Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Érdekes... nekem a GS nem füstölt, de töltögettem szorgosan utána az olajat... főleg amikor nem kíméltem
Eszembe sem jutott a fogyasztóvédelem, csak az volt a lényeg, hogy a moci még működjön. Egyébként majdnem sírtam olajcsere előtt! Tényleg igazad van, rájuk kellett volna döntenem az asztalt. Egyébként azért cseréltem először márkaszervizt, mikor a 12000es olajcserénél növeltettem a gyári főfúvókákat a karbiban 128ról 135re, a nyitott dob miatt, és karbi állítás után azt mondja nekem a hivatalos márkaszervizes a fali órát bámulva, (már csak 20 perc van zárásig,) hogy nincs is szükség a karbi szinkronizálására, miközben könyékig volt a karbiban, és még a szerviz könyv is 12000km-ént kéri a karbi szinkronizáltatást! Akkor megköszöntem a munkát, kifizettem a 12000 szervizt, elvittem a gépet máshova a szinkront megcsinálni, és többet nem is mentem abba a márkaszervizbe! És akivel csináltattam a gépem, mindenkinél tapasztaltam ilyesmit!

A szelepeket ellenőriztettem 24000 szerviznél, ahogy kell hivatalosan is, és ott azt mondták, hogy tökéletes a himbák állapota. Kérdés, mennyire hihetek nekik!

Szóval hidegen füstöl, de olajfogyasztásban ez nem mutatkozik 6000es cseréknél, és az ereje is meg van még. Ez azért megnyugtató...
Gondolj csak arra, hogy puhább gumival való tárolás alkalmával megnyomódott abroncs is kitudja "rugni" magát. Nyilván pici idő kell neki. A 9 bar nem tudom mennyire használt neki, hiszen az üzemi nyomás több mint háromszorosa. Szerintem szerencse, hogy ha nem szakadt meg a gumi. Egyébként még sofőr koromba jártam gumi nagykerekhez is és láttam hogyan tárolják a gumikat. Szerintem símán belefér a deformáció. Több sor magasságban álltak az abroncsok, képzeld mit kap ott az alsó sor. De természetesen legyen hozzá szerencséd és sok-sok kilométeren át tudd használni.
Nem hiszem, hogy a tárolás lehetett a gond, mondjuk kicsit öregebb egy évesnél a gumi. Felfújta 9 bárig is a szerelő, de úgy sem javult semmit. Valószínűleg hibásan jött le a gyártósorról. Az eladók szerint ez az ütés még belefér a gyári értékekbe, de én ezt nem így gondolom, ilyen minőségű és neves gyártójú gumiknál ez nem megengedhető. Remélem dolgoznak a problémán Japánban.
Talán a gumiban lévő nyomás és egy hosszabb út alatti felmelegedés visszaadja a formáját. Szerintem is a helytelen tárolás okozhatta a tojás formát.
Úgy legyen! A legrosszabb az volt, hogy 5 gumi közül mind tojás alakú volt és a legkevésbé tojásosat hoztam el. Másfél órát túlóráztak ma e miatt és még lehet folytatódni fog. Majd meglátjuk...
A tojás alak nekem is új, mi a repedések miatt reklamáltunk, lényeg hogy él a garancia úgyhogy nem kell aggódnod. Persze ez a tojás forma adódhat a tárolásból is, lehet a felni majd szépen "kisámfázza" az abroncsot és nem is fogod észrevenni
Szia Laci!
Mindig olvasom a hozzászólásaidat, nagyon jókat írsz és látszik, hogy családtagként bánsz a gépeddel.
Egész jó ötlet ez a zsugorcső, a kopó részeken takar, a kar végén a gombot pedig már egy sima spray is befedi.
Tényleg erős a nitró és vigyáztam is arra, hogy ne menjen a műanyagra, így minden szép ép maradt.
Szóval Zolibának is a Bridgestonnal volt gondja, hát remélem hogy nem kell visszavinnem és nem fog érződni a tojás alak. Kb 0,7 mm lehet benne, hátha nem fog rázni a gép. Még nem próbáltam ki, holnap minden kiderül.
Szép estét!
Szia!
Nem vagyok ugyan márkatárs, de néha szoktam itt értetlenkedni a fórumotokon, ráadásul nekem is fekete a kuplung és a fékkarom is, így aztán nálam is jelentkezett ez a probléma.
Először átfestettem de a motoros kesztyű nem a finomságáról híres és bizony szépen lekoptatta a festéket. Aztán eszembe jutott valami a szakmám berkein belülről... vannak vékonyfalú UV álló zsugorcsövek amiket kiválóan lehet formakövetőn zsugorítani hőlégfúvó segítségével... már két szezont kibírt és köszöni jól van! Másik megoldás a polírozás lett volna, de nekem a fekete jobban tetszik mint a fényes alu, ezért örülök, hogy így megoldódott a probléma. Talán 4-500Ft métere ami bőven elég két motorra is, Debrecenben a Hobby Elektronikában (Kossuth utca) találsz.
A BT45 háza táján mostanában nincs rendben valami de ezzel ők is tisztában vannak. Zolibát is kártalanították, ha esetleg nem válik be amit kapot majd megint reklamálunk és akkor majd másik típust nézünk. A bovden kimosása jó ötlet, talán a nitró kicsit erős, inkább LB-t javasolnék mert az kevésbé oldja a műanyagot, a bovden köpenye műanyag így nem árt óvatosnak lenni.
Sziasztok márkatársak!

