Üdv urak segítségre volna szükségem !Honosítanám az új játékszerem viszont a biztosításhoz kérik a motor saját tömegét illetve a megengedett együttes tömegét ! Sajnos a külföldi forgalmiban ez a két rublika üres. és hülyeséget nem akarok írni várom válaszotokat.
Sziasztok!
Végre megérkezett a kis egység csomagom...
Egy kérdésem lenne, hogy a hátsó fékbetét cserénél kell valamire figyelni? Azon kívül, hogy ne fordítva tegyem be?
Szoktátok valamivel bekenni? vagy csak úgy bele és jó napot...
Előre is köszi a válaszokat!
sziasztok, régebben már láttam volt téma de előrébb nem jutottam a dologgal , a régebbi típusról (89-02) szeretnék kipufogót tenni a 2003 utáni motorra. már láttam hogy többen írták hogy nem nagy dolog az egész, de mit kellene hozzá modosítani vagy alakítani? esetleg valaki képet is tud dobni róla vagy valami hasonlót azt megköszönném. valahogy a 2002 előtti dobok jóval jobb áron vannak és sokkal több is... :)
Sziasztok!
Ahogy elnézem nagy dilemma ez a sportszűrő vs. papírszűrő...
Anno az első kocsimnál én is elkövettem azt, hogy a direkt szűrőt egyből a karbi után raktam, télen jó volt, de nyáron észrevehető volt ,hogy meleg levegőt szív a motor. Most meg már sportbetét szűrőt használok, és amikor kiveszem akkor mindig megnézem a házat, hogy piszkos e vagy sem, háát semmi nyoma sincs se pornak se semminek! De egy valamit ugyebár nem felejtünk el hozzátenni, hogy milyen körülmények között is használjuk ezeket... Nyilván állandó poros út vagy chipes kormos pdtdi-k mögött, esetleg extrém körülmények között tény hol hamar megtelítődhet , meg persze milyen gyakran néz rá az ember.
Nekem még mindig az a szép bubikék színe van a JR szűrőnek, bár az igaz hogy azt is csak fél szezont használom és az átlagos évi km (kb 8000km) ami persze vicc ,abból kb 5000-et megy el a sport szűrővel a maradék 3000et mindig új gyári szűrővel , és még csak 2x mostam és tisztítottam. Én nem vagyok se ellene se mellette, de az érzékenyebb gázvételt azt a legtöbben észreveszik, főleg ha van kipufogó rendszer, meg a motorvezérlő is piszkálva van.
Bár ezek csak az én személyes tapasztalataim.
Direkt szűrőnél meg tényleg nem érdemes csak úgy valahová oda biggyeszteni....
Akkor lehet, hogy a gyakori törődés miatt nem tűnt még ez fel nekem. Sose vártam meg a 10.000 km-t a tisztítással. Ezek után szemem rajta, kifejezetten figyelni fogom, kíváncsi vagyok. :)
Mivel a sportszuro hiaba olajos, hamar megtelik a porral utana mar atengedi. Ezert szinte mindegyik sportszuros motornak a legszurohaza is poros... de ez igaz arra is amelyikben papirszuro van csak a gazdaja sajnalja ra a penzt es mar futott 30ezret a szuro...Ha elhanyagolod mind a ketto atengedi, viszont a sportszuro joval tobb torodest igenyel es tobb penzt.
(Ena sajatomon es azon a motoron akit ismerek es engedi a szurohaz fedelet zsirral vekonyan ki szoktam kenni igy rengetegpor megragad benne)
Bármi lehet, de én ennek az elmúlt évek során pont az ellenkezőjét tapasztalom, azért írtam amit írtam.
Az én tapasztalataim szerint amit a lenti linken írnak az csak a direktszűrők esetén állja meg a helyét abban a formában, ahogy le van írva. Az valóban több koszt szívhat, de az sem azért van, mert nedves szűrő van betéve, hanem a szűrő fizikai kitettsége miatt. Ha a gyári dobozba helyezett K&N szűrő mérethelyes és résmentesen van betéve, akkor ez nem fordulhat elő.
És ami még megszívlelendő, hogy a sufnituning.uw.hu-n lévő cikk is csak egy vélemény, nem a sportlégszűrők tudományos bibliája. Természetesen amit én írtam az is csak a saját tapasztalatom és egyben véleményem, ami szintén olyan mint a segglyuk azaz mindenkinek van egy.
errol az oldalrol : http://mindenamituning.uw.hu/u...
kiemelnem ezt : "Tapasztalat, hogy a port jobban átengedi, ezt a légszûrõháznak a szûrõn belüli felületét vizsgálva állapítottuk meg. A por pedig a motor egyik legnagyobb ellensége. Gondoljunk csak a "homok került a gépezetbe" kifejezésre."
A szélvédelem az én (165cm) esetemben ia nagyon csekély! Ellemben az a pozitívuma, hogy a müszeregység és a ruhám kevésbé bogaras. Illetve a navi tartóját oda rakom.
A képet a HaHu-ról szedtem. Kérdésem ezzel kapcsolatban az lenne, hogy egy ekkora plexi mennyit dob a szélvédelmen? Erősen gondolkodom, hogy következő motorom a Kawa Er-5 után egy Hornet legyen, de hosszú távon nagyon fárasztó tud lenni a nagy szél, így inkább az idomos gépeket nézegetem. Láttam több Hornetet is ilyen méretű plexivel, de elég szkeptikus vagyok, a méretéből kiindulva. Van valakinek ezzel bármi nemű tapasztalata?
