Szia!
...nagyon jól töltötted, a vasárnapot Balcsit körbejárni főleg a főszezon előtt,nagyon király... . Én a hétvégét a Bükkben gurulásztam...az utak minőségét leszámítva,ott is nagyon jó volt....
A mai vasárnapon végre megtettem amit már rég meg kellett volna, de mindig valami miatt elmaradt. Körbe gurultam ma végre motorral is Balatont és minden percét élveztem. Vigyorogtam mint a hülye gyerek egész úton. Rég élveztem már így minden percét a motorozásnak. Mondjuk hazaérkezéskor már éreztem mindenemben h a jóból is megárt a sok. Vagy még sem? (Holnapi egésznapos oktatáson ülés után érdekes lesz már a járásom. )
Időjárás és a fogalom az én igényemhez mérten tökéletes volt. Annyi szépség hiba volt csupán h elég párás volt a levegő, uh nem volt olyan szép az aktuális túlparti látvány mint anno a biciklis kerülésnél. De ennyi baj legyen.
405km-t mutatott a napi számláló megérkezésemkor. Pár helyen még meg kellett volna álljak, de majd legközelebb. Motor tökély volt egész úton. Kedvem lett volna ott maradni Siófokon, letenni a motort valahol aztán csobbanni egyet a Balcsiban. Nagy pancsolás nem lett volna az biztosm de bele mentem volna az is. ~9:15 körül rajtoltam és ~17:45 körül értem haza.
Képek sajnos nem lettek valami jók. A fényviszonyok is nagyon rosszak voltak több helyen, bekéne állítanom végre a gépet, meg fényképezni sem tudok.
Remélem hasonlóan jól telt mindenkinek a hétvégéje! Ha nem is motorozással, de ebben a jó időben lehetett programot szervezni, ténykedni.
A motorom 30e. km-rel került hozzám még 2007-ben. Most 43 van benne. Így utólag visszagondolva már akkor is hallatszott egy picit, de idővel ez engem már zavart. Szétszedve semmilyen kopást nem mutatott egyik érintett alkatrész sem. Nyilván ha már meg volt bontva végig mértem a lamellákat is amik gyári méreten voltak. Ez valószínűsíti, hogy még az előző tulajnál cserélték azokat. Nem kizárt, hogy esetleg túlhúzták a kuplungkosár rögzítő anyáját és így elmozdulhatott valamellyest az egész. De hogy értsd mekkora méret diferencia volt, összesen 0,25 mm kellett korigálni az egyik perselynél. Összerakva és feltöltve a friss olajjal azt tapasztaltam hogy egy minimális mértékben (számomra) még hallható a hang.de ez már korántsem olyan mértékű mint előtte volt. Egyenlőre biztos így marad, ezért már nem szedem szét. Egyébként akkor amikor még nem volt szétszedve és próbáltam tanácsot kérni tapasztaltabb emberektől, többen tanácsolták, hogy ne foglalkozzak vele, mert ez a fajta hiba jellemző az egy és két hengeres tipusokra.
Helló! Én innen rendeltem annak idején. Itt van több fajta. Japán, olasz és még van egy harmadik fajta is. Én japánt rendeltem, egy fél literes Castrol olajjal együtt. 15W-s olaj úgy látom csak más márkában van, szerintem azok is jók lehetnek.
hello! a 2. képen nem a Szatmárcsekei csónakos fejfás temető látható? Unokatesóméknál voltunk tavaly Szabolcsban,és elvittek oda ! Te is ott lax a környéken?
hello!örülök hogy legalább ennyit segithettem ! ha már a müszaki rész ,nem az asztalom! Bocs a sok helyesirási hibáért,de ilyen rossz a billentyüzetem!
tyű, nekem is ezen pörgött az agyam. Néztem a bicajra való tartókat, egész jók vannak. Annyi változást tennék bele a Te változatodba, hogy elhelyeznék egy picike kapcsolót az akku után, amit letudok kapcsolni, ha nem kell.
