km után, szerintem még bőven tudná a másik 6ezret is persze ezen nem szabad spórolni! A motorszerelés fórumot is szoktam olvasni, ott írta az egyik szerelő akinek 185ezret futott a motorja mennyire elégedett a xado-val, valamit csak tudhat az olaj... Ma -2fokban kezdtem hozzá az olajcsere előtti melegítéshez, egy két fordulatot tett meg az önindító és azonnal szépen duruzsolt a motor, szinte hangtalanul, nekem is bizonyított a ceramit-metál kotyvalék!
Először is szerettem volna kicsit finomítani a fenyegetésemen, azért írtam picinek a kezed. Másodszor, valószínű a mikrofon torzítása miatt tényleg úgy hallatszott mintha leszabályozott volna. Nekem hasonlókat hallani borzasztó. Korábban már írtam erről, én egyszerűen sajnálom a motorokat. Nyilván egy-két alkalom semmi kárt nem okoz, de akkor is. Harmadszor, meg persze a Te géped és nekem sok közöm nincs hozzá, csak jó lenne még sokáig gyönyörködni a pengédbe. Mindentől függetlenül tényleg állat hangja van, meghallgattam még párszor.
Nem figyeltétek, alapjáraton - meg kicsit feljebb még hallik - van 1 kis szörcsögő hangja. Az a dB killer csavar lyukja miatt van. Ha befogom a lyukat, megszűnik.
Először is: Nem pici a kezem! Sőt, az egyik kollégám azt mondta, hogy uborka ujjaim vannak. De ez merő rosszindulat volt.
Tételezzük fel, hogy szabályzásig - amúgy nem- húztam. Ezt miért is nem lehet csinálni? A motor üzemi hőfokon volt, már egyet kerültem is a járdán, tehát ez nem lehetett probléma. Sőt, már a ventilátor is szaladt 1 kört. Tehát hajrá!
Mielőtt nagyon verekedhetnéked támad elárulom, hogy a kamera torzított be... Miki nem tiltatja feleslegesen, de ha kapott volna egy rövid nyélgázt se lett volna semmi baja
Nagyon szép mély alapjárati hangja van és fordulatra is szépen szól! Jól sikerült!
Most végeztem az olajcserével, később rakok fel képet a leengedett Xado-ról, most viszont megyek mert egy lakáshibát jelentettek...
nincs messze remélem hamar végzek.
Emlékszel még a régi "kommunista" időkre, amikor a semmire való sz@rháziak éberek voltak, mert máshoz nem értettek, de pozícióba akartak kerülni? És "éberség elvtársak" felkiáltással roppant éberek voltak. ( Ma ezeket a senkiket liberálisoknak hívják. )
Na, ezeknél én sokkal jobban figyelek!
És közben imádkozom, hogy ne mattuljon!
Szerintem is bírni kék neki, hisz nem emeltünk teljesítményt, mint anno, zsigulis korszakban, amikor a kapcsoló se, no meg a foncsor se bírta a 100 Wattra való emelést. De legalább világított! 1 darabig.
Ja, mondtam, hogy közben a dob is átment nyitottba? Azért van hozzá 1 dB killer is. Kulturált , disztingvált hangja van.
Nem akarok okoskodni, mert még úgy járok mint Péterrel aki szerintem nem azt a választ várta amit a bukócsövéről írtam... na de mindegy. Szóval, szerintem felesleges a para, mert szinte ugyanarról a halogén izzóról van szó csak kicsit másabb gázösszetételű és kvarc üveg veszi körül, ráadásul nem is nagy teljesítményű (55-60W). Az eredeti foncsol is halogénhez készült és egymástól független a lámpabúra is, nehogymár ne bírja, ráadásul gyárilag mindkét oldal világít távolságinál az RR-nél... szóval meg van az tervezve és nem ásványvizes flakonból van a lámpabúra Mutatni én is tudok öreg bemattult lámpákat vagy megvakult foncsort lerohadt fényterelő lemezzel... megeszi a pára idővel főleg ha mostoha körülmények között tárolták és üzemeltették, vagy neadjisten a sóstenger parján kezdte a pályafutását a gép. Amikor megjelentek az első halogének még nem voltak felkészülve a szoci autóipar gyártotta búrák ezeknek a fogadására, én már akkor -18 évesen- belemókeroltam a szinte új Zastavámba... leforrasztottam a hagyományos izzó tányérját és beleillesztettem a halogén izzót kompletten... így a lámpabúrát nem kellett alakítgatni, csak az izzót, az meg nagypákával 5perces meló volt Már akkor is jöttek ezzel, hogy majd nem bírja... lófütyit! 10évesen adtam el az autót de semmi baja nem volt a lámpáinak. Szóval szerintem nem fog gondot okozni, esetleg a minősége nem a legjobb és hamarabb kiég mint mondjuk egy Mtec xenon hatású izzó ami japán termék, viszont az dupla annyiba is kerül
Inkább arra gondolt Józsi, hogy a két fényszóró dupla hőt termel. Bár nem tudom, hogy eredetileg egy vagy két lámpa világít tompítottnál. Illetve az se elhanyagolható tényleg, hogy műanyag vagy fém a foncsor. Nyilván a műanyag kevésbé tolerálja a + hőt.
Ha lehet akkor ne kínai izzót vegyél! Azért "halogén" , mert a töltőgáz "visszahordja" a wolframot a szálra és nem sokkal kevesebb az élettartama mint a normálnak! Viszont ajánlom a foncsor sűrűbb ellenőrzését , hogy a forróbb izzó nem olvasztja-e le a tükröző réteget?! Főleg nyári 30 fok körüli melegben. Ugyanis két db lámpa nem ötezer Ft!
Nyilván érvényesül a valamit valamiért elv, de a biztonságot nem érdemes forintosítani. Régen maga volt a csoda a 75W-os még hagyományos izzó. Azután jöttek a halogén, majd a xenon, most meg a ledes fényszórók. Félek tőle, ahogy fejlődik a technika, úgy drágul a csere, vagy a javítás. No de az elején azt írtam, hogy a biztonságot nem érdemes forintosítani.
Tételezzük fel, hogy szabályzásig - amúgy nem- húztam. Ezt miért is nem lehet csinálni? A motor üzemi hőfokon volt, már egyet kerültem is a járdán, tehát ez nem lehetett probléma. Sőt, már a ventilátor is szaladt 1 kört. Tehát hajrá!
Nagyon szép mély alapjárati hangja van és fordulatra is szépen szól! Jól sikerült!
Most végeztem az olajcserével, később rakok fel képet a leengedett Xado-ról, most viszont megyek mert egy lakáshibát jelentettek...
nincs messze remélem hamar végzek.
Na, ezeknél én sokkal jobban figyelek!
És közben imádkozom, hogy ne mattuljon!
http://youtu.be/lO9R4Farhy0
Ja, mondtam, hogy közben a dob is átment nyitottba? Azért van hozzá 1 dB killer is. Kulturált , disztingvált hangja van.