sziasztok! használható navigáció tartó érdekelne. Ki hogyan oldotta meg? Okos telefonhoz lenne, és nincsen semmi ötletem, hogyan lehetne felfogatni. Ha tudtok, kérlek küldjetek 1-2 képet. "S"-hez lenne.
Lehet e? CB500 140km/h 7000ford/p tartósan simán! Én a gyengébb CBF500al megyek ennyivel alapból sztrádán! Nekem pont ezért kellett az 500ccm, mert nagyobb távolságokat gyorsan csak sztrádán lehet leküzdeni 140el ami ugye olyan 126-128nak felel meg, aztán jöhet a bámészkodás. Sztm. pont ez az a motorizáltság (Le és ccm) ami kell egy motorba.
Míg 1-2-3 fokozatokban akár az alapjáratot is szereti a vas, addig a 4-5-6 fokozatban már csak az egyre magasabb fordulatszámnál érzi magát jól a blokk, ami a 6. fokozatnál a minimum 4000t jelenti. Kigyorsításoknál simán lehet pörgetni a kicsikét, persze ne nyél gázzal, és tartósan a 6. sebességfokozatban én 8000ford fölé nem vinném. Egyéb dolog sztm nincs.
En napi munkàba jàràshoz hasznàlom, ami oda-vissza ~60 km, ennek durvàn a fele autopàlya. Eddig az a tapasztalatom, hogy kivànja a forgatàst, a 4000 alatti tartomànyban inkàbb kinlodik. 6-7000 korul nagyon szépen fut, de idonként a 8-9000 is simàn megvan. Mindig nagy dugoban megyek, sokat kell az autok kozott laviroznom, vagy két lassabb auto kozul kilonom, ilyenkor bizony akàr kettot-hàrmat is visszavàltok és huzom neki.
Nos ezt a nem épp nyugodt, turàzosnak nem nevezheto uzemeltetést sem dijazza magas fogyasztàssal, az 5 litert még igy sem éri el (utolso mérés 4.9 volt).
Jo kis gépek ezek.
Kimentem és megnéztem, mert nem akarlak félre vezetni. Igaz az enyémen gyári irányjelző van, de ez jelen esetben lényegtelen, szóval 21W-os izzó van benne. Én úgy gondolom, hogy az elektromos rendszer tervezésekor ezt azért figyelembe veszik, így szerintem e miatt ne aggódj. Hosszú ideig általában nem működnek egyszerre nagyobb fogyasztók.
Igen, ezért merült fel benne is a kérdés.... De a CB-be mi a gyári adat? Van benne biztosíték? Mert ha berakom a 21W-ot, akkor lehet lenyomja a biztit.
Sziasztok! Kérdésem volna, mekkora teljesítményű index izzó való gyárilag a motorba? Nekem másfajta index van rajt (így vettem) de kevésnek találom az 5W-os izzót ami benne van, meg a fényerőt is. Lehet kapni 10W és 21W-osat is. WY5W a típusa az izzónak. Mekkora mehet bele max? Köszi
Szia! Én ahogy elnéztem , megvizsgáltam ami benne volt és annak az anyaga nem igazán különbözik egy sima mosogató szivacstól ami hasonló szemcse méretű. A levegőt megszűri amennyire kel de azért utána járok a motoros boltokban lehet e kapni köszi a tanácsot! :)
Ha kicsit magasnak tartod a fordulatot nagyobb sebességnél, tegyél fel előre 16-os lánckereket. Ennél a módosításnál még nem kell a lánchoz nyúlni, gond nélkül megoldható. Ez a csere persze csak akkor mehet, ha a lánc és a lánckerekek nincsenek nagyon elhasználódva. Akkor egyben kell mindent cserélni. Itt a fórumon többen éltek ezzel a változtatással -köztük én is- és mind a fogyasztásra, mind a motor fordulat csökkenésre jó hatással volt.
Az a kis szivacs, ami egy dobozkában van, a mellék-levegőszűrő. Érdemes meg-megnézni. 3-4 évig bírja. Előbb morzsás kezd lenni, utána meg ragacsossá válik... Én néhány nappal ezelőtt ellenőriztem. A morzsásodás első jelei már mutatkoztak rajta. Talán ebben az idényben még elmegy, de jövőre cseréni kell.
A nyár alatt remélem össze tudunk hozni majd egy kis motoros találkozást :) Szívesen meghívnálak egy kis motorozásra itt a környéken :) vannak látni valók meg egy kis kemencében sült kapros lángosra és szívélyes vendéglátásra nálunk :) Ha van környékről más motoros is és ha lesz kedve jöhetnek majd ők is :)
Sziasztok !
