Féke iszonyatosan jó, hisz az öreg R1ről jöttek át 1az1ben. Futómű elég jó, és az irányíthatóság is rendben van. A moci magas, de mivel az ülése keskeny ezért leér bárkinek a lába. De persze ennek az az ára, hogy nem eléggé kényelmes az üléslap. Ezen ülésszélesítéssel lehet javítani, de akkor meg csak magas pilótáknak jó. Pld Nekem. 192cm! Viszont a motorblokk háát. Ha nem hajtod akkor tartós, de az 5szelepes technika nem sokáig bírja a folyamatos teljes fordulatot. Viszont alacsony fordulaton rángatózásra hajlamos, de 4000 fölött már tökéletes. A túramotor, és a túraendúró között van a váz geometriája, szóval elég sokan megtalálják benne a számításukat...
Akkor egy kis off:
Először is azért, mert a TDM 850 gyártása 2001-ben befejeződött, ráadásul a két altípusából nekem pont a régebbi tetszik jobban. Másrészt a 850-es nehezebb, gyengébb, és csak 5 gangos a váltója.
TDM900-zal mentem egy kicsit, és minden a helyén volt (üléspozíció!, térdszög!, futómű!) két dolgot kivéve. A kellemetlen "traktorhangot" (másnak éppen az jön be) és a gagyi műszeregységet nehezen viselném csak el. Persze a motor kardinális problémáit (szélvédelem, ülés) ennyi idő alatt nem volt lehetőségem megvizsgálni.
Valószínűleg az én CB-m eladósorba kerül majd a szezon végén. Vagy a következő szezon elején, meglátjuk hogyan jön ki a lépés.
Másrészt érdekes kérdés, nyilván racionálisan nehéz belekötni a CB-be. De ott a szív is, az meg teljesen más tészta.
Nem arról van szó, hogy mire (nem) képes a motor, hanem hogy miként képes rá. A Hogyanon van a hangsúly.
Korábban már összeszedegedtem az utódlási lehetőségeimet. Azok közül sok ki is esik, mert jelenleg olyan árat kérnek meg értük, amennyit nem szánok motorra. Tehát marad nekem is a TDM900, no meg az Africa Twinnel szemezek már egy ideje.
Háááát be kell valljam, van 1-2 utód ötletem. Vagy a Yamaha TDM900as, vagy a Suzuki SV1000es. (A BMW F800 az ára, a Honda NC700as meg a teljesítménye miatt maradt alul.) Az elsővel maradnék túra párti, a másodikkal meg inkább csak öröm motorozgatnék. De! Annyira meg vagyok elégedve a kis Hondával, hogy nem tudok belekötni, se a fogyasztásába, se az erejébe, pláne a fenntarthatóságába. Egyszerűen nem tudok indokot semmilyen indokot kitalálni egy cseréhez! Valószínűsítem, hogy tényleg nálam fog ez a példány megöregedni!
Olvastam (valahol valamikor), hogy a CB500ak nem igazán bírják elektromosan az idők vasfogát. Nem úgy mint a blokk maga. A téli sózások, meg az esők kontakt hibássá tudják tenni a csatlakozásokat. Erről az a véleményem, hogy melyik csati szereti a folyamatos áztatást? Szóval lehet csak egyedi probléma volt az adott géppel, de az is lehet, hogy kellett valami rosszat is írni a gépről, és ezt találta ki a cikk írója.
Nekem a 20-éves Hondán sem mozgott a kormányegység, lehet nálad hiányzik a kis pöcök ami illeszkedik a kormánycsőbe, gondolom ha laza lenne a két csavar azt észrevennétek.
A múltkor írtad, hogy a kormány elfordítására is villogott az üresjelző lámpa, talán mégis érdemes lenne a kormánnyaknál lévő bandázst átnézni vagy a lámpatök és a műszeregység fogadónyílásánál nincs-e vezetéksérülés esetleg törés.
