Pont ma szervizeltettem a mocit, cseréltünk rajta olajat, olajszűrőt, hűtőfolyadékot, gyertyát. Beállítottunk a láncfeszességet, úgyhogy ez a része rendben. Még egy lánctisztítás és olajozás marad hétvégére.
Beszereltük a riasztót, amit múlt héten hoztam külföldről. LCD pager-es, spec 128bit kódolású elég profi riasztó. Nekem nagyon tetszik.
Továbbá feltettünk ma rá (a bukócsőre kétoldalról) 1-1 tripla LED-es lámpát menetfény gyanánt, kapcsolóval ellátva. Sokkal jobban látszik a motor messziről. Úgy hallottam, ezért nem piszkálják a motorosokat, a vizsga részéről nem tudok nyilatkozni, oda lehet majd le kell szedni - kötött szabályok.
Még a gumit akarom lecserélni, Michelin Pilot road 2-t, Pirelli Angel St-t néztem eddig, tesztek alapján ezek tűntek nekem jónak.
Sziasztok! A hátsó gumi mindenképp cserés, a fórumos ajánlások után kipróbálom a Michelin Pilot Street 140/70-es radiál gumit! Elől még emberes a motoron lévő Conti, de az is 5 éves és diagonál. Michelin PS-ből csak 120/70 láttam radiálban előrre, az jó lehet a gyári méret helyett!?
Köszi, ezek elég elfogadható értékek! :) Jó lenne vmi hasonlót elérni! Fogalmam sincs, hogy mióta lehet benne, de néhol elég homokos a motor, szóval lehet a szűrőben is...
Ha ennyire nem akar lejönni a légszűrőház fedele, akkor gyanítom elég régóta lehet ott az a légszűrő. Fogyasztásra 5.1 város, 4,4 sztráda folyamatos 140, országút 3,2-4,4 (nagypapa 80tól a duhaj 120ig).
Egy sem jön le... Mindhárom elforog! Vmi állat szerelte ezt a motort, mert minden csavar meg volt tépve rajta, még a karbi finomszabályozó csavarjai is! :/
ha egyet ki tudsz csavarni, akkor:
Vágd le a csavarok fejét. És akkor ki tudod fordítani a fedelét, visszafelé pedig vlmi szilikonos tömítőanyaggal letömíted. Nekem egy kijött, egyet levágtunk, és semmi baj nincs vele.
Köszi a választ! :) Nekem egyenlőre 5,3 az átlagfogyasztásom, igaz még csak 2000km-t mentem! (Mondjuk egy honapja van meg) Ennek kb. 2/5-e 130-140-es, 2/5-e 100-as autópálya, 1/5-e város és alsóbbrendű út...
Szóval a szűrő lehet ok. Akkor kérdésem még, hogy bontót tud e vki, ahol esetleg kapok légszűrőházat...? Mert sajna nem tudom letenni a motort, hogy megfaragjam az elforgott tőcsavarokat...Az új meg horror árban van... :(
A_Feri! A légszűrő állapota simán beleszól a fogyasztásba. Nálam fél literrel kevesebb lett a fogyasztás, ugyanolyan használat mellett, miután kicseréltem a nagyon koszosat.
60-70%-ban két személlyel 4-4,3 között van a fogyasztás 90-110 között, de volt, hogy 4 alá ment. Ha meghajtom, akkor sem megy nagyon 5 fölé. A teljes átlag: 4,4 L/100 km. Ebben van hajtós, normál tempó, vezetéstechnikai tréning (évi 3-4 alkalom, ez jól nyomja fel az átlagot)
Fogyasztásban nem érződik a hosszabb áttétel?
Ja, a fogyasztások, amiket megadtam, az kb. egyenletes tempóra értendő, finom gázkezelés, semmi erős gyorsítás, fékezés. Gyakorlatilag arról van szó, hogy Pesten vagy Kváron felűlök a járműre, s amíg tart az autópálya (kb. 120-140km) addig egyenletesen azon. Utána még kb. 40-50km alsóbbrendű úton....
No a fúvókát nem néztem, de kétlem, hogy az olasz pont azt cserélt vonna benne...
Nekem elöl 16-os lánckerék van (a gyári 15). Az egyetlen különbség lassú haladáskor, kanyarodáskor mutatkozik. Ahol a gyári áttétellel másodikban tudtam menni, most ott vagy csúsztatni kell a kuplungot, vagy vissza kell rakni elsőbe.