Olvasom az írásotokat a fordulat/sebesség összefüggés témában ...Pont jókor...! Az én gépem mérföldet mér,de mos t szereztem egy Km/h-s számlapot.Ennek a beszereléséhez leveszem a mutatót, így korrigálni tudom a rugó előfeszítést ha kell,+-, néhány Km/h. A lényeg az enyém 90-et mutat 4000-es fordulatnál 6.-ban! A gumi gyári méret, az áttétel szintén(15/40). Megköszönném ha többen írnátok,hogy pl 4000/6. mit mutat a sebességmérő, a gyári áttétellel. Az eredményt majd átlagolom és úgy rakom fel a mutatót! Előre is köszönöm mindenkinek
Üdv Sebi ui.: Simona köszi a tatabányai bontott motorról a linket, onnan van az óralap
Ha visszakeresel a régebbi hozzászólásokban találhatsz leírást a szakszerű leömlő festéssel kapcsolatban CBLaci tökéletes útmutatót adott!Fontos az alapos előkészítés és a megfelelő festék kiválasztása!
A motor fordulaton jelentkező "üvöltése" normális jelenség,sőt van aki szerint 7-8000 felett adja ki az igazi hangját,addig csak villanymotor,pláne gyári dobbal.Személy szerint tiltásig sosem használtam de való igaz,hogy magas fordulaton történő motorozásnak is van egy élménye!De azzal engedtelek el,hogy csak óvatosan,barátkozva,fokozatosan és akkor nagyon hű társad lesz!
A konstrukció egyébként nagyon strapabíró,extrém körülmények között is,pláne gondos gazdánál!
A szűrőről amiről írtál szintén olvashatsz itt a fórumon,jól tetted ,hogy kicserélted és amit lehet azt leápoltad!Nekem az volt róla az információm,hogy ki lett cserélve a szerelő által.Ismét itt a példa az a jó amit magadnak csinálsz!Ha javul az idő és össze tudjuk szervezni nagyon szeretnélek "titeket" látni!Addig is üdv a Papának is!
Szia Laci!
Szóval igen,váltottam,kicsit öreguras de imádom a V2 erejét ahogy alulról is húz mint egy gőzmozdony!Városban 3-nál feljebb nem kell kapcsolni és majdnem alapjáratról is képes elindulni!Fogyasztásban nem annyira tökéletes mint a CB,de annyira nem is rossz,kb 5l/100 km.Optikában kicsit tuningoltunk rajta,hála Papp Gyurinak (bukócső és háttámla) és addig nem akartam nagy dobra verni,míg kész nem lett.A súlya miatt kénytelen voltam készíteni egy "Dolly"-t,amivel könnyedén teszem a garázs sarkába!(Súlya:270 kg menetkészen,igazán emberes,pláne nekem)Mivel az idei szezonnyitó "hivatalosan" elmaradt,nem találkoztam Veled,akkor hamarabb értesültél volna erről.
A napokban sűrűn járunk a lakhelyeden,szoktalak is emlegetni a kollegáimnak,és voltál eszembe a nagy viharok idején!
Jó szezont,biztonságos megérkezést olcsó benzint és sok élményt kívánok!
Szia Csaba!
Nagyon kezes a paripa és a leömlők azok le lesznek fújva ! Tegnap beszéltük éppen a faterral. valami hőálló feketét veszek és leápolom :-) 8O-nal megy a legszebben a felett az én fülemnek legalábbis már a motor min ha már kezdene kicsit "orditani" mint ha jó lenne még egy 7. sebességi fokozat is mert elbirná.. :-) De hozzá kel szokni lassan kezdem kitapasztalni tegnap levettem a tankot és felöntöttem új fagyálóval és ha már lent volt a tank akkor minden kis mozgó dolgot megzsiroztam meg a karburátorba ami össze köti a kettőt egy műanyag kis cső abból jön ki egy gumi cső és abban olt egy finom szivacs szűrő az teljesen megette az idő azt kicseréltem :) más hibával még nem találkoztam de remélem nem is fogok! :)
Ha most szombaton, /20-n/ valaki a Bükkben motorozik, s csatlakozna, egy gurulás erejéig várom, hogy jelentkezzen...
Míg 1-2-3 fokozatokban akár az alapjáratot is szereti a vas, addig a 4-5-6 fokozatban már csak az egyre magasabb fordulatszámnál érzi magát jól a blokk, ami a 6. fokozatnál a minimum 4000t jelenti. Kigyorsításoknál simán lehet pörgetni a kicsikét, persze ne nyél gázzal, és tartósan a 6. sebességfokozatban én 8000ford fölé nem vinném. Egyéb dolog sztm nincs.
