már amúgy is tervbe van véve annak a simsonnak a szétszedése, mert akitől vettük valami vízfestékkel festette le a tankot, amit old a benzin :D A srác meg múltkor félretankolt, és lejött egy csomó festék a tankról. Szóval mindenképp lesz tankleszedés festés miatt, akkor már tisztítás is, karbipucolás, beállítás, meg ami még kellhet. Tanktisztításhoz mit ajánlotok? Hallottam már hogy aprókavicsos sódert rázkodnak, vagy anyacsavarokat, meg valami löttyöt. Mi az ami legjobban leszedi a rozsdát, meg ami benne lehet?
Ezek a simsonok nem ma gördültek le a szalagról.
Most, hogy a télen behatóan foglalkoztam a géperejű jármű belsőleges dolgaival, tudom neki javasolni, hogy egy kannába engedje le a benzint, és mossa ki a tankot! Meg fog lepődni, miket talál majd benne!
Nézz utána pl. manuálban, hogy biztosan 10A-es bizti való oda, mert egy kicsit keveslem a max. akkora, vagy a méretezés miatt inkább annál kisebb lehetséges indító áramot... bár lehet! Így viszont, hogy mókolás közben durrant el lehet nincs egyéb gondja mert ha az önindító haldoklana annak szokott előjele is lenni, ritka amikor tök zárlatba megy át.
Simson: az egy érdekes masina de csak azóta amióta utángyártott silány minőségű alkatrészekből próbálják feléleszteni. Azt gondolnám elsőre, hogy az úszó tűszelepét kell kicserélni, mert az képes ilyet produkálni hiszen ejtőtartályos és üzemanyagszinttől függ a rá ható benzin nyomása és ezért lehet pont akkor sántít amikor nagyobb mennyiség van a tankban. Saját tapasztalat a gyerkőc Szimóján, koszos szűrő miatt szintén teli tanknál tömített a szűrő... mondjuk ott viszont nem ment el az úszószint!
Egy tűszelep nem összeg, én azt cserélném legelsőnek!
előzőre: benzincsap elzárást mondtam neki én is. Szűrő szerintem van a tank és a karbi között (elvileg kéne lennie). A tank állítólag belülről elég jó állapotú, egy szerelő szerint. (nemtom hogy állapította meg).
erre: én figyeltem, illetve hogy ne legyen rajta gyújtás, csak akkor amikor próbálom, de volt olyan hogy szerelgetés közbe arra figyeltem fel hogy miért világít a lámpa :) Szóval figyelni fogok.
"amikor kötögettem a megszakító gombot, lehet valamit rövidre zártam gyújtás alatt."
Ezzel a "rövidrezárással nagyon vigyázz! Sokba kerülhet, ha rossz helyre kerül feszültség rövidzár, vagy téves kötés miatt , ahova nem kellene!
most jutott eszembe ez a dolog, nem idevaló, de azért leírom, hátha van valakinek ötlete. Haver simsonja tankolás után állandóan nem indul. Addig teljesen jó, de tankolás után szinte biztos hogy nem megy. Múltkor egy ilyen alkalom után, hazatolta, majd otthon sem indult nála. Átmentem, kiderült hogy csurig tele van a karburátor. Leszedtem, beállítottuk az úszókat, hogy pontos legyen a szint. Ment ment, megint tankolt, és megint nem indult. Leszedte az úszóházat, és tele volt ismételten. Visszatette, beindult, és megy is, de várhatóan újabb tankolásnál megint tele lesz az úszóház. Ha valamitől elállítódik tankolásnál, akkor mindig tele kéne töltenie nem? És akkor következőleg sem szabadna indulnia. Én ezt nem értem. Ráadásul ha egyszer beállítottuk, akkor hogy állítódhat el tankolásnál.
azt fogom, amint találok olyan biztosítékot. Meg amúgy már mindegyikből kéne tartalék. Van két 20A-es tartalék, ami egyrészt nem pontosan illeszkedik bele (ez nem akkora baj) , másrészt nincs olyan ahova 20A-es biztosíték kellene :) Van egy ahol 15A-es kell. Addig lehetne az, hogy a 10es helyére megy a 15-ös, a 15 helyére pedig a 20as :) Csak ekkor kettőben nem olyan lenne, mint kell. Aprócseprő kis gondok ezek ám... :D Szerintem akkor ment ki amikor kötögettem a megszakító gombot, lehet valamit rövidre zártam gyújtás alatt.
tegnap kiégett az indító biztosíték, és nem volt a tartalékok között csak 20 amperes. A 10 helyett 20 mennyire gáz. Mivel ez csak indításkor kell, ezért ideiglenesen túl nagy baja nem lesz a kábeleknek, indítómotornak, satöbbi, ugye?
Azért nem drága egy ilyen, szólva venni fogok, de egyelőre ez van benne.
Amíg az érettségi szezonon túl nem vagyok, velem nem kell kalkulálni Utánna viszont nem ússzátok meg a nyarat nélkülem Aki megy annak jó motorozást, a többieknek a hátralévőre kellemes ünnepet, Erzsikének pedig jobbulást kívánok
Uhh basszus!
Egy tízliteres müa kannából legközelebb vágtok egy kb. 5cm-es falmagasságú edényt... ami marad a kannából még simán kiad egy akkora lapot amit a hátsó fogaskerék alá tolva bevezeti az edénybe a lemosott láncolajat...
OXÁLSAV a becsületes neve!
Nehogy odakeverj homokot meg kavicsot!
link
Most, hogy a télen behatóan foglalkoztam a géperejű jármű belsőleges dolgaival, tudom neki javasolni, hogy egy kannába engedje le a benzint, és mossa ki a tankot! Meg fog lepődni, miket talál majd benne!
Simson: az egy érdekes masina de csak azóta amióta utángyártott silány minőségű alkatrészekből próbálják feléleszteni. Azt gondolnám elsőre, hogy az úszó tűszelepét kell kicserélni, mert az képes ilyet produkálni hiszen ejtőtartályos és üzemanyagszinttől függ a rá ható benzin nyomása és ezért lehet pont akkor sántít amikor nagyobb mennyiség van a tankban. Saját tapasztalat a gyerkőc Szimóján, koszos szűrő miatt szintén teli tanknál tömített a szűrő... mondjuk ott viszont nem ment el az úszószint!
Egy tűszelep nem összeg, én azt cserélném legelsőnek!
erre: én figyeltem, illetve hogy ne legyen rajta gyújtás, csak akkor amikor próbálom, de volt olyan hogy szerelgetés közbe arra figyeltem fel hogy miért világít a lámpa :) Szóval figyelni fogok.
Ezzel a "rövidrezárással nagyon vigyázz! Sokba kerülhet, ha rossz helyre kerül feszültség rövidzár, vagy téves kötés miatt , ahova nem kellene!
Azért nem drága egy ilyen, szólva venni fogok, de egyelőre ez van benne.
meglátjuk
Egy tízliteres müa kannából legközelebb vágtok egy kb. 5cm-es falmagasságú edényt... ami marad a kannából még simán kiad egy akkora lapot amit a hátsó fogaskerék alá tolva bevezeti az edénybe a lemosott láncolajat...