Csak annyi hozzáfűzni valóm volna, hogy a 3 litert beletöltheted nyugodtan, majd indítsd el ,hogy a szűrő is teljen meg olajjal. Pár perc várakozás után egy ellenőrzés a biztonság kedvéért de tuti jó lesz. A leeresztő csavarhoz alumínium tömítő alátét kell, de sajnos nem tudom mekkora a mérete. Én még nem cseréltem egyszer se és nem ereszt.
2000 km és nálam olajcsere lesz (kb. 1-1,5 hónap).Mivel most hagytam ott egy Honda márkaszervizben a gatyámat is (tanulópénz), ezért én fogom kicserélni. Mz-n már 1000x megcsináltam, plusz a múltkor figyeltem is hogyan csinálták a Hondán.
Kicsit bemelegítem, utána olajleeresztő csavar ki, konténerbe olajat leenged. Az olajszűrőt leszedem (szalagos olajleszedővel lehet hozzáférni), újnak a tömítését a friss olajjal megkenem, és felteszem (kézzel elég). Utána olajleeresztő + új tömítés fel, olajjal feltölt (3 liter körül), majd standard-re állít, és vár 1 órát. Nívópálcával ellenőrzés, szükség szerint utántöltés.
Ha valamit rosszul tudnék, javítsatok ki.
Apropó az olajleeresztőhöz milyen tömítés kell? Tudnátok egy méretet/ típust mondani? Hol tudok ilyet beszerezni?
Az adatlapodon látható képen jól kivehető a tökéletes tisztaság. Csillog, villog. Remélem lesz még szerencsénk összefutni, de egyúttal azt hiszem felköthetem a gatyót, ha méltó akarok lenni tisztaságban. A mielőbbi viszontlátásig, Neked is sok-sok balesetmentes kilométert az új vassal.
A villa és a váz deformitásához sokkal nagyobb ütésnek kellene érnie,a teleszkóp tömítettsége hamarabb tönkremehet,de azt úgyis meglátod.A gumin lévő vékony éles,nem túl mély vágás származhat a kátyú szélétől,ha keresztirányban nem nő a mérete,előbb utóbb le fog kopni!Azért mindenképpen figyelj oda,ha tovább mélyül vagy szélesedik bármilyen fájdalmas is csere lesz!Pláne ha elől van!
A váz és a villa is jól megépített szerkezet,ne feledd egy tanulóknak kifejlesztett motoron ülsz,nagyon sokat kell kibírnia!
Szia Zsolti!
Köszönöm a dícséretet,ha nincs a hátammal baj,még mindíg meglenne a CB.Így is nehezen ment elt,majdnem egy évet vártam mire eldöntöttem,hogy mennie kell,egy új és szerető gazdának okozzon inkább örömet.Hiszem,hogy a tárgyaknak is van lelkük!
Nos az utód:más kategória,más érzések,más méretek!Biztos láttad a múltkori képeken a "mozgató állványát",anélkül nem bírnék vele!
A napokban átlépem az 1000 km-t mióta nálam van október óta,minden alkalommal a fogaim közzül szedem a moslicákat!
Fogyasztásban cirkáló üzemben hasonló mint a CB, 4-5 l/100 km.Hengerben ugyanannyi,szelepben csak 6,gyertyában viszont dupla,hengerűrtartalomban másfélszeres, de már injektoros!És vége a láncápolásnak,igaz van helyette küllőtisztítás 2 óra/kerék!Igaziból kiélhetem rajta a takarítási mániámat!
Ha a nyáron arra keveredek,vagy Te erre egyeztessünk és bemutatlak neki személyesen!Addig is minden jót és balesetmentes kilométereket!
Szia Csaba!
A felni sértetlen akkora ütést szerintem nem kapott , hogy a felni is bánja megforgatva szépen simán fút a kerék és a gumi sem üt sehol.. keresztbe látok a gumin egy pici vágást de az olyan mint ha borotva pengével belehúztak volna finom szabályos és nagyon vékony egyenes vágás féle ha csak ugy ránézek észre sem lehet venni csak akkpor ha jobban figyelem.. én inkább a vázat , a felfüggesztést féltem ilyen esetekben sajnos nem tudttam kikerülni szemből jöttek és a sávomban akárhova mentem volna kátyúval találkoztam.. azóta már mentem vele nem érzek semmi különbséget a kátyú előtti esetemtől..
