Sziasztok! Valaki meg tudná mondani, hogy cb 500-ban mekkora a légszűrő mérete (hossz, külső átmérő)? Ha jól tudom henger alakú ez is.
A légbeömlő légszűrő felőli része ott is kerek gondolom ennek megfelelően, mérete 40mm átmérőjű?
Karburálás különbségének okára próbálok ràjönni cb és cbf közt.
Nálam 16 fogas került fel lánckerékből. A sebességmérőt valóban nem befolyásolja, csak a motor fordulatot. Ha jól emlékszem a 15-össel 100-nál 5000 volt a fordulat, most 4500.
Jaja! A PilotRoad ment el 29000km-t, de már 6 éves volt, és eléggé merev volt már. Akkor PR2-t vettem ami már 3 éves, és még csak 11000km van benne. Ha így halad tovább nem azért kell majd cserélnem gumit, mert elkopott, hanem mert ráöregszik a mocira. És ez az igazán nagy probléma. Mentségemre legyen mondva, hogy az addigi 7-11000km-es éves futásaimat gyerek nevelés, és kisebb büdzsé miatt évi 3-4000re kellett korlátoznom! Idén is még csak 500km-nél járok!
Az előző gumis kommentekhez kapcsolódóan. Volt már jó párszor téma ez a gumi választás. Egyik alkalommal már be lett több gumi kommentelve h melyik mennyit futott. Lehet mindjárt vissza is keresem, h mikor volt az. Én arra tisztán emlékszem felvoltam háborodva, h az én hátsó Continental Avenue-m szálszakadásos lett 20ekm után. A gumis szerint ellenben ez nagyon jó futásteljesítmény. Ehhez kapcsolódóan írtad te be ha jól emlékszem akkor talán a cbf-ed gyári gumija elment vegy 1.5szer ennyit. Viszont az a gumi 2szer ennyibe kerül, és már elég kemény is volt a végére...
Ezen tapasztalatod lehet h kis segítséget adni pár kereső fórumozó számára. Én akkor úgy döntöttem h nem fogok minimum 2szer drágább gumit venni, ami talán másfélszer annyit ha elfut. Jó számomra megfelelt a Conttnental tapadása. Akkor írtam is h milyet vettem hátra.
Hát ja! 9 éve 11000Ft-t volt a hátsó gumi a mocira. Messze ez volt a legolcsóbb! Vizesen talán azért volt nekem ennyire gyenge, mert a moci karakteréből adódóan a hátsó kerék elég szélsőségesen viselkedett. Hiába kicsi gép emelt kompresszió!
Szia!A 140/70 szemre is szélesebb? A nagyobb lánckerék hány fogas? A gyári 15 úgy tudom. A sebességmérőt mondjuk az nem befolyásolja sem a hátsó gumi. Az első kereket méri.
Elég jól bírja kilóméter tekintetében a pilot activ gumi a leírások alapján valószínű keményebb lehet kicsit ezért csúszik nedves körülmények között jobbam mint a BT 45. Én is főleg túrázásra használom a cb-t meg hosszabb motorozásra. Boltba melóba járáshoz van egy kis cbf-em. Azon continental conti go abroncsok vannak és elég jól tapadnak. Közel 12 ezret gurultam vele és még jók, igaz csak 11 lóerő forgatja. Vajon a cbn is müködne?
Nekem Pilot Activ van a CB-n. Kb. 17 ezer km-t mentem vele és még bírja. Szárazon viszonylag jól tapad egyedül és utassal is. Néha megkergetjük kicsit a gépet a Mecsekben, persze csak ésszel. Eddig még nem volt gondom vele. A vizes tapadásáról viszont nem tudok túl sokat elmondani, mivel ha tehetem, kerülöm az esőben motorozást. Ha mégis esőben kell mennem, akkor viszont nagyon óvatos vagyok, így nekem akkor is megfelel ez a gumi. A gyári, Dunlop Arrowmax D103-hoz képest mindenhol sokkal jobb.
