Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia Árpi!
Gyönyörű a gép, de a háttér se kutya! Furcsa volt azt elhiszem, gondold el nekem 30 év Simson után...milyen furcsa volt! Azt mondják a jót könnyű megszokni, ez jelen esetben nagyon igaz. Sok sikert a géphez!
Köszi a válaszokat!
Igen, ezzel tisztában voltam, vagyis hogy a motor árán felül még lesznek költségek...

Amúgy gondolom az a legegyszerűbb, ha a kiszemelt példányt elvinném egy márkaszervizes állapotfelmérésre... nem akarok mellényúlni. Az apriliával még anno sikerült sajnos.
dr.klausmann
Az alább leirtakat veheted szentirásnak. A kötelező dolgokon eszedbe ne jusson spórolni,mert előbb-utóbb visszaköszön,és Te leszel a vesztes!
Tottipte!
Köszönöm az elismerő szavakat,Te sem panaszkodhadsz a motorod szinére mert az a kék szin,mondjuk nekem bejön. A mini túraplexi (ha nem az akkor elnézést) pedig dob a gépen.

Zolibá!
Úgy tartja a mondás, a fekete az komoly szin: ha csak hupikék szinválasztékú CB lett volna akkor is megveszem mert ezt a motort néztem ki magamnak. A tegnapi nap amolyan próbakör volt,de úgy érzem nem bántam meg a vételt. Nekem is megvannak azok a kötelező nyűgök amelyek ilyenkor fennálnak(ilyen olyan olaj..korm.cs.csere) de nem panaszkodom mert szeretem a mocit úgy ahogyan a legtöbben. Egyébként az oldaltáska tartó gyártása folyamatban. A Te motorod képét küldtem el a gyártónak. Amúgy nem sielek,pedig itt van a sipark egy köpésre,mert a moci a mindenem a család után. Széles utat gumifákat!
Hello Tottipte!

Hát őőőő, látva ezeket az összegeket nem csodálnám ha égnek állna a hajad. Anno valaki azt írta itt, h ő nem is vezeti ezt mert nem akar rajta szörnyülködni.
Különösebb szakirodalommal nem rendelkezem. De a sevice manualból szerintem lehet tanulni. A németnek a végén vannak általános jó tanácsok a szereléshez. Ha esetleg nem olvastad volna akkor talán érdemes azt megnézned.
Szia!

Ha 400e-500e-ért akarsz venni, arra számold még rá az átírás ktg-eit (kb. 50.000 huf)+ alkatrész/első szervíz költségeit (mint olajcsere, gyertyacsere, hűtővízcsere, stb...)

Ha nem akarsz centizni a pénzzel, legalább 600e-700e mozgósítható ungarische forint legyen nálad sztem.

Motorra visszatérve a kilóméteróra állsa semmit sem jelent. Az enyém hivatalosan 42.800 körül áll, de sztem olyan 70.000-80.000 lehet benne. Ha rendesen használják ezeket a motorokat, akkor 200.000-at simán elgurul, minden nagyobb baj nélkül. Sok sikert a kereséshez, ne kapkodd el, mert inkább várj pár plusz hónapot, mint hogy vegyél egy rossz vasat, aztán a gatyád rámenjen. Én nagyon válogatós vagyok, közel 3 évig nézelődtem :-P Bár igaz, hogy közben az MZ-m meg volt...
Sziasztok!

Első nagymotor vásárlása előtt állok (eddig csak egy 50-es és 125-ös robogóm volt). Sokat olvasgattam és kérdezősködtem, hogy olyan 400-500 körüli áron mi lenne a legjobb választás. Alapvetően a naked-ek tetszenek és már biztos, hogy cb500-asom lesz...

