Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tudod , nekem a közelebbi ismeretségi körömön hárman mentek az örökké napos túlvilági sztrádákra száguldani. és nem nekik volt a legrosszabb, hanem akik hátramaradtak.
A temetőbe felesleges sietni, oda úgyis mindenki odaér!
Ha jó idő van, belátható az út én is megrángatom a bajszát! De az éles beláthatatlan kanyarba úgy megyek bele, hogy -lehet hogy ott van keresztben egy IFA-!
Miki, Zoli! Ez holnap lesz:link
én lehet elmegyek
Közben megtaláltam azt a bizonyos Wild-ban olvasott történetet amit ígértem! Ez jobban tükrözi az előző mondanivalóm lényegét és hogy mire vigyázz majd később!
Olvasd el tanulságos:

"Férfias voltam, vakmerő, szabad és hosszú hajam volt.
A feleségem ismerkedett meg velem, és nem fordítva. A feleségem valósággal üldözött a szerelmével. Mindegy, hogy hova mentem, ő már ott volt. Ennek már 12 éve. Akkoriban egy megrögzött motoros voltam, csak fekete pólót, kopott farmert és motoros csizmát hordtam, és hosszú hajam volt. Természetesen volt öltözékem a különleges alkalmakra is. Olyankor fekete pólóban, kopott farmerban és fehér tornacipőben jelentem meg. A házimunka csak gond volt, amit ha csak lehetett elkerültem. De szerettem magam és az életem.
Így ismerkedett meg velem. "Te vagy az álompasim.Olyan férfias vagy, olyan vad és szabad."
Hamarosan véget ért a szabadság, mert úgy döntöttünk, hogy összeházasodunk. Miért is ne, férfiasan vakmerő voltam, majdnem szabad és hosszú hajam volt. Mindenesetre csak az esküvőig. Nem sokkal előtte hallom, hogy mondja: "Legalább fodrászhoz elmehetnél, végül is jönnek a szüleim az esküvőre." Órákkal, - nem napokkal és végtelen könnyekkel később beleegyeztem és egy rövid divatos frizurát vágattam magamnak, mert mégiscsak szerettem őt és akkor mi van, férfias voltam, vakmerő, majdnem szabad és a fejemre nőtt. Olyan kedves voltam.
"Szívem, úgy szeretlek, ahogy vagy" susogta nekem.
Az élet rendben volt, bár a fejem kicsit fázott. Békés közöslétek hetei következtek amíg a nejem egy nap egy nagy táskával a hóna alatt megjelent előttem. Hozott egy inget, egy kötött mellényt/pulóvert (már a szó hallatára is futkos a hideg a hátamon) és egy új nadrágot és azt mondta:
"Kérlek, próbáld fel ezeket." Napokkal, hetekkel, nem hónapokkal és végtelen papírzsebkendővel később engedtem, és hordtam az inget, a kötött cuccot és a szövetnadrágot. Majd jött a fekete cipő, zakó, nyakkendő és divatkabát. De én férfias voltam, vakmerő, halál csinos és a fejemre nőtt.
Aztán következett a legnagyobb harc. A harc a motorért. Igazából nem tartott sokáig, mert a fekete öltönyben, ami mindig csíp és szúr, nem igazán lehet harcolni. És még a lakkcipő is nyomta a lábam, ami szintén megpuhított. De nem baj, férfias voltam, nyárspolgár, majdnem szabad és egy kombit vezettem, és a fejemre nőtt.
Az évek során jöttek a harcok, amiket a könnyek tengerében mind elveszítettem. Mosogattam, vasaltam, bevásároltam, slágereket tanultam- meg kívülről, vörösbort ittam és vasárnaponként sétálni mentem. És akkor mi van gondoltam én, papucs lettem, rab, szarul éreztem magam és a fejemre nőtt.
Egy szép napon a feleségem elém állt becsomagolt bőröndökkel a kezében és azt mondta: " Elhagylak." Teljesen meglepődve kérdeztem, hogy miért.
"Már nem szeretlek, mert úgy megváltoztál. Már nem az a férfi vagy, akit valaha megismertem."
Nemrég összefutottam vele. Az "új" pasija egy hosszú hajú motoros szakadt farmerban, tetoválásokkal, aki lesajnálóan nézett rám.