A fogyasztás már nehezebb kérdés. erősen függ a gáz használatától. De amikor szét volt szedve a karbi, meglehetett volna nézni a fúvókák méretét is, mert az is meghatározó. Én amióta használom a Spuri nevű üzemanyag adalékot alig 4l fölött állt meg a fogyasztás. Talán érdemes volna neked is kipróbálni.
Nincs valakinek ötlete, hogy miért eszik sokat a mocim? Pl. egyenletes 130-nál most legutóbb 5,6-os átlag, Egyenletes 100-es tempónál 4,75...
A karbi most volt apró darabokra szétszedve, kipucolva, gyári értékekre beállítva, szinkronizálva. Gyertyák újak. Olaj most cserélve. A légszűrő ki tudja milyen állapotban van, még nem sikerült kibontani (csavarok elforognak), Láncban még van egy kis élet...
Nagyon hálás lennék, ha vki tudna vmi okosat mondani! :) Apropó, kinek van tapasztalata hosszú áttétellel? Mennyire változik a motor viselkedése, illetve a fogyasztása?
Új vagyok itt. Most állok (folyamatban van) CB 500 vásárlása előtt.
Ausztriából érkezett a motor, kicsit elhanyagolták sajnos, de reménykedem benne, hogy nagy hibája nem lesz.
A kérdésem az lenne a hozzáértőkhöz, hogy az Osztrák papírjaiban 20KW van írva. Hogyan lehet legkönnyebben kideríteni, hogy hány lóerős a gép? 25 éve van nagymotor jogsim, nem kellene a korlátozás, illetve a "fojtás".
Üdv
Lassan teljesen összeáll a kép, meg van az én motorom is a mellék-légszűrő rögzítője.
Közben én is találtam összeállítási rajzot a hűtőrendszerről, így már biztos vagyok benne, hogy a 14-es egység nem gyári.
A német Wikipédián azt írják, hogy ez a sapka amolyan nyomásszabályozó is egyben ami bizonyos nyomás vagy vákuum értéket tart.
Erős a gyanúm, hogy ez a nem gyári alkatrész kicsit más értékeken működik.
Kerestem én is képet, de nem találtam az enyéim között olyat amin látszana a termosztátház rögzítése.
Most h szóba került a szűrő rákerestem a fórumon arra is. Nándinak van felöltve egy képe amin látszik a termosztátház rögzítés. Remélem nem veszi zokon h újra feltöltöm.
Tudom ez már nem aktuális, de hátha később még előkerül valami probléma ami látszik ezen a képen.
Emellett látszik még h neki kb merre van a szűrőház.
Már van vagy 4 éve h hozzányúltam ahhoz a szűrőhöz, de őszintén megmondva nem emlékeztem rögzítésre.
Lementem most toltam 2 képet. Azon látszik, h nekem legalábbis nem a szűrőház van rögzítve, hanem a csövön van egy műanyag bilincs. (Azt hiszem egy bogármentesítést már megérdemel a motor. )
Ha jól látom a képeidet akkor neked is meg van még az a műanyagbilincs.
13:00-kor kb. 800 motoros társunkkal együtt járjuk körbe a várost.
Eltelt már néhány hét, hogy jelentkeztem volna.
Pont ma szervizeltettem a mocit, cseréltünk rajta olajat, olajszűrőt, hűtőfolyadékot, gyertyát. Beállítottunk a láncfeszességet, úgyhogy ez a része rendben. Még egy lánctisztítás és olajozás marad hétvégére.
Beszereltük a riasztót, amit múlt héten hoztam külföldről. LCD pager-es, spec 128bit kódolású elég profi riasztó. Nekem nagyon tetszik.
Továbbá feltettünk ma rá (a bukócsőre kétoldalról) 1-1 tripla LED-es lámpát menetfény gyanánt, kapcsolóval ellátva. Sokkal jobban látszik a motor messziről. Úgy hallottam, ezért nem piszkálják a motorosokat, a vizsga részéről nem tudok nyilatkozni, oda lehet majd le kell szedni - kötött szabályok.
Még a gumit akarom lecserélni, Michelin Pilot road 2-t, Pirelli Angel St-t néztem eddig, tesztek alapján ezek tűntek nekem jónak.