A többiek által javasolt BT45-tel csak minimális tapasztalataim vannak. Egy GS500 nyergében mentem néhány 100 km-t ilyen gumival száraz időben. Jónak tűnt az is.
Helóka! Úgy látom sokan használjátok a BT 45-öt. Elég nagy dilema,hogy milyet is vegyek. A kormányom nekem is szitál ha el eresztem,bár doboz nélkül nem minden esetben. Ha fel pattintom a dobozt egyböl kezdi a müsort. De ahogyan írtad nem kel elengedni!
Nekem Er5- ön a Heidenau K 63- K 64 páros volt fent, én is egyet értek abban amit leírtál, talán az eső tulajdonsága nem ennyire volt gyenge mint ahogy leírtad...
Amúgy régen ez volt szerintem az egyik legjobb ár- érték arányú gumi!
Az előző mocimon az 1hengeres CafeRaceremen Heidenau gumi volt. 16000 km-t kibírt (szigorúan single üzemmódú volt a gép), pedig visszaváltásoknál rendre csúsztatta a pille seggét a 350ccm. Ha bemelegedett akkor jól tapadt, viszont eső hamar kihűtötte, és akkor mint a műanyag úgy viselkedett! Akkor 3x követési távolság ajánlott! Szóval erős odafigyelés mellet bevállalható!
Remélem nem gond, hogy letegeztelek, de mi motorosok már csak így. :) Nekem is Bridgestone BT45 van fenn elöl-hátul. Eddig 7000 km-t mentem vele, nem volt semmi gondom, az első szinte még semmit sem kopott, a hátsón már látszik, de még szerintem van benne vagy 12 ezer km. Mondjuk egy ideje ráz a kormányom ha elengedem, de a gumit megnézettem és nem az az oka, szóval ez a rejtély még megoldásra vár, bár nem zavaró, egyszerűen csak fogni kell a kormányt és kész. Jól tapad hidegben-melegben és esős úton sem csúszkál, bár azt hozzá kell tenni, hogy esőben úgy közlekedek, mint kacsa a jégen, fő az elővigyázatosság. :) Akkor csúszott meg egyedül, amikor 5 fokban mentem vele nyirkos időben, de ilyen esetben ez érthető is szerintem.
Szóval még egy pont a Bridgestonnak. :)
Szerintem amit belinkeltél inkább off-road motorra való, mint a Tiedre. Nem tudom vannak-e róla tesztek, de keresgélj még inkább. Jó lenne ha lenne több km-em ezzel a gumival és tudnék segíteni, de még sajnos nincs. Az első benyomások jók, de ez azért kevés. A Kawa ER5 fórumon már használják és ott pozitívak a tapasztalatok.
Így van. A 130/80 helyett 140/70-es lett. Véleményem szerint hibátlanul helyettesíti. Egymás mellé téve a két gumit szemmel nem látható különbség, átmérőben pedig 2mm volt az eredeti javára. De én még korábban kicseréltem az első lánckereket egyel nagyobbra, így GPS-szel mérve a sebesség 2km/h-t tér csak el.
Szia Zsolt!
Igen vasárnap láttam a gumidat,de véleményt még Te sem nagyon tudtál mondani mert keveset futott. Abban az esős időben nem is nagyon lehetett tesztelni,hogy mit tud.Akkor még nem tudtam,hogy ez a "fisi" által ajánlott 140-es guma. Legalább 2-3000km-t kell lenyomnod ahhoz hogy,jót vagy rosszat irjál róla. Ma délután beletúrtam a gumigyárak termékeibe 35-40000 ért meg afölött is van ,csak éppen azt nem tudtam kihámozni,hogy normál túrázós tempóban mennyi km-t birnak ezek.Amúgy meg mindegyik cég úgy dicséri a termékét,mint cigány a lovát...ez a legjobb! Talán lesz olyan fórumozó aki tud némi támpontot adni.Végűl is azért nyügölődök ezen a témán,mert juliusban lenne egy osztrák és egy olasz túra.Márpedig a jelenlegi gumim akkor éri el azt a kopási értéket amellyel már nem tanácsos külföldre menni,mert abból nagy bukta lehet . Egyébként ezt is dicsérik:http://www.motonline.hu/termek...
