Eddig úgy tudtam, hogy az akkumulátort nem szabad mélyen kisütni mert az egy egészséges akksinak nem tesz jót Az ólom-sav akkumulátornak nincs memória effektus tulajdonsága ezért teljesen felesleges is. Régen hallottam olyat, hogy a már nem tökéletes akksit lerongyolták egy izzóval teljesen, aztán megzavarták viszonylag nagy töltőárammal egy rövid ideig, ezáltal a lerakódott ólom és egyéb üledék (ami a lemezek zárlatát okozza) felszabadult és azután savcserével lehetett nyerni egy pár hónapot persze kisebb kapacitással mint a gyári Szerintem jó akksit kell venni és az bírja, ha meg már gyengélkedik cserélni kell és akkor nincs meglepetés egy hidegebb reggeli indulás előtt.
Későn vettem észre, hogy visszahívtál és már nem akartalak zavarni, küldtem mailt a mai bizniszről
Szia Józsi!
Ezen már én is gondolkodtam, hogy rákötök 1 izzót az akksira, és utána újra feltöltöm. Lehet, hogy még meg is valósítom, mert kitelik az akksi idejéből.
Ma beszéltem 1 biztosítós kis csajjal, hogy hogy is halad az ügyem. Megtudtam, hogy pontosan úgy, ahogy elgondoltam, vagyis sehogy.
De mondta a kis csaj, hogy szól a kolléganőjének, hogy foglalkozzanak vele. Sőt, adjam meg a telószámom, és fel fognak hívni! Érdekes, 1 szavát se hittem el.
Sebaj, jövő héten újra hívom, mert csöszögtetni kell őket.
Ha van időd játszani vele, akkor nem ártana, ha kisütnéd és úgy töltenéd fel. Pl 10 Amperórásat egy 10W -os izzóval 12 óráig kisütöd, majd feltöltöd.
Nem csökken a kapacitása, mert nem szulfátosodnak el a lemezek.
Központi teleszkópos a fene egye meg. De ami koszt ma letakarítottam fertelmetes.
Pedig én esőben nem is használom.
Központi rugóstag van a motorodban? Érdekes, úgy gondoltam, hogy dupla telós, mint a Sevenfifty. Közben aksit kiműtöttem a motorból, indítgatást most mellőzöm. Rátöltögetek 2-3 hetenként aztán tavasszal meglátjuk mi történik
Na kérem kivettem a lengővillát, a központi rugós taggal együtt! De ennyit még részegen sem fetrengtem a földön , amennyit a kiszedés ideje alatt. Minden milliméterre egymás mellett, de éppen ideje volt! Azt a koszt amit ez, és a környéke összegyűjtött?!Aztán hegesztenem kell majd egy keretet "u" vasból, mert ahogy számoltam, a rugó kb. kettő Tonna erővel van megfeszítve.
Célszerszám nélkül nem szétszerelhető. Ezt bírja a "service manual".
Egyelőre rábízom a képzelőerődre most még olyan mintha egy hokedlit aminek két lába rövidebb fejjel lefordítanál...
Időigényes mint a luca széke csak ez 13nap alatt nem készül el, főleg ha csak annyit halad mint ma
Elhiheted, hogy a motortalanság nekem is a halálom, kint sincs tennivaló így aztán (ne mond el senkinek ) elkezdtem cicajátékot csinálni
Az alapok már megvannak de folyamatosan új ötletek születnek, olyat akarok amin a körmét is tudja fenegetni (talán így békén hagyja az ágyat ), több szintes lesz így mászogathat is rajta vagy ha elfáradt a játékban pihenhet is ha éppen kedve tartja Az Asszony majd bevonja valami szövettel.
El tudom képzelni ez téged mennyire érdekel
A móka miki igenis jól hangzik! Pld a hakapeszi makinál mindenképp!
Beledilizik már az emberfia ebbe a motorozatlanságba! Mi lesz még később?
Na, megyek, elintézem az autó, és a motor kötelezőjét, - itt a neten - mert a tavalyihoz képest még mindig lehet lefaragni belőle.
Na most mi bajod van a "Lackó mackó"- val? Szerintem igenis jól hangzik! A lelkem teszem ki, - na jó, ez 1 kicsit túlzás - és ez a hála!
A másik meg, hogy "csak úgy elkallódott" ! Ez nem így van! Pontosan tudtam, hogy hol volt, csak nem emlékeztem rá!
Egyre szebb becenevek... mondjuk a "motörp"-nél még mindig jobb bár nem tudom miért bonyolult simán csak egyszerűen annyi, hogy mondjuk Laci...
Szóval akkor megvan a film túl nagy nyomot nem hagyott ezek szerint benned, ha csak úgy elkallódott
Nekem nincs nagy DVD gyüjteményem pedig imádom a filmeket, viszont van vagy 10 ami ha már VHS kazettán lenne régen rongyosá ment volna annyiszor megnéztem Legutóbb az Üvegtigris második részét nem leltem (csak a tokját) ki is vertem a balhét itthon, aztán kiderült, hogy az X-boxban volt mert a gyerkőcök is imádják
Halló Lackó mackó!
Megtaláltam! Így köszönöm a segítséged, de nem élek vele.
Piszkálta a csőröm, és el kezdtem keresni, mert tudtam, hogy meg volt.
És aki keres, az lel! Persze nem lóvét, hanem dvd-t.
Igen, ez így van. Max 2 nap, de sokszor még annyi se. Beszéltem a főnökséggel pénteken, orvos után, már az volt a kérdés, hogy akkor hétfőn jövök e. De nem fogok menni, mert még mindig igen sz@rul vagyok, és holnap nem erősödöm annyit, ami elégséges lenne a hétfőhöz. Mondhatnám azt is, - jellemezve mostani állapotom - olyan kemény vagyok, mint a mosott fos.