Nem tudtok egy megkímélt, eladó példányt ilyen áron?
Illetve ehhez mit szóltok? :
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cb_500_auto-_motorbesza
mitas-6387461
De komolyszép a motorod, Árpád! Sok szép kilométert vele!
A háttér sem csúnya. Szoktál-e síelni, ha már a sípark közelében laksz?
Én szerdán voltam, ebben az idényben talán utoljára, és azt reméltem, hogy szombaton, vasárnap kirobogok a motorral. Hát nem esni kezdett?
Ezennel elhódítottad nálam a képzeletbeli "legszebb Honda CB500, amit láttam" címet! Fekete, krómozott kormány, arany felni, szép tükör, kicsi indexek...
Sziasztok!
Ma délután én is gurultam egy rövidet 25km-t. Egész télen csak simogattam meg ismerkedtem vele. Aztán szépen óvatosan kóstolgattam a gépet és úgy érzem tette a dolgát. Nagyon fura volt az Mz után de úgy érzem jóban fogok vele lenni.
Köszi
Megmondom őszintén CB500-asom fél éve van meg, szal nem vagyok szakember vagy ilyesmi. Csak szorgalmasan olvasom a fórumokat, szakanyagokat, amikor van időm. GRIMECA, mint márkanév ismerős, de hogy milyen lehet a hátsó féktrcsájuk CB500-ra azt nem tudom.
Itt Fehérváron a Varges motor (http://www.vargesmotor.hu/) ami jó szakműhelynek számít, ismerem a srácot, egész életében motort szerelt. Küldj neki egy mailt a problémáddal tuti segíteni fog, illetve túrd a fórumokat, hátha a fékekkel foglalkozó topicokban találsz vmi okosságot....
Én is elkezdtem a szezont! Székesfehérvár - Budapest - Székesfehérvár (szombati sulis gurulás :-) Meg aztán még tekeregtem is egyet a városban, aztán így estére 200 km beleszaladt az órámba. :-))) Apropó hétfőtől rossz időt mondanak 1,5-2 hétig, szal aki gurulni szeretne egyet, még holnap megteheti...
Találtam 17-ért GRIMECA-t de sajna semmi ismertető, de még csak egy képet sem sikerült rőla találnom. Nem ismered véletlenül ezt a márkát?
Ma elővettem a kis 500om, hogy 5 hónap teljes állás után beindítsam. Kitolom, hát a váltóház felett 2 szem egér által megcsócsált diót találtam. Hűha! Nézem a mocim, és itt-ott megrágott vezetékszigetelés! Basszus! Nézzük a hátulját! Leveszem az utasülést, és egy egész egérvackot találtam a motorláncom mellett. Láthatósági mellényeimet megkóstolták, a gumipók hálómat meg egész egyszerűen megzabálták. Mindenhol diómaradékok, meg egérürülékek! Basszus! Leszereltem a doboztartót, levettem az idomokat, és kitakarítottam az egészet. Persze itt is megcsócsálva pár vezeték. A rendszámvilágításom vezetéke nagyon tetszhetett nekik, vagy csak útban volt, mert azt elrágták. Szóval 20-30perc forrasztás, meg vezetékszigetelés után úgy gondoltam most már üzembiztos a masina. Az ember azt hiszi, biztonságban a motor télre, aztán tessék! Megáll az eszem!

Ami viszont jó hír, hogy a moci 5-6 másodperc köszörülés után határozottan indult, és pár másodperc után már vígan duruzsolt! Ez okés! Gurultam is rögtön 30km-t, és nagyon jól esett! Megnyitottam a szezont!
Ontapados,de nem olyan mint egy matrica valahogy más ..
Itt Kalocsan pl mûvészeti kellék és nyomdai boltokban kapható
Nem kell, de a több dimenziós felület miatt szepeket lehet szopni vele a felrakas nal !
Szia!
köszi a választ. Tudatlan vagyok a témában, gondolom úgy kell rámelegíteni a felületre? Esetleg öntapadós? Nem utolsó sorban hol keressem, dekor bolt, motoros bolt..?
A probléma megoldása nagyon egyszerű ...
Veszel átlátszó védő foliat Oracal egy fél méter valami 300 ft-nyi ész veszejtő összeg , papír sablonnal ki kísérletezed hogy milyen forma kell, hogy vedje a tankot ,és ne is látsszon.Majd zsírtalanítas után felteszed ezt. Kb. 5-6.-ik ra sikerülni fog!
Mivel úgysem látszik,ha kissé levegős marad az se baj.
Probléma megoldva!
Nem lehetetlen küldetés. Egyszerűen az van, hogy nagyon tartós konstrukció, így az emberek használják. Néha ha 1-1 megtörik, akkor van bontott alkatrész, de nem jellemző. Motorbontókat még érdemes lehet megkeresni, de ha sürgős, akkor valószínű, h csak újat fogsz tudni venni... :-S
Csak annyit, hogy ez egy tipikus probléma, nem nagyon van mit tenni. Ahogy a pilóta mozog, úgy nyomja a tanknak az ülést.