Megosztanék veletek néhány dolgot ami ma történt velem. Eljött a napja hogy elkezdjem felkészíteni a mocit a szezonra. Vettem rá új papucsokat Bridgestone BT 45-ös gumikat kapott. Sajnos a hátsó gumi sehogysem akart összejönni rendesen. Tojás alakú abroncsok kerültek elő a raktárból a gumisnál. Végigpróbáltunk 5 gumit a kerékre mire végül ráfogtuk az egyikre, hogy ez üt a legkevésbé.
Nagyon ideges voltam ugyanis az első gumi hibátlan volt, szaladt ahogy kell, de a hátsóval nem tudom. Pedig többféle gyártási időpontú gumik voltak és mégis mind tojás alakú... Remélem nem fog érződni vezetés közben, mert akkor biztos, hogy visszaviszem. Úgyhogy sajnos ma csalódnom kellett a Bridgestoneban, pedig ez az egyetlen japán gumigyártó amelyik még japánban gyártat, nem pedig Kínában.
Nem tudom nektek volt-e már hasonló tapasztalatotok?
Más: Ma kitakarítottam a kuplung bovden vezetőmet, hú olyan könnyű lett, mintha egy 25-ös lenne a gép. A módszer az volt, hogy leszereltem, majd nitró hígítót adagoltam bele fecskendőből és kompresszorral kifújattam. Ezt többször megismételve rendesen kijött belőle a dzsuva. Aztán pedig jött a jó öreg WD40 és szépen befújtam a csőbe majd pedig szintén kompresszorral eloszlattam amíg meg nem jelent a túloldalon. Így nem is maradt benne felesleg és a kenés is meglesz. Nagyon sokat jelent ez a kis apróság, kevésbé fog elfáradni a kezem és persze nő a bovden élettartalma is.
Azt kérdezném, hogy szerintetek milyen festékkel kellene lefújni a kuplung karomat, mert tavaly eltört és meg lett hegesztve és most nincs festék rajta. És persze egy sima fújós spray festék 2 perc alatt lekopik. E miatt nem fogom festőhöz vinni, mert kinevetne. Valami házi megoldás kéne, én a makett festékre gondoltam, hátha az jobban tapad és kopásállóbb, de sajna nem ismerem. Ötlet?
Jók ezek a szerelgetős napok, amikor az ember látja a munkája gyümölcsét.

Lassan indul a szezon, mindenkinek balesetmentes kilómétereket kívánok!
Sziasztok

Ma szembesültem azzal a problémával, hogy a hátsó fék lenyomásakor nem világít a féklámpám/CB500 1999/, tudna valaki segíteni hogy tudok utánna állítani, megtalálni a kapcsolóját, hogy meg tudjam nézni mi a baja.

Mivel mindig első és hátsó fékkel fékezek, ez szerintem nem vészesen nagy probléma, de nem akarom így hagyni, következő hétvégén megcsinálom vagy csináltatom attól függően sikerül-e.

Illetve ha így megállít egy rendőr, beleköt, hogy miért nem jó és azt mondom, hogy indulásnál még működött, akkor ugye elvileg nem büntethet; de esetleg mondhatja azt, hogy zárjam ott le a motort és nem mehetek vele tovább? Nem tudom pontosan, hogy van ez a KRESZ-ben.

