sziasztok, PC41-n kellene kicserélnem a műszerfalat. Merjek neki állni? Simán akksi le, kicsavarozom, lehúzom a csatit a régiről és rádugom az újra? Nem tilt le, vagy valami nagy disznóságot nem csinál?
A Hiflo 204R-t (racing) vetted? Annál láttam ezt a kulcsos (gyors) szerelős változatot. Ugyanaz a szűrő belseje, mint a sima HF204 és csak a külső fémház az eltérés?
Most elviekben nem kell "teljesen" szétszedni, értem ezalatt, hogy a pl. a szimering is marad a helyén. Elviekben csak leöntjük az olajat és a normál mennyiséggel feltöltjük, ugye?
Én úgy saccolom, hogy 1 óránál nem igen lehet több. Jól gondolom?
Megvolt az olajcsere, tavalyi Repsol-t váltottam idén Moltulra az itteni ajánlások miatt, ma reggel bejöttem, és azt tudom mondani ég és föld már most! A váltás nem is értem, hogy változhatott ekkorát! Mea culpa, hogy nem hittem el tavaly és spóroltam egy két rugit. Soha többet.
Azt viszont nem értem miért kérnek 4-5 rugit egy olajcserére, lent a ház alatt kicseréltem, két motortörölgetés között kb 20 perc alatt, de csak azért mert bedühödtem az ár miatt.
Értem én hogy rezsióradíj, de banyek tényleg 20 perces munka egy nakeden!
Ráadást tavaly direkt olyan szűrőt vettem ami kulccsal nyílik, hogy ne kelljen leverni róla megint.
Akkor, ha jól értem, ennyi olajjal tuti, hogy nem lehetett volna elnézni a légrést sem, ugye?
(A légrés 70mm ennél a típusnál is. Megnéztem.)
Hát ennek a fércmunkának buktam a díját, mert a korábban írtak miatt nem bízom, hogy ténylegesen elvégzik a melót, kivéve ha ott állok mellettük, amikor rakják össze. Nem baj, majd terjesztem a "jó" hírét.
A szimering volt a gond, azt kellett cserélni, de ha már meg van bontva, akkor gondoltam az olajat is cseréljük ki. A szimering a jobbosban kb. 2,5 éve kezdett el picit könnyezni, most viszont már álló helyzetben is szivárgott, múltkor pl. kapott a felni is belőle, gondoltam, addig nem is használom, amíg kész nincs.
Tudjátok, úgy vagyok vele, hogy tele a hócipőm.
Visszaviszem, hogy: Figyi sok olaj maradt, keveset öntöttetek bele.
Gondoljátok, hogy szét fogják szedni és beleöntik, ami kell?!
Ugyan már, ez Magyarország! Ki fogják önteni a francba a maradék olajat, aztán szólnak pár nap múlva, hogy kész a motor.
Az első helyen fél nap után szóltak, hogy ja ez fordított telós, nincs hozzá szerszámunk, mégse tudjuk megcsinálni. A másik helyen meg így jártam, hogy keveset használtak el. (Csak tudnám, hogy mi a jó franc alapján töltötték fel!) Inkább vittem volna márkaszervizbe, amivel csak annyi baj van, hogy 130km-re van a legközelebbi.
Komolyan mondom vicc az egész. A szerelő is, meg a márkaképviselet is. És ez igaz lehet úgyis, hogy vicc a márkaképviselet szerelője is, ha nem jó helyre tévedsz. Az első olajcserénél ha nem vagyok ott, simán ráönti a 4 liter olajat, ha nem szólok neki, hogy neb@sz már, max 2,8 barátom. És láttam az arcán a döbbenetet, amikor mondtam neki, hogy heló, ez másik konstrukció. Ááá hagyjuk... El is keseredtem, hogy mi lesz pl. egy szelephézag vizsgálatnál, állításnál...
nyugodtan, nem lesz semmi gond.