A filmet régen láttam, - nagyon tetszett - de sajna nincs meg, pedig szívesen megnézném újra.
Az a baj ha lebetegszik az ember van rá két napja (jó esetben), hogy kicsit magához térjen. Van már annak egy hete is amikor beszéltünk, de már akkor is szottyos volt a hangod. Pihengess és nézd meg a leggyorsabb Indiánt, ha még nem láttad, vagy ha igen akkor mégegyszer
Mivel valós személyről szól a film keresgétem a neten és meg is találtam az igazi Burt Munro-t. Eszméletlen figura lehetett, egy igazi megszállott.
Egy kis olvasnivaló az öregről: Burt Munro
és egy emlékvideó: link
Köszi!
Oda vissza több, mint 900 km. Reggel 4-kor indultam, péntek 2-kor már otthon is voltam! De muszáj volt, mondtam is a főnökségnek, hogy nem alszunk ott, mert a dokit el akartam érni, éreztem, hogy nem kicsi a baj.
Amúgy 30 fölött volt a tankolás, meg az autópálya matricka.
Ne panaszkod annyira! Vettél volna Jégermeistert , az is ennyibe lett volna! Igaz az egyik orvosság a másik gyógyszer! Legalább most szívhatsz egy kis alpesi hegyvidéki levegőt.
Hello Miki!
Jól elmentél melózni... az ott van valahol Szombathely és Sopron között Ha csak az üzemanyagot számolom és csak szerény 6 lityivel százon akkor is jóval több mint egy huszas
Bár ott a nyugati oldalon többre értékelik a munkát mint itt keleten.
Egyik kollégám Sopron mellé költözött, a nyáron meglátogattam, tőle hallottam érdekes dolgokat ezzel kapcsolatban.
Kár, hogy olyan messze van
Jobbulást Neked!
Sziasztok Gyerekik!
Csütörtökön megdöntöttem a távol dolgozás rekordját, ugyanis Gór nevű kis helységben dolgoztam. Az itt van, közvetlenül, ahogy befordulsz a sarkon, Kőszegtől nem messze.
Viszont úgy megfáztam, - húzom már vagy 2 hete - hogy ihaj! El is mentem tegnap a dokihoz, megdicsért, és mondta, hogy hajszál híján tüdőgyuszi.
Ott is hagytam a patikában 5 ezret, 1 antibiotikum, meg 1 ACC.
Micsoda pénz kidobás.
A hirdetés szerint valóban 2006-os volt, viszont a forgalmi szerint a gyártás éve 2005, a forgalomba helyezés 2006.04. Az én olvasatom szerint ez így 2005-ös a motor. Zavarni nem zavar az eladói fogás, de az alkatrészről csak kiszereléskor valószínűsíthető, hogy melyikről van szó.
Összejött a meló most itthonra is rendesen ezért kissé felületesen de azért átfutottam DragStar-os fórum bejegyzéseit. Úgy értelmeztem ez gyenge pontja a konstrukciónak amin nem is csodálkozom hiszen böhöm nagy erőforrást kell megforgatni inditáskor az indító motornak és az azt kiszolgáló alkatrészeknek is. Biztosan emlékszel a Csühös akksijára (ami egyébként még makulátlan állapotú) majd meg gebedt mire beindította a nagyobb akkuigényű fekete Bulldogot
A leírtak szerint a Bulldogot kétfajta szabadonfutóval szerelik, ha minden igaz a "körmös" széria (2004-2005) hajlamos a bemaródásra míg a "görgős" ami az azutáni gépekben van jobban bírja a kritikát. A Tied 2006-os és 50ezer felett futott de még nem volt cserélve a szabadonfutója (csak az önindító) így valószínű görgős van benne mert a körmös cirka 30ezret bír a tapasztalatok szerint. Először meglepett a sűrű 20W-50es ásványi olaj ajánlás is... aztán ha belegondolok talán így már érthető hiszen a szabadonfutó indításkor még olajnyomás nélkül iszonyatos erőhatásnak van kitéve ezért sűrűbb olaj esetében talán vastagabb olajfilm réteg marad ott is ahol a szabadonfutó dolgozik, de ez igaz lehet a szelepmechanizmusnál is Azt tenném a helyedben, hogy visszatérnék a Sevenfiftynél megszokott 6ezres olajcsere ciklushoz valami jó minőségű ásványi 20w-50es olajjal ami jó ár-érték arányú, aztán ezzel talán mégjobban kitolnád a szabadonfutó élettartamát ami igen zsebbenyúlós történet, még ha csak az utángyártott 60ezres költséget tekintjük is. Nézz azért utána, hogy a gyári ajánlásnak is megfelel-e a 20W-50es teljesítmény szint, vagy csak a tulajdonosok javaslata.
Az is lényeg, hogy mindent meg kell tenni a könnyű indíthatóság érdekében (gyertya, üzemanyag rendszer..stb) de szerintem ezt nem kell Neked mondanom hiszen a Sevenfiftynek is megadtad ami kell
Ha ne adj Isten mégis beszarna egyszer végleg akkor van egy ismerősöm akit nem ártana megkérdezni valami szabadonfutó alternatívát illetően, komoly szerelő egyszer pont akkor jártam nála amikor egy böhöm nagy choppert alakított át injektorosról karbisra... mellesleg az ismerettségi köre sem kicsi.
Az ilyen csiszolásos mókerolást amit a fórumon írtak én nem merném bevállalni, úgyis csak ideig óráig ér valamit.
Későn vettem észre, hogy visszahívtál és már nem akartalak zavarni, küldtem mailt a mai bizniszről