Szégyellem magam de még nem néztem meg egyszer se a kormányom csapágyát. Pedig már cseréltem a teleszkópban olajat is szimeringet is, de akkor a hűtőt vettem le azt takarítottam ki. Azt hiszem a tavaszi műszaki előtt még egy feladat lesz pluszban.
Nem azzal van a baj, hogy kint állt... gondolom mióta megvetted a motorodat legalább egyszer megnézted és megzsíroztad a kormánycsapágyat
Ezt a szerencsétlen kormánycsapágyat évek óta a rozsda keni...
Ez nekem is megfordult a fejemben. Minden esetre mostanában nem volt bolygatva. A lengővilla tűgörgős csapágyazású? Az én öreg motoromnál olyan a csapágy és a villa közepén van egy zsírzógomb is.
Na ilyen még én se láttam... vastagon rozsdás ott ahol egyébként zsírnak kellene lenni, hol tárolhatták azt a motort vízesés alatt? Bele se merek gondolni milyen állapotban lehetnek a járkerék csapágyak vagy a hátsó lengővilla csapágyazása...
Ha az enyém lenne egy hónapig biztosan tornáznék rajta mire mindenütt átnézném... telók, fékek, szekunder hajtás... meg még ki tudja!
nem úgy értem. Ahogy olvastam, van ilyen Pesten is. Csak nem találtam meg neten hogy hol! Ma elmegyek a motoromért, végre kész, két (vagy három) hónapja nem is láttam! Cseréltek benne kormánycsapágyat, elég csúnyán nézett ki az előző :) Kormánycsapágy
Kerékcsapágyakat, Gyertyákat, kipucolták a karbit: karbi
és még sokmindent csináltak vele.
Pl szinterezték a kereket: kerék
meg nemtudom még mit. Ma kiderül, letisztítom a leömlőket és csinálok képet!
De addig is megkérdezem a fényezőmet erről a króm dologról.
Köszönöm az ötletet és az illusztrációt! Valami hasonlón gondolkodtam én is. Nálam annyi nehézség még biztos lesz, hogy ezek a szimeringek 15 éve vannak benne és gondolom kellőképp bele vannak sülve.Még egyszer köszönöm a segítséget! Jó éjszakát!
Azt azért hozzá teszem, hogy erre nem vagyok büszke viszont akkoriban nem voltak jó minőségű szimeringek és olajcsere és szimering csere után elkezdett az új is könnyezni, pedig a becsúszószár hibátlan volt.
Nem akartam leengedni az olajat és újra szétszedni az egészet, így meg a becsúszószáron áthúzva ki tudtam cserélni a hibás szimeringet.
A szimering ajka és a tengely között nem szabad próbálkozni, nehogy a tengely karcolódjon vagy sérüljön. Óvatosan ütni kell a szimering testére két kis lukat és egy vékonyabb reiser csavart hajtani bele, de csak éppen és úgy, hogy ne érje a csapágyat -ellenkező oldalnál szintén- és óvatosan meghúzni kifelé, egyszer az egyik egyszer a másik csavart fogóval megfogva. Egyszer telószimeringet vettem ki így MZ-ből... az sikerült
Laci! Kíváncsi lennék a véleményedre illetve esetleg ötletre. A robogóm motorja szinte beszabályozhatatlan. Mivel kompresszió probléma nincs, valószínűleg fals levegőt szív. Ki akarom cserélni a hengertalp tömítést és a főtengely szimeringeket. Szerinted hogy lehetne a két szimeringet a blokk széthúzása nélkül kivenni úgy, hogy ne sérüljön a blokk. Persze a csapágyakon kívül vannak a szimeringek.
Akkor tájt írtam, hogy két menetben lett 1-1 tized levéve a hüvelyből, de többet nem mertem levetetni. Lehet, hogy még öt század esetleg egy tized mehetett volna, de így se rossz. Én hallok még egy pici hangot de lehet már csak bebeszélem magamnak. Amott a motorszerelő topicban is írtam az eredményeket és Taschner nevű szerelő emberke pont a Xado-t javasolta, mondván majd az elveszi azt a pici hangját. Hát én is ebben bízok.
Annál jobban fog esni ha végre kiszabadulunk...
Az ülésem vége egy kicsit kunkori volt, még Tantóbá vette észre Erdélyben Most babráltam meg az előbb, azt hittem bonyolultabb lesz, a zárnyelv fogadóját lejjebb raktam egy-egy 6-os alátéttel és úgy pontosan fekszik a faridomra, aztán megint üldögéltem rajta egy kicsit
De jó nektek, itt akkor lett volna 10 fok, ha hozzáadom a dátumot a hőmérőhöz. Meg ráadásul szakadt az eső majdnem egész nap, és mivel a változatosság gyönyörködtet, most is esik.
a szezonkezdet egyelőre várat magára.
Szeva!
Itt is napos volt az idő ma, szinte kellemes volt fent dolgozni a szerelőkosárban, sőt most is 6°C van kint.
Várd meg a beépülés idejét, nekem se egyből jelentkezett, először a hidegindítás során mutatkozott a hatása
Ezt a szerencsétlen kormánycsapágyat évek óta a rozsda keni...
Ha az enyém lenne egy hónapig biztosan tornáznék rajta mire mindenütt átnézném... telók, fékek, szekunder hajtás... meg még ki tudja!
Kormánycsapágy
Kerékcsapágyakat, Gyertyákat, kipucolták a karbit:
karbi
és még sokmindent csináltak vele.
Pl szinterezték a kereket:
kerék
meg nemtudom még mit. Ma kiderül, letisztítom a leömlőket és csinálok képet!
De addig is megkérdezem a fényezőmet erről a króm dologról.
Nem akartam leengedni az olajat és újra szétszedni az egészet, így meg a becsúszószáron áthúzva ki tudtam cserélni a hibás szimeringet.
Kuplung miért csak 4-est kapot? Még mindig hallasz valamit?
Az ülésem vége egy kicsit kunkori volt, még Tantóbá vette észre Erdélyben Most babráltam meg az előbb, azt hittem bonyolultabb lesz, a zárnyelv fogadóját lejjebb raktam egy-egy 6-os alátéttel és úgy pontosan fekszik a faridomra, aztán megint üldögéltem rajta egy kicsit
a szezonkezdet egyelőre várat magára.
Itt is napos volt az idő ma, szinte kellemes volt fent dolgozni a szerelőkosárban, sőt most is 6°C van kint.
Várd meg a beépülés idejét, nekem se egyből jelentkezett, először a hidegindítás során mutatkozott a hatása