Szerintem a hőtágulás miatt tányérosodott ki ilyen csúnyán. Mondtad, hogy az egyik betét hozzáért a tárcsához annyira, hogy a fogyasztásod is megnőtt emiatt, ebből gondolom hogy szinte világított a forróságtól egy idő után. Ha pedig fékeztél a másik betét is beszállt a játékba és az akkor inkább hőt vont el a fékezés elején, míg a surlódó betét még inkább "fűtötte" a surlódó oldalt így akár meg is lebbenhetett a tárcsa. Hiába egy anyagból van a tárcsa de a két oldalán kialakulhatott olyan drasztikus hőkülönbség ami bimetált csinált a tárcsából így valamerre hajolnia kellett.
Vagy nem tudom...
Szerencsésebb a helyzet mint amilyen nekem volt amikor a CB 1-re terveztem a tartót. A Sevenfifty segédváza lejjebb van a faridomhoz képest, így akár valami masszívabb bilincsel is rögzíthető a tartókonzol mindkét oldalon két-két rögzítési helyen.
A CB 1-nek ott annyi hézag volt, hogy csak hegesztéssel tudtam azt a csonkot rögzíteni amire felépült a többi szerkezet.
Az első képen egy rögtönzött vázlatot láthatsz, nagyjából így képzelném el minél kevesebb anyagból kell csinálni de azt úgy, hogy statikailag jó teherhordó legyen. A CB 1 tartójánál az erősítésen gondolkoztam amikor beugrott, hogy az utasnak még "majrévas" is kell így azzal a felszálló vasakat is meg tudtam erősíteni.
A második kép feliratait ne nézd mert azok az oldaltáska merevítős részének a rögzítésére vonatkoztak, azt még régebben küldtem egyik érdeklődő motorosnak, a lényeg a konzol kialakítása ezért mutatom Neked. Remélem segít elindulni a tervezésben a két kép, de szivesen agyalok még rajta ha ezzel tudok segíteni. Persze itt van nekünk a jó öreg Józsefünk is, Ő doktora a vasas szakmának is, biztosan tud segíteni az ötleteivel
De az élet rád cáfol, sajna, főleg, hogy én fizetem ki a másik tárcsát. A szerelő is azt mondta, hogy nem látott még ilyet. Pedig ő már látott sok mindent. Motorikusan.
Megcseszte a kutya!
Én valami olyasmit hallottam Miklós, hogy néha a kezedet is le szoktad tenni! De tudom ezt csak a rossz nyelvek terjesztik,hogy randa foltokat tegyenek, a tiszta motoros páncélodra!
Szép reggelt motorostárs! Mi ebből a tanulság? Sokat használod a féket! próbálj úgy menni, hogy több motorfék, kevesebb fékkarhoz kapkodás! Régi igazság, hogy a motorfék szinte ingyen van!
Néztem a túrán készült képet és az alapján könnyen találtam felfogatási pontokat amikhez lehetne gyártani középső doboztartót. Az én középkonzolom Givi és a motorral kaptam, ha nem lett volna rajta gyári akkor csináltam volna hozzá, úgy mint ahogy a CB-1 hez is. A Givihez gyártottam az oldalsó konzolokat amit a videón láttál. A nyereg alsó részét fotózd le, ott ahol a segédváz van és keresünk megoldást a tartóra úgy, hogy a hátsó kapaszkodó is tehermentesítsen. Kicsit közelebb laknál megoldanánk hamar, nem nagy dolog.
A dobozok tényleg botrányosan drágák, főleg ahogy Józsi is mondta, az előállítási költség töredéke a bolti árnak!
Sokáig keresgéltem mire találtam olyat ami még mindig borsos áron volt ugyan, de újonnan akcióban 50 helyett kijött 40ezerből a kettő. A középső az egy olcsó doboz alig volt több mint 10ezer de azt meg elhagytam ami a minőségét jellemzi. Persze most, hogy már ismerem a gyenge pontját újra megvenném, csak a kritikus részeket előre megerősíteném, nem akkor amikor már leesett és csúnyán leamortizálódott.
Na nem ragozok tovább mert most estem haza és holnap is rengeteg elintézni valóm van
Miki: remélhetően hozzád is eljutok valamikor délután, de majd csörgök előtte. A tárcsáról meg annyit, hogy az is kopó alkatrész, csak sajnos a legdrágábbak közül való.
Szép jó estét kívánok türelmi zóna koptató motorostársak! Hét vége van! Én is nézegettem sok műanyagdobozt, hátha alkalmas lenne valamelyik oldaldoboznak is! de eddig nem sikerült alkalmas formájút találnom! Kész vicc, hogy két műanyag fröccsöntött dobozt 40-60 000 Ft-ért akarnának adni! Bőven számolva sem ér többet, 8-15 000 forintnál. Nem értem a sok birkát, miért akarnak meggazdagodni két-három év alatt. vagy azt gondolják, hogy úgyis megveszik?!
Vagy nem tudom...