Szerintem is el kellene vinni egy autóelektromos szakihoz
Bocsi!Most vettem észre a kérdést! Ha üresben vagyok és nem világit a zöldike akkor inditózni sem tudok sajnos,mert nem történik semmi amikor megnyomom a startot!
A kapcsolóház mozgása nem "életveszélyes", szinte természetes. A cuccot 2 csavar fogja össze, de ezek nem bilincsként szorítják rá a kormánycsőre a házat, "csak" összetartják azt. Az elfordulás ellen van egy kis csap biztosítja az egészet, ami a kormánycsövön lévő furatba ül bele.
Az üres jelzés "esetlegessége" viszont kellemetlen dolog. Jó esetben "csak" valamelyik előző "hozzáértő" szaki keze munkájának eredménye az elektromos rendszerben. (Én két napot ültem a szétkapott gép előtt kókány elvtárs nevét áldva, hogy normálisan újra- és visszakössem mindazt, amit sikeresen szérbarmoltak benne).
Rosszabb esetben köhöghet a váltóban az üres jelzés kapcsolója.
Ha leállsz a géppel, és _biztosan_ üresben vagy, de nincs visszajelzésed, akkor kiengedett kuplunggal tudsz indítózni?
(A neutral-kapcsoló egy diódán keresztül ad testet az üres-lámpának, és egy másik diódán ad testet az indítórelének. Az indítórelé a felcsukott oldaltámasz kapcsolóján át a kuplung kapcsolóján keresztül is kaphat testet, ha a kuplung be van húzva. Eredmény: indítani tudsz, 1. ha üresben vagy, 2. sebességben vagy, de a kuplung be van húzva _és_ az oldaltámasz fel van csukva).
Érdemes lenne egy elektromos emberkének ránéznie (a haynes-manual nagyon szép, érthető huzalozási rajzot tartalmaz!)
Laci ,ma ismét azt tapasztaltam hogy megálltam a mocival,és üresbe raktam de mégsem világitott a zöldike!
és megnéztem közelről a zöld visszajelző lámpát,és látom hogy csak villog,egyszer megy egyszer nem,úgy hogy nem mozditok semmit a kormányon.
Viszont azt tapasztaltam,hogy ahol van a start gomb,a stop gomb,és a világitás kapcsoló,az a fekete akármi 2-3 millimétert mozog a kormányon előre -hátra!
Csínján kell bánni a hozzászólásokkal. Mint tudjuk én is elvetettem már párszor a sulykot. Azért könnyen félre is lehet érteni szerintem itt a másikat. Sokszor csak pársorban írunk, és nem mindenki úgy értelmezi ahogyan azt gondoltuk.
De valóban mindig vannak akik mindent jobban tudnak. És ha nem nekik lesz igazuk akkor megmagyarázzák h miért lett így.
Tegnap a féknyereg csapjának a kiműtéséhez én is írtam majdnem egy baromságot, de szerencsémre visszanéztem még1szer a képeket aztán gyorsan be is zártam az oldalt...
Lényeg h te megcsináltad és eddig úgy tűnik h faja. Tetszik nekem nagyon. Most már csak attól tartok h kedvet kapok hozzá a végén.
Féke iszonyatosan jó, hisz az öreg R1ről jöttek át 1az1ben. Futómű elég jó, és az irányíthatóság is rendben van. A moci magas, de mivel az ülése keskeny ezért leér bárkinek a lába. De persze ennek az az ára, hogy nem eléggé kényelmes az üléslap. Ezen ülésszélesítéssel lehet javítani, de akkor meg csak magas pilótáknak jó. Pld Nekem. 192cm! Viszont a motorblokk háát. Ha nem hajtod akkor tartós, de az 5szelepes technika nem sokáig bírja a folyamatos teljes fordulatot. Viszont alacsony fordulaton rángatózásra hajlamos, de 4000 fölött már tökéletes. A túramotor, és a túraendúró között van a váz geometriája, szóval elég sokan megtalálják benne a számításukat...