Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vizsgán akkor miért nem kell beindítani a motort? 2 éve úgy vizsgázott, hogy be se indították. Nem mókolt vizsga. Sima vizsgaállomásra vittem.
Darkmind köszi a választ!
Olvasgattam még a témával kapcsolatban és egy érdekes dologra bukkantam: A drága EU újabb szigorítást tervez a közúti járműveknél. A lényeg: bármilyen 'E' betűs, műbizonylatos dob is van a gépen, a kibocsájtott zajszint egyáltalán nem haladhatja meg a motor gyári értkét! Tehát ezt a kicsi pluszt is el akarják venni amit most a fojtott sportdobok adnak!

http://www.onroad.hu/motor/hirek/1839/
Jó vétel szerintem!
Viszonyítás képen tavaly 10.900.- Forintért vettem Motul 5100 10W40 olajat szintén 4 litert. Halk és hibátlan a motor vele. A gyár ajánlása viszont a 10W30-es olaj! Állítólag a blokkban alkalmazott siklócsapágyak miatt van rá szükség. Úgyhogy legközelebb kipróbálom a Repsol 10W30-as olaját...
4L Repsol Moto Sintetico 10W40

Kedves fórumtársak!

Mit szóltok ehhez az olajhoz? Most repsol láncspray-el együtt 8000ft!

Várom a válaszotok! A Cb 500-ba kellene!

Köszönöm ha megosztjátok velem a tapasztalatokat!



üdv
Köszi a választ. Holnap átnézem amit ajánlottál!
A márkaszervizben kérdeztem, hogy milyen olaj kerül a gépbe, és csak annyi volt a válasz, hogy sima jó minőségű német 10w40es olaj. Ezt akkor sem tudtam elképzelni, hogy ez mit jelent, de engedtem, hogy beletöltsék. Olajcsere után kb. 8-900km-el kezdődtek a váltási nehézségek. Furán darabosan váltott a váltó. Később egyre nehezebb lett a váltás. Nem csak betenni, kierőszakolni is egyre nehezebb lett a fokozatból. Mint ha a léptetővilla egyáltalán nem dolgozna. Ezt a vége felé még megfejelte a ragadóssá váló kuplung. Olyan hirtelen fogott valahol középtájékon, hogy igazán finoman elindulni nem is lehetett már vele. Ráadásul fura fémes nyers hangja lett a motornak is. Mikor leengedtem az olajat az elején fekete víz szerű valami jött ki a mociból, és szép fokozatosan egyre sűrűbb lett mikor már csak csöpögött olyan volt szemre mint ha fekete palacsintatészta csöpögne a mociból. Az új Motul olajjal kb 40-50 km alatt a váltó újból jó lett, a motor hangja elcsendesedett, és már hamarabb is a kuplung újból vajpuhaként üzemelt. 1000km-el később azért még egyszer lecseréltem az olajat. Aztán 24000nél természetesen megint. de a vibráció, ami akkor keletkezett a motoron (kormányon) azóta is megvan.

Úgy 26000km-nél vettem először észre, hogy hidegen gázadásnál egy kicsit fűstől. A 30000es szerviznél pedig már egyértelművé vált. Lásd a PR ballagása című vidimnél. Pedig ott már majdnem üzemi hőmérsékletű a motor!