Akkor bocs fiúk! Megint elfelejtettem, hogy a CB az nem minden esetben egyezik a CBFel! A CBFben a váltóházba került a sebességszenzor, így elektromos lett a sebességmérő, és nekem (CBF eknek) olyan 8-10%ot csal az órájuk. Ezek szerint a CB órája pontos!
Szia bircsi1988!
Éppen írni is akartam erről a fórumra, mert a nagy hidegben éppen erre a lépésre találtam megoldást potom 5000 Ft-ból mindennel együtt. Mármint én kiépítettem egy szivargyújtó töltőt, mert a telefon 1-2 óra alatt lemerül és egy valamire való motoros kirándulás ettől jóval több. Le is teszteltem, 220 km, gondtalanul telefonnal navigálva, fülhallgatóval és mindent hallottam, nem tévedtem el sehol (éljen az ncore-os IGO8 ).
Szóval: visszaolvastam itt a fórumon és cblaci írta, hogy közvetlenül az aksiról vigyük a kábelt és tegyünk bele a piros ágba egy 2-3 amperes lengő biztosítékot. Így is tettem. Vásároltam e mellé egy pár villás csatlakozót az aksira csatoláshoz, hangfal kábelt, 5 pár érvéghüvelyt és egy legegyszerűbb szivargyújtó aljzatot.
A CB500 S-en van egy kis tárolórekesz, én azt szemeltem ki aljzatháznak (közel is van a kormányhoz és nagyjából vízhatlan is.) Azért kell a sok érvéghüvely, mert úgy könnyű szétszedni a dolgokat és a dobozkából eltávolítható az ajzat, ha nem kell (biztos ami biztos nehogy elázzon vagy zárlat legyen). A képeken látszik, hogy miként lehet eltávolítani az aljzatot az érvéghüvelyek segítségével. De persze lehet fixre is rögzíteni.
A tároló dobozkát kifúrtam oldalt, hogy lecsukott fedélnél is ki lehessen dugni a töltő kábelét. A vezetéket átfűztem a tank alatt, ahol a többi kábel is megy. Nem kellett levenni semmit, egy drót segítségével egyszerűen kivitelezhető a dolog. A 4. képen látszik, ahogy be lett vezetve a kábel az aksihoz az ülés alatt. 1.5 m kábel elég is volt az egészhez.
Ahogy a képeken látszik a szivargyújtó ajzatba egy autós töltő van beledugva és abba a telefon gyári töltőkábele. Éppen elfér a tárolóban és le is lehet szépen zárni a fedelét.
A következő lépés a GPS tartó volt. Körbejártam a témát és meglepően olcsón találtam egyet a vaterán (http://auto-motor.vatera.hu/mo...). Nagyon szuperül fel lehett tenni a CB-re és belerakva még a telefon érintőkijelzője is működik. Elvileg vízálló, de még nem volt tesztelve és sajna a nap is belesüt, de ennyiért ezt el kell viselni (a drágább tartókon van egy árnyékoló simléder, de az már 15-20 ezres kategória). Azért én egész jól láttam rajta a dolgokat.
Szóval nagyjából ennyi, digitalizáltam a CB-t és mindezt 5000 Ft-ból. Jee
Szia Csaszi4!
Írtad a hozzászólásodban, hogy autópályán a 140-es tempó olyan 126-128-nak felel meg. Én most a hétvégén mentem GPS-szel 200 km-t és arra lettem figyelmes, hogy annyira pontosan mér az óra, hogy kb +-1 km/h-t ha téved. Az áttételem gyári és a gumit is most cseréltem a gyári méretűre.
Autóval is néztem a GPS-t és ott meg is volt a -8-9 km/h különbség az óra és a valós érték között.
Ezzel csak arra szeretnék kitérni, hogy CB-sek vigyázzunk, mert trafinál nagyon pontosan tartanunk kell a sebességet, nehogy valaki elszámolja magát.
Amúgy a témához hozzászólva szerintem is olyan 6-7 ezres fordulaton érzi magát jól a CB, kimenne úgy a világból is. És ha lépni kell, akkor még 2000 fordulat és jön a max nyomaték, ami olyan élményt ad, hogy azt ki kell próbálni újra és újra.
Sziasztok!
Tegnap hoztam haza a motort a szervizből.
