Szia!
A CB jó választás, mindegy, hogy a régebbi PC26, vagy a ráncfelvarrott PC32. Nekem dobfékes van, nagyon szeretem, 95-ös évjárat. Mindig az adott példányt kell jól megnézni, mindegy mikori. Típushiba nem nagyon van, az általános ápoltságot nézném és hogy mennyit kell rá rövid távon költeni: lánc stb.
Mivel olvasom a 750 fórumot is, nem hiszem, hogy problémád adódna a megítélésükkel. Szerintem érdemes olyat venni, ami nem túlzottan drága, és magad megcsinálni amit kell, lehet, hogy olcsóbban jössz ki.
ugyan nekem CB750 Sevenfiftym van, ezért ott vagyok otthon, az ottani arcokat ismerem. Azért valami átfedés azért akad :)
Viszont kis szerelmem most tette le a nagy A-t és én Cb500-at szeretnék neki első motornak.
Láttam egykettőt 300e körül, azok mennyire megbízhatóak? Én max ennyit tudnék adni, viszont lehet, hogy szülei megtámogatják, akkor 500e körül lenne a keret. Gondolom 500e-ből már lehet jót venni. De a 95 körüli évjáratok mennyire gázak (az olcsóbbik fajta)? Láttam hogy hátul még dobfékes, de szerintem az annyira nem gáz. Mennyire megbízható, milyen típushibái lehetnek, mennyire kell odafigyelni rá. Fontos lenne, hogy ne nagyon kelljen szervízelni, illetve alap dolgokat én is meg tudok rajta csinálni (fékek, karbi, ilyesmik). Alkatrész mennyire drága hozzá, mennyire nehéz itthon találni. Azért ez jóval elterjedtebb motor mint a Sevenfifty, szóval remélhetőleg könnyebb találni akármit, és olcsóbb is.
A hölgynek fontos, hogy ne legyen kicsi, egy CBF600-on tanult, az úgy méretre tetszett neki, az enyém is tetszik neki méretre, de szerintem a CB500 sem kicsi. Főleg hölgy kezdőmotornak. Kicsit zavarja, a keskenyebb hátsó kerék (azt hiszem 130as) , de szerintem ez annyira nem gond. Illetve ha van valakinek eldadó ebben az árkategóriában akkor a következő hetekben esetleg megnéznénk.
Pont hétvégén láttam egyet közelről, szeriintem nem kicsi, tetszik a dundi tankja! :)
Ha Pesten lesz valami tali, szóljatok. Bár valószínű nem fogok tudni menni, mert babázok, de lehet meg tudnám szervezni, hogy kiugranék azért a rajtra, vagy csak 1 kis beszélgetésre!
Lánccal kapcsolatban. A lánc hirtelen új korában felszerelés után nyúlik, meg az élettartama végeztével. Szóval. 30000km-t kibíró láncomat meg kellett húzni 1000km-nél, meg 12000km-nél, aztán 28000km-nél, 29000km-nél, és még 1x 29600km-nél is, de akkor már meg volt rendelve az utódja!
A gyorsváltás, meg a kuplung nélküli váltás ha ügyes van semmilyen mértékben nem rövidíti a lánc élettartamát. Persze ez több év tapasztalata kell, és lehet 1-2 motor leírása. Én ezért igyekszem kerülni a kuplung nélküli váltást, de szeretek gyorsan váltani, így a gázfröccsös visszaváltást elég sokszor használom, meg a kuplungot is röviden használom.
Szóval sztm. haldoklik a láncod, és nem a váltásaid nyújtják a láncodat. VISZONT! Ha túl szorosra húzod a láncot, akkor az hamar ugrásszerűen tud nyúlni. Ugyanis a láncot mikor beállítod, a hátsó lengővilla ki van rugózva, és így egy kicsit kisebb a távolság a 2 fogaskerék között. Mikor viszont ráülsz és a villa összeül, egy kicsit nő a távolság, és ha szorosra húztad a láncot, akkor az hirtelen fog megnyúlni.
Ha rosszul váltasz attól inkább a váltód fog sérülni, és nem a láncod...
Üdv a fórumon, én is csak nemrég lettem tulajdonos, de rengeteg hasznos információt kaptam. Remélem nemsokára lesz alkalmunk közösen gurulni is a fórumtársakkal.
Szeretném kikérni a tanácsotokat!
Van két dolog, amik lehet összefüggenek, lehet nem.