Szia Árpi bátyó!
Írogassunk itt is egy kicsit. Én pont azt a gumit használom, amit fisi ajánlott. Láttad is vasárnap. Igaz még sokat nem mentem vele, de eddig nem tűnik rossznak egyáltalán. Nyilván majd jobb időben fogja megmutatni hogy is tapad igazán, de most a hidegben és esőben se volt vele gond. Mondjuk nem is csapattuk keményen a gépeket. A Te gumid tényleg befordult már a célegyenesbe, szerintem ár-érték arányát tekintve ez a Michelin mindenképpen elgondolkodtató alternatíva lehet majd helyette. Olyan gumi nem tudom van-e amelyik több tízezret kibír, de ha jól emlékszem talán a Heidenaut említette valaki, hogy sokat kibírt és mellette nem csúszkált annyira. Mikor az én gumimat vadásztam, néztem azt is, de ez árban jobb volt és én kicsit a neve és mások véleménye miatt is ebben bíztam jobban.
Az ajánlott gumit ebben a méretben nem találom:130/80x17
Jelenleg BT45 van a motoron 12500km-el a háta mögött,de már látom a sötét jövőmet,hogy ebben a szezonban megint venni kell hátsó gumit. Valaki már megjósolta tavasszal,hogy ennek már nem sok van hátra,de úgy látom igaza lesz. Egyébként ajánlani tudom ezt a tipust,mert jól tapad,igaz kopik is,....a kezdeti szakaszban csúszkált,de kinőtte.
Olyan gumit amelyik elmenne vagy 18-20000km-t ismer valaki? nem 100-ért gondoltam!
A ti motorotokra a mostani egyik legjobb gumi a Michelin Pilot Street radial gumi!
Az Er 5 fórumon paran kipróbálták már és nagyon kedvezőek a tapasztalatok vele!
Csak ajánlani tudom!
A Bridgestone BT45-öt én is nyugodt szívvel ajánlom. Hátul az van fent, kb 5000 km-t mentem vele, de alig látszik rajta kopás, pedig rendszeresen 2 személlyel megpakolva közlekedünk vele, szinte kizárólag kirándulásra, túrázásra használjuk.
Véleményem szerint a gumiválasztást a felhasználás módja is befolyásolja. Nem mindegy, hogy túrázásra, ingázásra használnak egy gumit vagy inkább sportos kanyarvadászatra, pályázásra.
Köszönöm az infót! Nemsokára gumit kell cserélnem és nézegetem őket. Olyat akarok venni amit nem bánok meg 1-2 ezer km után de azért az ára se legyen horor. Most pirelli sport démon van fent azis jó szerintem csak jóval drágább. Utána nézek az általad ajánlottnak is!
Nekem volt Michelin pilot activ abroncsom. 2009 tavaszától 2012 tavaszáig használtam, kereken 22 100 km-t futottam velük. Még lehetett volna használni őket, de két gondom volt: hiába egyensúlyoztattam több rendben is, 65-70 között belibegett a kormány, és nem tapadt a vizes aszfalton, pl. gázoláskor ki is pörgött a hátsó kerék, és a motor riszálni kezdte a farát. Ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem.
Most Bridgestone BT45-öt használok. Megszűnt a kormányvibrálásom, és jobban tapad, mint a Michelin pilot activ. Igaz a hátsó berepedezett. Reklamáltam, elfogadták a panaszom, és előnyös árengedménnyel kaptam egy újat (Debrecenben, ahol vettem). Az első kerék Bt45-ösével 18 000-et futottam, a lecserélt hátsóval 6500-at. Leszámítva azt, hogy előbb kifogtam egy gyártáshibás hátsó gumit, meg vagyok elégedve velük.
Tapasztalatom alapján nem ajánlom a Michelin pilot activot.
A légbeömlő légszűrő felőli része ott is kerek gondolom ennek megfelelően, mérete 40mm átmérőjű?
Karburálás különbségének okára próbálok ràjönni cb és cbf közt.