Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Még annyi eszembe jutott... gondolom a blogodon majd fogsz írni egy bejegyzést erről a gurulásról is, nincs kedved motologra is feltenni majd túrabeszámolónak? Behivatkozhatod majd a blogod is hozzá
A balkánra én utast nem nagyon vinnék... főleg ha kirándulósra (sok mellékút és meglepetések ) van véve a figura nem pedig nyaralósra (lemegyünk a partra, nem csinálunk semmit, maximum kjrúzolunk a szállás 100 kilométeres körzetében a parton). Barátnős kirándulásra Szlovákia, Csehország, Ausztria sokkal alkalmasabb!

Tavaly nyáron heteket voltam ilyen környezetben csak épp a Csaj-tónál amikor csináltam a felmérést a szakdogámhoz.. előtte meg túravezető voltam a KNPI-nél a gyakorlatom idején. Nekem nem kell bemutatni.. Viszont örülök hogy másnak is tetszik!
A többség (motoros..de még a túramotoros se nagyon!) viszont sajnos nem téved ilyen helyekre, mert túl lapos a térképen és inkább elzúznak főúton vagy autópályán a hegyekig.. pedig ha tudnák hogy ilyen kalandosan is le lehet menni a szerb határig, lehet hogy nem autópályáznának minden alkalommal!
Több haver vett első motornak sportmotort, és már erősen szívják a fogukat. Drága a fenntartás, sehol sem lehet rendesen menni, a pályázás meg drága...
Amúgy már nekem is megfordult a fejemben, hogy a ~2000 km-es Balkán túrát elhalasztom. Full megcuccolva, barátnővel...

A csárda után lehet kétfelé lehet menni. A Kelemen-szék felé nem mentem sokat, egyrészt nagyon nehéz a terep (nagyon szétjárták), másrészt a tanya után ki volt táblázva, hogy a tanösvény jelenleg le van zárva. Mondjuk gyalog lehet érdemes lett volna tovább menni...
Most látom csak a Gmaps-en, hogy milyen közel lett volna a Kelemen-szék...

A Büdös-szék, Zab-szék felé jóval tovább lehet menni. Az út is jobb, horgászegyesület területei és megművelt földek mellett megy az út. Aztán jön a "Természetvédelmi terület, behajtani csak engedéllyel" tábla... A másik irányból többet lehet befelé menni, de aztán ott is jön a tábla. Mindenesetre ha járművel végig nem is, gyalog, biciklivel én mindenképp ajánlom. Gyönyörű a táj, gazdag az állatvilág.
Egyenes háttal, felhajtott sisak plexivel Nagyon kényelmesen rugózik a gép! Nem is értettem soha a kelet európai speedeseket... amilyenek az utak, bármelyik kanyargóson jobb egy lágyan ringatózó motor mint egy elpattogó.

Ezek szerint lekanyarodtál a Kígyósi csárdánál a földútra, megérte?
120-140?!
A CB-vel én nem tudok/akarok akkora tempót tartani (max autópályán, de azt inkább kerülöm). Kényelmetlen, kellemetlen. Vagy lehet én vagyok puha, többiek?

Körülbelül itt.
Mivel egész kelet európai ilyen "göröngytenger" imádom a Divim puha futóművét... én ezeken az utakon folyamatos 120-140 között (a bugyi utáni szakaszt leszámítva, mert ott csak 80 körül) szoktam közlekedni... néhol gyorsabban is.

Örülök hogy tetszett, az utak állapotáról nem tehetek, de szerintem is megéri egy utcai motorral végigzötykölődni mert szép helyeken vezet! Sportmotorost viszont nem küldenék el erre, mert még megverne a végén