Előre is köszönöm a segítséget.
Ez igaz...De a Szlovák határ környékén is vannak ilyen okosflakonosok.
Az Isten őrizzen meg ezektől a szemetektől.
Mert ugye hogy van az, hogy a nagykeres néz amikor a seftes fórumbeli árait mutatom neki, és közli, hogy ő nem tudja nekem ennyiért adni.
És akkor még a haszon ugye sehol.
Nem mondom hogy mindenki siessen hozzánk olajat venni,mert nem erről szól a dolog, csak annyi inkább a tanulság hogy ami túl szép ahhoz hogy igaz legyen, az általában nem igaz
Nálunk jellemző a szervizekre mindegy,hogy autó vagy motor,ha nincs jelen a tulaj akkor tescogazdaságos olajat töltenek bele.Sőt még az ukrán határ is közel így különböző hamis olajakba is bele lehet botlani.Saját tapasztalat, ukránba olyan címkét raktak a flakonra amilyen olajat kértem.Ezt add össze.
Lassan 4 éves cikkre hivatkozol.
Anno én is sokat morfondíroztam a kérdésen. Végül a nem E-s megoldás mellett döntöttem, ami fele annyi volt, mint a leovince.
Egyrészt azért, mert Mon jelenleg ezzel nem lesz gondom. A magyar rendőrségnek nincs apparátusa ahhoz, hogy hangerőt mérjenek az út szélén. Motoros rendőr ismerősöm pedig mondta, hogy nem foglalkoznak ezzel. Egyedüli módosítás, amire keményen harapnak az a rendszámtábla-trükközés. Mutatott képeket elfogott motorokról, hát mit ne mondjak, vannak leleményes motorostársaink. Ettől függetlenül elég jól kiszúrják, és utána is mennek.
Másrészt az én CB-m most van vizsgán, Kanyar intézi, kerdeztem is tőle, hogy adjam-e a vizsgáztatáshoz a gyári dobot, de nem kell, a mostanival is át fog menni.
Gondolom mindez egész K-Euban érvényes. Ny-Euba terveim szerint én évekig nem megyek, ha meg esetleg mégis, nem tart nagy munkába visszatenni a gyári dobot.
köszi
köszi!
A csatolmány persze lemaradt. Pótolva
Semmi gond nincs ezzel, mindegy, hogy PC32 vagy PC26-od van, a motorszám MINDIG PC26E-vel kezdődik!

Itt pedig a kódok értelmezésének mikéntje.


CB500 típuskódjai a Haynes leírásában a csatolmányban, illetve CB500 Modellvarianten:

PC26: Urversion mit Fertigung in Japan, gebaut ab Ende 1993 (Modell 94, also „R“). Vorne Nissin-Scheibenbremse, hinten Trommelbremse. Gabeltauchrohre mit Ablassschrauben, Gabelfederlänge 308,3mm plus Distanzhülse 20 cm. Scheinwerfer mit Metallgehäuse und Befestigung M10 SW14, eckige Blinker. Beleuchtung von Stanley, Fernlichtschaltung über Relais, blanke Kupplungs- und Handbremshebel, Lenkerschalter beschriftet, Soziusrasten mit gesteckten Bolzen. Schutzblechverlängerung vorn und hinten. Auspuffhersteller Sankei.
PC27: wie PC26, aber Variante mit Sekundärluftsystem (z.B. Österreich).
PC32, Modellbuchstabe „T“: Übergangsmodell 1996 mit Technik der PC26, aber Fertigung bereits in Atessa/Italien. Im Gegensatz zur PC26 aber Gabelfederlänge 509,9mm; hier wurde keine Distanzhülse verbaut. Fernlichtschaltung relaisfrei, Schutzblechverlängerung hinten.
PC32, ab Modellbuchstabe „V“: Ab Modelljahr 1997, Fertigung in Atessa/Italien. Brembo-Scheibenbremsen vorn und hinten. Gabeltauchrohre ohne Ablassschrauben, Gabelfederlänge 409,1mm plus Distanzhülse 10 cm. Kunststoff-Scheinwerfergehäuse mit Befestigung M8 SW12, Beleuchtung von Hella (Scheinwerfer) und CEV (rundlichere Blinker), schwarze Kupplungs- und Handbremshebel, Lenkerschalter mit Symbolen, Soziusrasten mit verschraubten Bolzen. Felgen von 2000-2001 gold, davor und danach silber. Ab Modelljahr 2000 ohne Schutzblechverlängerungen, Fußrastenplatten lackiert. Auspuffhersteller Solfer.
PC32, Modell „CB500S“: Ab Modelljahr 1998, rahmenfeste Halbschalenverkleidung (dazu Rahmen mit Befestigungslasche am Steuerkopf versehen), verschraubte Motorhalterung mit Querstrebe, geänderter Instrumentenblock an Verkleidungshalter verschraubt, schwarze Spiegel nun in zusätzlichen Gewinden der Lenkerhalter. Größere Lenkergewichte, eckiger Hauptscheinwerfer. Gabelbrücken mit geänderten Abmessungen und ohne Innengewinde für Instrumenteneinheit. Fahrerfußrasten mit Verstärkung. Lenkerhalter abnehmbar und in Gummibuchsen gelagert. Felgen von 2000-2001 gold, davor und danach silber. Ab Modelljahr 2000 ohne Schutzblechverlängerungen, Fußrastenplatten lackiert.
PC33: wie PC32, aber Variante mit Sekundärluftsystem (z.B. Österreich/Schweiz).
Semmit nem jelentenek a flakon színek. Csak annyit hogy a narancs az az újabb dobozolás. Ugyanaz az olaj van mindkettőben.
Ez érdekes!