1. kormánycsapágy csere
2.szelephézag ellenőrzés
3.karbi szinkron
4.első gumi csere (Metzeler lasertech)
alkatrész:39500
munkadij:22.500
Nem tudom más szervizek mennyiért dolgoznak,ez ennyi volt. Részemről elfogadható.
A mai napon gurúltam 200km-t. A kormánycsapágy csere és az új gumi nagyon jót tett a motornak. Igaz, csak egy tanktáska volt és én egyedűl de a kormány semmi szitálást esetleg valamelyik oldalra húzást nem produkált. Ennek nagyon örülök. A Parád-Eger-Szilvásváradi kanyarokat jól lehetett venni. Érdemes volt megvenni ezt a CB-t.
Sebi!
6-ik fokozatban 4000ford-on 80km-t mutatot az órám.
...nagyon jól töltötted, a vasárnapot Balcsit körbejárni főleg a főszezon előtt,nagyon király... . Én a hétvégét a Bükkben gurulásztam...az utak minőségét leszámítva,ott is nagyon jó volt....
Balcsi
A mai vasárnapon végre megtettem amit már rég meg kellett volna, de mindig valami miatt elmaradt. Körbe gurultam ma végre motorral is Balatont és minden percét élveztem. Vigyorogtam mint a hülye gyerek egész úton. Rég élveztem már így minden percét a motorozásnak. Mondjuk hazaérkezéskor már éreztem mindenemben h a jóból is megárt a sok. Vagy még sem? (Holnapi egésznapos oktatáson ülés után érdekes lesz már a járásom. )
Időjárás és a fogalom az én igényemhez mérten tökéletes volt. Annyi szépség hiba volt csupán h elég párás volt a levegő, uh nem volt olyan szép az aktuális túlparti látvány mint anno a biciklis kerülésnél. De ennyi baj legyen.
405km-t mutatott a napi számláló megérkezésemkor. Pár helyen még meg kellett volna álljak, de majd legközelebb. Motor tökély volt egész úton. Kedvem lett volna ott maradni Siófokon, letenni a motort valahol aztán csobbanni egyet a Balcsiban. Nagy pancsolás nem lett volna az biztosm de bele mentem volna az is. ~9:15 körül rajtoltam és ~17:45 körül értem haza.
Képek sajnos nem lettek valami jók. A fényviszonyok is nagyon rosszak voltak több helyen, bekéne állítanom végre a gépet, meg fényképezni sem tudok.
Remélem hasonlóan jól telt mindenkinek a hétvégéje! Ha nem is motorozással, de ebben a jó időben lehetett programot szervezni, ténykedni.
Inkább típushibákat lenne értleme felsorolni:
-Indexrelé időnként pucolást, és újrakenést igényel
- Fesszab nagy melegben ha hajszolod a vasat behal
- Kuplungkosár picit zörög, bár engem nem zavar
A CB 500 legendáson tartós járgány, nem köll tőle fosni, hogy szerelni fogod minden második hétvégén.
Szeretném megkérdezni titeket hogy a motorotokban mennyi km után és milyen probléma jelentkezett ? ha volt ilyen ..:)
Könnyezik az első teleszkópom,itt lenne az ideje a szimering cserének!
milyen márkáju szimeringet ajánlottok,valamint milyen olajat bele? Sürübbet 15-öst tennék bele,de nem tudom melyik gyártótól!
Minden hozzászólást szivesen fogadok! üdv
Ezt egy 400km-s túrán vettem észre. GPS szerint lenyomtam 300km-t az óra szerint több mint 330-t
Éppen írni is akartam erről a fórumra, mert a nagy hidegben éppen erre a lépésre találtam megoldást potom 5000 Ft-ból mindennel együtt. Mármint én kiépítettem egy szivargyújtó töltőt, mert a telefon 1-2 óra alatt lemerül és egy valamire való motoros kirándulás ettől jóval több. Le is teszteltem, 220 km, gondtalanul telefonnal navigálva, fülhallgatóval és mindent hallottam, nem tévedtem el sehol (éljen az ncore-os IGO8 ).
