Gyári érték:1200-1400 n/min,tehát nem sok.Tapasztalat,hogy ha sokat jársz városban ne állítsad lejjebb,mert így jobb a töltés alapjáraton.Megmértem,1200-as ford on ha minden fogyasztó be van kapcsolva világítás,féklámpa,irányjelző minimális a töltés és akkor nem beszéltünk a hűtőventillátorról,ami veri az összeset fogyasztásban.1400-1450 en pedig f@szán tölt.Ehhez hozzá jön a városi futkorászás-többszöri indítózás és meg is merítetted az akkut,én így jártam most az idén.Ha még is állítani akarsz akkor a két középső karbi között van egy műanyag kerék azt kell tekerni,bal oldalról férni hozzá jobban.Úgy állítottam be az enyémen,hogy amikor a legmagasabb a motor hőmérséklete és éppen nem megy a venti(kb 100C) akkor legyen kb 1400-1500 között,így tavasszal ,ősszel úgy is alacsonyabb lesz egy kicsit.
gyanús, h magas az alapjárat a kis darazsamon... 1400 körül forog... Ez tényleg sok, vagy csak nekem tűnik úgy? És persze hol, es hogyan tudom azt állítani? Köszönöm... :)
Kösz szépen,ez állati hasznos lesz! Ráadásul nekem is olcsóbb dobozom van, így még jobban passzol! Majd a végeredményről tolok fel képeket ha egyszer elkészül!
Akkor még annyit mondjatok meg nekem, hogy a relét merrefelé találom a motorban? Csak hogy ne szedjek feleselegesen mindent szét, hogy megtaláljam! Gondolom ülés alatt lehet, de melyik dobozkában?
Köszönöm
Nem emlékszem már pontosan, hogy 7-et vagy 11-et mondott annó Szacsa. Amúgy ezért is sokkal haloványabb a fénye. Hacsak nem veszed meg a gyárit, amivel nincs ilyen macera, de az egy vagyon.
Azt tudom, hogy én direkt izzósat vettem és valahogy az is kisebb értékű volt, ergo ugyanúgy kellett a relé. De nagy művelet, kb 5 perc annak, aki ért hozzá és van vagy 2-3 e ft. Én tuti nem variálnék ilyen ellenállásos izékkel.
Egy gyors kérdés: hogy tisztítjátok a hűtőt? Péntek esete esős dzsuvás időben mentem, a végén kritikán aluli állapotban nézett ki a moci. Tegnap suvickoltam, de a hűtővel gondban voltam. Hogy tudom kiszedni belőle a azt a saras poros koszt?
egy 21w-os izzó 1,75 ampert vesz vel, ezt kell elérni a ledessel is. Ha a ledes 11w azaz kb fele, akkor fele annyi áramot fesz fel ez meg kevés a relének ezért villog gyorsabban. A ledes ellenállása 13,18 ohm. Egy ekkora ellenállású ellenállást kell párhuzamosan kötni az indexekkel darabonként aminek a teljesítménye legalább 15-20w (ez a terhelhetőség miatt kell hogy ne füstöljön el, az ellenállás érték a lényeg) hogy az eredő ellenállása a fele legyen. Szerintem felesleges macera, és az aksit sem kíméli semennyivel sem jobban, relével kell megoldani és kész:)
Szerintem is jól mondod! De elvileg az indexrelé meg terheléstől függetlenül villogtatja az irányjelzőt, valami ilyesmit olvastam!
Az imént sikeresen letörtem tőbe a Hornet S-em visszapillantóját, mivel lehet ezeket heggeszteni? Gondolom ezeknek nem vasból van a szára?!
Én inkább javaslom a relét. Az egyszerűbb, mint az ellenállás.
Amúgy ki kellene mérni a ledest, mert anélkül nem fogod tudni kisakkozni. Nem vagyok jó fizikából, de gondolom a maradékot kellene pótolni, ergo ha 2*23 volt most meg van mondjuk 2*11, akkor 2*12 ellenállás kell. De javítsatok ki, ha tévedek
Sziasztok!
ma vettem hátra 2 dbledes indexet, és ahogy az várható volt, nagyon gyorsan villogott! namost eddig 23W izzó volt elől hátul, elől meg is maradt a 23W, hátra ismeretlen W-os led-index került! lehet így látatlanba segíteni nekem, hogy hány W ellenállást kell belekötnöm az áramkörbe? mert így sajnos gyorsan villog!
ha tudtok segíteni akkor előre is köszo
Üdv!