Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem léptél bele,csak azért egy kicsit magamra vettem,de ha jól emlékszem az olajjal kapcsolatban te kérdeztél a fórumozóktól,mi pedig mint jó motorostárs megosztottuk a tapasztalatainkat,és nem kioktató jelleggel.Amúgy az általánosban van olyan tárgy,hogy értőolvasás,ajánlom olvasd át újból a kommenteket amiből csak gomez kolega15000km-es olaj,30000km-es szűrőcseréjével nem értek egyet.Ha ez megnyugtat régebb óta dolgozom az autósszakmában mint te amennyi idős vagy,és láttam már sok jó és sok szar olajat,nem 2-3l olajról beszélek,bizonyos kilóméterenként olajminta vétel küldés laborba és ennek alapján akár olajcsere periódus csökkentés vagy emelés,de a gyárit soha nem lépjük túl.Tudok olyan 4-500LE gépet mondani,aminek az a barom germán mérnök 100 000km-es olajcserét ír elő,és amikor kiírja a pilótának,akkor tisztább olajat engedünk le róla mint te 7000-után a VW-ból vagy AUDI-ból,gondolom ez a gyártmány lehet,ezeknek volt 7500km-az olajcseréjük,csak azt nem értem,hogy miért nem 3500-nál cserélsz.

A hölgy társunknak is tennék egy megjegyzést,a hegesztett kuplung kosárral ami újból tönkrement és csak kikellett cserélni többet ártott a blokknak(belekerült fémforgácsok,csattogós váltó,nem kiemelő kuplung)mintha 20000-nél cserélt volna olajat.Azt az évi 10000ft-ot amit kiborított beinvesztálhatta volna egy új kuplungba(1.alkalommal).

Remélem nincs harag,csak reagáltam hasonló hangnemben!

Babulu,minden elismerésem a férfiakat megszégyenítő műszaki jártasságodért,de amit írtam azon azért érdemes elgondolkodni.

Üdv!
Nem olajos téma. Ma végre kész lett a matricázás, a láncvédő, fejidom felső része karbonozva lett, illetve kapott arany színű matricát a légterelőn, az első sárvédőn, illetve a láncvédőn. Erről dobtam fel pár képet, hátha tetszik! Nekem nagyon, azt hiszem olyan lett az egész motor mint terveztem Vélemény?
Na jah. És majd az ilyen minek cserélni, nincs annak baja után keresi az alkatrészt a blokkhoz. De ne legyen igazam
Én azért cserélek olajat 6-7000 km-enként az autóban mert 7500km a gyári intervallum.

Meg a másik ok,hogy 2 éve teljesen felújítottam az autót, turbó blokk felújítás,zsír új hengerfej (fényezés porsche felnik stb). és mindent saját kezűleg.Szóval ezekben a szerelős dolgokban nem vagyok kezdő.
És ráadásul sokkal jobb minőségben mint egy szerelő műhely,minden szimering,tömítés gyári alkatrészekből, és természetesen minden nyomatékra,szervizkönyv alapján összerakva lehúzva. És azóta lekopogom,csak olajat cseréltem a gépbe.

A 30e km-es olajcserékről csak annyit,hogy szerintem baromság az egész,nekem ne mondja el senki,hogy egy autóban az a 4-5l olaj nem használódik el 30e km alatt,csak duma (környezetvédelmi faszság).

De ezen nincs értelme vitázni,egy biztos én a motorba 6000km-enként le fogom cserélni az olajat,ezen nincs értelme spórolni.

Nincs bajom a fórumokkal,csak egy dolog,hogy mindig vannak olyan emberek akik mindenkit felül akarnak bírálni,aztán szakmailag meg sehol nincsenek,tisztelet a kivételnek.

Bocs ha vkinek beleléptem a lelki világába,nem szándékos volt..
Olaj dologhoz hozzászolva. Autóban 15000km után cserélem s a gyár által aláírt olajat töltök bele (Castrol longlife) a motorba meg 6000km után. Szinte minden év április-májusában érem el a a cserét, így minden szezonra új olajat rakok bele. Sokáig szeretnem használni a motort hibamentesen, vigyázom is rá. A motor - persze nem mindenkinek - de nekem hobbi, kikapcsolódás. Ennyi törődést megér szerintem
Mindenki nevében köszönöm a köszöntést

Már majdnem írtam, hogy de jó cbr 250, az a blokk dobog az én darazsamba is, aztán a 2011-nél néztem furán, majd rájöttem, hogy van abból új is

Én azért betartom az évi egy cserét, hiába nem megyek még 6000-se. Inkább az olajcsere, mint valami blokkpara. Főleg hogy az enyémhez alkatrész sincs, vagy csak vagyonokért. Fater is longlife olajat használ a kocsiba, aminek 2 év vagy 30 e km a csereintervalluma, pedig alig megy a felét 2 év alatt...
látoim te is szervizintervallomonként cserélsz olajat. ÉN is ugy akarom a tököm se cserél minden szezon elején felesleges szerintem. Nekem 250-es cbr van 2011-es évjáratú 12 ezrenként irja az olajcserét
Minden kedves hölgy fórumozónak,és hölgy olvasónak:Boldog nőnapot kívánok!
Személykocsinál találkoztam nem egy olyannal aki 5-6000km ként évente olajat cserélt a 15000km helyett,de a vezérműszíj cserére sajnálta a 30ezret-aztán javíttatott 2-300000 ért motort.Azért találták ki a szerviz periódusokat,hogy a legkevesebb költséggel üzemeltessük a gépeket,azokat a feleslegesen leengedett forintokat költsük jó gumira,jó minőségü fékbetétre stb,de mindig megfelelő időben.

Üdv!
Egy biztos az olaj a lelke egy motornak,ha korábban cseréljük azt csak meghálálni tudja.

Én az autóba is 7000km-enként cserélem...
ott a pont .. ...sztem is km nézünk...habár 2 évnél túl nem használnám..tehát cc 12k km / max 2 évre...
Szintetikus és félszint olajakat használunk,nem full ásványit amire szokták az éves cserét írni.A service manual is csak km-teljesítményhez köti.

Üdv!
SZIA! Egyedileg grafikai stúdió legyártotta. WWW.PGS.UW.HU
Nagyon sokan, talán a többség nem is teker 6 ezret egy szezonban, vagyis nem is kérdés a kérdés (6 vagy 12 ezer), hiszen évente úgyis cserélni kell az olajat.
Ha többet megy, akkor meg azt kell nézni, hogy milyen stílusban. A 12 ezres csereintervallum nyilván normál üzemre vonatkozik. Ha valaki folyton pirosig forgatja a blokkot, akkor nem érdemes megvárni a 12 ezret, ha valaki meg tipikusan 100 körüli tempóval gurul vidéki utakon, akkor akár több is lehet, bár én személy szerint a 12 ezret még ez esetben sem lépném túl, hiszen nem tartom magam annyira, hogy felülbíráljam a honda mérnökeinek utasításait...
Szép lett nagyon

Én egy szöveget szeretnék matricából megcsináltatni, valami jó tipp ahol elkészítik reális áron?
Nagyon szép lett a festés! A Hornetes matricát csináltattad rá?
olaj.min12k km, de elmegy az 15k-ig is normal használatnál...

k and n sportlégszűrőt. cc 10k km-nél kell a tisztítójával átmosni...

simát fújasd ki és elmegy az 30-ig is...
A manual 18000km-re írja de valószínű,hogy az olajjal együtt kicserélem mert amerre járok melózni és a város is felvan túrva,úgyhogy lesz por.Éppen hétvégén néztem meg,hogy milyen állapotban van,de szemre szinte ugyanolyan tiszta mint az új,7000-van benne mint az olajban.Ha jól emlékszem nem nagy összeg és mondjuk egy két esős futam után azért beletud ragadni egy kis finom por ami nem is látszik és benzinből megeszi pluszba a fél légszűrő árát.
Példaképpen:melóhelyen Volvo-busz,sofőr panaszkodik,hogy gyenge a gép,hibakód elemzés,légszűrő dugulás gyanú.Szemre f@sz@,filter kivesz-kocsi megy mint az állat.Igen ám de 2-hónapja cserélve volt,akkor mitől dugult el?Jobban megnéztük és arra jöttünk rá,hogy ez az újfajta calcium izé amit használnak útsózásra,a fehér pora szépen belerakódott.

Bocsi ha hosszú lett,üdv!
kosz az infot, a legszurot mikor erdemes cserelni varosi hasznalatnal?
exec79!

Nem! Sokan tévedésbe vannak,még a 1998-as hornetekbe is 12000km-az olajcsere a service manual szerint.Ahogy figyelem a fórumot mindenki jó minőségű olajat használ,akár még jobbat is mint a gyári előírás,normál használatnál szerintem luxus leeregetni 6000km nél.Én 10e. környékén fogom cserélni,még most is ugyan olyan mint amikor bele lett töltve-persze a fokozott igénybevétel pl. pályázás.street fighter az más.

Üdv!
Festés után matricázás.
Eladó új túradoboz tartóval. Tanktáskát szeretnék venni,ami hátizsák is egyben. Csere is érdekel.
köszi a sok segítséget, az olaj megvan honda gn4 vagy motul 5100.

a kormány meg majd adja magát,nem annyira bonyolult ügy az,hogy ne lehetne összehozni...

köszi még1x
Valaki segítsen! 600-as Hornetem hűtőjére szeretnék sapkát, de a gyári 14.000 Ft Ha lenne valakinek, vagy ismer valakit akinek van, megköszönném a segítséget!
Leszorító minek? 22-es a gyári kormány, no meg amire cseréli az is. Max ha magasítani akarna, akkor kellene. Amúgy foggalmam sincs az mennyi...

Én kopó cuccokból az olcsóságra megyek, mert nálam kpóopnak is Most vettem tükröket, mert már eléggé leamortizáltam az előzőeket. Nem nagy csicsa, de E betűs (ki tudja) és ami a lényeg, hogy olcsó volt. Jó nem mondom, ellágyultam az új far, asszem Viper névre hallgató alu csodájától, de meg is őrülnék, amikor a 100 ajrós tükröt karcolom megfele...