Itt írtam az A-s jogsim megszerzéséről. Mást nem naygon tudok hozzátenni. Talán egy kulcsszó: szempontválasztás.
A műanyagok, a plexi, a kicsi indexek rajta voltak vásárláskor. Egyedül egy kidörrentőt és egy bukócsövet gyártattam rá.
Várom a képeidet, amik a motorod elejéről készültek!
Csak japánban és olaszországban gyártották, de javítsatok ki ha nem jól tudom. Az olasz összeszerelésnél lehet hallani egy-két tank rozsdásodásról. Viszont lényegesebb az, hogy eddig hol használták. Ha már külföldi akkor inkább a német szerintem. Náluk nincs sufnitunning, barkácsolás. Van pénzük, viszik a szakszervízbe és mindig tip-top állapotban van a jármű. Az olasz mentalitás már más, ők jobban széthajtják a motorokat szerintem. Ez persze csak általánosítás, biztosan van ellenpélda mindkét esetre...
1993-1996 között gyártották teljes mértékben Japánban, azok a PC26-osak.
1996-2003 között PC32 néven Olaszországban szerelték őket össze (a blokkot továbbra is Japánban rakták össze kompletten). Jelentős különbség az elöl-hátul tárcsafék.
Nem hiszem, hogy érzékelhető minőségbeli különbség lenne a két alverzió között. Illetve az is mérlegelendő, hogy a japán CB500-asok 17-20 évesek, míg az olaszok 10-17 évesek.
Szia! És attól függetlenül ,hogy olaszban vagy németben vagy japánban gyártották veszít a minőségéből vagy a Honda az Honda..? egyformán tartós és megbízható ?
Szia!
Nem kell félni a külfölditől! Ez enyém Németországból érkezett és hibátlan. (Megkockáztatom jobb állapotúak mint általában az itthoni példányok.) Nyugodtan fölhívhatod az eladót, mert sokan akik külföldről hoznak be motort vállalják a teljes körű ügyintézést, névre írást, forgalomba helyezést is. Mikor elmentem megnézni párat én is csak rámutattam hogy azt szeretném, aztán két hét múlva hozták a motort névre írva, friss műszakival... Még annyi intézni valóm sem volt, mint ha itthon vettem volna kereskedésben!
Külföldit nem akarok.. a sok papír stb.. és pénzben sem vagyok nagyon elengedve.:) De minden vágyam egy CB 5OO-as mert egy életre akarok motort venni és halottam olvastam ,hogy több száz ezer a futás teljesítménye ha normálisan használják.. és ügyelnek rá , nekem meg pont ilyenre van szűkségem.
Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni ? A napokban szeretnék venni egy CB 5OO-as Hondát 1997-es kiadás. És érdeklődnék mennyire megbízható ? Mire kel figyelni , milyen olajat kel bele tenni ? Milyen időközönként kel cserélni? És alkatrészt mennyire lehet hozzá kapni .. pl dugó , gyűrű , hajtókar csapágyak, szelepek, himbák , vezérlés , stb bármi ami a motorban elromolhat .. ?
Köszi. Mindenesetre jól bepirosodott az biztos!
Az arany felnis fekete CB is nagyon szép ám! :)
Milyen szín illene a tiédhez? Megkockáztatnám a gyöngyház fehéret de csak nagyon halkan mondom mert a sajátommal kapcsolatban sem tudok most dönteni. Szerintem be kell írni a Google-ba hogy "wheel tape" aztán mazsolázni a képek között hátha megtetszik valamelyik.
Karbantartás: úgy látom a srácok bőségesen elláttak mindenféle jó tanáccsal, így újat nemigen tudok mondani. Talán a legfontosabb: szeretni kell a motort és akkor mindent meg fog kapni, téged pedig sohasem fog cserben hagyni!
"Felni csikot érdemes e rá tenni?"
Én tettem rá. Hát nem is tudom... Barátkozni kell még vele de lehet hogy végül mégiscsak leszedem...
Az viszont biztos, hogy éjjel az oldalirányú láthatóság nagyon jó! :)
Képzeld az előző tulaj az egészet bekente gépzsírral. Nem tudom, nem sok értelmét látom neki, úgyhogy kipucolom az egészét.
Mondjuk látszott is rajta, hogy nem igazán ért hozzá. Viszont a kötelező szervízeket számlával / munkalappal igazolni tudta. Szóval az alap műszaki karbantartásokat megkapta a motor, de annál többet nem.
Amúgy az enyém 97-es és 37e km-re vettem. Most van benne majdnem 43. Hiszi a piszi. Inkább olyan 70-100e közé teszem a valós futásteljesítményt. De ettől függetlenül semmi baja...
Hello MakroHawk!
A tükörtartót lazitsd meg és kicsit told befelé mert lehet,hogy fesziti a kapcsolót és ez neheziti a kapcs.fedél levételét. A szivató bowdent én nem akasztottam ki. Kicsavarod az indexkapcsoló rögzitő csavart amely középen van. Alatta található egy réz korong amit szintén kiveszel. Figyeld meg,hogyan van odahelyezve mert ha nem úgy rakod vissza ,eredeti helyzetében akkor nem müxik a dolog.Majd a kettő db csillagfejű csavart is kiveszed Ezután a kapcs.jobb oldalán található keskeny lemez profilt is vedd ki. A régi bekeményedett zsirokat,koszt szépen takaritsd ki. Most pedig WD40 v.kontakt spray, ami éppen van fújjad orrba szájba amig nem csurog kifelé a dobozból. Én eddig jutottam,a golyós rugót békén hagytam.Visszaszereléshez pedig használj rézpaszta v.rézspray v.egyéb kenőanyagot. Nekem bevált ez a módszer és tökéletes lett az indexem.
Esetleg ha valamit nem jól irtam,v.nem érthetően akkor majd a hozzáértőbb emberek kijavitanak.
üdv Simo