nem tudom mennyire lehet látni, de bejelöltem h hol szokott egy-egy csepp olaj megjelenni (nyilván azért ott mert azok a legalacsonyabb pontjai a pumpának/csőnek)
nem tudom,h ez kellő infó h jobban behatárolhasd esetleg...
a H val jelölt cső az az a cső ami a hűtő hideg oldala....
Probald behatarolni honnan is folyik. Ha magabol a vizpumpabol a kicsi lyukon akkor a szimmering a tengelyen ha pedig a pumpa haz es a blokk kozotti reszrol akkor csak az O gyuru. Nalunk sajna nincs 600-as hornet csak a CBR 600 es ott nincs a szimmering kulon cikkszammal a pumpaval egyben kaphato. Mas kerdes hogy szet tudod-e huzni serules nelkul. De probald eloszor korbefotozni hatha mi is latjuk.
Ha csak az O gyuru akkor egyszeru.
Magat a pumpat kihuzni is egyszeru feladat amihez csak a vizet kell leereszteni. Olaj nem tudom mennyi folyna ki.
meg kell nézzem akkor a SManualt h pontosan mit is kell cseréljek.
Nem tudod véletlenül,h mely alkatrészek ezek, mármint h ha mindhármat meg kell vegyem akkor pontosan mik a típusai.
...és ha ezeket cserélnem kell, akkor olajat ill hűtővizet is le kell eresztenem a művelet előtt?
Kicsit komplikalt a csavar meghuzasa. Egy rez karika van a csavar alatt ott amit bizonyos erovel kell meghuzni. A baj az hogy a teloban belul a dugattyu elfordul sokszor es nem tudod meghuzni. En mindig levegos utvecsavarozot vagy olyan utvehuzot hasznalok amire egy kalapaccsal rautsz.
A vizpumpaban 2 szimmering van Az egyik a viz felol zar ezt mechanical seal-nak hivjuk a masik a blokk fele zar ez sima szimmering. E kozott van egy kicsi lyuk ahol tavozni tud a folyadek ( hutoviz vagy olaj). Masreszt a pumpan a blokk fele van egy O gyuru ami ugyancsak szivaroghat. E ketto kozul kell meghataroznod melyik felol szivarog.
Van egy kis problémám a hornetem hűtő rendszerével és szokás szerint segítséget szeretnék kérni. :)
Szóval a probléma annyi, hogy a hűtő sapkánál, illetve a másik oldalon lévő csőnél szivárog a hűtővíz. Csak néhány csepp jön ki mindig és csak amikor megyek vele.
A hűtéssel alapvetően nincs problémám, termosztát oké, lassú városi tempónál van, hogy kicsit feljebb megy a víz hőfok, de a venti időben kapcsol és szépen visszahűt. A hűtőn sincs látható sérülés.
Ami feltűnt, hogy a kiegyenlítő tartályban a felső jelzésig van a hűtőfolyadék, viszont amikor letekertem a hűtősapkát, akkor láttam, hogy nem ér fel a felső csőig a folyadék, szóval után kellett töltenem.
Ezen kívül a vízpumpa alján van egy kis lyuk ami a service manual szerint arra szolgál, hogy a vízpumpa állapotát ellenőrizzem, ha ott szivárog a cucc, akkor gáz van. Na, a helyzet az, hogy nálam ez is szivárog... Nem járó motornál ellenőriztem, akkor pillanatnyilag nem szivárgott, de korábbi folyás nyomok vannak rajta, szóval ebből gondolom, hogy menet közben engedi a cuccot.
A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mit, vagy miket kellene cserélnem?
Érdemes a hűtőspakát és a csöveket cserélni? A vízpumpa esetén csak a benne lévő O-gyűrűt cseréljem, vagy szerezzek egy komplett bontott vízpumpát?
Van esetleg valakinek ötlete, véleménye, korábbi tapasztalata?
Túráról hazaérve és feltornyosult melókupacot részben letudva, ideértem a fórumra is. :)
Chubby! Nyertél! És aszem RC51 te is. (Úgy emlékszem mindketten ezt is felhoztátok hibalehetőségként.) Alulról jön az olaj szépen felfelé a telószáron. Nem teljesen körben, hanem csak a kerék felőli (belső-hátsó) résznél. Szóval nem a szimering a ludas.
A folytatást még kitalálom. Aki csinálta szimeringcserét annyit mondott, hogy majd ősszel megpróbál húzni rajta, mármint a szár alsó részén. Még tanakodom a megoldáson....
Megjött végre a tükör is. Állat nagyon sokkal jobb minőségűek mint mertem remélni. Képeket töltöttem fel a fórumra. Fel dobta a motor elejét meg kell hagyni...
A farokidomra (ülés mögé) ez tuti nem fog felférni, annál nagyobb: teljesen elfoglalja a hátsó ülést, széltében-hosszában.
Cserébe tényleg lehet bele pakolni rendesen.
Az aukciós portálok tele vannak olyan hirdetésekkel, ahol többszörös áron hirdetik az ebayes termékeket és legtöbbször már meg sem rendelik előre a cuccot.. Úgy gondolnám, hogy itt inkább benzinre költsék a motorosok a különbözetet..
A szállítás a másik hozzászólásban sem volt kiemelve külön, csak az ára. Érzem én a szarkazmust, de akkor sem volt a hitelességgel baj, hiszen az állítás megfelel a valóságnak, ami a forrással alá is volt támasztva!
Amúgy árult itt már ilyet valaki 500ért is..
Nah vegre mar vartam ilyen embert koszonom h irtal es bearanyoztad a napom. Amugy jo a horneted cimbora .
A teljesseg igenye nelkul: http://www.pilotshop.hu/index....
Repülőkön szokták olyan alkatrészekre rakni, amelyeket csak a földön történő tárolásnál kell használni és felszállás előtt el kell távolítani - wikipedia szerint:).
Hogy motoron mi értelme van, azon kívül, hogy jól néz ki....szerintem semmi...de végülis többet is fizettünk már csak azért, hogy jól nézzen ki valami a motoron, nem? :)
Sokan rakják egyébként kipufogó dugó végére, itt még értelme is van, hiszen ha azt bent felejti az ember, akkor nehezen indul a vas.. :)
(ha valaki meg akar gazdagodni, akkor gyárthatnak olyat is, hogy "remove before ride")
Én amúgy nem a hornetre vettem, van egy saab-om, aminek azért több köze van a repülőkhöz mint a hornetnek, annak a kulcsára fogom rárakni, ez természetesen meg fogja növelni a turbonyomást és plusz 10 lóerőt hoz. :D
nem tudom,h ez kellő infó h jobban behatárolhasd esetleg...
a H val jelölt cső az az a cső ami a hűtő hideg oldala....