Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hááát.

Féke iszonyatosan jó, hisz az öreg R1ről jöttek át 1az1ben. Futómű elég jó, és az irányíthatóság is rendben van. A moci magas, de mivel az ülése keskeny ezért leér bárkinek a lába. De persze ennek az az ára, hogy nem eléggé kényelmes az üléslap. Ezen ülésszélesítéssel lehet javítani, de akkor meg csak magas pilótáknak jó. Pld Nekem. 192cm! Viszont a motorblokk háát. Ha nem hajtod akkor tartós, de az 5szelepes technika nem sokáig bírja a folyamatos teljes fordulatot. Viszont alacsony fordulaton rángatózásra hajlamos, de 4000 fölött már tökéletes. A túramotor, és a túraendúró között van a váz geometriája, szóval elég sokan megtalálják benne a számításukat...
Még egy info a zöldlámpával kapcsolatban!

Leállítottam a mocit,előtte kivettem üresbe!Zöldlámpa semmi!

Szándékosan nem mozdítottam semmit a mocin,nem nyúltam semmihez,majd 10 perc múlva gyújtás rá! És láss csodát világit a zöld!

tipp? elektromos hiba,vagy az az üresérzékelő akármi?

De mindenképpen megnézetem szakival!

De ti mire tippeltek inkább?De ,nincs zöld,kuplung behúz, oldalsztender felhajt és akkor minden oké!indul!
Akkor marad az Africa Twin!
Értem most már! De az nem HONDA!

Van olyan jó?
Akkor egy kis off:
Először is azért, mert a TDM 850 gyártása 2001-ben befejeződött, ráadásul a két altípusából nekem pont a régebbi tetszik jobban. Másrészt a 850-es nehezebb, gyengébb, és csak 5 gangos a váltója.
TDM900-zal mentem egy kicsit, és minden a helyén volt (üléspozíció!, térdszög!, futómű!) két dolgot kivéve. A kellemetlen "traktorhangot" (másnak éppen az jön be) és a gagyi műszeregységet nehezen viselném csak el. Persze a motor kardinális problémáit (szélvédelem, ülés) ennyi idő alatt nem volt lehetőségem megvizsgálni.
Értem én! Csak azt mondjátok meg akkor,hogy miért TDM900 és miért nem TDM 850? Mert mindenki 900-ast mondja!
Mennyivel rosszabb a kisebbik?


üdv
Valószínűleg az én CB-m eladósorba kerül majd a szezon végén. Vagy a következő szezon elején, meglátjuk hogyan jön ki a lépés.

Másrészt érdekes kérdés, nyilván racionálisan nehéz belekötni a CB-be. De ott a szív is, az meg teljesen más tészta.
Nem arról van szó, hogy mire (nem) képes a motor, hanem hogy miként képes rá. A Hogyanon van a hangsúly.

Korábban már összeszedegedtem az utódlási lehetőségeimet. Azok közül sok ki is esik, mert jelenleg olyan árat kérnek meg értük, amennyit nem szánok motorra. Tehát marad nekem is a TDM900, no meg az Africa Twinnel szemezek már egy ideje.
Háááát be kell valljam, van 1-2 utód ötletem. Vagy a Yamaha TDM900as, vagy a Suzuki SV1000es. (A BMW F800 az ára, a Honda NC700as meg a teljesítménye miatt maradt alul.) Az elsővel maradnék túra párti, a másodikkal meg inkább csak öröm motorozgatnék. De! Annyira meg vagyok elégedve a kis Hondával, hogy nem tudok belekötni, se a fogyasztásába, se az erejébe, pláne a fenntarthatóságába. Egyszerűen nem tudok indokot semmilyen indokot kitalálni egy cseréhez! Valószínűsítem, hogy tényleg nálam fog ez a példány megöregedni!
7 év a "vizválasztó " a házasságban is! Már csak másfél évet kell együtt eltölcsetek,és akkor soha nem fogod eladni!Megmarad majd az unokának!
Én is! 5.5év és szűk 40000km a szerelmünk eredménye, statisztikai szempontból! És ez csak egyre jobb lesz!
Az meglehet!

Én egyre jobban imádom!
köszi! úgy lesz!
Valakinek nincs véletlen PB296M színű első sárvédője?
Hát igen... Nekem évente 1x max 2x lát rongyot a kezemben szegény paripám. Így nem csoda, ha órákig tart a kosz levésése...

