Autóban használok emelt fényerejű izzót, ott max 1,5 évet bír és kb egyszerre is szoktak kiégni! De a különbség, főleg alkonyatnál szembetűnő, mert a fény szín hőmérséklete miatt a fehér útszegély és táblák sokkal hamarabb visszatükröznek. Bár én a tungsram termékét használom.
Majd most kiderül. Végül is állandóan világítunk, ez pedig erősen befolyásolja az élettartamot a negatív irányba!
Persze ez is kínai. De a többi se tart olyan sokáig.
Valóban egész erős a fénye, már-már xenon. Még régebben valahol azt olvastam, hogy a nagyobb fényerőért cserében rövidebb az élettartam. Nem tudom igaz-e, még sose próbáltam. Mindenesetre jó!
Részlet a használati utasításból:
" Felhívjuk Kedves Vevőink figyelmét, hogy "dísz bukócső" kizárólag látványelemként funkcionál, földdel való találkozása - nem rendeltetésszerű használat - súlyos motor károsodást idézhet elő!
Ezúton közöljük Kedves Vevőinkkel, hogy null kilométeres blokkjaink széles választékával állunk rendelkezésükre! "
Nem szívesen mondom, de ez nekem nem jön be és bár követi a váz vonalát de ormótlanul nagy, még akkor is ha gyári találmány... A blokk elvileg szilentekkel van beányazva, leglábbis felül biztosan... bár ránagyítottam a képre de nem egyértelmű az első henger feletti takaró miatt. Az Inazuma blokkját gumiágyazású csavarok tartják, gondolom a Bulldog nagy V-elrendezésű blokkja sincs csak simán csavarokkal rögzítve mert akkor komoly rezonanciák keletkeznének Viszont ha te a bukócső egyik pontját a váznyúlványhoz csavarozod a másikat pedig blokk öntvény testéhez, akkor a szilentek rezgéscsillapítása érvényét veszti, hiszen a bukócsővel lefixálod a blokkot. Ha mégis ezt az utat választod akkor az átmenő csavart erős gumiburkolattal lásd el és a blokkra se feküdjön fel a rögzítés csak gumiközeggel, úgy mintha szilentet csinálnál, szerintem gyárilag is valami szilentes megoldású csavarral szerelik mert különben rezonálna az egész.
Valami kisebb csövet csinálnék rá, de ahogy néztem főleg az első henger leömlőjét... el kellene gondolkodni rendesen a kialakításán
Márpedig úgy van. Ezen a képen világosan látszik.
Kell egy mérettel nagyobb menetes szár, hogy ne kottyanjon, két rugós alátét és két koronás csavar.
Meg egy működő csukló, hogy a felső csavart le tudjam hajtani...
Az alsó kép nem lett valami jó. Csináltam újat, átdugtam egy menetes szárat a furaton, hogy szemléletesebb legyen. Elvileg ennek a helynek kellene lennie, de nekem is fura, hogy a blokk lenne a rögzítési pont.
Azt látom a képek alapján, hogy a felső rögzítési pont egy elég erős váznyulvány, viszont alól mintha a blokk öntényét látnám
Úgy gondolom a lényeg a blokk védelme lenne (vázat lehet egyengetni ha baj van) ezért olyan pont kellene ami nem tud kárt tenni a blokkban ha megfeszül, vagy nagy ütést kap. Látni kéne az egész elrendezését ahhoz, hogy kitalálja az ember Nekem a Nagybandit bukócsöve van (át kellett alakítanom) amit úgy csináltam meg, hogy a legrosszabb esetben is csak ráhajlik a blokkra mert a rögzítési pontok a bölcsőn vannak.
Sajnos az idő rosszabb annál, hogy most menni lehessen, de kíváncsiságból elindítom holnap. A váltó nagyon jó puha volt, de az a Motul-lal is egész jó volt. No léptem melózni. Jó éjszakát!
