Én sem voltam ezzel teljesen tisztában az elején. De rámutatott valaki a fórumon h a szervízkönyvben az van: nem kell becsavarni az olajszint ellenőrzéséhez a pálcát!?...
Most jut eszembe h egyeseknek valszeg emiatt kellett kevesebb olaj a motorba. Decikről beszélünk itt, de akkor ez valszeg ebből adódott h becsavart állapotban nézték a szintet....
Szia Attila! Ne haragudj, de dolgoztam és csak most láttam hogy kerestél. A rádióban hallottam erről a programról, de nem tudom hol és mikor van. Próbáltam keresni infót de nem találtam. Ha még olvasol, írd már meg légyszives merre található ez az összeröffenés.
Az olaj cseréjét és szintjének ellenőrzését is középsztenderen kell végezni.
És még két dolog:
- Az olajszínt ellenőrzése nem úgy történik, hogy a pálcát csupán bedugjuk, aztán ki is kapjuk és megnézzük, hogy az olaj szintje az előírt beosztások közé esik. Hanem be is kell csavarni. Tehát becsavart helyzetben mutatja a reális szintet.
- Az olajszint állása pedig úgy lesz a reális, ha a motor leállítása után várunk néhány percet, míg lecsorog az olaj.
Lehet hamarabb megtudsz dolgokat ha használod a "keresés ebben a topikban" mezőt és beírsz olyan kulcsszavakat mint pl. olajcsere, kipufogó, akkumulátor...stb
Régebben nagyobb élet volt itt... sokkal nagyobb!
Akkor még azt szeretném megtudni hogy közép vagy oldalsztenderen kell végezni az olajcserét? Az olajszint ellenőrzését a középsztendernél kell végezni,azt tudom! Amugy az olajcsere előtt az olajszürőt is feltöltöttük olajjal,mert ajánlották valamint bekentük a tömitést is ahogy illik!
Szia!
Aranyos vagy de hidd el engem is érnek meglepetések ami sokszor bizony a tudás hiányából fakad...
Az olajcserét sztenderen végzem el meleg motornál (olyankor a hátsó kerék a levegőben van) miután az olajleeresztő nyíláson lefolyik az olaj az olajszűrőt is leveszem. Ezután lenyomom a hátulját és hagyom hogy ebben az állásban is csordogáljon az olaj, majd egy pillanatra ráindítózok de vigyázva, vagyis éppen csak egy fordítás az önindítóval és nem engedem járni a motort, ilyenkor még egy jó adagot kilök a szűrő helyénél. Az új szűrő gumitömítését vékonyan beolajozom az újammal és úgy tekerem a helyére, majd kézzel erősen meghúzom és ezt még később is ellenörzöm ha feltöltöttem olajjal. A feltöltést és a feltöltési adatokat Zolibá szépen leírta.
Az üresjelző egy érdekes dolog, nekem is meggyült vele a bajom a múltkor. Láncolajozót szereltem a motorra aminek vezérlését az üresjelzővel reteszeltem. Három vezeték megy rá és van olyan állás (2. fokozat) ahol kapcsolja a 12V-ot, de az összes többi fokozatban nem, viszont testet szakít az üres fokozatokon kívűl mindnél... a Suzukinál egy lemezes csúszókapcsolóról van szó amit még én nem láttam ezért egyik márkatársamat hívtam fel aki vezérműláncszakadás miatt szétborította a blokkját és látta már ezt a kapcsolót... végül a kijelzőre menő vezetékkel oldottam meg a reteszelést mert az üresjelzővel nem boldogultam csak olyan áron, hogy kint felejtett oldalsztendernél is beindult a motor... ami természetesen nem maradhatott úgy! Ezt azért írtam le, mert kapcsolat van a sztender biztonsági mikrokapcsolója és az üresjelző között, legalábbis az Inazumánál igen, viszont a Hondánál nem tudom... itt is látszik a tárgyi tudás hiánya...
Mindenesetre nézzétek át a mikrokapcsolót ill. a vezetékét is nincs-e rajta sérülés, vagy akár a kormánynyaknál is a kábelkorbácsban, találkoztam már ilyen jellegű alattomos hibával.
Majd idővel ahogy ismerkedsz a motorral szépen rájössz ezekre, nekem nem szakmám de régen az MZ-s világban magamra voltam utalva, akkor még internetről meg service manuálokról hírből se nagyon hallottam, így aztán bütykölés közben ragadt rám valami a koszon kívül is.
Mindig a működését próbáltam megérteni egy adott alkatrésznek és csak azután mertem beavatkozni, de még úgy is értek meglepetések. Idővel a most nehéznek tűnő dolgok neked is rutinná válnak, de persze olyan ember még nem született aki mindenhez ért ezért van szüksége a képzelőerejére.