Azóta csak a 24000es szerviznél volt (márka)szervizben a mocim a szelepellenőrzés miatt, de már oda is vittem az olajat, azóta csak magam szervizelem a gépsárkányom. 48e-nél viszem majd megint szelepellenőrzésre, de minden egyéb dolgot lehetőleg magam intézek. Nem mintha magam nem tudnék hibázni, de ha én hibázok azt magamnak köszönhetem, de ha más rontja el a gépem akár akaratlanul is és még fizettem is érte? Háát köszönöm, de kihagyom!
Helló Csaszi!
Milyen "tünet" vezetett oda,hogy 1600 után lecseréld az olajat? Mit öntöttek bele, hogy "csapadék"keletkezett? Gondolom nem fém darabok voltak ?(akkor szerintem már nagyobb baj lenne azóta) Minden esetre az ilyen dolgok nem bizalom erősítőek az adott szerviz irányába!
köszi!
Ebben a motorban olyan kevés kilóméter van ,hogy szégyenlem leírni , mert nem hinnétek el. A fék szubjektív dolog , nekem mindig kevés...
Én azt szeretem ha egy újjal harap és ez szerintem nem az. A váltót pedig más mocikhoz viszonyítva picit azért keményebb , valjuk be ennél azért vannak precizebb kapcsolhatóságúak.Ez az én véleményem.
Én akkor nézek rá, ha amúgy is a karbiban járok (vagy jár a szerelőm). A tapasztalt "nagy öregek" megmondják majd a tutit (nekem is rengeteget segített az itteni infó-bázis), de én annó (2 éve) beállíttattam azóta mint egy schaffhausen.
Miután egy kedves lexus-os papa elémkanyarodva kiütötte alólam tavaly a vasat, a "rendberakás" után rámértünk, hozzá se kellett nyúlni. Úgyhogy én nem piszkálom, Murphy törvénye szerint élek: ami jó, azt ne akard javítani, mert elrontod. Aztán ha elrontottad, javíthatod.. :)
Sztem ehhez a motorhoz nem kell jobb fèk, ha darabos a váltód, akkor rossz az olaj, vagy rossz volt az előző gazdája...
Szerintem ha van "E" + TÜV, semmi nem kell.
Hello.
Asszem 24e km. De nem tennèm rá a nyakam. :)
Hello Csaszi!
Most látom csak sajnos, bocs.
Szerintem érdemes rápillantani a szerencsi várra (a hegyalja kapuja), Bodrogkeresztúron van egy jó kis motormúzeum, Tokaj szerintem alap, Sárospatakon szép a vár, onnan a hegyekbe fel Páláháza felé Fűzérradványon a Károlyi kastély és a parkja, Füzéren szépen újítják fel a várat (szép a kilátás is), Hollóháza, de Pálházáról szép az út Telkibányára, vizsolyi templom + biblia, Hejcén van egy kis emlékmű arra emlékezve, hogy lezuhant ott egy katonai szlovák repülő nem olyan rég, Boldogkőváralján szintén szép a vár. Most ezek jutnak eszembe. Ezeken az utakon kb. 2 éve mentem utoljára, sajnos az útminőség nagyon változó, inkább közepes :(.
Egy sportdobos kérdés:
Tegyük fel vásárolok egy 'E' betűs, műbizonylatos, TÜV-ös, stb... teljesen legális dobot a CB -re. Fölszerelem a motorra a saját decibel killerével, szabályosan. Ezek után (előtt) kell nekem átépítési engedély? KPM vizsga? Forgalmiba be kell vezetni az átalakítást? Igazából nem az érdekelne hogy mennyire elnézőek vagy sem a rend őrei, hanem hogy mi ennek a törvényes menete?!
Sziasztok fórumtársak!

karbi szinkront milyen időközönként kell csinálni a CB500-on?

Várom a válaszotok!


üdv:
Kezdésnek ideális választás. Egy ilyennel rendelkezem... Jó vázgeometria,elfogadható fogyasztás,kényelmes üléspozíció(biztonságosan leér a lábad ha kis termetűvagy akkor is. Városban is jó velemenni.
Kissé gyenge fékek, darabos váltó, sor kettes járása nem olyan "szép" mint egy négyesé, plexi nélkül minimális szélvédelem.
Röviden ennyi , de vannak itt akik bővebb tapasztalatokkal rendelkeznek...
Az ár kissé borsos az említtett évjáratért , esetleg ha ABS-es kivitel.
Remélem tudtam segíteni.
Bocs sracok ezt egy haverom irta a nevem alatt!
Kerlek segitsetek neki!
Koszonom
Tanulómotor? Rögtön a Romet után ? Vagy a VT előtt?
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cb_500-6070601

Lassan itt a tavasz. Jövő héten friss vizsgát kap. Levittem az árat. Kevés kilométer. Nagyon jó motor. Brutál hang.
Mi kell még?

Egy vevő :D
Szia!

Köszönöm! Üdv:Simona
Szia

Tudom nem nekem szegezted a kérdést.

Én a CB-be Motult használok az vált be 10W40 5100-as típusból.
És igen itt a váltó és a motor kenését egy és ugyan az az olaj végzi.
Fékfolyadék dot 5.1 motul szintén
Fagyállónál arra kell figyelni hogy az alumíniumhoz készültet kell venni és úgy hígítani ahogy szeretnéd... nekem ha jól rémlik -25-ig van A keverési arányt megtalálod a flakonon
Hello! Úgy döntöttem, hogy első, tanuló motornak esetleg egy Honda cbf500-at választanék. Találtam is használtautón abs-es 6-7 éveseket 700ezer HUF körül, ami nekem meg is felelne. Mindenütt azt olvasom róla, hogy megbízható, tartós, alacsony szervízigényű, jó gépek. Arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek is ennyire tuti-e ez a motor. Van-e esetleg típushibája, amire a vásárlásnál oda kell figyelni? Kérlek, ha van róla tapasztalatotok, osszátok meg velem! Előre is nagyon köszönöm.
Lehet köze a Dynonak is, meg volt egy szerencsétlen 18000 márkaszervizes olajcserém is. Olajcsere után 1600km-el valami eszméletlen sűrű darabos trutyit engedtem le a motorból. 2 olajcsere megoldotta, de azóta rezeg a kormányom... Meg a Dyno is okozhatja akár a problémát, mert nekem nem 5000nél indul meg a gép, hanem 3400nál, és ott még lehet, hogy kevés az olajnyomás ehhez a teljesítményhez!