A beépüléshez 200km körüli futás szükséges, így nem valószínű, hogy holnap már változásokat tapasztalsz
Emlékszem én annyira kíváncsi voltam, hogy amikor beleraktam a gélt egyből lecsavartam ezt a távot de még azután is fokozatosan jött meg a változás és főleg most a téli hosszú állás után volt egyértelmű a pozitívum, igaz én már egy 6ezres olajcsereciklust letudtam a Xado olajjal is. A gélt anno a Motullal próbáltam ki, aztán váltottam az olajat is Xado-ra.
Ma én is beleraktam a gépbe az új olajat. Addig -addig járattam míg rendesen felmelegedett-már a ventillátor is elindult- így belekerült a gél is. Még járattam néhány percig utána leállítottam majd újra indítottam, hogy minél jobban el tudjon keveredni, ill. jusson el lehetőleg mindenhova. Ma benne hagytam az akkut, mert kíváncsi vagyok, hogy holnap hogyan indul hidegen. Azután következik a fék tisztítás karbantartás, jövő hónapban pedig a betét cseréje.
Ez a leírás jó, viszont ahol a tapasztalatokat ismerteti az nagyon marketing szagú, ezért is fogadtam az elején kétkedve. A géltől féltem a legjobban, a kuplung miatt... ezért is látogattam a boltot és kérdezősködtem még telefonon is rákérdeztek a forgalmazónál mert látták a bizalmatlanságom mert ugye nehéz elhinni, hogy csak ott surlódáscsökkentő ahol kell és a kuplungnál nem fog megcsúszást okozni
Végülis örülök, hogy bevállaltam, nem véletlen váltottam olajat is Motulról Xado-ra
Ettől persze még mindig azt mondom, hogy mindenki csak saját felelősségére próbálkozzon!
Ugye most ilyen.
Sima feketére gondoltam, semmi csicsával. Ha van nálatok ilyen, rendes minőségibb (legutóbbi 1000ft-os volt, kicsi is volt, meg bénán ragadt), akkor vennék majd. Sztem a fekete teljesen jó erre, kb az átlátszó is ilyen lehet.
Már megvan a szinter a kerekekre, egyben még nincs, de ha lesz akkor jön a kép és beszarok majd az örömtől :)
Illetve még annyit, hogy hagyd magad rábeszélni az áttetsző tankpadra. Nem olcsó, de esztétikailag nem zavar bele a képbe, illetve nem a fosinger minőség. Ha korrektül rakod fel, éveken át szép marad.
(Tapasztalat)
Hehe :)
én is mikor ott vásároltam, az eladó (lehet ő írt Neked is), mondta hogy ha eladom a gépet, neki szóljak először mert nagyon bejön neki.
Mondjuk aznap mentem oda, mikor épp lefújták, szóval csilivili volt minden (most is az remélem, de szerelőnél van, több mint egy hónapja nem láttam ).
Majd szerintem beugrom megint egy tankpad erejéig. Most nem 1000ft-osat szeretnék, inkább valami komolyabbat, úgyse festem le egy darabig a motort...
Annyit hozzátennék azért, hogy nálam kimondottan az állagmegóvás volt a cél! Az olajjal hidegen szebben jár a motor, mintha melegítettem volna előtte és nem folyt volna le az alkatrészekről az olaj a motor aljába...
Viszont kopott motornál nem kell várni csodát, olyan mértékű beépülésbe nem hiszek ami pl. visszaállítja a hengernyomást vagy újjáépíti a fogaskerekeket... szóval lefutott motornál gépműhely a megoldás. Viszont amivel meg nincs gond abba mondhatnánk, hogy bármilyen megfelelő teljesítményszintű olaj jó, talán majd hosszútávon mutatozik meg a Xado előnye. Nem annyira új dolog ez, de jók a tapasztalatok azok körében akik használják és nem csak beszélnek róla.
