Köszönöm a fotókat, nagyon sokat segítettek.
A termosztátot kivettem, és ellenőriztem jól működik, viszont a termosztát házhoz csatlakozó betöltő oldali egység nem gyári, mert más felé állnak rajta a csonkok és ezért van megtörve a hűtő felé menő cső és a kiegyenlítő felé menő cső keresztmetszete sem passzol. Sajnos a hűtőhöz vezető csövet nem tudom úgy elhelyezni, hogy ne legyen valamennyire megtörve.
A termosztát ház rögzítését sikerült megoldanom a fotók alapján egy lemezzel (nem szép de tart és a cső sincs annyira megtörve)
Ott van a képen a mellék-levegő szűrő a keresztösszekötő és a termosztát alatt, viszont a kérdésed miatt már nem vagyok benne biztos, hogy ott kell lennie, és azon is van rögzítési pont ami sehova sem rögzül.
Először is azt látom, hogy hiányzik a termosztáthoz tartozó lemez, amely két csavarral rögzül a termosztáthoz, és amelynek másik felét a váz bal oldalához kell rögzíteni csavarral.
A képen azt is látom, hogy az egyik slag túlságosan meg van hajlítva (ez sem a legegészségesebb).
Találtam két képet a neten, ezek jól mutatják, hogy hogy miként kell szabályosan állnia az alkatrésznek.
A fényképen nem látom a mellék-levegőszűrőt. Vagy előbb levetted volna.
Helló!
A service manual-ból vettem ki egy képet, amin talán kivehető hogy hova is kellene fogatni a termosztát házát. A Te képeden bekarikáztam pirossal. Egyébként jelen állásában nem csoda hogyha melegszik, mert eléggé megvan törve az a cső. Illetve ha már ennyire szét van szedve, lehet nem ártana ellenőrizni a termosztát állapotát sem. Kivenni, meleg víz, ha nyit vissza, ha nem akkor csere.
Sziasztok.
Tudna valaki küldeni egy képet a termosztát elhelyezkedéséről és rögzítéséről, mert erős a gyanúm, hogy az enyém eléggé gányolt kivitel és nem is úgy működik ahogy az kell.
Menet közben összeér a blokkal mert csak a gumicsövek tartják, és ha megállok egy hosszabb út után akkor elkezd folyni belőle a víz (szerintem álló helyzetben fel fór benne a víz)
Ha hétvégén odaérek próbálok néhány képet késziteni. Az a baj, hogy én úgy nem tudtam kicsavarni az egyiket, hogy a fedél már nem volt rajta és rá tudtam fogni belülről az anyára! Dremellel kivágtam az anyát tartó műanyagot, teljesen síkba csiszoltam belülről és úgy vágtam egy sablont papírból, amit aztán kivágtam másfeles lemezből.
Nálam is szét volt forgatva két csavar a légszűrő házban, a harmadik csavart nem bírta kicsavarni a jóbarát, de semmi gond mert kivágta a fület, hogy ki lehessen húzni a helyéről a légszűrőház tetejét....
Én egy lemezt vágtam a perem alá, abban van egy dodanya és két csavar fogja a műanyag perembe, hogy ne forogjon el.
Sajnos nagyon szét volt már barmolva (az egyik spéci anya hiányzott is), így a ragasztás nem jöhetett szóba. A karbi tisztításnál amúgy is kiszedtem a légszűrőházat, de egy délelőtt ráment mire összefaragtam úgy ahogy. Most rendesen passzol a teteje és nem aggódom azon, hogy falsot szív a szűretlen oldalon.
Félreértettél! A jobb oldalit valószínűleg elhagyta az előző tulaj, s egy lemezből flexeltet tett fel a gyári helyett.
Olaj, szűrő cserélve lett, a karbi pucolás után gyárira beállítva, szinkronizálva. Gyertya új van benne. Egyedül a levegőszűrőt nem sikerült cserélni az elforgó csavar miatt. De nem vágtuk le a csavart, mert akkor egyáltalán nem tudnám használni...
Tudnál arl a csomagtartóról képet küldeni? Azt a lemezt hova erősítetted fel?
Érdemes lánccserénél az áttételt hosszúra változtatni? Mennyire hosszúra, mert itt látom több lehetőség is van...
Szia Feri.Az a vaslemez tőbb ok miatt fityeghet.Lehet hogy csak simán nincs meghuzva az anya.Ellenőrizd le hogy a hátso kerék nincs-e keresztben.Ha ferdén áll megeszi a gumit és a láncnak sem tul jo.A fogyasztás picit soknak tűnik.Lehet hogy ráférne egy karbi szinkron és gyertya csere.A legszűrőház anyáit probáld beragasztani.Hova valosi vagy?Pesten van egy bontos aki lehet tud segiteni.Platnit egy jo lakatos pár ezerért csinál.Nekem 4000-ért csináltak 4-es kazánlemezből.Olajat,olajszűrőt mindenképp cserélj!
Sziasztok!
Kb. egy hónapja ültem át egy 2002-es CB500-ra CBF125-ről. Sajna a mocinak nem túl jó gazdája volt. A hazaúton a rozsdától eldugult csap miatt az út szélén maradtam. Azóta a csap és a karbi (az is tele volt rozsdaporral) is ki lett pucolva, szépen muzsikál a moci. Heti 4-500km-t megyek vele. Ami gondom van, hogy a légszűrőházban lévő anyák elforogtak. Kérdésem, hogy ezt lehet e valahogy javítani? Ha nem, nem tud vki olcsón bontott légszűrőházat?