Láncot még nem cseréltem, eddig azzal mentem (15 ezer km kb), amivel vettem, nem tudom, hogy milyen márkájú, típusú. Viszont az utóbbi hónapban (kb 1000 km) már másodszorra kellett rajta állítanom. "Nyúlik", mint a gatyagumi. Pedig ápolom rendesen.
Ezzel a nyúlással párhuzamosan elkezdtem megpróbálni gyorsan váltani. Nem úgy öregurasan, mint eddig. Hanem így és így.
Egész jól megy is, jó érzés így menni.
Pár kérdés:
Ti váltotok-e így? Szerintetek jó ez a stílus? Vagy túl nagy terhelést jelent? Vajon ez okozza vajon ezt a feltűnő "nyúlást"? Vagy szimplán a végét járja a lánc? Vagy ha ez is okozza, akkor az mit jelent? A váltási módszer rossz vagy a láncom rossz minőségű?
Telitank súlypont:
Telitankolva magasan a súlypont? Üljetek fel valami nyakigláb motorra, utána már nem lesz a CB-vel gond. Én mindig teliöntöm, és az elkövetkezendő 300 km-ben nem lesz gondom az üzemanyaggal.
Proktor:
Üdv a csapatban, remélem sok örömöd leled majd a CB-ben!
Hétvégi csavargás:
Hétvégén a BMW kiállítás után elmentem csavarogni. A cél a híres ceredi szerpentin volt, meg persze az is, hogy lehetőleg minél többet menjek alsóbbrendű utakon. Ajánlom mindenkinek ezt a kört. Nyilván az utak gyakran csapnivaló minőségűek, de Istenmezeje, Cered, Salgótarján között tökéletes az aszfalt. A guminyomok mondjuk azt mutatják, hogy itt sokan közlekednek arra a határon ...
A hétvégi fogyasztás:
3,95 l jött ki az első etapra, ebben benne volt azért kb. 20 km Budapest.
Második etapra pedig 4,1 l, itt már magasabb is volt az átlagsebesség.
És ha már a társaság szóba került: közös gurulás valamikor?
Valszeg a vezetési stílusból következhet a dolog. Mert az utasok tömegéből adódó többlet, ha van egyáltalán, akkor elhanyagolható szerintem esetünkben. (Érintett nőszemélyek sem olvassák uh nem lesz belőle sértődés. ) A hozzászólások alapján pedig te már régen a végére jártál volna ha nem lenne jól beállítva a cb-d karbija. Másra nem tudok gondolni.
Szia!
Most van folyamatban a nagy "A", szerdán lesz a rutin vizsga. (így olcsóbb volt, meg kevesebb időt rabolt a dolog)
Egyre inkább az az érzésem nekem is, hogy jó választás volt a CB.
Én is remélem, hogy mihamarabb összefutunk!
Helló Toncsi! Légy üdvözölve ebben a kis közösségben. Jól gondolom, hogy megcsináltad a nagy "A" kategóriát? Mikor legutóbb beszéltünk (nem most volt), még a "B"-s 125-öst csináltad. Gyorsan kinőtted a kis Yamahát. Jól választottál, ez a gép ha megkapja a legalapvetőbb gondoskodást, a világból is kimegy. Remélem személyesen is lesz szerencsém hozzád, meg az új géphez is.
Sziasztok!
Új vagyok a CB500 tulajdonosok körében. Olvasgatom a fórumot (390. oldalnál tartok), nagyon sok hasznos információval lettem gazdagabb. Úgy látom, nagyon jó a társaság is. Elérkezettnek láttam az időt, hogy én is belépjek, és része legyek ennek a társaságnak. Persze, ha befogadtok. Egyébként pitykapatyka egykori motorja az én mostani "szerelmem". Ez is itt derült ki, az oldalakat böngészve. Eryk04-el pedig személyesen is ismerjük egymást. Teszek fel egy mai képet is, ha látja pitykapatyka, megnyugodjon. Még mindig nincs olyan rossz állapotban...
Szia Fecó!
A fogyasztási "versenyben" én elég hátul szerepelnék, mert az enyém szeret 5liter közelében kajálni. Egyedül akkor ment érezhetően le a fogyasztás amikor együtt gurultunk Galyatetőn és a Tisza-tónál. Ott kulturált tempóban kicsit 4 liter fölött volt a fogyasztás. Amit még én is megfigyeltem -hozzád hasonlóan-, hogy tele tankolva a magas súlypont miatt elég instabillá válik a motor. Dehát ez legyen a legnagyobb hibája.
Nekem eddig a legalacsonyabb fogyasztás amit mértem 3,5L, akkor 70-el poroszkáltunk mellékutakon, nem előztem, nem gyorsítgattam. De 2 személlyel voltam, plusz doboz.