Azt hiszem, hogy küldök neki egy sapkát."
Szerencsére barátnő csak motor jogsit szeretne,odavan érte,autóra nem is akar :) nagy A-t még nem tehet,azt nem is szeretném,de korlátoltat simán,ha lesz pénz. előző bnő is odavolt a motorozasért,tehát ettől nem félek.inkább szülők aggódnak,de én is ezt tenném a helyükben. tudom h könnyebb meghalni de ez benne van a pakliban.ezt tudtam az elején.
Ne riogasd a cimborát Józsi biztosan vannak Neked is szép történeteid hiszen öreg motoros vagy és éltél már meg egyet s mást az életben
Ha olyan rossz lenne motorozni akkor Te se húznád a szarvát vénségedre
Szivesen máskor is! Mesélek akkor mást is mert úgy látom, hogy nem csak a technikai oldala érdekel a motorozásnak. Amolyan jó tanács féle lenne ez és mivel még csak barátnőd van talán nem lesz késő Próbáld ezt a motorozósdit úgy elfogadtatni a másikkal (főleg ha nem csak fellángolás), hogy legyél kompromisszumkész de ne engedj az elveidből! Engem nem igazán lehetett formálni talán ennek is köszönhető az eltelt 18-év amit eddig leéltünk együtt. A nők hajlamosak formálni bennünket és amikor kész van a végeredmény már el is vesztettük a varázsunkat és könnyen unalmassá válhatunk..
Miki írta a múltkor, hogy régen a nőtlenség miatt is jobb volt.. rám ez nem igaz hisz soha nem folytogatott a házasság köteléke ami persze nem azt jelenti, hogy kicsapongó életet élek. Talán ez a legjobb idézet erre: "A szabad madár a világ leghűségesebb teremtménye" és ez rám is igaz! Azt már nem merném kimondani, hogy tudatosan építettem fel ezt az állapotot de így sikerült és nagyon jól működik!
Nagyon szeretem az elgondolkodtatós történeteket a WILD régebbi számában is olvastam ezzel kapcsolatban egyet de sehol nem találom, persze keresem és majd bemásolom ha megtalálom
Viszont, hogy ne maradjatok esti mese nélkül van itt egy hasonló:

Volt egyszer egy madár. Két tökéletes szárnnyal és gyönyörű, fénylő, színes tollakkal áldotta meg a sors. Az olyan állat, amely szabadon repülhet az égen, boldoggá teszi azt is, aki nézi. Egy napon megpillantotta ezt a madarat egy nő, és beleszeretett. A nő csodálta, tisztelte, rajongva szerette a madarat. De egy napon arra gondolt: mi lesz, ha a madár egyszer majd távolabbi hegyeket is meg akar ismerni? Megijedt és azt gondolta: "Csapdát állítok neki. Ha megint jön, többé nem repülhet el tőlem." A madár szintén szerelmes volt belé, és másnap megjelent, ahogy szokott, de beleesett a csapdába, és fogoly lett. A nő kalitkába zárta, és egész nap nézte. Mivel a madár nem repülhetett, nem tudta kifejezni a létének értelmét, és lassan elhervadt, elveszítette tollai ragyogását, és megcsúnyult. Egyik nap elpusztult a madár. A nőt elfogta a bánat, és éjjel-nappal rá gondolt. De nem a kalitkára emlékezett, hanem arra a napra, amikor először meglátta boldogan repülni a felhők között. A madár nélkül az ő élete is elvesztette az értelmét, és a halál hamarosan bekopogtatott hozzá. "Miért jöttél?" - kérdezte a halált. "Hogy újra együtt repülhess a madaraddal" - felelte a halál. "Ha hagytad volna, hogy mindig elrepüljön és visszajöjjön hozzád, csak még jobban szeretted volna és csodáltad volna, most viszont még ahhoz is rám van szükséged, hogy újra találkozhass vele."
Motoron 14x nagyobb esélyed van égnek dobni a bocskort mint autóban. Ezt jegyezd fel magadnak a sisak plexire!
Meg azt is , hogy mindig az erősebb eb szaporodik!
Meg se próbálj a motorral kamiont letolni az útról.
