Szia!
A sasszeggel(Rpin) ellentétes oldalon, a csap végénél a házban (nyeregben) van egy kb. 3mm-es furat, azon keresztül tudod kiütni a csapot .Egy kiütő tüske (dórni) kell hozzá-de jó egy leköszörült végü
szög is , ami belemegy a furatba.CSak kocolni kell pici kalapáccsal és már kint is van. Nefeledd el megtisztítani a dugattyút mielőtt vissza nyomod a munkahengerbe!Megjáratni sem ártana kicsit!(óvatosan, hogy ne jöjjön ki túlzottan a dugattyú)
Üdv Sebi
Nekem is ez a fajta Stihl bio izé van, de nekem még papirtörlővel is könnyen lejön, persze minden motorozás után letörlöm a hátsó felnit mert "piperkőc" vagyok így nem tud a porral együtt rákocsonyásodni.
Kb. 1500km-t mentem vele összesen.
Helló Fecó!
Elég érdekes ez a lánckenő téma, volt ezzel kapcsolatban parázs vitám egy-két emberrel... persze nem a lánckenő miatt konkrétan, hanem a stílus miatt amit egyik másik hozzászólás hordozott... pedig mindössze csak a félelmeimet írtam le az olajzóval kapcsolatban és máris piperkőcnek meg középkorban élőnek érezhettem magam a "magaslóról" való kioktatásnak köszönhetően, ezért is próbáltam ki. Most mióta használom úgy gondolom, hogy egy kicsit mindenkinek igaza van. Jobban taknyol mint a láncspray, de könnyebben le is jön ami szétszóródik a felnin... Stihl olajat használok és tényleg baromi kevés kell belőle, többször is állítgattam, még ma is indulás előtt. Nagyon meleg volt, ilyenkor az olaj is folyósabb ezért 4percenként 1cseppre állítottam a szabályzót és még így is olajnedves a lánc és alig szórja szét... Nem igazán halkabb mint volt, viszont láncspray-nél ha 4-500km után nem fújtam akkor megjött a hangja... láncolajozóval viszont konstans, hiszen állandóan olajnedves a kopó felület, valószínű ebben rejlik az akár duplájára (ezt mondják) kitolódó élettartam is. Mágnesszelepem volt a többi meg nem került még 5ezerbe se... így megérte, de nekem lánckenővel se volt semmi bajom és továbbra is azt mondom a "fehér" Valvoline nagyon jó cucc!
A bicajokat 2éve vettük, de még szinte mindig újak kevés rá az idő, bár a múlt héten egyedül elmentem bicajozni ami nagyon jólesett és látva a feleségem a fotókat ő is kedvet kapott, csak még neki külön edzésterv kellene mire belejönne... ülőmunkát végez és fájós lett a gerince, bár lehet a bicaj ezen is segítene.
Remélem azért motorozol is néha, hiszen akit egyszer megfertőzött -és igazából élvezte- az nehezen szakad el... hidd el én kihagytam 10-évet nem jószántamból de nagyon nehéz volt. Persze nekem nem volt motorcsónakom és egyéb nyalánkságok mellette
Ez igen! Szép munka! Nagyon tetszik. Főleg, hogy ilyen egyszerű, olcsó, és mégis tartós alapanyagokból raktad össze! Hány km-t tettél meg vele, és már megvan a jó olaj típusa is? Én még mindig az első bio láncfűrész olajnál tartok. Már csak olyan 30000km, és elfogy! A láncfűrész olaj elégé jól tapad, vagyis alig mocskol jobban mint egy láncspray, de kb ugyan olyan nehezen lehet leszedni a felniről is mint a ragasztószerű spray-ket.
Változott a láncod hangja mióta olajjal kened?
Már azért kérdezem, mert nekem a tavaly feltett DID láncnak szerintem baromi nagy hangja van. Nézegettem már h neki ér valaminek? De úgy találtam h mindent jól raktam össze.
Azt a láncsprayt használom amit még te ajánlottál, h nem szórja le könnyen magáról a lánc (Valvoline). Ebből a szempontból tényleg jó. Amikor áttértem arra a Castrol után akkor nem emlékszem h megnőtt volna a lánc hangja.