Ha érdekel, itt utána tudsz olvasni: Xado technológia
Mondjuk egy olajjal két szezont végigmenni, az necces. elvileg hathavonta le kéne Cserélni.
De ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz
Persze ez is kínai. De a többi se tart olyan sokáig.
" Felhívjuk Kedves Vevőink figyelmét, hogy "dísz bukócső" kizárólag látványelemként funkcionál, földdel való találkozása - nem rendeltetésszerű használat - súlyos motor károsodást idézhet elő!
Ezúton közöljük Kedves Vevőinkkel, hogy null kilométeres blokkjaink széles választékával állunk rendelkezésükre! "
Valami kisebb csövet csinálnék rá, de ahogy néztem főleg az első henger leömlőjét... el kellene gondolkodni rendesen a kialakításán
Yamaha katalógus
Kell egy mérettel nagyobb menetes szár, hogy ne kottyanjon, két rugós alátét és két koronás csavar.
Meg egy működő csukló, hogy a felső csavart le tudjam hajtani...
Úgy gondolom a lényeg a blokk védelme lenne (vázat lehet egyengetni ha baj van) ezért olyan pont kellene ami nem tud kárt tenni a blokkban ha megfeszül, vagy nagy ütést kap. Látni kéne az egész elrendezését ahhoz, hogy kitalálja az ember Nekem a Nagybandit bukócsöve van (át kellett alakítanom) amit úgy csináltam meg, hogy a legrosszabb esetben is csak ráhajlik a blokkra mert a rögzítési pontok a bölcsőn vannak.
Emlékszem én annyira kíváncsi voltam, hogy amikor beleraktam a gélt egyből lecsavartam ezt a távot de még azután is fokozatosan jött meg a változás és főleg most a téli hosszú állás után volt egyértelmű a pozitívum, igaz én már egy 6ezres olajcsereciklust letudtam a Xado olajjal is. A gélt anno a Motullal próbáltam ki, aztán váltottam az olajat is Xado-ra.
Végülis örülök, hogy bevállaltam, nem véletlen váltottam olajat is Motulról Xado-ra
Ettől persze még mindig azt mondom, hogy mindenki csak saját felelősségére próbálkozzon!
Sima feketére gondoltam, semmi csicsával. Ha van nálatok ilyen, rendes minőségibb (legutóbbi 1000ft-os volt, kicsi is volt, meg bénán ragadt), akkor vennék majd. Sztem a fekete teljesen jó erre, kb az átlátszó is ilyen lehet.
Már megvan a szinter a kerekekre, egyben még nincs, de ha lesz akkor jön a kép és beszarok majd az örömtől :)
(Tapasztalat)
Én voltam:) Továbbra is tartom hogy ha megunod a paripát, szólj...Elálldogál majd a többi motor közt a garázsban.
én is mikor ott vásároltam, az eladó (lehet ő írt Neked is), mondta hogy ha eladom a gépet, neki szóljak először mert nagyon bejön neki.
Mondjuk aznap mentem oda, mikor épp lefújták, szóval csilivili volt minden (most is az remélem, de szerelőnél van, több mint egy hónapja nem láttam ).
Majd szerintem beugrom megint egy tankpad erejéig. Most nem 1000ft-osat szeretnék, inkább valami komolyabbat, úgyse festem le egy darabig a motort...
Viszont kopott motornál nem kell várni csodát, olyan mértékű beépülésbe nem hiszek ami pl. visszaállítja a hengernyomást vagy újjáépíti a fogaskerekeket... szóval lefutott motornál gépműhely a megoldás. Viszont amivel meg nincs gond abba mondhatnánk, hogy bármilyen megfelelő teljesítményszintű olaj jó, talán majd hosszútávon mutatozik meg a Xado előnye. Nem annyira új dolog ez, de jók a tapasztalatok azok körében akik használják és nem csak beszélnek róla.
Xado technológia
Mondjuk egy olajjal két szezont végigmenni, az necces. elvileg hathavonta le kéne Cserélni.
De ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz