Szokott olyan is lenni, hogy melegen nem tudom kivenni a segességet, muszáj kicsit meggázolni. Lehet csak a kuplungzsinóron kell állítani? Mindenesetre olajat kellene már cserélnem, van valami típus ami bevállt?
Egyébként bukógombát vennék motorra, arra valami ajánlás?
Sziasztok
Olajat kellene utánatöltenem a hornetbe kb 1 decit! Na most motul 10w40 van benne,de itthon 10w50 illetve 15w50 van rátölthetek ezek közül?
Illetve azt vettem észre hogy hangosabb lett a kulung és a váltó olaj csere után, valahol olvastam hogy "vastagabb" olaj kellene bele. Ez mit takar?15w50? Annyit tudok hogy a "W" elötti érték ha alacsony akkor az télen is "jobban ken" de ez nekem nem lényeg mivel a hornet télen alszik.
Köszi
Üdv
A minap sajnos elhagytam a 2002-es hornetem egyik hátsó indexének a borostyán sárga burkolatát . Ha esetleg valakinek van elfekvőben egy amit szeretne eladni vagy esetleg egy komplett index lámpa jól árasítva az kérem jelezzen nekem suller600@gmail.com címen.
Előre is köszönöm!
Most nézem, neked már befecskendezős. Ott a szivattyúnál van. Csak ha gond van vele, akkor kell ellenőrizni. Gondolom nem rozsdásodik a tankod, nem volt fényezve, hogy szemét legyen benne
A benzincsap felett. Általában egy sűrített levegős tisztítás elég neki. Nem nagyon szokott vele gond lenni, csak ha belerohad a benzin. Akkor mechanikus tisztítás, vagy csere.
A GN4 olajjal semmi baj nem volt, maximum, hogy túl ocsó volt 5700.- a gallon. Én sajnálom, hogy már nincs. Az ásványi olaj volt a mostani full synt. No és többe is kerül Akkor inkább Motul.
Személyes tapasztalat volt, asszem már írtam is erről egy rövid hozzászólást anno.:
- megvettem a paripát 0 km futással, gyári olajjal.... első km azt gondoltam (mert az 1st néha nem vagy baromi nehezen vette) h majd "összekopik". Jött az 1000km revízió, és azt hittem, hogy a gyári olaj az isten, aztán a nagy lóf@szt..... ha belehugyoztam volna, talán az is jobb lett volna :)
A következő alkalommal mentem a szervizbe, és Motul 5100 töltettem fel, azóta minden ilyen és ehhez köthető dolgot elfelejtettem, ettől xarabb, de jobb olaj nem is kell nekem.
A minap rendeltem 1000RR-hez gyári olajat, és meglepődve tapasztaltam, hogy beszállítót váltott a nagy H, lehet sok negatív visszajelzés volt az ügyf. részéről. Majd kíváncsi vagyok, hogy hogy muzsikál....
A honda gyári ajánlása a 10W30. Én azt mondom, ha 10W40-es Motul 5100-est töltesz bele nagy gondod nem lesz. Főleg, ha többet motorozol nyáron, mint télen Egyébiránt a vizkozitást jelölik ezekkel az értékekkel. (mintha rémlene, hogy a 10W-s oldala az olyan -5-0 foktól már ad kenés, míg a W30-as fele olyan 25-30 fokig, a W40-es meg 40-50 fokig? Mármint külső hőmérséklet és celziusban. De utána lehet ennek is olvasni.)
Az meg, hogy hidegen szebben veszi a fokozatot, mint melegen szerintem nem az olaj, hanem az alkatrészek hőtágulása miatt lehet. Ha valami kicsit feszesebbre, szorosabbra van állítva és melegbe tágul, akkor szorulhat pl. Mondjuk kicsit több infó nem ártana arról, hogy mik a tünetek ha bemelegszik.
Helló. Akinek 2003 feletti, már az új hornetje van, nincs gondja az üléssel, hogy kényelmetlen, kemény? ...Vagy van olyan akinek nincs baja az üléssel? :D
A hátul ülőnek kényelmetlen, de egy idő után már nekem is nyomja a nyomnivalót..
Egyébként olajat cserélnék, mit ajánlotok?
Azt vettem észre, hogy reggelre ha kint áll, hideg van, hideg az olaj, olyan szépen veszi a sebességet, hogy az hihetetlen, de melegen már másabb. Lehet hogy más olajat kellene beletennem? Valahol olvastam, hogy vannak mondjuk a 10W40 XY hőfokra, akkor a 10W30 XY hőfokra. Én nagyon nem értek ehez, azért is kérdem, csak a tapasztalatokat mondom, hogy hideg motornál szépen veszi a sebességet, vehetné úgy melegen is.
Eddig az idén 2-3 olyan igazi céltalan gurulás volt csak, az összes többinél mindig célirányos volt (menj el ide, hozd el azt.... ). 1000-2000 között ment eddig a vasba, de a nyáron úgy néz ki, hogy kimegyünk Erdélybe egy pár napra. Ott majd belemegy pár km.
A szövegbe benne volt, hogy PC34. Ezek a motorkódok. Szépen sorban PC34 ('98-'02) PC36 ('03-'06) PC41 ('07-) na itt nem tudom, hogy van-e újabb kód '10 után. A lényeg, hogy a 250-es (ott amúgy MC31 vagy 22 most hirtelen nem tudom, hogy melyik a blokk és melyik az alváz, a CBR250 blokkja alapján) az első szériással, azaz a PC34-essel kompatibilis, elméletben és kb 80%-ban (minden ami váz és nem a blokk és tartozékai)
De tutira elírtam valamit, majd kijavítanak a nagyok
Én is pösti vagyok hétvégén meg Piliscsaba felé szoktunk orientálódni. Ha gondolod talizhatunk valahol és megskubizhatjuk a másik vasát
Dobj egy mailt, hogy ne zavarjuk a többiek köreit.
Egyébként bukógombát vennék motorra, arra valami ajánlás?