"A képzelet sokkal fontosabb, mint a tudás. A tudás véges. A képzelet felöleli az egész világot."
Ezt nem akárki mondta, úgy hívták Albert Einstein.
Sok sikert és kalandot kívánok balesetmentesen ebben a nem kicsit veszélyes motoros világban, természetesen minél kevesebb műszaki hibával, bár sikerült úgy választanod motort hogy az utóbbi dologtól nem is igazán kell tartanod
Megelőzve Laci tényleg szakszerű válaszát, a következőket tudom mondani:
- a motorba kb. 3,2 l olaj jár, az új olajjal új szűrőt teszünk, újraindításkor ez felszippant valamennyi olajat, majd néhány perc járatás után ismét ellenőrizzük az olajszintet, és általában utána kell tölteni egy kicsit, végül még egyszer leellenőrizzük a szintet. Volt-e ilyen szintellenőrzés és újratöltés?
- a kormánymozgatás arra is utalhat, hogy valami érintkezési hiba jelentkezett.
Megható ez gyöngéd női szeretet egy "vastömeg" iránt.
Laci már régóta olvasom,a hozzászólásaidat és le a kalappal előtted hogy ennyire érted a moci javitását!
2 napja cseréltük le az olajat a drágámba,és ma csaptam egy kört a kedvesemmel,és leállitottam!Az az igazság hogy kivettem üresbe,de nem világitott a zöld lámpa.csak az olajnyomás visszajelző,de közben üresben volt!
Majd öt perc mulva inditani akartam de semmi!
Olyan volt mintha a start gomb le lett volna kapcsolva,de nem úgy volt!Hába adtam rá többször is a gyújtást semmi sem történt!
majd leszálltam oldalára álitottam,és megmozgattam a kormányt,majd felvillant a zöld lámpa,és akkor indult!
Mi lehet ennek az oka? Az olajcserét középsztenderen végeztük,de nem ment bele csak szük 3 liter! Középsztenderen kell végezni amugy?
Értem én melyik tengely és azt is hogy hol van a betéteken a luk amiben csúszik, de én még azokat nem láttam elkopni annyira, hogy gondot okozzon, sőt alapból nem is lehet passzos mert annak szabadon kell mozognia. Nem is olyan régen beszéltünk itt róla hogy néha nem árt lehelet vékonyan rézpasztával átkezelni.
Ha a rugó hiányzik az már nagyobb gond, nem véletlenül van ott és mivel fékről van szó nem szabad vele játszani.
Nézd át alaposan és ha tényleg hiányzik pótold minél hamarabb!
szia! Tyűha, azt gondolom, hogy a "4"-es számú nyomó rugó nincsen meg nekem. A többi OK. Ha jól értelmezem, akkor az feszíti meg a betéteket a lötyögés elkerülése érdekében? Bekarikáztam/ megnyilaztam feketével, amelyik lyukkal/ tengellyel van a problem. Milyen veszélyei vannak, ha így használom? Nem szoktam száguldozni, még csak 2 hónapja ismerkedünk.
Hogy vannak ilyen betegek hogy ellopnak egy lábtartót? meg sem fordult a fejemben hogy még ilyet is lehet lopni, nekem csak a pleximet törték le a tavaly, azt megértettem, lehet hogy zavarta az elkövetőt az összkép, de hogy még lábtartót is lopjanak, az már sok. Próbáld meg itt, nekem is küldték mikor kerestem valamit: http://aprod.hu/hirdetes/honda...:
Nagyjából értem a kérdést és gondolom melyik tengelyre gondolsz (arra van felfűzve a betét), viszont annak nem szabadna akkorát "löttyenni"
Ha a fékbetét nem áll viszonylag feszesen a helyén akkor még az is lehet, hogy hiányzik alóla a kis nyomó laprugó egy korábbi gondatlan szerelés miatt. Az úszónyereg is löttyen valamelyest, de az sem ad hallhatóan kattanó hangot. A teló viszont kattanhat, többnél is hallottam már amikor a rugó oldalirányba "üt", de pl. a szegecselt tárcsa is lötyöghet... bár a CB500 úgy tudom nem szegecselt tárcsával van szerelve...
Innen a fórumról szedtem le ezt a robbantott ábrát ami alapján ellenőrízheted hogy helyén van-e minden a féknyergen.
sziasztok! Van egy érdekes problem. Az első fékpofát fel kell húzni egy tengelyre. Ezen nagyon-nagyot tud löttyenni mind a kettő betét a tengelyre merőlegesen. (ez nem tudom mennyire érthető). Olyan, mintha egy átmérő4-es furatba beletennék átmérő3-as tengelyt. Észrevettem, amikor fékezek, egy bazi nagy kattanást hallani. Nos innen jön a hang. Valaki találkozott már ilyennel? Mit javasoltok?
