Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Pedig van 1-2% égéstermék kifújás. Kopott motornál akár több is. De ezek közül (H2O, COx, NOx plusz korom) csak az NOx az igazán káros, mert savas közeget hoz létre. De a motorolajok adalékai semlegesítik. De egyik sem okoz lényegi térfogat növekedést a motorolajban.
"Normális motorban nincs égéstermék"

az illesztések nem 100%-osak, nem véletlenül, Te mindezek ellenére komolyan gondolod hogy mikor a robbanás keletkezik a hengerben és abból semmi (azaz 0.0%) nem megy át a gyűrűkön akkor nagy a baj erre felé...gondolom a kartergáz visszavezetés is csak unalomból lett kitalálva. No nekem elég ebből a témából.
Pedig a gastra meg a japan hasonlo kategorias aztok kozott anyaghasznalatban nem sok a kulonbseg szar mind a ketto
Normális motorban nincs égéstermék amit feloldana az olaj. Mert nem rakódott le előtte...
Mi számít annak hogy eszi az olajat? Ezt egy cikkel jól a fejetekbe verték hogy minden motor eszi az olajat mert az hengerfalon marad stb stb. Na itt vannak nagy különbségek, anyaggasználat, illesztési hézagok. Nincs olyan hogy 10ezer alatt 1liter az normális minden motornál. Ha a hornetem ennyi olajat evett volna akkor a bontóba küldöm. A suzukim evett 6000alatt 2decit, suzuki... A yamaham megint nem eszik semmit.

tedd keretek közé hogy mi a a normális olajfogyasztás mert ez a nincs olyan motor ami ne enne olajat egy igazi baromság.
Opelbol az Ecotec is ette anno rendesen a cegesben. Menni nem ment, de az olajat ette. A szinten 1,4-ws Hondakhoz es Toyotakhoz kepest ugy ereztem, mintha 100-res lenne az 1,4 16V G Astra. Fos egy kocsi volt az is, a zartol kezdve a hengerleallasig minden volt ott...
Pirosba nem illik bevinni. Nekem a padon 11.800-nal volt a loerocsucs. Utana mar nem megy annyira.
Mint írtam a benzin párolog. Ja persze a feloldott égéstermékek olyan nagy térfogatot tesznek ki, persze. Akkor a lebegő kormot se felejtsük el :D
Mese...
Havereknak volt 1,9es PDTDI A4es Audi. Az bekerte a litert 10e km alatt, pedig ujonnan vettek. Igaz, toltak is neki allandoan.

A masik egy Seat Altea PDTDI az is keri ugyan ezt 250e km-rel a hata mogott. Szinten uj koratol eszi.

Aztan a haveromnak volt 3 hengeres Polo TDIje. Az is evett fel litert legalabb 10e km alatt, pedig a Mobil1et kapta. De az a hang, 3 hengeres diesel. Undorito volt, rezgett minden. Az ajtorol levedlo gumirol es az elso lokharito moge tett legszurorol nem is beszelve. Mindegy, kinek mi jon be.
feloldott égéstermék, benzin.
Persze, csak nem mindegy, hogy mérhető-e az a fogyasztás vagy sem. Apropó akkor mi kerül az olaj helyére? Na ugye. Fogy valamennyi csak éppen gyakorlatilag elenyésző mennyiség.
minden motor eszi az olajat, attól mert te ezt nem akarod elhinni vagy nem tudod elképzelni hogy a tied is, attól még így van. Lényeg hogy elég neked ha a nívópálca azt mutatja. Fizikailag lehetetlen 100%-os lehúzást csinálni, mondok valamit, ha ez mégis megvalósulna valahogy beállna a henger a motorodban.
Nálunk se ette az 1.9 PDTDI az olajat. Pedig abban is 350e felett volt. Viszont a 2000-es évjárat körüli 2.0 Opel dízel na az zabálta. De új korától.
Nem kifejezetten vitázási szándékkal.
Az utóbbi 5 évben 2 egyáltalán nem új "TDI" autóm volt.
Az első egy VW Touran, amit 416 EZER kilométerrel kellett lecserélnem, mert egy kamion konzervnek nézte és felbontotta az oldalát, olajat kb akkor cseréltettem benne, amikor a kijelző kiírta, hogy itt a szerviz ideje, 20ezre kilométerenként.
Most egy E320 CDI mergával járok, 331k km van benne, 30k-s szerviz/olajcsere intervallumokkal. Sem egyik, sem másik autó soha nem kért a cserék között olajat utána tölteni. Márpedig, ha a te elméleted igaz lenne, akkor minimum 2 liter olajnak el kellett volna tűnnie a VW-ből, a merciről nem is beszélek... Olyan nincs, hogy az autók mindig eszik az olajat. Azok az autók igen, amik nem megfelelően voltak használva. De az már egy másik történet.
Nekem nem az. De kinek mi, ugye.
14000ig foroghat, addig észszerû a használata...
Erre akartam kilyukadni, hogy erősen használat függő. De normál ésszerű használat mellett ez a blokk nem eszi az olajat. De úgy nem is olyan élvezetes az tény :D
Inkabb az mese hogy 1litert megeszik? De milyen tdi ez ?
Ez science fiction. Ismeroseim TDI kocsijai uj koruktol kezdve megesznek legalabb 1 litert olajat 10e km alatt.
En hidegen kimelem, de mikor meleg, akkor valtozatosan hasznalom a motort. Van, hogy laza turatempoval megyek, de autopalyan sokszor megyek konstansan 160-200 kozott. Ekkor porog rendesen. Minden masnap csekkolom, hogy meg 4 alatt van e 100on a motorom...