A motorszámom PC26E,.,.

Az alvázszámom zdcPC32E,.,,.,.
Az enyém R mint Racing!
Na jó, ez csak vicc volt!

Két nagyobb csoportra oszthatók, a régebbi Japán széria a PC26, az újabb Olasz összeszerelés pedig a PC32 család. Ezen belül további évjárat azonosítókkal látták el őket. A Nagyvas.hu oldalán például ez a felsorolás látható: Honda CB500 R,S,T,V,W,X,Y,1,2,3. Így mielőtt alkatrészt rendelsz, nem árt pontosan tudni melyik évjárat és milyen plusz azonosítóval rendelkezik a Tiéd.
Repsolnál nem tudom mit jelentenek a flakonok eltérő színei -de biztosan lesz itt valaki aki járatos a témában...
Köszi a választ!

És meg tudnád e mondani hogy van e külömbség a narancssárga vagy a zöld színű(doboz) Repsol olajak között?

És a CB500-nál neked mit jelent az " R"betü?

Üdv.
Azért ez nagyon gáz... simán a fogyasztóvédelemhez fordultam volna! Darabos válto, ragadó kuplung, fémes nyers hang...és ez csak az amit éreztél és hallottál, közben a forgattyúsházban kékre sültek a főtengely csapágyak és szépen barázdálta a hengert a dugattyú... nem véletlen kék a füst! Olaj kerül az égéstérbe, csak kérdés, hogy hol... de nem a szelepszár szimeringnél az biztos, főleg 40ezer km után...
Utólag már könnyű okosnak lenni de én ott engedtem volna le a trutyit a szervíz díszkövére az biztos, ha így elintézik a motorom. Hiába oldotta meg az új olaj -látszólag- a problémát a "fekete vízszerű" meg a "palacsintatészta" megtette a hatását rendesen!
A CB-t mikor lapkáztam az egyik szervízben azt mondták, nem kell vele foglalkozni rakjak bele sűrűbb olajat... na persze... én se véletlen szeretek magam csinálni mindent!
Sajnálom Csaszi, ennek nem lett volna szabad megtörténnie, nem csodálkozom ha ezután elvesztetted a szervizekben a bizalmad!
Biztosan azért, mert látszólag az eredeti dob van rajta. Így aztán nem is számítottak komolyabb hangorkánra. Nem is itt van a gond, hanem ha külföldön veszik le a rendszámot. Pedig én is töröm a fejem egy kis optikai és akusztikai tuningon de ha ebbe az irányba haladunk lehet hogy csak egy saválló palást lesz a vége - a gyári dobon...
Egyébként nekem is sport dob van a CB500-n. A gyári van átalakítva. Szakszervizben csinálták. Karbi szinkron és légszűrő módosítással együtt. Mióta megvan egy gázfröccs és nyílik előttem a kocsisor. Előtte észre se vettem.