Elviekben illik, de nem szükségszerű. Azt mondják, hogy ha hátul nyitottabb a rendszer, akkor elöl is legyen nyitottabb, mert egyébként nincs értelme a gyorsabb átáramlásnak a kipufogón ha a szűrőnél nem tud belépni elég levegő hozzá. Más kérdés, hogy bizonyos esetekben, mint szerintem ez is, a gyári szűrő is képes erre. Az én tapasztalatom az, hogy jóval nagyobb teljesítményű motoroknál léphet csak fel a fenti probléma, egy Hornet-nél ez inkább csak divat, mint teljesítmény kérdés.
Én autóban K&N-t használok évek óta. Ha az olaj előírás szerint van "felhordva", akkor nem szabad hogy több dzsuvát engedjen be. Sőt mivel nedves szűrés van elvileg az apró port is hatékonyabban szűri meg. Kétségtelen hogy gondozás igényesebb és nem árt kicsit érteni hozzá, de ha ez megvan akkor hatékony a cucc.
Teljesítmény növekedés ha van is, ezen a szinten észrevehetetlen. Inkább csak arra jó, hogy könnyebben kap levegőt a rendszer és a gázadásra gyorsabban reagál. Csodát senki se várjon tőle.
Még egy kérdésem lenne!
A fékbetét hátoldalát réz alapú zsírral kenjem vagy az már mindegy?
Elöre is köszönöm!
Végre megérkezett a kis egység csomagom...
Egy kérdésem lenne, hogy a hátsó fékbetét cserénél kell valamire figyelni? Azon kívül, hogy ne fordítva tegyem be?
Szoktátok valamivel bekenni? vagy csak úgy bele és jó napot...
Előre is köszi a válaszokat!
Ahogy elnézem nagy dilemma ez a sportszűrő vs. papírszűrő...
Anno az első kocsimnál én is elkövettem azt, hogy a direkt szűrőt egyből a karbi után raktam, télen jó volt, de nyáron észrevehető volt ,hogy meleg levegőt szív a motor. Most meg már sportbetét szűrőt használok, és amikor kiveszem akkor mindig megnézem a házat, hogy piszkos e vagy sem, háát semmi nyoma sincs se pornak se semminek! De egy valamit ugyebár nem felejtünk el hozzátenni, hogy milyen körülmények között is használjuk ezeket... Nyilván állandó poros út vagy chipes kormos pdtdi-k mögött, esetleg extrém körülmények között tény hol hamar megtelítődhet , meg persze milyen gyakran néz rá az ember.
Nekem még mindig az a szép bubikék színe van a JR szűrőnek, bár az igaz hogy azt is csak fél szezont használom és az átlagos évi km (kb 8000km) ami persze vicc ,abból kb 5000-et megy el a sport szűrővel a maradék 3000et mindig új gyári szűrővel , és még csak 2x mostam és tisztítottam. Én nem vagyok se ellene se mellette, de az érzékenyebb gázvételt azt a legtöbben észreveszik, főleg ha van kipufogó rendszer, meg a motorvezérlő is piszkálva van.
Bár ezek csak az én személyes tapasztalataim.
Direkt szűrőnél meg tényleg nem érdemes csak úgy valahová oda biggyeszteni....
(Ena sajatomon es azon a motoron akit ismerek es engedi a szurohaz fedelet zsirral vekonyan ki szoktam kenni igy rengetegpor megragad benne)
Az én tapasztalataim szerint amit a lenti linken írnak az csak a direktszűrők esetén állja meg a helyét abban a formában, ahogy le van írva. Az valóban több koszt szívhat, de az sem azért van, mert nedves szűrő van betéve, hanem a szűrő fizikai kitettsége miatt. Ha a gyári dobozba helyezett K&N szűrő mérethelyes és résmentesen van betéve, akkor ez nem fordulhat elő.
És ami még megszívlelendő, hogy a sufnituning.uw.hu-n lévő cikk is csak egy vélemény, nem a sportlégszűrők tudományos bibliája. Természetesen amit én írtam az is csak a saját tapasztalatom és egyben véleményem, ami szintén olyan mint a segglyuk azaz mindenkinek van egy.
21cm
kiemelnem ezt : "Tapasztalat, hogy a port jobban átengedi, ezt a légszûrõháznak a szûrõn belüli felületét vizsgálva állapítottuk meg. A por pedig a motor egyik legnagyobb ellensége. Gondoljunk csak a "homok került a gépezetbe" kifejezésre."
A képet a HaHu-ról szedtem. Kérdésem ezzel kapcsolatban az lenne, hogy egy ekkora plexi mennyit dob a szélvédelmen? Erősen gondolkodom, hogy következő motorom a Kawa Er-5 után egy Hornet legyen, de hosszú távon nagyon fárasztó tud lenni a nagy szél, így inkább az idomos gépeket nézegetem. Láttam több Hornetet is ilyen méretű plexivel, de elég szkeptikus vagyok, a méretéből kiindulva. Van valakinek ezzel bármi nemű tapasztalata?
Feri
Teljesítmény növekedés ha van is, ezen a szinten észrevehetetlen. Inkább csak arra jó, hogy könnyebben kap levegőt a rendszer és a gázadásra gyorsabban reagál. Csodát senki se várjon tőle.