Nem fog sikerülni! Ezt így látatlanban ki merem jelenteni!
köszi, ez szép volt, és jól is esett
Általában nem gondolok erre mikor motorozom, max csak akkor amikor nehéz helyzetekből kikerülök. Viszont így Simsonról nagymotorra váltáskor észreveszem, hogy nem igazán figyelnek a motorosokra. Rám. Rengetegszer főútvonalon megyek, 50nel, és rohadtul nem adják meg az elsőbbséget. Autóknak se sokszor, de ha motor jön, akkor úgy gondolja, hogy neki nem fog annyira fájni mint nekem. Ez eléggé elszomorító.
Nem szabad úgy elindulni, hogy olyanokra gondolsz mint pl. mi lesz ha kijön eléd egy őzike.. vagy defektet kapsz..
Motorozunk ami azzal jár, hogy nagyon sok veszélynek vagyunk kitéve és ha baj van akkor a megengedett 90-is nagyon sok, a protektoros cucc pedig nagyon kevés
Sajnos több ismerősöm vált már a szenvedélyének áldozatává, még szinte gyerekként megéltem amikor kettő is egyszerre.. de persze olyan is volt akinek egy későn felismert nem is olyan nagy betegség törte ketté az életét.. sajnos nem mindig mi irányítunk. Amikor másodjára kezdtem el a motorozást családos emberként tudtam jól, hogy már nem csak magam miatt kell vigyáznom, Anyukám is megjegyezte, hogy pont elég volt fiatal koromban átaggódnia a hétvégéket.. most akkor kezdheti előlről?
Viszont azt is tudja mindenki, hogy bár nem vagyok a klasszikus értelemben vett vérbeli motoros aki bőrruhában kel-fekszik és alárendel mindent a motorozásnak, hiszen dolgozok, szülői értekezletre megyek, le kell nyírnom néha a füvet... meg ilyenek, viszont a motorozással teljes az életem
Hiszek abban a bizonyos nagy könyvben ahol minden meg van írva, amennyire tudok vigyázok hiszen nem a motorozás a veszélyes hanem az élet maga! Bármennyi is van kimérve rám remélem ez a lehetőség megadatik a jövőben is, hiszen sok esetben egy egy hétvégi motorozás a mankóm a nehéz hétköznapokban ami segít átvészelni a hétköznapi gondokat. Vigyázz magadra amennyire tudsz és ne gondolj a rosszra, inkább élvezd minden percét amíg megteheted!
Nem mindig van defekt. De lassan , a megengedett sebességgel menj, és akkor protektoros ruhában van esélyed. A gumi nem egyik pillanatról a másikra enged le.
Bár ilyet is láttam , a Dácia mellett állva és a kereket nézve egyik pillanatról a másikra kb 2 sec. alatt leengedett. A belsőben koromzárvány volt és addig bírta.
Egyelőre elég keménynek tűnnek (nagyon), de majd kútnál megnézem.
Attól azért eléggé félek, hogyha defekt van 100 feletti tempónál, akkor mihez kezdjek....(gondolom akkor már semmihez)
Azt elfelejtettem mondani, hogy a guminyomásra figyelj!
Elöl 2,2, hátul 2,6 kg/cm2 ! Nehogy puha gumival mászkálj.
Lukassal meg főleg ne!
6,25 liter fogyasztásra, az sok? Mondjuk városban, és párszor pörgetem és magasabb fordulatnál váltok.Ráadásul háromnegyed részben 2en voltunk a motoron. Így?

Most ennyi jött ki. Mondjuk nem értem, 20 literes a tank, múltkor éppen átváltottam tartalékra és 17,7 liter ment bele, most pedig még nem voltam tartalékon és 17,2 fért be. Elvileg 3 liter a tartalék. Lehet, hogy az a 2 deci már a karburátorokban volt, azért nem kellett átváltani? Épp kiszámoltam hogy így érjek a kúthoz?