Szóval: visszaolvastam itt a fórumon és cblaci írta, hogy közvetlenül az aksiról vigyük a kábelt és tegyünk bele a piros ágba egy 2-3 amperes lengő biztosítékot. Így is tettem. Vásároltam e mellé egy pár villás csatlakozót az aksira csatoláshoz, hangfal kábelt, 5 pár érvéghüvelyt és egy legegyszerűbb szivargyújtó aljzatot.
A CB500 S-en van egy kis tárolórekesz, én azt szemeltem ki aljzatháznak (közel is van a kormányhoz és nagyjából vízhatlan is.) Azért kell a sok érvéghüvely, mert úgy könnyű szétszedni a dolgokat és a dobozkából eltávolítható az ajzat, ha nem kell (biztos ami biztos nehogy elázzon vagy zárlat legyen). A képeken látszik, hogy miként lehet eltávolítani az aljzatot az érvéghüvelyek segítségével. De persze lehet fixre is rögzíteni.
A tároló dobozkát kifúrtam oldalt, hogy lecsukott fedélnél is ki lehessen dugni a töltő kábelét. A vezetéket átfűztem a tank alatt, ahol a többi kábel is megy. Nem kellett levenni semmit, egy drót segítségével egyszerűen kivitelezhető a dolog. A 4. képen látszik, ahogy be lett vezetve a kábel az aksihoz az ülés alatt. 1.5 m kábel elég is volt az egészhez.
Ahogy a képeken látszik a szivargyújtó ajzatba egy autós töltő van beledugva és abba a telefon gyári töltőkábele. Éppen elfér a tárolóban és le is lehet szépen zárni a fedelét.
A következő lépés a GPS tartó volt. Körbejártam a témát és meglepően olcsón találtam egyet a vaterán (http://auto-motor.vatera.hu/mo...). Nagyon szuperül fel lehett tenni a CB-re és belerakva még a telefon érintőkijelzője is működik. Elvileg vízálló, de még nem volt tesztelve és sajna a nap is belesüt, de ennyiért ezt el kell viselni (a drágább tartókon van egy árnyékoló simléder, de az már 15-20 ezres kategória). Azért én egész jól láttam rajta a dolgokat.
Szóval nagyjából ennyi, digitalizáltam a CB-t és mindezt 5000 Ft-ból. Jee
Írtad a hozzászólásodban, hogy autópályán a 140-es tempó olyan 126-128-nak felel meg. Én most a hétvégén mentem GPS-szel 200 km-t és arra lettem figyelmes, hogy annyira pontosan mér az óra, hogy kb +-1 km/h-t ha téved. Az áttételem gyári és a gumit is most cseréltem a gyári méretűre.
Autóval is néztem a GPS-t és ott meg is volt a -8-9 km/h különbség az óra és a valós érték között.
Ezzel csak arra szeretnék kitérni, hogy CB-sek vigyázzunk, mert trafinál nagyon pontosan tartanunk kell a sebességet, nehogy valaki elszámolja magát.
Amúgy a témához hozzászólva szerintem is olyan 6-7 ezres fordulaton érzi magát jól a CB, kimenne úgy a világból is. És ha lépni kell, akkor még 2000 fordulat és jön a max nyomaték, ami olyan élményt ad, hogy azt ki kell próbálni újra és újra.
Tegnap hoztam haza a motort a szervizből.
1. kormánycsapágy csere
2.szelephézag ellenőrzés
3.karbi szinkron
4.első gumi csere (Metzeler lasertech)
alkatrész:39500
munkadij:22.500
Nem tudom más szervizek mennyiért dolgoznak,ez ennyi volt. Részemről elfogadható.
A mai napon gurúltam 200km-t. A kormánycsapágy csere és az új gumi nagyon jót tett a motornak. Igaz, csak egy tanktáska volt és én egyedűl de a kormány semmi szitálást esetleg valamelyik oldalra húzást nem produkált. Ennek nagyon örülök. A Parád-Eger-Szilvásváradi kanyarokat jól lehetett venni. Érdemes volt megvenni ezt a CB-t.
Sebi!
6-ik fokozatban 4000ford-on 80km-t mutatot az órám.
Szalajkavölgyi vizesés.