Persze, hogy nem.
Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez már október végén volt, és ha nem írt volna be vizsgára, akkor legközelebb már csak tavasszal lett volna rá lehetőség.
Azt meg mindenképpen el akartam kerülni, mert akkor jóformán kezdhettem volna az egész forgalmi részt elölről. Amit begyakoroltam az is kiment volna belőlem.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy akinek megvan a B-s jogsija, és van fogalma a mindennapi közlekedésről, annak nem nehéz megszerezni az A kategóriát sem.
Jó Jó el is akarok csak tőlem 3 órányi kocsikázás oda és vissza is.. ne itt van :) De el fogok menni több helyre is és ha minden jó megy jövőhét hétvégén valamelyik remélhetőleg boldog és büszke tulaja leszek.:)
Csak halkan jegyzem meg, hogy én 6 óra után mentem rutinvizsgára, és 9 levezetett forgalmi óra után forgalmi vizsgára.
Mind a kettő elsőre meglett.
Az első órákon arra gondolsz, hogy úristen ez nagyon nehéz, de aztán átlátod és belejössz.
2013.január 1-től változott a jogszabály. Tavaly még lehetett vele oktatni korlátlan "A" kategóriát. Idéntől már csak 600 cm3 felettivel lehet. Nem véletlen, hogy most adja el.
De látom, hogy valamiért ragaszkodsz hozzá, úgyhogy szerintem menj el, és nézd meg az a biztos.
Beszéltem egy oktatóval és ő biztatott :D Mert szerinte nem sokat használhatták mert 2O1O-től változott a jogszabály onnantól már nem oktatott vele.. mert 5OOccm kategória nincs.. és lehet csak egy évben 2x használták de lehet hogy 2OOx :D Kilométer az nem mérvadó ő is mondta mer egy oktatás alatt mennek kb. 5O km-ert de a rutinon egész nap jár a motor.. Nagy dilemma :D Venni akarok de nem rosszat. ha élőben hallanám a hangját akkor meg tudnám mondani milyen állapotban van , egy kopott agyon hajszolt CB 5OO-nak van valami észrevehető hangja?
Igen, szerintem is a rutin a legnehezebb :) Én is robogóztam csak előtte, még simsonon is csak egyszer-kétszer ültem.
De az oktató szépen megmutatott mindent.
Rutinozásnál arra kell figyelni, hogy a visszafordulásnál a pálya végén mindig a lehető legközelebb menj a bólyákhoz, hogy minél nagyobb legyen a körív. És SOHA ne húzd be ilyenkor az első féket! Mindig a hátsóval kell korrigálni. Na és persze nem szabad félni, láttam elborulni egy-két embert és semmit bajuk sem lett, még csak karcolás sem. :)
Otthon gyakorolhatod az utcán a két sávon való megfordulást és kólás flakonokból akár bólyákat is csinálhatsz.
A képek a rutin feladatokat mutatják. Egy kézilabda pálya méretű területen fel is lehet állítani a bólyákat és gyakorolni a vizsga előtt. Azért mielőtt még elkezdesz gyakorolni hallgasd meg az oktatót, ő tudja mire kell figyelni, nehogy valami rossz beidegződjön.
Sok sikert, gondolom ahogy jön egy kis meleg kezdődik is a tanfolyam. :)
Azt mondta aki behozta a motort,mert ő ezzel foglalkozik(most is 6db van nála) hogy valószinűleg eldőlt a moci,és letörött a kuplungkarról a bütyök(vagy mittudomén)!
Annyi a hibája még.hogy egy új akksi kell bele!
Én is gondolkodtam,nagyon rajta hogy azt vegyem e meg!
De személyesen nem láttam,de szerintem ha már elmentem volna megnézni,meg is vettük volna!
Így a videóról nagyon jónak tűnik!
Nem azért írtam, én már vettem magamnak.
Telefonon érdeklődtem. Kérdeztem ,hogy miért adja el? Azt mondta, hogy neki van több is. Erre én: ? Mire beismerte, hogy oktat vele. De természetesen felőlem megveheted ha akarod.
Novemberben vettem én is a CB500-ast. Volt egy tag aki hirdetett 2 db-ot is. Azt mondta rá, hogy a barátnőjéé és az övé. Azt nem tudta, hogy én ismerem őt, és tudtam, hogy autós motoros oktatással foglalkozik. Persze ez csak a személyes találkozáskor derült ki számomra. Igazság szerint a motoron is látszott, hogy nem egygazdás, vagy ha az is, akkor nem túl gondos gazda tulajdona. Fel sem ültem a gépre. 2 perc alatt döntöttem, hogy nem kell.
A tanulómotorok, általában kapnak eleget rendesen, bár túlpörgetve jellemzően nincsenek. A legtöbbön viszont az eldőlések-eldőlések javításának nyoma jól látszik.
