Ilyenkor engem mindig az vígasztal, hogy amit én csináltam meg azért nem kellett fizetnem A CB-1 is központi rugós volt hátul és én is szétbontottam, nem egy leányálom, szerencsére nekem csak zsírozni kellett és kitisztítani, mert nem lógott csak nyikorgott
Azon morfondíroztam mit keresett a Wehrmacht Japánban biztosan a Háromhatalmi Egyezmény titkos záradékában volt arról megegyezés, hogy Németország besegít a Honda motorok gyártásába
Viszont már másodjára jött vissza a citromailedről az értesítés, hogy nem ment el a levelem a képekkel kéne valami gmail-es vagy akármilyen amin megpróbálhatnám újra
Kivettem a lengővillát! És szerintem még a Wehrmacht tette bele a csapágyakat -szimeringeket.
Egyik oldalt kettő golyóscsapágy a másik oldalon a hajtás felől berohadt tűgörgős !
Úgy, hogy most hétfőn irány a csapágybolt ezen apróságokért!
De legalább a derekam fáj rendesen.
Hogy valami öröm is legyen a dologban.
Amikor 21 éve megszereztem a B-s jogsit a szüleim megvették első autójukat. Csak nekem volt jogsim Apám később szánta rá magát amikor én már elhagytam a családi fészket. Nem volt segítségem a műszaki dolgokban, Apám Ács mester volt és nem is igazán érdekelték a műszaki dolgok. Az első autónk egy Zastava GTL 55-ös volt 4éves elmúlt már és az akkuja kezdett szarakodni, ahelyett, hogy azonnal kicseréltem volna vettem bele egy flakon Akkuvit nevű regeneráló kegyszert ami segített egy ideig, majd néhány hónap múlva a legrosszabkor egy lagziba menet nem indult be a kocsi Akkor megfogadtam ezt mégegyszer nem játszom el, ha megérett a csere akkor nincs mese Kíváncsiságból rákerestem és még mindig forgalmazzák 5-600 Ft körüli áron, csak ma már zömében olyan akksik vannak amelyek gondozásmentesek és teljesen zártak, így nem lehet bejuttatni a regeneráló "életelixírt"
Viszont az autóba lassan kell egy új. Ha áll egy-két napig alig forgat. Mondjuk már harmadik éve húzza, de szerintem még egy tél már nem fog beleférni...
Ez a lényeg! Arra vigyáztam én is mindig, hogy ne merüljön le, ha kellett rátöltöttem télen, nyáron meg tette a dolgát a motor töltése. Szép korokat éltek meg az akksik pedig semmilyen varázslást nem követtem el velük
Vigyázni kell vele mert amilyen jó olyan büdös szoktam vinni magammal amikor motorozok és egyszer egy minimális kicsöppent a hátsó dobozba, a szedvics külön zacsiba volt de úgy bejárta a szag, hogy nem volt gyomrom megenni
Legutóbb Dani miatt volt spuri szag a garázsban egy jó hétig töltött a szimóba és hagyta lecsorogni a flakont... Minden használat után letörlöm papírzsepivel ami azonnal kidobok.
No igen ezt a kérdéskört már privátban kiveséztük Egyszer talán..., addig marad a sima. Végülis eddig is volt motorom és akkut egyszer sem kellett cserélnem
A garázsomban + 15 C körül van, mivel egyrészt félig talajszint alatt van, másrészt a kazán és a csövek annyi hulladék hőt termelnek, hogy ezt a hőfokot biztosítsák. Emelett a motorból ki van szerelve, szekrényben pihen egy polcon. Az indítás kérdést nem tudom, hogy megjátszam-e, vagy hagyjam tavaszig állni. Spuri van a benzinben, az valószínűleg a lerakódásoktól mentessé teszi a benzint a karbiban. Apropó Spuri. Nem tudom te hogy tárolod, de én a kutyaházam tetejére száműztem, olyan fertelmes szaga van, hogy nem tudtam tőle megmaradni a garázsban. Lehet, hogy egy kicsi kicsorgott a flakon oldalán, azt éreztem, de valami veszett szaga van.
Ha tudsz számára biztosítani egy 10-15°C-os tárolási hőmérsékletet akkor az önkisülés mértéke (ha jó kondiban van az akksi) nem olyan számottevő. Ha rátöltesz 3-4 hetente az esetleges szulfátok visszavándorolnak az elektrolitba a lemezekről. Úgy szoktam én is, 1-2 órára felteszem tölteni aztán megjáratom a motort és pihenhet az akksi megint. Ha a motorban tárolod arra figyelj, hogy lehet rajta fantom fogyasztó (pl.riasztó) ami hetek alatt leszívhatja, az viszont nem használ neki
Az én aksim beépítése fektetett állapotú. Ha jól emlékszem olyasmit olvastam, hogy teljesen zárt rendszerű az elhelyezéséből adódóan másmilyen nem is lehet. Tehát ezt ugyan már nem savazgatom majd az biztos. Ha abból indulok ki, hogy az autónál is van ugye fogyasztás és rátöltés, akkor nagy hibát talán nem követek el, ha állás közbeni merülésre rátöltök néha.