En napi munkàba jàràshoz hasznàlom, ami oda-vissza ~60 km, ennek durvàn a fele autopàlya. Eddig az a tapasztalatom, hogy kivànja a forgatàst, a 4000 alatti tartomànyban inkàbb kinlodik. 6-7000 korul nagyon szépen fut, de idonként a 8-9000 is simàn megvan. Mindig nagy dugoban megyek, sokat kell az autok kozott laviroznom, vagy két lassabb auto kozul kilonom, ilyenkor bizony akàr kettot-hàrmat is visszavàltok és huzom neki.
Nos ezt a nem épp nyugodt, turàzosnak nem nevezheto uzemeltetést sem dijazza magas fogyasztàssal, az 5 litert még igy sem éri el (utolso mérés 4.9 volt).
Jo kis gépek ezek.
Szívemből beszélsz,csak a dátum a kérdéses,a többi nem!
Az enyémen még a gyári index van és oldalanként 2 x 21W tehát nyugodtan tehetsz bele ilyet!
Meg tudnátok mondani, mennyi olaj kell a cb500-ba szűrővel együtt?
üdv:
Gy
Olvasom az írásotokat a fordulat/sebesség összefüggés témában ...Pont jókor...! Az én gépem mérföldet mér,de mos t szereztem egy Km/h-s számlapot.Ennek a beszereléséhez leveszem a mutatót, így korrigálni tudom a rugó előfeszítést ha kell,+-, néhány Km/h. A lényeg az enyém 90-et mutat 4000-es fordulatnál 6.-ban! A gumi gyári méret, az áttétel szintén(15/40). Megköszönném ha többen írnátok,hogy pl 4000/6. mit mutat a sebességmérő, a gyári áttétellel. Az eredményt majd átlagolom és úgy rakom fel a mutatót! Előre is köszönöm mindenkinek
Üdv Sebi ui.: Simona köszi a tatabányai bontott motorról a linket, onnan van az óralap
A motor fordulaton jelentkező "üvöltése" normális jelenség,sőt van aki szerint 7-8000 felett adja ki az igazi hangját,addig csak villanymotor,pláne gyári dobbal.Személy szerint tiltásig sosem használtam de való igaz,hogy magas fordulaton történő motorozásnak is van egy élménye!De azzal engedtelek el,hogy csak óvatosan,barátkozva,fokozatosan és akkor nagyon hű társad lesz!
A konstrukció egyébként nagyon strapabíró,extrém körülmények között is,pláne gondos gazdánál!
A szűrőről amiről írtál szintén olvashatsz itt a fórumon,jól tetted ,hogy kicserélted és amit lehet azt leápoltad!Nekem az volt róla az információm,hogy ki lett cserélve a szerelő által.Ismét itt a példa az a jó amit magadnak csinálsz!Ha javul az idő és össze tudjuk szervezni nagyon szeretnélek "titeket" látni!Addig is üdv a Papának is!
Szóval igen,váltottam,kicsit öreguras de imádom a V2 erejét ahogy alulról is húz mint egy gőzmozdony!Városban 3-nál feljebb nem kell kapcsolni és majdnem alapjáratról is képes elindulni!Fogyasztásban nem annyira tökéletes mint a CB,de annyira nem is rossz,kb 5l/100 km.Optikában kicsit tuningoltunk rajta,hála Papp Gyurinak (bukócső és háttámla) és addig nem akartam nagy dobra verni,míg kész nem lett.A súlya miatt kénytelen voltam készíteni egy "Dolly"-t,amivel könnyedén teszem a garázs sarkába!(Súlya:270 kg menetkészen,igazán emberes,pláne nekem)Mivel az idei szezonnyitó "hivatalosan" elmaradt,nem találkoztam Veled,akkor hamarabb értesültél volna erről.
A napokban sűrűn járunk a lakhelyeden,szoktalak is emlegetni a kollegáimnak,és voltál eszembe a nagy viharok idején!
Jó szezont,biztonságos megérkezést olcsó benzint és sok élményt kívánok!
Nagyon kezes a paripa és a leömlők azok le lesznek fújva ! Tegnap beszéltük éppen a faterral. valami hőálló feketét veszek és leápolom :-) 8O-nal megy a legszebben a felett az én fülemnek legalábbis már a motor min ha már kezdene kicsit "orditani" mint ha jó lenne még egy 7. sebességi fokozat is mert elbirná.. :-) De hozzá kel szokni lassan kezdem kitapasztalni tegnap levettem a tankot és felöntöttem új fagyálóval és ha már lent volt a tank akkor minden kis mozgó dolgot megzsiroztam meg a karburátorba ami össze köti a kettőt egy műanyag kis cső abból jön ki egy gumi cső és abban olt egy finom szivacs szűrő az teljesen megette az idő azt kicseréltem :) más hibával még nem találkoztam de remélem nem is fogok! :)
Használd egészséggel!