Nem eszi abszolut az olajat 4000 km elott, utana kezdte csak el enni a felszintis olajakat. Valoszinuleg maskeppen vezetek, emiatt nalam az olaj rovidebb ideig tart...
Na akkor, ezt magyarázd meg:
Adott egy PC36 (2002) Hornet 65e km-el. Általában 12e km után cserélt motorolajjal. (szóval még csak nem is évente) nincs mérhető olajfogyasztás. Nagyrészt Repsol moto 10W40-et raktunk bele.
Elárulom a lényeg, hogy mennyire van széthajtva az adott motor. A tied valószínűleg szét van pörgetve, a mienk (fateromé, de én is sokat használom) meg nagy ritkán jár 8000 felett 10000 felett meg tán egy tucat alkalommal volt.
Ja és ez az annyi benzin kerül bele, mint amennyi fogy egy nettó baromság. Az a benzin úgy párolog el és illan ki a blokkból, amikor eléri a 90 fokot, mint a huzat.
A tdi-m 10ezer alatt a nivo maxrol lemegy felre, a pdtdi-m 10ezer alatt maxrol egy hanggyafasznyit megy lejjebb a szint.

Csak nálunk nem jelentkeznek ezek a "minden motor eszik olajat " ?
Elarulok egy titkot. Mikor lement a Repsol Racing szintje most, akkor autoba valo Mobil 5W-40-es olajjal toltottem az utolso 1000 kmre.

Semmi nem lett, nem halt meg a motor, nem allt be a valto, nem csuszott a kuplung sem. Lehet azert, mert a gepkonyv is csak API SG-t ir es ajanlja a 10W-40-es viszkozitast. Annyit mond, hogy ne hasznaljunk Energy Conserving olajat, mert abban van surlodasmodosito es csuszhat tole a kuplung.
Minden motor eszi valamennyire. Csak van amelyik 1000km alatt 1 litert, a masik meg 10.000 km alatt 1 decit. Kocsiban is van ilyen. A TDI 5000 alatt ker egy litert, a Toyota benzines meg fel decit...

Fekete olaj. Ha normal hasznalatnal elszinezodik a koksztol, az okes. De ha a Hungaroringen 2 futam utan lesz hirtelen fekete, az nem normalis dolog. Haverom kocsival jart igy a ringen. Motorral nem tapasztaltunk sosem ilyesmit szerencsere.

A Racing olaj magasabb minositesu, full szintetikus. Tovabb marad stabil a szenlanc hosszu tavon is, mint a felszint eseteben. Es kevesbe fogy, mint a felszintes olajok, erre nekem ez a bizonyitek.

Jobbak az olajok, mint regen, most is elmenne 12e kmt barmelyik, csak ra kene toltogetni. Ehhez nincsen kedvem, inkabb lecserelem. Nem normalis az, hogy 4000 kmig nem eszi, aztan utana meg igen. Valszeg az adalekok fogynak ki ilyenkor vagy a szenlanc megy tonkre.

"az én motorom kuplungja érzékeny az olaj összetételre, szintetikusat állítólag nem szabad belerakni mert csúszik tőle a kuplung"
Errol beszelek, hogy itt tartunk a forum. A szintetikustol jaj milesz, megeszi, csuszik a kupplung, stb. Semmi nem lesz, csak jobb lesz tole a motorod.
Minden motor eszi valamennyire. Csak van amelyik 1000km alatt 1 litert, a masik meg 10.000 km alatt 1 decit. Kocsiban is van ilyen. A TDI 5000 alatt ker egy litert, a Toyota benzines meg fel decit...

Fekete olaj. Ha normal hasznalatnal elszinezodik a koksztol, az okes. De ha a Hungaroringen 2 futam utan lesz hirtelen fekete, az nem normalis dolog. Haverom kocsival jart igy a ringen. Motorral nem tapasztaltunk sosem ilyesmit szerencsere.

A Racing olaj magasabb minositesu, full szintetikus. Tovabb marad stabil a szenlanc hosszu tavon is, mint a felszint eseteben. Es kevesbe fogy, mint a felszintes olajok, erre nekem ez a bizonyitek.

Jobbak az olajok, mint regen, most is elmenne 12e kmt barmelyik, csak ra kene toltogetni. Ehhez nincsen kedvem, inkabb lecserelem. Nem normalis az, hogy 4000 kmig nem eszi, aztan utana meg igen. Valszeg az adalekok fogynak ki ilyenkor vagy a szenlanc megy tonkre.

"az én motorom kuplungja érzékeny az olaj összetételre, szintetikusat állítólag nem szabad belerakni mert csúszik tőle a kuplung"
Errol beszelek, hogy itt tartunk a forum. A szintetikustol jaj milesz, megeszi, csuszik a kupplung, stb. Semmi nem lesz, csak jobb lesz tole a motorod.