Mennyire lehet ezt túltankolni? A nyílás alsó részén vannak pöckök, onnantól kezd kiszélesedni a tank. Odáig szoktam tolni, szerintem úgy 20 liter.
nemcsak a leömlők, kipufogó, index....barátnőm leginkább a kipufogón vette észre. Sajnos a képen hülyén csillan a fény, mintha koszos lenne, pedig nem az! Mondjuk az a módszer kevés helyen vált csak be, hogy a ruhával hurkot csinálok és huzogatom. Általában mutatóujjra felgöngyölítettem, és ahogy tanítják a polírozóképzőben...(sör + dörzsölés +sör + ....)
A prevent színpolírra is rákerestem, ott talán olyan volt hogy piros, de olvastam, hogy nem kell teljesen egyeznie, és 10-15 mosást kibír. Annyi bőven elég szerintem. Amit linkeltél az elég lilás bordó, szerintem a sima piros jó lenne erre. Vannak rajta olyan fekete szennyeződések amik elég csúnyák, azokat remélem leszedi. Majd ilyet is veszek, ha végre jön fizu. De előbb kéne bukó asszonynak, dzseki, meg kesztyű nekem....jaj de sok pénz :D
Látod milyen jó, hogy idetaláltál megismerted az önzáró anyát és még a leömlőid is újszerűvé változtak.
Egyébként a színpolíroknál nem feltétlenül kell kódszám pontosságú egyezés, nyilván sötétebb piroshoz nem a világos való...
Neked valami hasonló volna jó:
link
olyan volt mint az első, és olyan lett mint a többi :) Nagyon jó ez a krém basszus
Most már sárban el sem merek indulni, nehogy összepiszkolódjon. Ja, az indexen a csavar tiszta rozsda volt, és opálos volt az egész index. Most ilyen :)
azt nagyon megköszönném. Mondjuk így elég lutri, hogy jó-e a szín :)
Van olyan polírozószer amiben festékpor található ami berakódik a karcokba, persze ezeknek nagyjából színazonosnak kell lennie.
Volt régebben nekem, majd este rákeresek a neten!
a színes fényezett részek fényesek, csak karcosak. Az ellen pedig semmi sincs tudtommal. Ez tényleg jó mindenféle fényes dologra. A motor többi része (blokk, tank, idomok stb) mehet sima autósamponnal? Vagy pl a blokkra van külön? Nekem ezüst színű, viszont nem króm, és azért vannak rajta dúrva szennyeződések.
Amúgy pl a krómosan festett indexek is gyönyörűek lettek evvel a pasztával. Még a hátsó rugóstag fekete rugóit kéne valahogy megtisztítani, mert megkezdte a rozsda, és nem néz ki valami jól. Sajna az nem króm, pedig az elég jól néz ki.
Na, az biztos! Sokat változott, hátrányára. Vagyis a mi hátrányunkra!
Azzal nincs bajom szerencsére, elég szabad madár vagyok.. a világ változott és sokszor nehezen tudom követni
Igen, mert akkor még nem voltál nős! Én is emlékszem még azokra a szép időkre! Bár én nem fúrtam, faragtam, festettem....
Szép lett! Valamennyit opálosodik még a festék de nem sokat, nagyon szeretem mert hamar szárad és könnyű vele dolgozni, bár 25éve is lett volna ilyen, nem kellett volna az ecset nyomait csiszolóporral összedolgozni és cipőboxal fényesíteni a felületet... mert bizony nem voltak hipermaketek meg profi barkács boltok a városban esetleg, de az akkor még messzinek számított így azzal kellett beérni amit itthon a "vasbolt"-ban adtak, ahol tulajdonképpen a laposelemtől a locsolókannákon át a varrógépolajig minden volt a polcon!
Emlékszem mekkora durranás volt a "ladapiros" neolux spray Mennyi elcseszett munkát csináltam mire rájöttem, hogy a légyírtós flakon szórófejével nem "köpköd", aztán mire ETZ-m lett már profi módon piktorkodtam és bizony a legszebbek között volt az a bizonyos első "nagy" Csühös is még a boldog MZ-s világban... Első kiadású dobfékes volt még és elég verzetten került hozzám így mindenét én festettem újra a váztól a sárvédőkig mindent!
Hú de szerettem azt a világot...
Na ennek örülök! Minden más fémre is nagyon jó, pl.alut is szépen lehet vele polírozni. A Prevent autópaszta is jó kis szinfelújító, kopottabb fényezett felületekre tökéletes!
ja, a képek: