Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

az olasz meg azért nem cseréli mert lehasználja és eladja exportra
Fickó olyan szardumát nyomot, hogy azt hittem be..arok
A csúcs az volt amikor azt mondta, hogy azért nem szabad magyar motorokat nézni mert a magyar motorosoknak nincs pénze a motorozásra és olajat meg olajszűrőt sem nagyon cserélnek.
Jó nagy diók lehetnek ott Olasz honban...
Beszéltem a faszival. Volt két diónyi benyomás a tankon és emitt lefújta telibe az egész mocit. Olaszból van. Szerintem rommá volt törve.
A remény hal meg utoljára
Sziasztok. Mit mondotok erre a gépre? Nekem nagyon tetszik. Meg is környékeztem az eladót.

Fehér darázs
no ez engem is érdekelne :)
Sziasztok!
Bukócsövet szeretnék csinálni a motoromra, ha valaki tudna nekem segíteni annyival, hogy feltölt egy képet a moci mindkét oldaláról ahol jól látszik, azt megköszönném nagyon. 2001 es a Hornetem, de úgy tudom, hogy 2006 után volt valami változtatás rajta.
köszi előre is :)
Köszi, ennyire nem kell belemélyedni

Az enyém meg ilyen, hirtelen nincs jobb képem:
Szerintem mind ugyanaz 98-06-ig.
http://www.sportmotor.hu/motor...
Ez az enyém gyárija, eredetileg piros volt a rugó.
Estére mérek neked egy csavartávolságot a kivett gyári rugóstagon.
És a régebbiekkel nincs tapasztalatod? Mármint méretügyileg. Gyanítom az én 250-esembe a '98-assal megegyező rugó lehet. Vagy ki tudja, az is lehet, hogy abba még valami VF750, vagy más nem Hornet rugóstag van (merthogy előbb volt a kicsi mint a nagy) Mondjuk nekem inkább az eleje puha, azt pedig elvileg lehet progresszív rugóval és telóolajjal orvosolni. Utast nem nagyon lát a kicsike és én sem vagyok egy díjbirkózó a magam 60 kg-jával.

Vagy esetleg szerinted érdemes felújíttatni?
Azért hozzáteszem, hogy lengéscsillapító hiba miatt kerestem másik rugóstagot, az előfeszítés ponthegesztett ütközője tört le az egyik oldalon a lengéscsillapító testről, és a rugóút végén nem csillapított, de olajfolyás nem volt. (Gyárilag nem tölthették fel elég olajjal?)
Aztán mikor meglett a 05/06-os rugóstag, látom, hogy jobb lenne annak a rugójával összerakni. Persze nem sokkal előtte porszórattam le a gyári rugót szép fehérre, meg a rugótányért matt feketére.
Méretileg ugyanaz, szerintem a lengéscsillapítók között különbség nincs is, csak a rugót vették erősebbre, mint az előzőekben leírtam nagyobb szálátmérőjű és progresszív lett a 05/06-os rugója a 00/01/02-eshez képest. A 03/04-est nem ismerem.
Egy srác árulta itt a fórumon még tavasszal, néhány bontott cuccal együtt, szerencsére nekem környékbeli volt, és elmotoroztam érte.
A 2005-06-os hátsó rugóstagja simán bement? Mennyiért sikerült szerezni és honnan?
a vezérműlánc-feszítő 2000 előtti motoroknál volt probléma, a kerékcsere 16-ról sajnos nem elég, a két féktárcsát is cserélni kell mert kb 1 mm különbség van a tárcsa felfüggesztések között ( http://i61.photobucket.com/alb... ) így meg már nem nagy biznisz a dolog, de rámegy a 120/80 gond nélkül szóval nem akkora szívás, de jobb a 17-es.
Hello!
Én is írok pár sort, bár az előttem szóló sok mindent leírt.
Vagy 2000-es évjáratot vegyél, vagy felnicsere, ha esetleg jó vétel lenne egy 98, 99-es. A 16 os kerékre a gumiválaszték nem túl bő, ellenben a 17-sel.
Alkatrészek beszerzése, főleg a bontottak, nem okoznak nehézséget, ez a blokk eléggé elterjedt (CBR, Hornet, CBF-ben is ez van), szerintem az alkatrész árak sem egetverőek a Hornetet illetően.
A Hornet az a motor, amelyik szinte mindenre használható: túra, város, kanyarvadászat. Futóműve nem állítható, gyárilag elég lágyra hangolták - ezt sokfelé lehet is olvasni - ezen én úgy segítettem, hogy az első teleszkópszárakba 15W-s olajat tettem, a hátsó rugóstagot pedig 2005/2006-os évjáratéra cseréltem, ennek a rugója keményebb és progresszívabb, de ettől függetlenül 2 személlyel hintázik, de egy személlyel egész jó.
Nagyon kezes, mikor először ráültem, komolyabb nagymotoros múlt hiányában is úgy éreztem, hogy könnyedén vezethető, minden erőfeszítés nélkül lehet városban manőverezni.
Az én 169 cm-hez viszonylag kényelmes, a kormányt hátrahajtottam úgy, hogy éppen ne érjen bele a tankba így nem kell nagyon előre hajolnom. Túra alkalmával 150 km után azért jól esik megállni, és nyújtózni.
Ugye szélvédelem nincs, tartósan 130-ig kényelmes lehet azért, ha az ember hátrébbül egy kicsit és nekifekszik a menetszélnek. A lábtartók viszonylag alacsonyan vannak, a hátsó rugóstag utolsó előtti előfeszítési fokozatában is könnyedén leérhet - dehát nem sportmotorról beszélünk.
Blokkja állítólag elnyűhetetlen, én még semmi problémát nem fedeztem fel az együtt töltött 24e km alatt, bár a karbantartásra oda kell figyelni (szelephézag, karbiszinkron, gyertyacsere, stb.).
Fogyasztás: amit én mértem: 4,3-5,2 l/100 km. Nyilván nagyban függ a vezetési stílustól. Én finoman bánok a gázzal, nem húzom, ha nem kell, vigyázok a láncra és a gumira, 110-120 az utazóm, néha egy dinamikusabb előzés, de leginkább a Mecsek környékére járok motorozni, szerpentin, kigyorsítás, kanyar, megint kigyorsítás. Ezt figyelembe véve nem fogyaszt rosszul.
A blokk típushibájaként olvastam a vezérműlánc-feszítő meghibásodását, de az enyém eddig teljesen rendben volt.
Az egész motor nagyon egyszerű konstrukció, pár csavar, és darabokban van, otthon különösebb célszerszámok nélkül szerelhető, karbantartható.
Az alkatrész ellátottsága elég jó és nem azért drága mert 600-as, hanem mert Honda, sőt a régebbieket még japánban is rakták össze. Ha teheted tényleg a 17"-es első kerekest vedd a jobb gumiválaszték miatt Ami még "típushiba" a rossz benzincsap, ill a tartalék nem működése, bár ezt nem nagyon tudod ellenőrizni. Amúgy meg csak a szokásosak. Fényezés, ha túl új, túl szép, gyanús lehet. A telókon még vakrozsdát is érdemes nézni. No meg a kopo alkatrészek állapota is alku tárgya lehet adott esetben. Az sem árt, ha már megvan a kiszemelt, hogy olyannal mész, aki ismeri a típust, vagy legalább a márkát és némi foglaló mellett az sem árt ha ki tudjátok próbálni. A szakértő szem amúgy is elkelhet egy motor vásárlásnál. Az is elárulhat sokat a gazdáról, mennyire tiszta a vas, ebből is eredhetnek hibák. Még esetleg a kormánycsapágy/kerékcsapágy amit érdemes nézni, lánc, lánckerekek (bár ezek a kopóba benne vannak) no meg az olaj. Sokszor szoktak olyat mondani, hogy nem indul, mert régóta áll, vagy mert lemerült épp az akksi. Ezekkel is vigyázni kell, mert ha nem engedték le a karbiból a benzint egy hosszabb tárolás előtt az nem fincsi, sőt ha még bele is van rohadva itt ott a benya... Hirtelen ennyi.

Amúgy a motorszerelo.com-on is van egy írás a használtmotor vásárlásról.

Jah igen még egy. Ha van rá lehetőséged, és korrekt eladó bele fog menni ha már tényleg meg akarod venni, találkozzatok egy szerelőnél, vagy kereskedésnél, ahol egy szakértő nézi át a vasat. (persze csak ha nem tudsz magaddal vinni szerelőt) 3-5000 hufnál nem szoktak többet elkérni és sok minden látnak, amit még egy rutinosabb motoros sem adott esetben.
köszi az irományt....egyenlőre csak bámészkodom,és informálodok..télre tervezem a vételt,szóval konkrét "áldozat" még nincs...
amit akartam még csak elfelejtettem, a hornet az a fajta motor amit nem kell "szokni", (persze azért kell valamennyire ha nem akarjuk hogy bontóban végezze vagy mi a kórházban) sokan mondják ezért ideális "kezdő" nagymotor, ráülsz és magabiztosan tudsz menni vele akár egy MZ vagy simson lenne, csak persze megy is, ha szépen kéred. Ha megvan a jelölt vagy már megvan esetleg mutass majd pár képet :)
üdv, jól motorozható, jól is megy, számomra kényelmes a testtartás is (176cm), az ülés nem annyira de lehet csak mert régi vagy nem az én alvázamhoz tervezték:). 160-ig kényelmes plexi nélkül. Fogyasztás beállított karbikkal 4,5-től lehet egészen 7-9 is kartól függően. Mint minden nagymotorhoz az alkatrészek drágák, szervizelés meg attól függ ki csinálja annyiba kerül. Ha jó motort veszel a kötelező dolgokon kívül általában nem kell másra költeni persze ezt senki nem garantálja. Ha javasolhatom akkor 2000 vagy az utánit vegyél (és ne csak forgalomba helyezés szerint hanem gyártás szerint) mert azon nem 16-os az első kerék amire drága és kevés féle gumi kapható, módosított az elektronika és a karburátorok is, alul állítólag nyomatékosabb. Itt találsz több infót a változtatásokról: http://www.919hornet.hu/darazs... . Típus hibáról nem igazán hallottam, ha jót veszel nem lesz vele semmi gondod. Ajánlanám ezt az 5 részes leírást mire érdemes odafigyelni vásárláskor. amivel még kiegészíteném saját tapasztalat, teló krómszárakat jól nézd meg nem e sérült nem törik rajta a fény vagy lepattogzott, hűtő lamellák nem e "kócosak", és melegítsd be a potenciális motort, nálam pl melegen nem jelez vissza az üres jelző ami nem nagy dolog de ennyi erővel bármi gond lehetne... http://www.shox.hu/content/has...
600as hornet-ról(98-2000évjárat) érdeklene 1-2 infó...(elsö "nagy" vas lenne)...mennyire motorozható,teljesitmény,fogyasztás,szervizköltségek,az adott évjáratban valami Tipus Hiba,stb...bocsi ha lerágott csont ez a kérdés,de ha valaki mond egy oldalszámot ahol tudok olvasni,akkor felsem tettem a kérdést(csak sajna lusta vagyok xy-oldalt visszaolvasni)
50 helyett 133
hogy sikerült 300e csekket begyűjteni? 30 táblánál 60-al?
Nekem egy TL-em volt most utoljára és az is nagyon nyomatékos motor volt. Hosszú túrákon gyakorlatilag váltás nélkül lehetett előzésekbe belemenni kétszeméllyel is. Azzal az volt a bajom, hogy kényelmetlen volt.
Amit leírtál pont ideális lenne számomra és így most a 900-as előrébb van már mint az FZ6N a listámon. Ami egyszerűen hihetetlen az, hogy egy tesztben vagy népitéletben sem találtam említést hibáról. Biztos vagyok benne l, hogy elnyűhetetlenségben jobb lehet mint egy 600-as gép.