Szia!
Én az esetek 90%-ában főúton/autóúton megyek vele: 80-110 km/h között 4000-5500 rpm környékén. Fogyasztásom: 4-4,2 Liter.
Évente 1x-2x megyek vele pályán, 130km/h-nál nekem 6200/6300-at forog. De sztem még ez is teljesen rendben van, jól összerakott konstrukció, nem lesz gond vele.
Ha tartósan 10.000 fölött pörgeted az mehet az élettartam rovására, de ahhoz nagyon állatnak kell lenni...
Szia Balázs!
Örömmel látom a képeket,jó látni,hogy gondos a gazda!(Zárójelben: egy leömlő festést is szívesen látnék!)
Amíg nálam volt, a Csíksomlyó-Debrecen távolságon (kb.550-600 km.)és nem sík terepen,de igaz egy személlyel,viszont 3 táskával folyamatos haladással,gond nélkül vitte utazóban a 110 km/órát.Autópályán akár a 130 km/órát is tudja és még előzni is lehet innen.Viszont tapasztalatom szerint a 90 km/óra feletti sebességnél kezd megjönni az étvágya de 5-5,5 l/100 km elég neki.Hál isten jó nagy a tank,csoportos utazásnál nem miattad fognak megállni tankolni!Ha véletlen tartalékon kell menni,óvatos haladással akár 80 km-t is tud!Hajrá itt a tavasz,de azért óvatosan!
Sziasztok !
Tegnap és ma volt alkalmam a motorom megvásárlása óta egy hosszabb túrához és szeretném tudni mi az a tartomány fordulat számban és sebességben ahol érdemes használni a CB-t mi az utazó tempója ? Mert nekem 4 ezres fordulaton megy pontosan 8Okm/h lehet ettől nagyobb tempóval hosszasan menni ? Gond nélkül ..ti hogyan szoktátok használni ? milyen tempó stb?
Olvass kicsit vissza, az olaj már 1000x ki lett tárgyalva. Általánosságban a Motul a nyerő, bár van, akinél nem vált be. Az enyében Morul 5100 10W40 van, és szereti.. :)
Csereoeriódus: "évente". Nagyságrendileg 6-10e között gurulok, belefér.
Gumi elöl 2bar, hátul 2.25 utas nélkül, 2.5 utassal. (Én télen, "mocsok csúszós" időben kicsit alá engedek hátul.)
Helló! Én saját tapasztalatból írnék Neked. Először is a csereperiódus 12000km, de szerintem nem nagyon várja végig senki. Van aki távolságtól függetlenül minden szezon elején cserél olajat. Nekem még sose jött össze ennyi egy szezonban(még kettőben sem) de azért két évnél tovább nálam nem volt benne még. Használtam már Valvoline 10W-40-est, Motul 10W-40-est és egyik se volt rossz. Sose fogyasztott egyikből se egy cseppet se, de talán a Motul-lal puhább volt a váltó. Most tavasszal viszont egy új fajta adalékolt olaj került a gépbe. Ez árban és mások tapasztalata alapján úgy néz ki tudásban is jobb az előbbieknél. Ez az olaj a Xado 10W-40, plusz én még raktam bele egy ugyancsak Xado márkájú revitalizáló(kerámia tartalmú) adalékot. Ezzel még sok tapasztalat nincs mert mindösszesen 200km-t mentem vele, de a váltó nagyon finoman kapcsol. A gumi nyomás gyári méretű guminál elöl 2,00 bár, hátul 2,25, míg utassal 2,5 bár.
én azért ha tehetem, maradok harmadjára is a Hondánál, nekem bizonyitott.Cbr 600f4-el jöttünk ki Svédországba. Már 2x megjárta , semmi baja, kopó alkatrészeket természetesen cserélni kell, de ennyi.Ezért is akarok Hondát. .. persze ki kell fogni azt is. És igazad van,minden motornak van valami kis bibije. Nem baj az,legalább van mit szerelnünk uncsi lenne ha sosem történne semmi
Ahogy elnézem ez a fesszab a 90-es évek Hondáinál egy típushiba.
Én azt olvasgattam neten, hogy tartósan nagy melegben terhelés alatt szeret elhalálozni, mert túlmelegszik.
Hál istennek még nem volt vele gondom, de ebből is látszik, hogy tökéletes motor / márka nincsen. Ezzel együtt is sztem a CB500 nagyon megbízható járgány.