A lengővilla jobb oldali végén is egy vaslemez fityeg, oda esetleg gyári megoldást tud e vki? (amin a láncfeszítő csavar megy keresztül)
A lábtartóim közül is csak egy gyári, s az első kettő elég gatya állapotban van...
Vki tud (olcsón) csomagtartót? Nem kell doboztartó, csak vmi hátranyúló rács, amire a tengerészzsákot rá tudom gumizni...
Bukókeret? Létezik elfogadható áron?
S egy utolsó kérdés. Normális, hogy autópályán stabil 130-nál megeszik 5,5-6 litert, állandó 100-as tempónál 4,7-5,3-at?
A válaszokat előre is köszönöm! :)
Hát igen! Nekem is egyre jobban hiányzik, hogy nincs "játszós" motorom! Pedig erre tök jó lett volna a kis SG350em, csak eladtam. Egyre jobban sajnálom! Pedig kakucson, vagy visontán jó kis pályagép lett volna belőle. Abból a 145kg-ból vagy 15öt simán le lehetett volna faragni. Akár még többet is! Aksi, tükrök, indexek, első lámpa (a hátsó maradt volna), teljes kábelezés, csak a gyújtáskábel lett volna kiépítve, lábtartók, végdob a hátsó ülés helyére, pár bukógomba(villákra, vázra, váznyúlványra), miegymás! http://www.sportmotor.hu/motor...
Egyébként tök jó, hogy terelgeted fiaidat. Majd pár év múlva a sajátjaimmal majd én is!
Van némi csillapítása de szerintem se az igazi, sőt több dologban is ütközik az elvünk, persze ettől még büszke vagyok rá és nem is akarom a "szerintem jó" megoldást ráerőltetni. Szép a motor és bivaly erős is, de nem az a lényeg, hanem hogy még nagyon fiatal és ezt a fajta kreativitás a későbbiekben biztosan tudja majd kamatoztatni.
Ahh, de gyönyörű ez a simó! Csak az első villába tegyetek rugót, mert így teljesen összeülve egy kicsit merev lehet! Igazi supermono! Gratulálok a Fiadnak!
Szia!
Teljesen az ő műve, amikor festette akkor se engedte hogy segítsek mert nem lehet benne más keze munkája csak az övé. Elől hátul tárcsafék, központi rugó meg mittudomén... a blokk meg olyan ha odahúzom úgy pörög mint az elektromos fúrógép, ezerrel készül Kunmadarasra
Akkor kolléga lesz az öcskös? Bizony előre jár már a szakma, nem is olyan régen én is visszaültem a padba és követelmény volt a pneumatika is... általában ritka amikor mindenre fogékony az ember, volt egy osztálytársam aki még este is PLC-vel foglalkozott suli után, viszont könnyebb, vagy egyértelműbb dolgoknál volt amikor cserben hagyta a problémamegoldó képessége.
Majd te segítesz neki, ő meg majd megszereli a villanyodat
Köszönöm, megkérdezem náluk is mindenképpen!
A mellékelt képen a fiad gépe? Király, pár munka órája benne van...
Ha egyszer befejezem a rigát akkor nekem is kell majd valamit alkotni a lánc villa probléma terén.
Amikor megvettük az öcsémnek a gépet akkor sejtettem h lesz vele szívás. Azért azt nem h ennyi. De ahogy használja, és amekkora gondot fordít a karbantartásra, kár lett volna egy hibátlan motorért. Uh én is visszafogott tempóban foglalkozom vele, ha másnak nem olyan égető.
Villanyász lesz a csávó, szokott pneumatikában olyanokat mutogatni h fogalmam sincsen miről beszél. De mikor arrébb tolom az udvaron a motorját, akkor nekem kell észrevenni h mindjárt szétesik a hátulja.
Szia Fécó!
Nekem nem volt dolgom mostanában ilyesmivel, de a kisebbik fiam szerint itt lehett olyan méret ami passzol, vagy esetleg legyártják: Küllők
Neki olyan kellett amivel a 16-os MZ felnit fűzte fel, innen rendelte előre és hátra is a szétfaragott szimójához, ráadásul kétfajta méret kellett a két kerékhez.
Valószínű gyári szett is létezik csak húzósabb áron, szerintem egy telefont megér, hátha tudnak segíteni.
A termosztátot kivettem, és ellenőriztem jól működik, viszont a termosztát házhoz csatlakozó betöltő oldali egység nem gyári, mert más felé állnak rajta a csonkok és ezért van megtörve a hűtő felé menő cső és a kiegyenlítő felé menő cső keresztmetszete sem passzol. Sajnos a hűtőhöz vezető csövet nem tudom úgy elhelyezni, hogy ne legyen valamennyire megtörve.
A termosztát ház rögzítését sikerült megoldanom a fotók alapján egy lemezzel (nem szép de tart és a cső sincs annyira megtörve)
Ott van a képen a mellék-levegő szűrő a keresztösszekötő és a termosztát alatt, viszont a kérdésed miatt már nem vagyok benne biztos, hogy ott kell lennie, és azon is van rögzítési pont ami sehova sem rögzül.