Szia Balázs!
Ha a gumin nem látsz sérülést,a felnin sem karcolást,nagy valószínűséggel megúsztad a gumicserét.Bár a lassú defekt lehetősége még fenn áll,a teljes nyugalom érdekében mindenképpen figyeld a guminyomást,esetleg 2 tizeddel fújd magasabb értékre,könnyebben kiadja a hibát.A Pirelli egyébként jól bírja az ütést tapasztalatom szerint!Ha kétségeid vannak akkor inkább irány a gumis!Kátyúnál a lényeg,hogy a kátyú előtt ne fékezz,mert a súlypont változás miatt,pont a gödörben kapja a legnagyobb terhelést,inkább állandó sebességgel átmenni rajta.És persze állandóan figyelni az utat,de tudom vannak olyan helyzetek amikor fizikai képtelenség kikerülni,itt csak a lassú áthaladás segít.
Te is tudod, sokszor a szándék kevés. Őszintén megmondom először én is megnéztem egy szimering és olaj cserét, és csak utána fogtam neki egyedül. Azóta már sikerült egy párat megcsinálni, de pl. egy fordított telót nagyon körbe néznék mielőtt megbontanám.
Amennyiben a 98000. Ft-os minimálbér "majdnem felét" veszem akkor is horror összeg egy teleszkóp szimering cseréért. Az 5000-es szimering ár, a 2000-es olaj ár plusz mondjuk négy óra munkadíj véleményem szerint 20000 Ft.-nál nem lehetne több. Szerintem nézz szét még egyszer mielőtt odaviszed. Nagyon sokat tudnál motorozni a különbözetből. Érdeklődj a motorszerelés topicban, ott biztos találsz szakembert a közeledben.
2 hete a Váci úton kaptam el egy mély kátyút. A teleszkóp szimeringem adta meg magát. Hála az istennek a felni nem sérült, így is mivel Honda szakszervizbe viszem a majdnem fél havi fizum ott marad. Apropó, nem tud valaki egy normális szervizet, ahol korrekt árakon dolgoznak, és Fehérvárhoz közel van? (100 kilométeres körzetében)
A váz, felni kérdésre majd a tapasztaltak mondanak valamit biztosat.
Mindenesetre valószínűleg egy hasonló kátyú miatt kaphattam lassú defektet. 3 ponton szivárgott a levegő a felni és a gumi találkozásánál. Újragumizás megoldotta a problémát. A napokban lehet jól jársz, ha monitorozod a guminyomást.
üdv
Sziasztok!
Sikerült belemennem egy szép kátyúba szemmel látható kár nem keletkezett vagy csak én nem látom de olyan 50.. mentem bele ráadásul utassal kérdésem az lenne milyen kár keletkezik ilyenkor a motorban vagy mennyit bírnak a felnik a váz.. nem volt mély inkább éles a szegélye . ti mentetek már bele és történt valami kár?
ha gondolod utánakérdezek hol csináltatta előző tulaj a bukócsövet rá, ez elég faszányos mert motor dőlésnél se sérül rajta semmi, max a kormányvég karcolódik, legrosszabb és legszerencsétlenebb esetben letörik a hátsó index.
mondjuk ez nem hiszem hogy olcsó volt, mert ha minden igaz 2 napig készült, egyenes cső lett hajlítgatva, hegesztve stbstb, de sztem mutatós, szal nem kókány munka.
Teszek majd fel képet a mociról, és akk meglátod milyen
Valahogy én is így képzeltem el a felépítését, az a baj, hogy nem nagyon lehet hozzáférni hogy feszegessem, szerintem egy blitzfogó lenne a tökéletes megoldás, bár elég kicsi a csavarfeje, lehet h be is szerzek a célra vlmi ócsószart, annyit remélhetőleg kibír
Nincsen sajnos saját képem a témáról hiába keresem. Leírom amit én tudok és gondolok a dologról aztán majd ahogy gondolod... Közben lehet h a többi hozzászólásból kiderül pár dolgot nem is jól tudok.
