Ja az átlag motoros pont Assenben, Monzában meg a Man TT-n motorozik. Nem is a Mátrában, Bükkben vagy bármelyik szerpentinen.
Micsoda éles meglátás, hogy a pályákra kifejlesztett sportmotorok a pályán jobbak bárminél :D
Assen, Mnza, Barcelona stb. De egy szerpentin is jó, vagy vidd ki őket a ManTT útvonalára. Ha neked egyáltalán kérdés melyik nyerne, az elég szomorú...
70Nm nem a világ vége, de ott van 5500-on már, a Hornet 62Nm-e meg 4000-en. Mindez 150 kilóhoz. Ahhoz, hogy olyan lapon fordulj mint egy Dukeval, elég sok mindent le kellene szerelni szerintem a Hornetról...
Egyet kell értsek. Hányszor volt, hogy a Mátrában a 125(!) XR-el előztem meg 600-as motorokat. A 350-es Beta-val meg 1000-eseket. Motorozni kell megtanulni, egyenesben 200-al a hülye is tud menni (vagy inkább csak a hülyék de ez már csak az én véleményem).
Mikor kezdo nagymotoros voltam, akkor le voltam nyugozve a teljesitmenytol. Allandoan ment a gyorsulas, nagy tempoju zuzas, stb. Aztan rajottem, hogy egyenesen menni nem akkora dolog, a lenyeg a kanyarokban van. Rajottem, hogy nem kell 200LE, meg 150Nm a gyors motorozashoz, sokkal fontosabb, hogy jol tudjak kanyarodni. Azota erre gyurok folyamatosan, probalok minel gyorsabb lenni a kanyarokban. Ez nagyobb elvezet is.
Lehet mondani barmit, de ha mesz egy szerpentinen nem az a lenyeg, hogy 600-as vagy 1000-res, hanem az, hogy mennyire mered es tudod donteni, mennyire talalod meg az idealis ivet, stb. Lehet, hogy a KTM, SV, akarmi lent jobban huz, de kit erdekel!? A Hornet is boven eleg eros, kanyarban, szerpentinen abszolut nem az eron/nyomatekon mulik a tempo.
Utassal es/vagy autopalyan kozlekedve erzem, hogy keves a 600-as, jo lenne egy erosebb es nyomatekosabb motor. De egy emberrel szerpentinen, varosban, kozuton, ringen eleg a 600-as ereje is. Ugy is a kanyarodason mulik az elet, nem a par Nm kulonbsegen.
Tanusítom! Igaz nem KTM-em van hanem egy 600-as Husqvarnám és mellette használok egy idomos pc36-ot. Teljesen más a két motor. Igazából kár összehasonlítani. Az egyhengeres tol 2500-tól mint a barom, aztán elfogy, kanyarban egyszerűen verhetetlen, viszont az utazó max 110-120, ráz stb. A Hornet meg 7-8000 alatt hulla, utána meg úgy húz az is mint a barom. Viszont kényelmes illetve mindig azt veszem észre, hogy 130-140-el megyek mert nem tép le a szél ás nem rezonál.
Viszont az én szívemhez közelebb van az egyhenger nyersessége minden hibájának ellenére. De teljesen megértem azt is aki sor4-el jár.
Micsoda éles meglátás, hogy a pályákra kifejlesztett sportmotorok a pályán jobbak bárminél :D