Én Motul 10W villa olajat és új szimeringeket a nagyvastól vettem; motorolajat, olajszűrőt légszűrőt is ott szoktam, kormánycsapágyat is onnan vettem... Minden stimmelt és olcsó ott.
10W-t akartam bele tenni és kellemes meglepetésként ért h. progresszív rugók voltak benne.. A régi olajjal nagyon gyatra volt az eleje, de utána olyan volt mint egy új... a csuklóm se fárad el egy nap után úgy mint előtte, jobban irányítható, és az úthibákat is könnyebben elnyeli. Aki barkácsolt már otthon és van egy kis kézügyessége az otthon is meg tudja csinálni.
Szia!
Nos az olaj az Motul teleszkópvilla olaj volt, és az olajat és a szimeringet is a szerelő srác adta-mutatta(márkájára nem emlékszem volt neki raktáron) , de nyugodtan rendelhetsz a nagyvas, és itt a topikban emlegetett bármelyik szolgáltatótól.
Nos én se hajszoltam a CB-t 80-90 max. viszont azt észrevettem mintha nem kapna annyi naftát jobban kellene pörgetni, h. menjen.
Nem mintha így nem kapkodná a lábát, csak már ráállt a kezem a régi gázmarkolat tekergetésre
Széles utat.
Én sem voltam ezzel teljesen tisztában az elején. De rámutatott valaki a fórumon h a szervízkönyvben az van: nem kell becsavarni az olajszint ellenőrzéséhez a pálcát!?...
Most jut eszembe h egyeseknek valszeg emiatt kellett kevesebb olaj a motorba. Decikről beszélünk itt, de akkor ez valszeg ebből adódott h becsavart állapotban nézték a szintet....
És még két dolog:
- Az olajszínt ellenőrzése nem úgy történik, hogy a pálcát csupán bedugjuk, aztán ki is kapjuk és megnézzük, hogy az olaj szintje az előírt beosztások közé esik. Hanem be is kell csavarni. Tehát becsavart helyzetben mutatja a reális szintet.
- Az olajszint állása pedig úgy lesz a reális, ha a motor leállítása után várunk néhány percet, míg lecsorog az olaj.
Régebben nagyobb élet volt itt... sokkal nagyobb!
Ezután is olvasni fogom a hozzászólásokat!
üdv
Akkor még azt szeretném megtudni hogy közép vagy oldalsztenderen kell végezni az olajcserét? Az olajszint ellenőrzését a középsztendernél kell végezni,azt tudom! Amugy az olajcsere előtt az olajszürőt is feltöltöttük olajjal,mert ajánlották valamint bekentük a tömitést is ahogy illik!
Aranyos vagy de hidd el engem is érnek meglepetések ami sokszor bizony a tudás hiányából fakad...
Az olajcserét sztenderen végzem el meleg motornál (olyankor a hátsó kerék a levegőben van) miután az olajleeresztő nyíláson lefolyik az olaj az olajszűrőt is leveszem. Ezután lenyomom a hátulját és hagyom hogy ebben az állásban is csordogáljon az olaj, majd egy pillanatra ráindítózok de vigyázva, vagyis éppen csak egy fordítás az önindítóval és nem engedem járni a motort, ilyenkor még egy jó adagot kilök a szűrő helyénél. Az új szűrő gumitömítését vékonyan beolajozom az újammal és úgy tekerem a helyére, majd kézzel erősen meghúzom és ezt még később is ellenörzöm ha feltöltöttem olajjal. A feltöltést és a feltöltési adatokat Zolibá szépen leírta.
Az üresjelző egy érdekes dolog, nekem is meggyült vele a bajom a múltkor. Láncolajozót szereltem a motorra aminek vezérlését az üresjelzővel reteszeltem. Három vezeték megy rá és van olyan állás (2. fokozat) ahol kapcsolja a 12V-ot, de az összes többi fokozatban nem, viszont testet szakít az üres fokozatokon kívűl mindnél... a Suzukinál egy lemezes csúszókapcsolóról van szó amit még én nem láttam ezért egyik márkatársamat hívtam fel aki vezérműláncszakadás miatt szétborította a blokkját és látta már ezt a kapcsolót... végül a kijelzőre menő vezetékkel oldottam meg a reteszelést mert az üresjelzővel nem boldogultam csak olyan áron, hogy kint felejtett oldalsztendernél is beindult a motor... ami természetesen nem maradhatott úgy! Ezt azért írtam le, mert kapcsolat van a sztender biztonsági mikrokapcsolója és az üresjelző között, legalábbis az Inazumánál igen, viszont a Hondánál nem tudom... itt is látszik a tárgyi tudás hiánya...
Mindenesetre nézzétek át a mikrokapcsolót ill. a vezetékét is nincs-e rajta sérülés, vagy akár a kormánynyaknál is a kábelkorbácsban, találkoztam már ilyen jellegű alattomos hibával.