Volt szerintem elég sok embernek ilyen problémája, de mint ha Zoli írt is volna erről régen. Az enyémen is javítva van amúgy, már így vettem. Most nem akarok fejtegetőzésekbe bocsátkozni, meg h mi hangzik ligokusan vagy sem. De nekem az újra összerakáskor nem feküdt fel számomra kielégítően a légszűrő fedél (előtte nem emlékszem már milyen volt). Jobban viszont nem mertem meghúzni a csavarokat félve attól h úgy járok leszedéskor mint te. Uh 1-1 alátét felhelyezésével tökély lett. A csavarok valszeg nem állnak merőlegesen a felületre. Na mind1.
Töltök fel pár képet ami segíthet a légszűrő felépítésének átlátásában. Ha jól értelmezem ami írtál akkor először nekem is valami hasonló gondolatok forogtak a fejemben amikor szűrőt akartam cserélni és nem jártam előtte rendesen utána a dolognak.
A jobb oldal lebontásával te pont a szűrőbe látsz bele. A gázkar felőli oldalról áramlik be a levegő és megy át a légszűrőn. Ha sikerül lebontanod a bal oldalt is akkor láthatod meg a légszűrőház belsejét. A légszűrőn van szivacs, ez a külön a szűrőről készült színes képen a szűrő alján feketés színnel látható. Amikor összeszereled ez tömíti h ne tudjon a ház és a szűrőtest között levegő közlekedni.
A csavarok kicsavarásában mi lesz a pontos megoldás azt nem tudom, szerencsére nem kellett még rájöjjek. Keress ez ügyben vissza volt már róla szó. Pár ötlet ami nem tudom h működik e a valóságban:
A légszűrőfedelét megfeszíted, ezzel kijjebb húzod a csavarokat és vele az anyákat, ami talán segíthet abban h fenn akadjon valamiben és ne forogjon el.
Esetleg ha kicsit eláll a fedél akkor egy csavarhúzóval elérheted az anyát h ideiglenesen ellentartsál.
Ezek az ötletek a papír mindent elbír kategóriába tartoznak tudom. Nem emlékeszem már rá h eredetileg csak be vannak süllyesztve az anyák a házba, vagy rájuk van olvasztva némi műanyag. Esetleg a fedelestül, vagy a csavar fejre ráfogva kitudod húzni az anyákat a házból. Úgyis ki kell majd nyomjad valamilyen ragasztóval vagy sziloval h legközelebb letud szedni a fedelet.
Ja igen. Emiatt a probléma miatt szerintem felesleges kibontani a motorból, mert sokkal nagyobb munka mint amennyivel előrébb vagy. A másik oldalról szerintem nem férsz hozzá az anyákhoz.
Ha keresgélsz a fórumon nézzél utána a másodlagos szűrőnek is. Lesznek fent csoda képek. Amikor le kell szedjed a tankot valami miatt (hűtővíz, könnyebb gyertya csere) akkor iktasd be annak az ellenőrzését is!
Köszi a gyprs választ, így megnyugodtam, az a baj, hogy nem nagyon akad szerszámom, szüleimnél van, fater autószerelő csak 400 km vannak tőlem, na de majd szétnézek a cégnél...:D
Amúgy belül hogy van megoldva az anya a műanyagba van neki egy mélyedés?
2000 km és nálam olajcsere lesz (kb. 1-1,5 hónap).Mivel most hagytam ott egy Honda márkaszervizben a gatyámat is (tanulópénz), ezért én fogom kicserélni. Mz-n már 1000x megcsináltam, plusz a múltkor figyeltem is hogyan csinálták a Hondán.
Kicsit bemelegítem, utána olajleeresztő csavar ki, konténerbe olajat leenged. Az olajszűrőt leszedem (szalagos olajleszedővel lehet hozzáférni), újnak a tömítését a friss olajjal megkenem, és felteszem (kézzel elég). Utána olajleeresztő + új tömítés fel, olajjal feltölt (3 liter körül), majd standard-re állít, és vár 1 órát. Nívópálcával ellenőrzés, szükség szerint utántöltés.