Megmondom őszintén soha nem értettem a különféle márkák között "véres" fórumcsatákat. Ha most HD-m lenne azzal motoroznék, mivel számomra a megtett utak, motorozások a lényeg, nem pedig a márka.....no mind1....
Le a kalappal illetve a bukósisakkal :) Még nem találkoztam olyan nővel aki igy szereti és tiszteli a motorokat ! :-) ( a képek alapján) Ritka jón beálitott csajburátor vagy:-D
Sziasztok. Csak gondoltam benézek már a régi volt motorom fórumszobajaba :-) vagyis nekem Cb400 volt. Nektek nincs gond a fesz.szabályozóval? en mindig azzal szivtam...
Ez jó, mindenki télen vizsgázik, vagy legalábbis rossz időben.
Ez nálam se volt másképp 89 november 25.-én, bár hó nem volt viszont rettentő hideg! Ráadásul hogy jártam!?
A szomszédunktól kaptam egy kantáros marhabőr nadrágot ajándékba mert ő meg akkoriban hagyta abba a motorozást... bélés minden volt benne, fekete színű volt oldalán piros csíkkal, igazi motoros gatya, repestem az örömtől főleg mivel dzsekim az már volt és ezzel teljes lett az öltözék. Akitől kaptam kétszer nagyobb emberke volt mint én de sebaj, elvittem a szabóhoz aki el is készítette a vizsga napjára azaz akkor vettem fel legelőször! Passzolt minden, jó meleg volt a gatya teljes volt a komfort... boldogan robogtam saját ETZ 250-es motorommal vizsgázni, gyakorló jogsiról a véglegesre. Egy gond volt csak mire beértem Debrecenbe a nagy hidegben rámhűlt a nagy vastag marhabőr és a vizsgahelyre érve majnem felborultam mikor megpróbáltam leszállni a motorról... úgy mozogtam a cuccban mint a bádogember... míg vártam a soromat bementem egy kicsit melegedni ahol a gatya is engedett egy kicsit aztán kint mikor vizsgáztam megint ledermedtem... a vizsga sikerült de soha nem vettem fel többé, talán valahol még megvan Apáméknál a "vagány" gatya, oldalán a piros csíkkal...
Hajdanában én havazásban vizsgáztam, mert a késő őszi idő, hirtelen téliesbe fordult Sepsiszentgyörgyön. És utána évekig sokat motoroztam télen. A CB 500-zal ma már nem merném megtenni ezt 57 évesen. Persze Kreidlerrel könnyebb volt a ''szánkózás''.
Gratula! Megy ez mint az ágybasz@rás :D A rexonád segített Én is esőben vizsgáztam rutinból, és forgalomból is sokszor kellett esőben motoroznom.. Már szokatlan volt az amikor a forgalomvizsgán nem esett
Szia! Nekem is olyan nem tudom milyen lehetett új korában de szerintem gyárilag kicsit sötétebb furcsán nézne ki ha világos lenne.. de ha ez téged zavar akkor keress egy olyan átlátszó műanyag anyagot amit szépen méretre vágsz. És ügyelj hogy hajlékony legyen :)
CB500S-en ha elsötétült és belül elrepedezett, vagy nem is tudom milyen, belülről, az anyagában átláthatatlan lett a plexi, azt meg lehet valahogy csinálni? Ha nem, akkor mennyiért, hol lehet kapni újat, tudja valaki esetleg?
Szia!
Gratulálok,ügyes vagy!Még pár hét és MOTOROS leszel!A gépet tiszteld, legyél óvatos még akkor is, ha már úgy érzed, hogy jól motorozol! Ez azért nem egy kismotor! Sok sikert, boldog, örömteli sok balesetmentes kilométert kívánok!
Üdv Sebi
Én az esetek 90%-ában főúton/autóúton megyek vele: 80-110 km/h között 4000-5500 rpm környékén. Fogyasztásom: 4-4,2 Liter.
Évente 1x-2x megyek vele pályán, 130km/h-nál nekem 6200/6300-at forog. De sztem még ez is teljesen rendben van, jól összerakott konstrukció, nem lesz gond vele.
Ha tartósan 10.000 fölött pörgeted az mehet az élettartam rovására, de ahhoz nagyon állatnak kell lenni...