Majd idővel ahogy ismerkedsz a motorral szépen rájössz ezekre, nekem nem szakmám de régen az MZ-s világban magamra voltam utalva, akkor még internetről meg service manuálokról hírből se nagyon hallottam, így aztán bütykölés közben ragadt rám valami a koszon kívül is.
Mindig a működését próbáltam megérteni egy adott alkatrésznek és csak azután mertem beavatkozni, de még úgy is értek meglepetések. Idővel a most nehéznek tűnő dolgok neked is rutinná válnak, de persze olyan ember még nem született aki mindenhez ért ezért van szüksége a képzelőerejére.
"A képzelet sokkal fontosabb, mint a tudás. A tudás véges. A képzelet felöleli az egész világot."
Ezt nem akárki mondta, úgy hívták Albert Einstein.
Sok sikert és kalandot kívánok balesetmentesen ebben a nem kicsit veszélyes motoros világban, természetesen minél kevesebb műszaki hibával, bár sikerült úgy választanod motort hogy az utóbbi dologtól nem is igazán kell tartanod
...te holnap mész (jössz) a motoros bulira Szegeden?
- a motorba kb. 3,2 l olaj jár, az új olajjal új szűrőt teszünk, újraindításkor ez felszippant valamennyi olajat, majd néhány perc járatás után ismét ellenőrizzük az olajszintet, és általában utána kell tölteni egy kicsit, végül még egyszer leellenőrizzük a szintet. Volt-e ilyen szintellenőrzés és újratöltés?
- a kormánymozgatás arra is utalhat, hogy valami érintkezési hiba jelentkezett.
Megható ez gyöngéd női szeretet egy "vastömeg" iránt.
Laci már régóta olvasom,a hozzászólásaidat és le a kalappal előtted hogy ennyire érted a moci javitását!
2 napja cseréltük le az olajat a drágámba,és ma csaptam egy kört a kedvesemmel,és leállitottam!Az az igazság hogy kivettem üresbe,de nem világitott a zöld lámpa.csak az olajnyomás visszajelző,de közben üresben volt!
Majd öt perc mulva inditani akartam de semmi!
Olyan volt mintha a start gomb le lett volna kapcsolva,de nem úgy volt!Hába adtam rá többször is a gyújtást semmi sem történt!
majd leszálltam oldalára álitottam,és megmozgattam a kormányt,majd felvillant a zöld lámpa,és akkor indult!
Mi lehet ennek az oka? Az olajcserét középsztenderen végeztük,de nem ment bele csak szük 3 liter! Középsztenderen kell végezni amugy?
Köszi a választ előre is! Üdv:Simona
Ha a rugó hiányzik az már nagyobb gond, nem véletlenül van ott és mivel fékről van szó nem szabad vele játszani.
Nézd át alaposan és ha tényleg hiányzik pótold minél hamarabb!
Ha a fékbetét nem áll viszonylag feszesen a helyén akkor még az is lehet, hogy hiányzik alóla a kis nyomó laprugó egy korábbi gondatlan szerelés miatt. Az úszónyereg is löttyen valamelyest, de az sem ad hallhatóan kattanó hangot. A teló viszont kattanhat, többnél is hallottam már amikor a rugó oldalirányba "üt", de pl. a szegecselt tárcsa is lötyöghet... bár a CB500 úgy tudom nem szegecselt tárcsával van szerelve...
Innen a fórumról szedtem le ezt a robbantott ábrát ami alapján ellenőrízheted hogy helyén van-e minden a féknyergen.
Én Motul 10W villa olajat és új szimeringeket a nagyvastól vettem; motorolajat, olajszűrőt légszűrőt is ott szoktam, kormánycsapágyat is onnan vettem... Minden stimmelt és olcsó ott.
10W-t akartam bele tenni és kellemes meglepetésként ért h. progresszív rugók voltak benne.. A régi olajjal nagyon gyatra volt az eleje, de utána olyan volt mint egy új... a csuklóm se fárad el egy nap után úgy mint előtte, jobban irányítható, és az úthibákat is könnyebben elnyeli. Aki barkácsolt már otthon és van egy kis kézügyessége az otthon is meg tudja csinálni.
Nos az olaj az Motul teleszkópvilla olaj volt, és az olajat és a szimeringet is a szerelő srác adta-mutatta(márkájára nem emlékszem volt neki raktáron) , de nyugodtan rendelhetsz a nagyvas, és itt a topikban emlegetett bármelyik szolgáltatótól.
Nos én se hajszoltam a CB-t 80-90 max. viszont azt észrevettem mintha nem kapna annyi naftát jobban kellene pörgetni, h. menjen.
Nem mintha így nem kapkodná a lábát, csak már ráállt a kezem a régi gázmarkolat tekergetésre
Széles utat.