Sok helyen olvastam már tapasztaltak tollából, hogy használt motort nem km és életkor alapján kell venni, hanem állapot alapján. Persze egy fiatalabb esetében könnyebben hihető a kevesebb km, de egy kicsit idősebb gép jobb állapotban lehet többet ér mint egy kevés km-es de ütött kopott, elhanyagolt.
Ha tényleg oktatómotor volt, én keresnék másikat.
Kisebb sérülés után szakszerűen javított motort azért meg lehet venni, de én mindenképpen csak bevizsgálás után tenném. pl futómű, váz állapotát mindenképpen érdemes megméretni sérült gép esetén. 5000 Ft volt egy teljes állapotfelmérés szakszervizben. Ebben benne volt a még a fékfolyadék forráspontjának mérése is. :) (Cserélnem is kell.) Jegyzőkönyvezték az egészet, és minden hibáját leírták, még azt is, hogy a gumik, fékek, lánc várhatóan mennyi km-t bírnak még. Szerintem ennyit megér, hogy nyugodt lehess a döntésed felől.
Pl. ott derült ki, hogy amit kinéztem magamnak, az is dőlt már el, de semmilyen geometriai sérülést nem okozott ez, és rendesen meg lett javítva. Ezért további alku után nyugodt szívvel el is hoztam. :)
Az az igazság 2 típus között variálok a 65O Nx Dominator és a CB 5OO-as a dominátorról nem tudok sokat .menyi a futás teljesítménye és alkatrész mennyire kapható még hozzá esetleg ti tudjátok? Tud valaki segíteni NX 65O-ről ?
Szia!
Én is nem nemrég vettem az enyémet.
Amikor kerestem ez az egri is képbe került. Kiderült, hogy oktató motornak használták egerben, de jogszabályváltozások miatt idén már nem használható erre a célra.
Nem akarlak lebeszélni róla, de én messzire elkerülnék egy szerintem ütött-vágott tanulómotort valószínűleg egymillió kilométerrel (lényegtelen, hogy mit mutat az óra, ezek idényben reggel8-tól este 8-ig folyamatosan mennek). Az már csak egy apró adalék, hogy a tulaj enduró gumikat tett rá spórolás miatt.
Akkor már sokkal szimpibb a Szimonetta által linkelt moci. (bár érdekes rajta a kuplungkar)
Szia!
Én nemrég vizsgáztam és egy sima bakancs elég volt. Zárt cipő kell és ne lógjon le a cipőfűző, nehogy beleakadjon valamibe. :) Továbbá kötelező még sípcsont, térd, gerinc, könyök protektor is, amit pl. nekem az oktató adott kölcsön a vizsgára. Meg természetesen egy hosszú ujjú kabát, nadrág és bukósisak, ami lehet zárt vagy nyitott is. :)
Hajrá, ügyesen!
Autó jogsival a zsebben a nagymotor jogsi megszerzése gyerekjáték (legalábbis én úgy éreztem) :)
Hű de jó ez a cikk. Megerősítette bennem, hogy a lehető legjobb választás volt a CB500 Most már tudom, hogyha megfelelően ápolom a kicsikét akkor még sok évig hű társ maradhat.
És az oktatással kapcsolatban még annyit szeretnék kérdezni,
Hogy elég e a rutinon,ha nem protektoros a csizmám,hanem félmagasszárú ,lapostalpú bőr csizma!
ez lenne az?
Unokatesóm debreceni és ő is akar motort venni!Csak még nem tudja milyet vegyen!
Mennyi idős,és mennyit kérnél érte:?
üdv
Szerintem is a rutin nehezebb mint a forgalom!
Megnézheted ezt is!
Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez már október végén volt, és ha nem írt volna be vizsgára, akkor legközelebb már csak tavasszal lett volna rá lehetőség.
Azt meg mindenképpen el akartam kerülni, mert akkor jóformán kezdhettem volna az egész forgalmi részt elölről. Amit begyakoroltam az is kiment volna belőlem.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy akinek megvan a B-s jogsija, és van fogalma a mindennapi közlekedésről, annak nem nehéz megszerezni az A kategóriát sem.
És nem mondtad az oktatódnak hogy amiért fizettél,te azt le akarod vezetni?
Ha jól tudom 27óra a kötelező!
Mind a kettő elsőre meglett.
Az első órákon arra gondolsz, hogy úristen ez nagyon nehéz, de aztán átlátod és belejössz.
De látom, hogy valamiért ragaszkodsz hozzá, úgyhogy szerintem menj el, és nézd meg az a biztos.
De az oktató szépen megmutatott mindent.
Rutinozásnál arra kell figyelni, hogy a visszafordulásnál a pálya végén mindig a lehető legközelebb menj a bólyákhoz, hogy minél nagyobb legyen a körív. És SOHA ne húzd be ilyenkor az első féket! Mindig a hátsóval kell korrigálni. Na és persze nem szabad félni, láttam elborulni egy-két embert és semmit bajuk sem lett, még csak karcolás sem. :)
Otthon gyakorolhatod az utcán a két sávon való megfordulást és kólás flakonokból akár bólyákat is csinálhatsz.