Ha valamit rosszul tudnék, javítsatok ki.
Apropó az olajleeresztőhöz milyen tömítés kell? Tudnátok egy méretet/ típust mondani? Hol tudok ilyet beszerezni?
Köszi!üdv
A váz és a villa is jól megépített szerkezet,ne feledd egy tanulóknak kifejlesztett motoron ülsz,nagyon sokat kell kibírnia!
Köszönöm a dícséretet,ha nincs a hátammal baj,még mindíg meglenne a CB.Így is nehezen ment elt,majdnem egy évet vártam mire eldöntöttem,hogy mennie kell,egy új és szerető gazdának okozzon inkább örömet.Hiszem,hogy a tárgyaknak is van lelkük!
Nos az utód:más kategória,más érzések,más méretek!Biztos láttad a múltkori képeken a "mozgató állványát",anélkül nem bírnék vele!
A napokban átlépem az 1000 km-t mióta nálam van október óta,minden alkalommal a fogaim közzül szedem a moslicákat!
Fogyasztásban cirkáló üzemben hasonló mint a CB, 4-5 l/100 km.Hengerben ugyanannyi,szelepben csak 6,gyertyában viszont dupla,hengerűrtartalomban másfélszeres, de már injektoros!És vége a láncápolásnak,igaz van helyette küllőtisztítás 2 óra/kerék!Igaziból kiélhetem rajta a takarítási mániámat!
Ha a nyáron arra keveredek,vagy Te erre egyeztessünk és bemutatlak neki személyesen!Addig is minden jót és balesetmentes kilométereket!
A felni sértetlen akkora ütést szerintem nem kapott , hogy a felni is bánja megforgatva szépen simán fút a kerék és a gumi sem üt sehol.. keresztbe látok a gumin egy pici vágást de az olyan mint ha borotva pengével belehúztak volna finom szabályos és nagyon vékony egyenes vágás féle ha csak ugy ránézek észre sem lehet venni csak akkpor ha jobban figyelem.. én inkább a vázat , a felfüggesztést féltem ilyen esetekben sajnos nem tudttam kikerülni szemből jöttek és a sávomban akárhova mentem volna kátyúval találkoztam.. azóta már mentem vele nem érzek semmi különbséget a kátyú előtti esetemtől..
Ha a gumin nem látsz sérülést,a felnin sem karcolást,nagy valószínűséggel megúsztad a gumicserét.Bár a lassú defekt lehetősége még fenn áll,a teljes nyugalom érdekében mindenképpen figyeld a guminyomást,esetleg 2 tizeddel fújd magasabb értékre,könnyebben kiadja a hibát.A Pirelli egyébként jól bírja az ütést tapasztalatom szerint!Ha kétségeid vannak akkor inkább irány a gumis!Kátyúnál a lényeg,hogy a kátyú előtt ne fékezz,mert a súlypont változás miatt,pont a gödörben kapja a legnagyobb terhelést,inkább állandó sebességgel átmenni rajta.És persze állandóan figyelni az utat,de tudom vannak olyan helyzetek amikor fizikai képtelenség kikerülni,itt csak a lassú áthaladás segít.
A váz, felni kérdésre majd a tapasztaltak mondanak valamit biztosat.
Mindenesetre valószínűleg egy hasonló kátyú miatt kaphattam lassú defektet. 3 ponton szivárgott a levegő a felni és a gumi találkozásánál. Újragumizás megoldotta a problémát. A napokban lehet jól jársz, ha monitorozod a guminyomást.
üdv
Sikerült belemennem egy szép kátyúba szemmel látható kár nem keletkezett vagy csak én nem látom de olyan 50.. mentem bele ráadásul utassal kérdésem az lenne milyen kár keletkezik ilyenkor a motorban vagy mennyit bírnak a felnik a váz.. nem volt mély inkább éles a szegélye . ti mentetek már bele és történt valami kár?