De most h megint ilyen jó idők vannak és sokat biciklizem. Megfigyeltem (amire már tavaly is rájöttem csak elfeledtem ) h ha a maradék Castrol láncsprayvel fújom a bicikli láncát akkor kevesebb mint egy hét múlva megint száraz hangja lesz. Viszont ha az olcsó még legelőször vett (lassan 6 éves) baromira szóródó Professional márkájuval fújom akkor sokkal tovább van szép hangja. Plusz valaminek rohadt száraz hangja szokott lenni a bicikli hátuljában, de nem jöttem rá h minek. Mindent szétszedtem takarítottam zsíroztam... De ha ezzel fújom a láncot meg a váltót akkor ez a száraz hangos nyavaja is egész visszafogott.
Jó tudom h nem egy bicikli lánchoz kell feltétlen viszonyítani. De erről jutott eszembe h lehet ki kellene próbálnom másfajta spray-t a mocihoz...
Tényleg ha nem pofátlan a kérdés. Lehet h már nem is tavaly hanem előtte egyszer te is beruháztál biciklikre. Elkoptak már a gumik a használattól?
Szóval az egész áll egy fékolajtartályból, benzincsőből, szabályzóból, mágnesszelepből, némi szelepgumiból és egy saját gyártmányú olajozó tűből
Voltak kezdeti nehézségek de sikerült megoldani és úgy tűnik működik szépen, a képek alatt megtalálod a leírást picasa
A lenti képen úgy látszik nincs semmi más rögzítés vagy biztosítás. Valószínű a rezgés csillapító lemez miatt szorulhat. Jelzem ezt csak a kép alapján gondolom, mert nekem még Nissin nyereg van, ez viszont Brembo és a kettő különbözik.
egyrészt lennie kell vlmi rögzítésnek, seegergyűrű, csapszeg v vlmi hasonlónak, és szerintem azt ütni kell, na nem 5 kilóssal, de mondjuk egy kiskalapáccsal v kombináltfogóval
de nekem is lenne egy kérdésem az előző olajcsere témához.
Az olajszint megnézésénél mennyire befolyásolja az erdményt az ha lejt a padló vagy ha nem gyári méretű gumi/a per egy 10 essel nagyobb/ van rajta?
Illetve alsó és felső szint között mennyi olaj megy bele.
CB 500-on (brembo nyereggel) hogy kell fékbetétet cserélni elöl, mert én hiába akartam kitolni a csapot belőle, nem jött ki. (vagy lehet hogy nem voltam elég határozott.
Motoromhoz keresek bontott műszerfalat, tudtok ajánlani bontót, vagy tud esetleg valaki egy jó állapotban lévőről?
Szeretném kicserélni a hátsó rugós tagot is. Merre érdemes keresgetni ?
Ettől függetlenül tök jó a fordítás! Szóval ne tekerd be! Nem néztem soha utána, de pont így csináltam, mert így láttam a márkaszervizben anno. Köszi Fécó!
A sasszeggel(Rpin) ellentétes oldalon, a csap végénél a házban (nyeregben) van egy kb. 3mm-es furat, azon keresztül tudod kiütni a csapot .Egy kiütő tüske (dórni) kell hozzá-de jó egy leköszörült végü
szög is , ami belemegy a furatba.CSak kocolni kell pici kalapáccsal és már kint is van. Nefeledd el megtisztítani a dugattyút mielőtt vissza nyomod a munkahengerbe!Megjáratni sem ártana kicsit!(óvatosan, hogy ne jöjjön ki túlzottan a dugattyú)
Üdv Sebi
Kb. 1500km-t mentem vele összesen.
Elég érdekes ez a lánckenő téma, volt ezzel kapcsolatban parázs vitám egy-két emberrel... persze nem a lánckenő miatt konkrétan, hanem a stílus miatt amit egyik másik hozzászólás hordozott... pedig mindössze csak a félelmeimet írtam le az olajzóval kapcsolatban és máris piperkőcnek meg középkorban élőnek érezhettem magam a "magaslóról" való kioktatásnak köszönhetően, ezért is próbáltam ki. Most mióta használom úgy gondolom, hogy egy kicsit mindenkinek igaza van. Jobban taknyol mint a láncspray, de könnyebben le is jön ami szétszóródik a felnin... Stihl olajat használok és tényleg baromi kevés kell belőle, többször is állítgattam, még ma is indulás előtt. Nagyon meleg volt, ilyenkor az olaj is folyósabb ezért 4percenként 1cseppre állítottam a szabályzót és még így is olajnedves a lánc és alig szórja szét... Nem igazán halkabb mint volt, viszont láncspray-nél ha 4-500km után nem fújtam akkor megjött a hangja... láncolajozóval viszont konstans, hiszen állandóan olajnedves a kopó felület, valószínű ebben rejlik az akár duplájára (ezt mondják) kitolódó élettartam is. Mágnesszelepem volt a többi meg nem került még 5ezerbe se... így megérte, de nekem lánckenővel se volt semmi bajom és továbbra is azt mondom a "fehér" Valvoline nagyon jó cucc!