A birkás kép hol készült?
Köszönöm még egyszer a tippeket, vasárnap igen kellemes motorozás keredetett a túrából. 400 km, 9 óra, sok-sok élmény, fénykép ....
... és borzalmas utak.
Ahogy figyelmeztettél is, Bugyi és Kunpeszér közti szakasz szétmállott, de később még ezt visszakívántam. Itt még ugye lehet látni, mit kell elkerülni.
Más utakon viszont nem volt kátyú, csak láthatatlan, összefüggő göröngytenger. A CB futamúve gyakorlatilag képtelen volt mindezt értelmezni, csak pattogtam a nyeregben.
Szóval aki tervezi ezt a kalandot, számoljon ezzel. Én csak annyit mondhatok, hogy bőven megéri...
Az egyik bugaci csikós pedig ajánlatot is tett egy CB-ló cserére
Nem nagy ügy. Ùgy emlèkszem, h kitekered a km spirált ès kitekered az óra hátlapját tartó csavarokat. Ùgy rèmlik, h 2 ègö van benne.
Szevasztok!
A kilóméteróra világításom két harmada nem világít. Van valakinek tapasztalata az izzócserével kapcsolatban ?
Üdv.
Szia Sebi!
Péntek délután megyünk túrázni felétek,meg foglak keresni...majd jelentkezem.
Közútnak számít szerintem, hiszen egy sima földút. De a tábla lesz mérvadó, meg az ami a táblára van írva. Ami a street viewn látszódik az bármi lehet, mert olvashatatlan. Egyébként valószínűleg csak egy Nemzeti Park, óvja védje típusú.. Próba szerencse.

Mindenesetre ha be is szabad menni fokozott figyelemmel legyél és igyekezz a lehető legkisebb zavarással lenni, mert még költési időszak van!
Az út másik végén amúgy nincsen semmilyen tábla. Street view-on jól látszik.
Pont arra az útra gondoltam. Az általad megadott link alapján a nemzeti park határa pontosan az az út. Street view-n látszik amúgy, hogy ott a Természetvédelmi terület táblája.

Illetve itt még ezt olvasni: "Védett természeti területen (nemzeti parkban, tájvédelmi körzetben, természetvédelmi területen) járművel közlekedni az arra külön kijelölt utak kivételével csak a természetvédelmi hatóság engedélyével szabad."

Ez kijelölt útnak számít? Nyilván nem térnék le az útról... Mindenesetre remélem ott azért szabad menni. Mondjuk ha nem, akkor maximum sétálok egyet.
Itt tudsz tájékozódni nagy vonalakban, hogy mi merre hány méter a természetvédelemben
Erre gondolsz? Itt szerintem nem szabad most áthajtani. Nemcsak hogy Nemzeti Park, de az Unesco Ember és Bioszféra programjának a magterületét is keresztezi az út. Majdnem biztos vagyok benne hogy csak külön engedéllyel lehet oda behajtani. De megpróbálhatod, ha nem szabad az úgyis ki lesz táblázva.
Itt a koordináta.
Hát igen, a Gésák. Ha nem hallottam volna olyan sok horrorsztorit az 1100GS-ről (például)., akkor amúgy azt választanám a Másodiknak.

Így továbbra is az AT tűnik befutónak, ahh, ma is láttam egyet...
Megint nem működik a filecsatolás :S
SZóval az 52-es úton, a Kígyósi csárda után rögtön van egy út észak felé, ami a Kiskunsági csatornát, a Zab széket és a Büdös széket érinti, majd a Szabadszállás és Szalkszentmárton közti úthoz vezet.
Erre a részre gondoltam.
Ilyen képem van nekem is, pedig nekem nincs is kicsi motorom

De minden relatív..

..a látszat ellenére az enyém a nehezebb gép, nem is kevéssel!
Melyik rész? A Bugaci?

Simán járható, csak nem szabad lassan menni... mély homok(eső után szokott csak kellemes lenni). 40 km/h alatt járhatatlan, vagy csak lépésben, de felette kisimul a dolog.. 60 fölött meg abszolút. Alacsony sebességi fokozat és nagy tempó kell a biztonságos haladáshoz. Ildomos slipen tartani a hátsó kereket.

Magánút nincs az útvonalon. Ha meg mégis olyan helyre tévednél ki van írva az út elején (különben honnan is tudná bárki hogy az az), és akkor oda is van írva hogy be szabad e menni, vagy sem.
A bugaci homokút elején a behajtani tilos tábla ne tévesszen meg, az a német-osztrák turistáknak szól, mert a csárdánál van a parkoló, onnan viszik be őket lovaskocsival pusztát meg lovasokat nézni.