A képek a rutin feladatokat mutatják. Egy kézilabda pálya méretű területen fel is lehet állítani a bólyákat és gyakorolni a vizsga előtt. Azért mielőtt még elkezdesz gyakorolni hallgasd meg az oktatót, ő tudja mire kell figyelni, nehogy valami rossz beidegződjön.
Sok sikert, gondolom ahogy jön egy kis meleg kezdődik is a tanfolyam. :)
Még a rutinozással valami tapasztalatot megosztanál velem?
Szerintem a forgalmi vizsga könnyebb lesz mint a rutin!
Nekem is már régóta van B-s jogsim.
Eddig csak jóformán robogókon ültem!
üdv
Azt mondta aki behozta a motort,mert ő ezzel foglalkozik(most is 6db van nála) hogy valószinűleg eldőlt a moci,és letörött a kuplungkarról a bütyök(vagy mittudomén)!
Annyi a hibája még.hogy egy új akksi kell bele!
Én is gondolkodtam,nagyon rajta hogy azt vegyem e meg!
De személyesen nem láttam,de szerintem ha már elmentem volna megnézni,meg is vettük volna!
Így a videóról nagyon jónak tűnik!
Amugy 400a vége!(legalábbis nekem azt mondta)
üdv:Simona
Telefonon érdeklődtem. Kérdeztem ,hogy miért adja el? Azt mondta, hogy neki van több is. Erre én: ? Mire beismerte, hogy oktat vele. De természetesen felőlem megveheted ha akarod.
A tanulómotorok, általában kapnak eleget rendesen, bár túlpörgetve jellemzően nincsenek. A legtöbbön viszont az eldőlések-eldőlések javításának nyoma jól látszik.
Sok helyen olvastam már tapasztaltak tollából, hogy használt motort nem km és életkor alapján kell venni, hanem állapot alapján. Persze egy fiatalabb esetében könnyebben hihető a kevesebb km, de egy kicsit idősebb gép jobb állapotban lehet többet ér mint egy kevés km-es de ütött kopott, elhanyagolt.
Ha tényleg oktatómotor volt, én keresnék másikat.
Kisebb sérülés után szakszerűen javított motort azért meg lehet venni, de én mindenképpen csak bevizsgálás után tenném. pl futómű, váz állapotát mindenképpen érdemes megméretni sérült gép esetén. 5000 Ft volt egy teljes állapotfelmérés szakszervizben. Ebben benne volt a még a fékfolyadék forráspontjának mérése is. :) (Cserélnem is kell.) Jegyzőkönyvezték az egészet, és minden hibáját leírták, még azt is, hogy a gumik, fékek, lánc várhatóan mennyi km-t bírnak még. Szerintem ennyit megér, hogy nyugodt lehess a döntésed felől.
Pl. ott derült ki, hogy amit kinéztem magamnak, az is dőlt már el, de semmilyen geometriai sérülést nem okozott ez, és rendesen meg lett javítva. Ezért további alku után nyugodt szívvel el is hoztam. :)
Én is nem nemrég vettem az enyémet.
Amikor kerestem ez az egri is képbe került. Kiderült, hogy oktató motornak használták egerben, de jogszabályváltozások miatt idén már nem használható erre a célra.
Nem akarlak lebeszélni róla, de én messzire elkerülnék egy szerintem ütött-vágott tanulómotort valószínűleg egymillió kilométerrel (lényegtelen, hogy mit mutat az óra, ezek idényben reggel8-tól este 8-ig folyamatosan mennek). Az már csak egy apró adalék, hogy a tulaj enduró gumikat tett rá spórolás miatt.
Akkor már sokkal szimpibb a Szimonetta által linkelt moci. (bár érdekes rajta a kuplungkar)
Én nemrég vizsgáztam és egy sima bakancs elég volt. Zárt cipő kell és ne lógjon le a cipőfűző, nehogy beleakadjon valamibe. :) Továbbá kötelező még sípcsont, térd, gerinc, könyök protektor is, amit pl. nekem az oktató adott kölcsön a vizsgára. Meg természetesen egy hosszú ujjú kabát, nadrág és bukósisak, ami lehet zárt vagy nyitott is. :)
Hajrá, ügyesen!
Autó jogsival a zsebben a nagymotor jogsi megszerzése gyerekjáték (legalábbis én úgy éreztem) :)
Hogy elég e a rutinon,ha nem protektoros a csizmám,hanem félmagasszárú ,lapostalpú bőr csizma!
Azzal lehet e rutinozni,és majd vizsgázni?
Üdv:Szimo
A CB500 tartósságáról csatolok egy cikket.