Ez Győrben lett csináltatva, nem tudom, hogy az neked jó-e, ha nem is ugyanott csináltatod alapötletnek jó.
mondjuk ez nem hiszem hogy olcsó volt, mert ha minden igaz 2 napig készült, egyenes cső lett hajlítgatva, hegesztve stbstb, de sztem mutatós, szal nem kókány munka.
Teszek majd fel képet a mociról, és akk meglátod milyen
Remélem jó még az oldalon lévő szám. Ha esetleg nem, akkor a pécsi Kék T-sek biztos meg tudják mondani.
A bukócső készitőről valamilyen elérhetőséget tudnál adni? Köszi.
Igen, ott.
Valahogy én is így képzeltem el a felépítését, az a baj, hogy nem nagyon lehet hozzáférni hogy feszegessem, szerintem egy blitzfogó lenne a tökéletes megoldás, bár elég kicsi a csavarfeje, lehet h be is szerzek a célra vlmi ócsószart, annyit remélhetőleg kibír
Nincsen sajnos saját képem a témáról hiába keresem. Leírom amit én tudok és gondolok a dologról aztán majd ahogy gondolod... Közben lehet h a többi hozzászólásból kiderül pár dolgot nem is jól tudok.
Volt szerintem elég sok embernek ilyen problémája, de mint ha Zoli írt is volna erről régen. Az enyémen is javítva van amúgy, már így vettem. Most nem akarok fejtegetőzésekbe bocsátkozni, meg h mi hangzik ligokusan vagy sem. De nekem az újra összerakáskor nem feküdt fel számomra kielégítően a légszűrő fedél (előtte nem emlékszem már milyen volt). Jobban viszont nem mertem meghúzni a csavarokat félve attól h úgy járok leszedéskor mint te. Uh 1-1 alátét felhelyezésével tökély lett. A csavarok valszeg nem állnak merőlegesen a felületre. Na mind1.
Töltök fel pár képet ami segíthet a légszűrő felépítésének átlátásában. Ha jól értelmezem ami írtál akkor először nekem is valami hasonló gondolatok forogtak a fejemben amikor szűrőt akartam cserélni és nem jártam előtte rendesen utána a dolognak.
A jobb oldal lebontásával te pont a szűrőbe látsz bele. A gázkar felőli oldalról áramlik be a levegő és megy át a légszűrőn. Ha sikerül lebontanod a bal oldalt is akkor láthatod meg a légszűrőház belsejét. A légszűrőn van szivacs, ez a külön a szűrőről készült színes képen a szűrő alján feketés színnel látható. Amikor összeszereled ez tömíti h ne tudjon a ház és a szűrőtest között levegő közlekedni.
A csavarok kicsavarásában mi lesz a pontos megoldás azt nem tudom, szerencsére nem kellett még rájöjjek. Keress ez ügyben vissza volt már róla szó. Pár ötlet ami nem tudom h működik e a valóságban:
A légszűrőfedelét megfeszíted, ezzel kijjebb húzod a csavarokat és vele az anyákat, ami talán segíthet abban h fenn akadjon valamiben és ne forogjon el.
Esetleg ha kicsit eláll a fedél akkor egy csavarhúzóval elérheted az anyát h ideiglenesen ellentartsál.
Ezek az ötletek a papír mindent elbír kategóriába tartoznak tudom. Nem emlékeszem már rá h eredetileg csak be vannak süllyesztve az anyák a házba, vagy rájuk van olvasztva némi műanyag. Esetleg a fedelestül, vagy a csavar fejre ráfogva kitudod húzni az anyákat a házból. Úgyis ki kell majd nyomjad valamilyen ragasztóval vagy sziloval h legközelebb letud szedni a fedelet.
Ja igen. Emiatt a probléma miatt szerintem felesleges kibontani a motorból, mert sokkal nagyobb munka mint amennyivel előrébb vagy. A másik oldalról szerintem nem férsz hozzá az anyákhoz.
Ha keresgélsz a fórumon nézzél utána a másodlagos szűrőnek is. Lesznek fent csoda képek. Amikor le kell szedjed a tankot valami miatt (hűtővíz, könnyebb gyertya csere) akkor iktasd be annak az ellenőrzését is!
Amúgy belül hogy van megoldva az anya a műanyagba van neki egy mélyedés?