A maximális fogyasztásom 5,5L volt eddig. Akkor autópálya 140, tanktáska, odaltáskák, doboz, sátor + 2.személy.
Most visszanéztem. Uh pontosítom az eredeti adatot. 4,2 volt régebben doboz nélkül, dobozzal 4,3 környékén szokott lenni. Tavalyi szezonra vetítve 3297km, ~143,1L benzin ~4,34-es fogyasztás, előtte levő évben ~4,37. Uh pontosítom akkor magamat 4,4 körül szokott lenni az éves átlag.
4,2-t pedig év közben biztos h többször szoktam számolni mert nagyon bennem van ez az érték. Valószínűleg azért az egész évre vetített számítások a nyerőek nálam, mert csak szezon végén szoktam teljesen csurig tankolni (így kezdem és zárom a szezont uh egyértelmű az össz fogyasztás, nyilván így sem teljesen pontos). Máskor "beakasztom" a csövet és úgy kattanásig. Nem szertem amikor teljesen telen van mert akkor amikor megállok érzem h hullámzik az üzemanyag a tankban és imbojog a motor, nagyon magasan van úgy szerintem a súlypontja. De ez valszeg csak az én hülyeségem. Uh emiatt az év közbeni számításaim kicsit pontatlanok is.
Hát én is szívesen becsatlakoznék az üzemanyag témához. Nekem a CBF-em eredetileg városban 5.0-5.1et evett, sztrádán 5.4litert 140nél, és országúton a minimumom 4.3liter volt. "Kis" átalakítás után a városim 5.2-5.3ra emelkedett, a sztrádaim lement 4.5re, és az országúti minimumom is elérte a 3.4litert miközben a teljesítményem elérte (nyomatékra meg is előzte) a CB500 szintjét! Azóta elégedett vagyok a CBF500al.
Mostanság csak nagy ritkán motorozhatok, legalább egy kicsit beszélek róla...
Hmm, valami miatt nem megy a képcsatolás, a lényeg:
Coolant type: 50% distilled water, 50 % corrosion inhibited ethylene glycol anti-freeze
Coolant capacity:
Radiator and engine: 2.0 litres
Reservoir: 0.7 litre
Sziasztok!
Tudna nekem valaki abban segiteni hogy mennyi lehet egy CB500 hutofolyadek szukseglete? Magyarul ,egy ures rendszerhez mennyi folyadek kell hogy feltoltsem..
Ahogy én figyeltem, körülbelül 1 liter különbség van nálam városi és városon kívüli üzem között. Legutóbbi 98-as mérésen, kizárólag városon belül: 4,9 l /100 km.
Két mérésem van két személy + városon kívül felállásról, mindkettő 4,0 l/100. Tempó?! Jó kérdés, nem forszírozom a dolgokat (főleg két személlyel nem), de azért nem marháskodok olyan megoldásokkal, hogy leállítom piros lámpáknál a motort, etc...
Egyedül városon kívül 4 alatt van valahol, de mostanában nem tudtam ilyen szcenáriót mérni.
Mindezeket egyedi végdobbal hozza a CB.
Ugyan nem nekem címezted, de az én eddig tapasztalatom a CB-vel:
Túl a 5. teletankoláson, zömmel két személlyel, csak túrázásra használva: 4,5-4,7 L/100 km 100-as utazó sebességgel.
Ki milyen tempóval éri el az ennél alacsonyabb fogyasztásokat?
Nem egy világmegváltó gondolat... Esetleg ha szerencséd volt és mászínű tömítőanyagot használtak az összeszerelésnél akkor könnyen megállapítható h valóban megbontották e a fedélnél. Esetleg ha nem törölték le alaposan körbe akkor most látható h kitüremkedik egykét helyen jobban mint eddig. De ehhez tudni kell ugye h előtte milyen volt.
Lementem most megnéztem a csavarokat. Elég szépek az enyémen. Jó minőségű anyagból vannak. Esetleg látható a tieiden a kulcs nyoma, h ott egy kis oxidált réteget lekoptatott...
(A bukócső miatt vettem hosszabb csavarokat a a vázhoz, arany áron adják, de felületkezelésben a gyári fényévekre van az újaktól.)