A bicajokat 2éve vettük, de még szinte mindig újak kevés rá az idő, bár a múlt héten egyedül elmentem bicajozni ami nagyon jólesett és látva a feleségem a fotókat ő is kedvet kapott, csak még neki külön edzésterv kellene mire belejönne... ülőmunkát végez és fájós lett a gerince, bár lehet a bicaj ezen is segítene.
Remélem azért motorozol is néha, hiszen akit egyszer megfertőzött -és igazából élvezte- az nehezen szakad el... hidd el én kihagytam 10-évet nem jószántamból de nagyon nehéz volt. Persze nekem nem volt motorcsónakom és egyéb nyalánkságok mellette
Marha jó lett!
Változott a láncod hangja mióta olajjal kened?
Már azért kérdezem, mert nekem a tavaly feltett DID láncnak szerintem baromi nagy hangja van. Nézegettem már h neki ér valaminek? De úgy találtam h mindent jól raktam össze.
Azt a láncsprayt használom amit még te ajánlottál, h nem szórja le könnyen magáról a lánc (Valvoline). Ebből a szempontból tényleg jó. Amikor áttértem arra a Castrol után akkor nem emlékszem h megnőtt volna a lánc hangja.
De most h megint ilyen jó idők vannak és sokat biciklizem. Megfigyeltem (amire már tavaly is rájöttem csak elfeledtem ) h ha a maradék Castrol láncsprayvel fújom a bicikli láncát akkor kevesebb mint egy hét múlva megint száraz hangja lesz. Viszont ha az olcsó még legelőször vett (lassan 6 éves) baromira szóródó Professional márkájuval fújom akkor sokkal tovább van szép hangja. Plusz valaminek rohadt száraz hangja szokott lenni a bicikli hátuljában, de nem jöttem rá h minek. Mindent szétszedtem takarítottam zsíroztam... De ha ezzel fújom a láncot meg a váltót akkor ez a száraz hangos nyavaja is egész visszafogott.
Jó tudom h nem egy bicikli lánchoz kell feltétlen viszonyítani. De erről jutott eszembe h lehet ki kellene próbálnom másfajta spray-t a mocihoz...
Tényleg ha nem pofátlan a kérdés. Lehet h már nem is tavaly hanem előtte egyszer te is beruháztál biciklikre. Elkoptak már a gumik a használattól?
Voltak kezdeti nehézségek de sikerült megoldani és úgy tűnik működik szépen, a képek alatt megtalálod a leírást
picasa
Egy 'R pin' volt benne, de azt értelemszerűen kiszedtem. :)
De ha még valaki esetleg mondaná hogy hogy kell, azt megköszönném.
de nekem is lenne egy kérdésem az előző olajcsere témához.
Az olajszint megnézésénél mennyire befolyásolja az erdményt az ha lejt a padló vagy ha nem gyári méretű gumi/a per egy 10 essel nagyobb/ van rajta?
Illetve alsó és felső szint között mennyi olaj megy bele.
előre is köszönöm
Motoromhoz keresek bontott műszerfalat, tudtok ajánlani bontót, vagy tud esetleg valaki egy jó állapotban lévőről?
Szeretném kicserélni a hátsó rugós tagot is. Merre érdemes keresgetni ?
Köszzönöm.
Attila
Nem tudom miért emlékeztem így. Elnézést kérek.
Google fordító követte el, csak magyarítottam rajta kicsit.
Hozzáértőktől elnézést de nem tudok angolul (sem).
Ha becsavarom alacsonyabb a szint, ergo kevesebb olaj, mint ha csak belehelyezem...