Az én CB-m át lett nézve, minden a helyén, nincs semmi sem rosszul összerakva. A problémát nem rossz illesztés okozza.

Én mondjuk azt is el tudom képzelni, hogy az ülés műanyag formája egyszerűen az évek alatt megereszkedik. Hiszen elég komoly behatásoknak van kitéve: Nyomja a pilóta, tűz rá a nap, stb... Mégis csak 1x éves gépekről van szó.
Szia Tottipte!
Látom voltál a Kanyarnál! A tank festék lekopásra mondtak valamit,vagy nem foglalkoztál vele?
Üdv Sebi
K köszönöm a választ !
Majd elmeseled milyen volt! ?
Szia fécó!

Nehéz megítélni, hogy mennyit hozott a konyhára a sinter, mert a fékolaj is cserélve lett. Összességében sokkal határozottabb, jobban adagolható lett az első fékem. De még az is lehet, hogy valamelyest beleszól a telóolajcsere is az érzetbe. Emellett az első 160 km-re kímélő használatot ír elő a gyár, szóval próbálok spórolósan bánni vele.

Ne is mondd a költségeket! Végre összeállítottam a karbantartási naplómat, és elborzasztott, hogy mennyi pénzt költöttem a gépre, miközben baja nem is volt. Első motoromként kicsit megdöbbentő, de úgy látszik ez ilyen.
Másrészt pedig igyekszem mindenféle irodalmat áttanulmányozni a témában, hogy a kisebb beavatkozásokat én végezhessem el. Esetleg Ti tudtok valami jó szakirodalmat? Angol, német, magyar jöhet.

A listám, lehet kihagytam pár dolgot:
44 200 - lánckenés - utolsó: 43 200 - 2013.03.04.
48 000 - olajcsere - utolsó : 40 000
4x xxx - hátsó fékbetétcsere - utolsó: ?
5x xxx - első gumicsere - utolsó: 39 600 - 2012.07.19.
5x xxx - hátsó gumicsere - utolsó: 39 600 - 2012.07.19.
52 xxx - légszűrőcsere - utolsó 34 000 - 2012.03.09.
53 xxx - első fékbetétcsere - utolsó: 43 200 - 2013.03.04.
55 000 - gyertyacsere - utolsó: 31 600
55 xxx - karbiszinkron-állítás - utolsó: 43 200 - 2013.03.04.
61 xxx - fékolajcsere - utolsó: 43 200 - 2013.03.04.
67 xxx - szelephézag-ellenőrzés - utolsó: 43 200 - 2013.03.04.
2015.03. - teleszkópolaj-csere - utolsó: 43 200 - 2013.03.04.

Szervizek:
2011.05.20. - Honda Szallerbeck nagyszervize (+olajcsere) 31 380 Ft
2012.03.09. - Honda Dream nagyszervize (+kormánycső, +légszűrő) 70 000 Ft
2013.03.04. - Kanyar nagyszervize (+műszaki, +első fékbetét, +akkumulátor) 75 000 Ft

Továbbiakban eligazításképp a német fórum által összeállított lista:
bei 48.000 km: große Inspektion + Ventilspiel, Zündkerzen
bei 54.000 km: kleine Inspektion + Luftfilter, Bremsflüssigkeit
bei 60.000 km: große Inspektion
bei 66.000 km: kleine Inspektion
bei 72.000 km: große Inspektion + Ventilspiel, Zündkerzen, Luftfilter, Bremsflüssigkeit
bei 78.000 km: kleine Inspektion
bei 84.000 km: große Inspektion
bei 90.000 km: kleine Inspektion + Luftfilter, Bremsflüssigkeit
bei 96.000 km: große Inspektion + Ventilspiel, Zündkerzen