Nekem eddig hála égnek egyszer kellett elvinni szerelőhöz még a fesszabályozós buli során. Ekkor a zh-k miatt pesten voltam uh én személyesen nem beszéltem akkor a szerlővel. De apának mondta h szerinte kéne egy szinkron. Hát elvégeztük otthon kisebb kalandok során de ugyan olyan a hangja mint volt. A tieden lehetett már hallani, vagy érezni a szinkron szülségességét? Vagy csak ha már elviszed akkor megnézeted alapon? Elég körülményes így h nem lehet hozzáférni a csavarhoz amikor rajta a tank.
Én is vettem egy kihagyhatatlan ajánlatot télen kocsi formájában. De néha örülnék neki ha kihagytam volna. (Érik neki h Dunába tolom egyszer. Igazság az h én pörgöm túl a dolgokat, csak többet vártam volna. Na mind1.)
Kellett csináltassál valamit a cbf-en? Eldőlt egyszer vagy csúsztak vele? Ezeknek nem állítható a plexije, meg a lábtartója (vagy az ülés)? Még a túrán beszéltük h én vettem annó egy nyakmelegítőt, mert a vállam nem kedveli a huzatot, ha csak polo volt a bőrzeke alatt akkor éreztem. Nekem nagyon bejött. Valami 1500ft volt, uh lehet olcsót is venni. A cipzárját akasztom bele valahogynéha az anyagba, kicsit lehet h elcsúszott a szabás. Na mind1, ennyiért tökéj. Szinte mindig használom. Amikor meg 20 fok alatt van a hőm akkor még tolok egy kendőt alá.
5-5.1l az nagyon jó, bár nem volt még ekkora motorom, van akinek a cb eszik annyit. Mondjuk összehasonlításul neked mennyi szokott enni átlagban a cb? (Nekem eddig 4.2körül volt. Mióta egyedül járok 4 eket számolok.)
Ja, azt elfelejtettem írni, hogy tegnap megcsinálták a szelephézag állítást és a karbiszinkront, vmelyik nap kicserélem a láncot, aztán jöhet a napi használat. Mondjuk pont azon gondolkoztam, hogy hogy tudom ellenőrizni, hogy tényleg megcsinálták a szelephézagállítást. Ugyanis panaszom nem volt, csak az időszakos ellenőrzést kellett megtenni...
A munkahelyemen kérdezték, hogy szombat, vagy vasárnap akarok önkéntes lenni... Mondom, hogy vasárnap. Erre szombat este 10-kor hívtak, hogy egy óra múlva akkor legyek ott a megbeszélt helyen, úgyhogy összesen 2-szer 14 órát nyomtam le.
A CBF-ről nem számoltam be eddig, mert nem mentem még vele egyáltalán, sokat állt nálam ilyen-olyan okok miatt. Kissé hirtelen jött a kihagyhatatlan ajánlat, de beleugrottam, pedig igazság szerint a CB is tökéletesen megfelelne. Ezért is tartom meg, a hétköznapokra és fórum-túrákra.
Most már van annyi tapasztalatom az újjal, hogy átlag 5-5.1-et eszik, ami elfogadható, az nem tetszik benne, hogy a nyakamra nyomja a szelet a gyári plexi. Gondolkozom a Givi túraplexijén, de nagyon vegyes véleményeket lehet róla hallani, lehet, hogy maradok a sálnál, ami védi a nyakam. Teljesen más világ ez a sornégy egyébként, állandóan még feljebb és feljebb akarok önkéntelenül váltani, mert azt érzem, hogy szétforgatom, holott itt a 4-5.000 fordulat teljesen normális tempót takar.
Pestet nehezen tűröm, büdös, kátyús, sok a bunkó, sok a csöves, de egyelőre nincs tervben változtatás. Pedig sokkal jobban tetszene egy csendes vidék, ahol van kert, ahol tudnék szerelgetni, csak hát a pénz egyelőre nagy úr. Jól tetted, hogy hazamentél, ha nincs ami Pesthez kössön, akkor jobb vidéken, kisvárosban.
Tavaly nősültem, így a gyerek kérdés is hamarosan napirendre kerülhet...
A CB jó választás, mindegy, hogy a régebbi PC26, vagy a ráncfelvarrott PC32. Nekem dobfékes van, nagyon szeretem, 95-ös évjárat. Mindig az adott példányt kell jól megnézni, mindegy mikori. Típushiba nem nagyon van, az általános ápoltságot nézném és hogy mennyit kell rá rövid távon költeni: lánc stb.
Mivel olvasom a 750 fórumot is, nem hiszem, hogy problémád adódna a megítélésükkel. Szerintem érdemes olyat venni, ami nem túlzottan drága, és magad megcsinálni amit kell, lehet, hogy olcsóbban jössz ki.