A pusztában, mivel van pár tanya a kijárt utakon lehet közlekedni, viszont ahol ott a nemzeti parkos fehér tábla belépés csak engedéllyel felirattal, ott hátra arc. De nem hiszem hogy a CB-vel ilyen helyekre tévednél... nem olyan jó homokban motorozni.
Köszönöm szépen a tippeket!

Néhány módosítást beiktattam, illetve engem még ez a rész érdekelne nagyon, szerinted mennyire járható? Street view-on csak az út eleje látszik, földút. Meg azt se tudom, hogy szabad-e arra menni.

Másrészt mi van akkor, ha valaki egy privát útra téved és ott előveszik? Mire lehet számítani?
Jahh! Hasonló élményem volt egy Kawa ZZR1200 mellett!
KB az útvonal szerinti sorrendben
Bugyi és Kunpeszér között néhol kritikán aluli az útburkolat. Bugyi felöl még széles, majd egy sávra szűkül, ezután nem sokkal lesz egy olyan rész ahol egy ürgés gyepen visz keresztül az út. Na itt érdemes megállni, mert rengeteg ürge van, az úton is szaladgálnak..csak meg kell majd várni a megállás után hogy újra előmerészkedjenek!

Amit érdemes lehet megnézni. Szabadszálláson és Kiskőrösön is van egy-egy Petőfi múzeum ahogy Kunszentmiklóson is.

Bugacon a puszta szélén van a Pásztormúzeum. Nem tudom hogy civilként be lehet-e (szabad-e) hajtani oda motorral, én mindenesetre többször is voltam ott (ahol véget ér az aszfaltút és kezdődik a homok, ott van a puszta bejárata pénztárostól mindenestől. Ha csikós programokat meg lovaskocsikázást nem akartok, akkor hajtsatok be a homok úton egyenesen, ha kérdezik hová akkor mondjátok hogy egy ismerőshöz igyekeztek (ha írsz emailt vagy üzenetet motologon küldök "jelszót".., ha mégis kérdeznék kihez jó nevet tudj mondani). A múzeum melletti öreg tölgyfacsoport árnyékában édes a pihenés, bár a homokon nem egyszerű bejutni ha először próbálkozik ilyennel a motoros.

Bugac és Móricgát között kb félúton van az Alföldfásítási múzeum. Kiskunhalason érdemes lehet megnézni a Csipkemúzeumot aztán Soltvadkerten enni egy fagyit.

Tabdinál turjánoshoz vezet az útvonal, Solt és Fülöpszállás között a 16-os pontnál szikes puszta és tó van...kicsit előtte pedig egy egykori olajmaffiózó kis kastélya. Ez a két hely nekem érdekes (szakmai ártalom) más szemszögből viszont lehet hogy "na itt nincs semmi" érzése lehet az arra tévedőnek.

Kunszentmiklóson is több tárlat van amit érdemes lehet megnézni..de a település átutazva is hangulatos a macskaköves utcáival.

Apaj felé tovább haladva jobboldalon a csodálatos semmit lehet megtekinteni (az maga Apaj puszta). Ócsán tök jó a skanzen és a templom. Esetleg még az Ócsai madárvártához is be lehet menni, de az nem ebben az évszakban a legszerencsésebb, mert csak reggel fognak madarat (költési időszak van)..de máskor érdemes felkeresni.

Amiket itt felsoroltam mindet ismeri a google, tehát a pontos információkat úgy meg tudod találni. Valamint ajánlom még kereséshez az adott település nevét és a kiállítás, múzeum stb keresőszavak használatát. Jó kirándulást
Mindenképp egész napos lenne. Jöhet minden tipp, ami belefér 12 órába!

Amúgy még most sem tértem magamhoz. Láttam én már Varaderot, de CB500 mellett még nem. Hatalmas.
Remélem egész napos programra tervezed, mert úgy van értelme. Sok helyen megállva és nézelődve.
Javaslom hogy nézz ki az útvonalon pár olyan helyet, bemutatóhelyet, "múzeumot" stb. ahol okvetlen megálltok, csak hogy magatokba szippanthassátok a helyi jellegzetességeket.

De adhatok tippet én is... ez nekem a hazai pálya, ezeken a kis utakon szoktam hazajárni Szegedre