Ez igaz én is azt állítottam, hogy a szulfátosodás az alultöltetlenségből (feszültség, savsürűség leesik) fakad ezért az autóban használatos akkumulátorokat vagyis amik az indító akkumulátorok csoportjába tartoznak megfelelő töltöttségi szinten kell tartani és kisütni felesleges, sőt inkább káros! Van nekik egy várható élettartamuk, ha ez leketyeg akkor cserélni kell.
Józsi! A korod és tapasztaltságod előtt fejet hajtok de ettől függetlenül azt kell mondjam, hogy most terelsz!
Azt állítottad a szünetmentes vészvilágítás akkumulátoraira hivatkozva, hogy kéthavonta kisütögetve majdnem kétszeres élettartamot értetek el. Ezt én elhiszem főleg ha Te tapasztaltad. Viszont azok az akksik nem olyanok mint az autóké vagy motoroké, hanem ciklikus akkumulátorok amelyeket a napelemes rendszerekben is használnak, ezek nem képesek hírtelen nagy áramot leadni viszont jól bírják a huzamosabb kisütést, vagy akár a mélykisütött állapotot is. A két akkumulátor típus nem cserélhető fel, az élet más-más területén használják őket. Nem akarok most idézni sehonnan, ha nem hiszed el olvass utána, ha nem találsz semmit akkor segítek.
Maradok tisztelettel,
Laci
Idézet:
"Lassú kisütésnél - azaz tároláskor vagy ritka használat mellett, amikor az akkumulátorunk tartósan nincs feltöltött állapotban – képződik a szekunder azaz másodlagos szulfát, amelyet visszaoldani már nem lehet."
Ez a téli tároláskor fordulhat elő. http://www.szakalmetal.eu/Tipp...
Hát ez korántsem olyan 1szerű, mint ahogy elképzeled.
Aug. 12.-én volt. DE! Először bekerül a rendőrségre az ügy. Aztán kiderül, hogy szabálysértés, tehát átküldik a szab.sértési osztályra, ahonnan újra ketyeg az 1 hónap, ami a határideje minden ügyintézésnek, a biztosítónál is! A szab.sértési osztály lekéri a kórház jelentését a sérülés mértékéről, esetlegesen meghallgatja a tanúkat, érintetteket, meghozza az eredményt, amit elküld a vétkes félnek. Az ha fellebbez, - akár csak a bünti mértéke ellen - akkor újra tolódik az ügy. Újabb eredmény, és itt jogerőre emelkedik. innen már csak a bíróságra mehet a vétkes. Ha nem, akkor van 1 jogerős határozatod, amivel mehetsz a biztosítóhoz. Nyilvánvaló, hogy addig a gépjármű kárszakértése megtörténik. Na, akkor a papírunkat elküldjük a biztosítóhoz, becsatoljuk egyéb nem dologi kárunkat is, meg ami még van, és el kezdhetünk érdeklődni utána náluk, hogy mi a fütyim van már. Ekkor szembesülünk vele, hogy még le se kakizták, tehát érdeklődünk, és érdeklődünk, aztán fenyegetőzhetünk pld a fogyasztóvédelemmel, és így tovább. De itt is kivárjuk a sorunkat.
Na úgy saccperkábé ennyi. Hónapok kérdése az egész.
Az indító akumulátorok és a ciklikus akksik között van némi különbség..
Az indító akksik rövid ideig de nagy áramot képesek leadni, nem csak vékonyabbak de másabb összetételűek is az ólomlemezei. A ciklikus akksik lemezei vastagabbak és stapabíróbbak így még a mélykisülést is többször elbírják
Egy autó akksi akár 5évet is kibír, ha a töltöttsége mindig a megfelelő szinten van tartva, ezt én mindig így tudtam. Autó-motor akkumulátor akkor szulfátosodik ha leesik a savsűrűség vagy a feszültség, megfelelő töltöttség esetén a lemezeken tanyázó szulfát visszatér az elektrolitba. Nekem kibírják az akkumulátorjaim az 5-évet sütögetés nélkül is, vagy lehet pont azért...
A szünetmentes vészvilágítás- vészjelzés akkumlátorait azért szoktuk 80-90 %-ig kisütni, hogy ne szulfátosodjon. Ilyen fehéres bevonat keletkezik a lemezeken.és szigetelőként viselkedik.
Miután két havonta kisütögettük , órakapcsolóval, közel kétszeres lett az élettartamuk.
Tegnap sikerült is haza érnem este 11 után. Erre jártam.