Üdv Mindenkinek, remélem mindenki jól van.
Üdv!
Vágd le a csavarok fejét. És akkor ki tudod fordítani a fedelét, visszafelé pedig vlmi szilikonos tömítőanyaggal letömíted. Nekem egy kijött, egyet levágtunk, és semmi baj nincs vele.
Szóval a szűrő lehet ok. Akkor kérdésem még, hogy bontót tud e vki, ahol esetleg kapok légszűrőházat...? Mert sajna nem tudom letenni a motort, hogy megfaragjam az elforgott tőcsavarokat...Az új meg horror árban van... :(
60-70%-ban két személlyel 4-4,3 között van a fogyasztás 90-110 között, de volt, hogy 4 alá ment. Ha meghajtom, akkor sem megy nagyon 5 fölé. A teljes átlag: 4,4 L/100 km. Ebben van hajtós, normál tempó, vezetéstechnikai tréning (évi 3-4 alkalom, ez jól nyomja fel az átlagot)
Ja, a fogyasztások, amiket megadtam, az kb. egyenletes tempóra értendő, finom gázkezelés, semmi erős gyorsítás, fékezés. Gyakorlatilag arról van szó, hogy Pesten vagy Kváron felűlök a járműre, s amíg tart az autópálya (kb. 120-140km) addig egyenletesen azon. Utána még kb. 40-50km alsóbbrendű úton....
No a fúvókát nem néztem, de kétlem, hogy az olasz pont azt cserélt vonna benne...
A fogyasztás már nehezebb kérdés. erősen függ a gáz használatától. De amikor szét volt szedve a karbi, meglehetett volna nézni a fúvókák méretét is, mert az is meghatározó. Én amióta használom a Spuri nevű üzemanyag adalékot alig 4l fölött állt meg a fogyasztás. Talán érdemes volna neked is kipróbálni.
A karbi most volt apró darabokra szétszedve, kipucolva, gyári értékekre beállítva, szinkronizálva. Gyertyák újak. Olaj most cserélve. A légszűrő ki tudja milyen állapotban van, még nem sikerült kibontani (csavarok elforognak), Láncban még van egy kis élet...
Nagyon hálás lennék, ha vki tudna vmi okosat mondani! :) Apropó, kinek van tapasztalata hosszú áttétellel? Mennyire változik a motor viselkedése, illetve a fogyasztása?
Nagyjából ezeken az alkatrészeken múlik, hogy mennyi lóerő lesz a hátsó keréken.
Új vagyok itt. Most állok (folyamatban van) CB 500 vásárlása előtt.
Ausztriából érkezett a motor, kicsit elhanyagolták sajnos, de reménykedem benne, hogy nagy hibája nem lesz.
A kérdésem az lenne a hozzáértőkhöz, hogy az Osztrák papírjaiban 20KW van írva. Hogyan lehet legkönnyebben kideríteni, hogy hány lóerős a gép? 25 éve van nagymotor jogsim, nem kellene a korlátozás, illetve a "fojtás".
Üdv
István
Közben én is találtam összeállítási rajzot a hűtőrendszerről, így már biztos vagyok benne, hogy a 14-es egység nem gyári.
A német Wikipédián azt írják, hogy ez a sapka amolyan nyomásszabályozó is egyben ami bizonyos nyomás vagy vákuum értéket tart.
Erős a gyanúm, hogy ez a nem gyári alkatrész kicsit más értékeken működik.
Kerestem én is képet, de nem találtam az enyéim között olyat amin látszana a termosztátház rögzítése.
Most h szóba került a szűrő rákerestem a fórumon arra is. Nándinak van felöltve egy képe amin látszik a termosztátház rögzítés. Remélem nem veszi zokon h újra feltöltöm.
Tudom ez már nem aktuális, de hátha később még előkerül valami probléma ami látszik ezen a képen.
Emellett látszik még h neki kb merre van a szűrőház.
Már van vagy 4 éve h hozzányúltam ahhoz a szűrőhöz, de őszintén megmondva nem emlékeztem rögzítésre.
Lementem most toltam 2 képet. Azon látszik, h nekem legalábbis nem a szűrőház van rögzítve, hanem a csövön van egy műanyag bilincs. (Azt hiszem egy bogármentesítést már megérdemel a motor. )
Ha jól látom a képeidet akkor neked is meg van még az a műanyagbilincs.