1500km nem is kevés, és ugye milyen jó érzés, hogy nem kell flakonozni, és közben a lánc mindig olajtól csillogós?
Olvastam (valahol valamikor), hogy a CB500ak nem igazán bírják elektromosan az idők vasfogát. Nem úgy mint a blokk maga. A téli sózások, meg az esők kontakt hibássá tudják tenni a csatlakozásokat. Erről az a véleményem, hogy melyik csati szereti a folyamatos áztatást? Szóval lehet csak egyedi probléma volt az adott géppel, de az is lehet, hogy kellett valami rosszat is írni a gépről, és ezt találta ki a cikk írója.
Nekem a 20-éves Hondán sem mozgott a kormányegység, lehet nálad hiányzik a kis pöcök ami illeszkedik a kormánycsőbe, gondolom ha laza lenne a két csavar azt észrevennétek.
A múltkor írtad, hogy a kormány elfordítására is villogott az üresjelző lámpa, talán mégis érdemes lenne a kormánnyaknál lévő bandázst átnézni vagy a lámpatök és a műszeregység fogadónyílásánál nincs-e vezetéksérülés esetleg törés.
Szerintem is el kellene vinni egy autóelektromos szakihoz
ez lenne a neutral kapcsolo?
Bocsi!Most vettem észre a kérdést! Ha üresben vagyok és nem világit a zöldike akkor inditózni sem tudok sajnos,mert nem történik semmi amikor megnyomom a startot!


üdv
köszönöm szépen a válaszokat!Utánna járok amit irtál! "RIDE ON A METEORITE"

Széles utat!üdv
A kapcsolóház mozgása nem "életveszélyes", szinte természetes. A cuccot 2 csavar fogja össze, de ezek nem bilincsként szorítják rá a kormánycsőre a házat, "csak" összetartják azt. Az elfordulás ellen van egy kis csap biztosítja az egészet, ami a kormánycsövön lévő furatba ül bele.

Az üres jelzés "esetlegessége" viszont kellemetlen dolog. Jó esetben "csak" valamelyik előző "hozzáértő" szaki keze munkájának eredménye az elektromos rendszerben. (Én két napot ültem a szétkapott gép előtt kókány elvtárs nevét áldva, hogy normálisan újra- és visszakössem mindazt, amit sikeresen szérbarmoltak benne).
Rosszabb esetben köhöghet a váltóban az üres jelzés kapcsolója.
Ha leállsz a géppel, és _biztosan_ üresben vagy, de nincs visszajelzésed, akkor kiengedett kuplunggal tudsz indítózni?

(A neutral-kapcsoló egy diódán keresztül ad testet az üres-lámpának, és egy másik diódán ad testet az indítórelének. Az indítórelé a felcsukott oldaltámasz kapcsolóján át a kuplung kapcsolóján keresztül is kaphat testet, ha a kuplung be van húzva. Eredmény: indítani tudsz, 1. ha üresben vagy, 2. sebességben vagy, de a kuplung be van húzva _és_ az oldaltámasz fel van csukva).
Érdemes lenne egy elektromos emberkének ránéznie (a haynes-manual nagyon szép, érthető huzalozási rajzot tartalmaz!)
sziasztok!

Laci ,ma ismét azt tapasztaltam hogy megálltam a mocival,és üresbe raktam de mégsem világitott a zöldike!

és megnéztem közelről a zöld visszajelző lámpát,és látom hogy csak villog,egyszer megy egyszer nem,úgy hogy nem mozditok semmit a kormányon.

Viszont azt tapasztaltam,hogy ahol van a start gomb,a stop gomb,és a világitás kapcsoló,az a fekete akármi 2-3 millimétert mozog a kormányon előre -hátra!

Ha jól gondolom nem kellene neki?

várom a hozzászólásokat! köszi! üdv:Jóéjt!
Szeva!
Ha tudok segíteni csak szólj, lassan sikerül kitapasztalnom ahogy gyűlnek a kilóméterek
Hello Laci!

Csínján kell bánni a hozzászólásokkal. Mint tudjuk én is elvetettem már párszor a sulykot. Azért könnyen félre is lehet érteni szerintem itt a másikat. Sokszor csak pársorban írunk, és nem mindenki úgy értelmezi ahogyan azt gondoltuk.
De valóban mindig vannak akik mindent jobban tudnak. És ha nem nekik lesz igazuk akkor megmagyarázzák h miért lett így.
Tegnap a féknyereg csapjának a kiműtéséhez én is írtam majdnem egy baromságot, de szerencsémre visszanéztem még1szer a képeket aztán gyorsan be is zártam az oldalt...

Lényeg h te megcsináltad és eddig úgy tűnik h faja. Tetszik nekem nagyon. Most már csak attól tartok h kedvet kapok hozzá a végén.
jövőhéten vagy az utáni héten lesz megint.

Az árból már nem tudok engedni sajnos.
Párban lett volna rá szükség....thx.