Most hogy megvettük a kedvenc motorom, kaptam vele pár dolgot ami nem volt rajta!
Ti a közép sztendert szoktátok használni?
Mert hogy nekem most sportdob van a gépen,és ha visszaraknánk a középsztendert akkor beleérne a láncba!
Mert a gyári dobjára volt valami hegesztve gyárilag,hogy ezt megakadályozza!
Meg is tudnák nekem csinálni! Csak az lenne a kérdésem,hogy ti szoktátok e használni?Érdemes e vissza tegyem?
Gondolom.,., mikor "elteszitek téli álmot aludni"?Akkor azon áll?
És ha télen nincs fűtött garázs akkor,hogyan tároljátok?
Sziasztok!
Tegnap vettem a LIDL-ben egy olajszűrő kulcsot -900 pénzért. A CB-hez használható! Akit érdekel nézzen rá a dologra,gondolom máshol is van. (B.lellén vettem.)
...igen, megjött.... s minden stimmel, a DOT is, puha is, s javítva sem volt...jó alaposan átnéztem, habár a felnire sztem csak a nyár körül kerül mert a fent lévőben is még van pár km..persze ha 1X is megcsúsznék, (és megúszom) rögtön csere lesz... a nyáron 1 jó kigyorsításkor Egerben 1 festett záróvonalon jártam így.....
Az olajcsere pontos idejéről megoszlanak a vélemények. Ha visszakeresel van fent több fajta álláspont. A használat milyensége , a szezon alatt megtett km, és az általános műszaki irányelvek befolyásolják tulajdonképpen mindenkinél. Ha jól raktam össze a régebbi hozzászólásokból akkor a többségünk maximum 6e km után lecseréli az olajat ( ilyenkor szerintem mindenki cseréli a szűrőt is). Ahogyan azt a mocid régi tulajdonosa is tette.
Ha mégsem mennél ennyi km-t a szezonban akkor is évente szükséges a csere.
Van aki téli nagy leállás előtt szokott cserélni. De vannak akik a tavaszi szezon kezdéssel egyidőben szoktak. (Én személy szerint nyár vége felé szoktam mert olyan tájt vettem és kb akkora tellett le km korlát. Az idei kevés km miatt most majd én is tavasszal töltöm az újat.)
Légszűrőre az 1.18-as résznél 18.000 km-t vagy 1,5 évet ajánl. Én 15e után cseréltem kb. Akkora már látszódott a házban némi szennyeződés. De nem volt vészes, biztos van aki hagyta volna még. Na mind1, 18e fölé szerintem tényleg nem érdemes vele menni. A cserénél vigyázni kell a ház csavarjaival, mert az anyák a műanyag házban könnyen megforgathatóak, akkor pedig jön a fejvakarás.
Nem tudom mi a pontos megnevezése, azt hiszem talán másodlagos légszűrő?. Ennek az ellenőrzése is látszik a szervizkönyvben. Többünkben ennek elmulasztása még Zoliba hozzászólása után tudatosult. Uh ezt mindenképpen érdemes leellenőrizni mert a legtöbbünk darabokban szedte ki a szivacsot belőle. Erről is találsz fent régebbről képeket.
Ez megint érdekes kérdés. A könyv valóban 12000 km-t javasol. Többen tényleg 6000 km-nél lecserélik. Ez igazán akkor lesz kérdés, ha majd elkezded használni a motorod. Függ attól mennyit használod majd, hol és milyen körülmények között. Nyilván más az olaj igénybevétele hosszabb túrákon, mint városban sűrűbb indítás leállítás, illetve rövidebb távú használat estén. Van olyan is aki minden szezont friss olajjal kezd. Nekem volt olyan, mikor összesen 1500 km ment bele a gépbe egy idényben, én nem cseréltem ki csak ezért. A levegőszűrőt illik az olajjal együtt cserélni, de pl. most amikor cseréltem az olajat az enyémben kivéve azt gyakorlatilag teljesen úgy nézett ki mint amit előtte a dobozból vettem ki. Úgy hogy annak ellenére, hogy meg van az új, nem cseréltem ki. Ennek is talán akkor van jelentősége, ha olyan a környezet ahol használod. Nyilván országúton más a por jelenléte mint egy terep motornál a düllő utakon. Neked most mindenképpen javaslom, hogy cserélj le mindent és így tudod, hogy tiszta minden. Még célszerű lenne a fékfolyadék és fékbetétek állapotát megnézni, nyilván a legfontosabb biztonsági berendezésről van szó. Egy fél literes DOT-4-es fékfolyadék nem kerül sokba és egyébként két évente azt is cserélni kell.
Még annyi kérdésem lenne,hogy hány km-nél szoktad cserélni az olajat? A könyvébe 12000km-ként irja,de a volt tulaja 6000km-ként cserélte! Nem fogom használni csak max közepes fordulaton,mert még kezdő vagyok!
A levegőszűrőt is mindig kell olajcserénél cserélni?
Helló! Hosszas vívódás után sikerült döntened. Szerintem jól választottál. Az olaj választás nehéz kérdés, mindenki másra "esküszik". Itt többen használnak-használtak Motul 10-40-est Repsol-t, illetve én most tértem át a Xado 10W-40 4T-re a Motulról. Szűrőket az évjárat ismeretében tudsz venni, a lánc spray ujfent személyes tapasztalat válogatja ki milyet használ. Én Valvoline-t favorizálom, jó az ára és nem csapja szét nagyon. Többen dícsérik mostanában Mol termékét is. No egyenlőre ennyi, ha lesz még kérdésed, bátran kérdezz, valaki biztos segít jó szívvel.
...nincs a mocidról kép? mert az előző mocim az új gazdija árulta, s lehet ez az....fekete CB500 (2000)...akkor tudnék róla ezt azt,,,,persze soha nem volt semmi baja....
Gratula a mocihoz! ;) A nálam aktívabb fórumtársak biztosan szívesen segítenek majd én már sajnos nem vagyok túl aktív tagja a motoros társadalomnak mostanában.
Minden kérdésedre választ kapsz a gépkönyvből (ha kaptál a mocihoz) illetve a szervíz könyvből, amit le tudsz vadászni netről ezekre keresve: "honda cb500 haynes" Illetve meg is vásárolhatod természetesen, könyv formában ;)
Motoros áruházakra belépve sok helyen van már típusspecifikus kereső, kidobja pillanatok alatt a motorodhoz való alkatrészeket, pl. nagyvas.hu elég korrekt volt anno.
Most hogy megvettük a kedvenc motorom, kaptam vele pár dolgot ami nem volt rajta!
Ti a közép sztendert szoktátok használni?
Mert hogy nekem most sportdob van a gépen,és ha visszaraknánk a középsztendert akkor beleérne a láncba!
Mert a gyári dobjára volt valami hegesztve gyárilag,hogy ezt megakadályozza!
Meg is tudnák nekem csinálni! Csak az lenne a kérdésem,hogy ti szoktátok e használni?Érdemes e vissza tegyem?
Gondolom.,., mikor "elteszitek téli álmot aludni"?Akkor azon áll?
És ha télen nincs fűtött garázs akkor,hogyan tároljátok?
(teletank,akksi ki, ennyi az egész?
Köszi!Várom a válaszokat!