Elvesztettem az hozzászólásom, úgyhogy most újra kicsit rövidebben.
Én nem csodálkozom a "régi az szar" hozzáálláson, ha a társadalmunk-kultúránk-gazdaságunk mottója a fogyasztás. Tekerni kell a mókuskereket. Tervezett avultatás... Hát igen.
Ezzel kapcsolatban, lesz még egy Africa Twin például? Azt is 10 éve nem gyártják már.
CBF-et ismerem, és imádom. Gyönyörű és jó vele menni.
Másrészt az egyre szigorúbb környezetvédelmi szabályoknak és az új jogositvany-szabalyozasnak meg kellett felelnie a Hondanak. Nem hozhattak ki ennél erősebbnek, mert az már a korlátlan kategória lett volna, ráadásul beleharapott volna a feljebb pozicionált termékeikbe.
Végül nekem is sikerült sokkolnom magam, a honda magyar oldalán kerestem a transalpot, és NINCS.
Mindenesetre nem kell ide dilibogyó, a cikkíró mondhat bármit, de a CBF akkor is szebb lesz, mint az új CBk!
Egyébként teljesítményre a régi blokkból olyat elő lehet csalogatni, hogy az csak na!
Pld: 41.7Nm hátsó keréken 6500as fordulatszámnál. Azaz alacsonyabb fordulatszámon nagyobb olyan 46Nm főtengelyes forgatónyomatékot mint a most debütáló blokk. És van köztük 20 év! Csak be kell építeni egy Dyno Kit-et!
Engem nagyon szíven ütött ez a lefikázó hangnem! Miért kell valamit így bántani ami régi? A CBF500 igenis nagyon jó motor! Vannak hibái, de ilyen beszólást szerintem nem érdemel meg! Nagyon jó kis konstrukció! A Hornet váz, és futómű igenis nagyon jót tett vele! És igen, igaz, hogy az EURO2es norma viszont elvette az erejét. 7000 felett szinte semmi ereje sincs szegénykének. De ezt az elveszett potenciált vissza lehet neki adni! Benne van a blokban az eredeti ereje. Csak kell egy CB500 karbisor, és máris maga a tökély! Nem szeretem mikor így lehúznak valamit, amit igazán nem is ismernek! Nagyon jó kis gépek ezek a CB, és CBF 500ak! Sztm simán elég lett volna a régi blokk, korszerű befecskendező rendszerrel. Nagyon jó kis konstrukció ez. Lehet inkább ez volt a probléma? Túl strapabíró! Egy korszerű kopogásgátlós takarékos befecskendezővel lehet félmillió km-t is elmennének minden probléma nélkül. Az meg nem illeszkedik bele a mai üzletpolitikába, hogy 3-4 évente új terméket kell vetetni az emberekkel. Valami újat, divatosabbat, amit olcsóban lehessen legyártani mint az előzőt!
Nagyon haragszom ezért a lehúzásért! Felháborít!
Most viszont megyek, és beveszem a dilibogyómat! Azt hiszem az előbb elgurult valahová!
Egy ezressel lejjebb hozza az új CB a régi nyomatékát. Valószínű tehát, hogy ezért jobban tol 3000-7000 között, ahol amúgy is a legtöbbet használjuk.
Emellett 48 LEt ad le 8500-on. Most gyorsan kikerestem Csaszi eredményét, az ő felpiszkált CBF-je 8500-on kb 50 LEt ad le.
Teljesítményben meg volt kötve a tervezők keze, de cserébe jó kis nyomatékos dög lett az új. Szerintem méltó a CB500 névre.
Mondjuk az idézett utolsó mondat elég fura. Vagy a fogalmazás rossz.
Mert nem a Nm-különbség a lényeges, hanem, hogy az adatok alapján úgy tűnik, hogy már lejjebbről tol.
Sziasztok!
Természetesen nem bántani vagy gyanúsítani akarok bárkit is, csupán az óvó szándék vezérelt! Valamint 20 év alatt megértem egyet- mást áru átadás- átvétel közben a szakmán belül.
Ma felkerült a sportmotorra az új cb500r tesztje. Én nagyon kíváncsi voltam, miként viszonyulhat az új technika az elődhöz, hát tessék:
"A kéthengeres, 471 köbcentiméteres hajtómű nem vallott kudarcot, csak alapjárat környékén volt hajlamos a rángatásra, háromezertől már tisztességesen húzott, és meglepő módon 7-8000 között még egy lapáttal rátett, egészen 9500-ig pörögve repítette a 194 kg menetkész tömegű vasat. Ez a dinamizmus azért is volt meglepő, mert a teszt előtt volt alkalmam kipróbálni az elődmodellt, a 2005-ig gyártott CBF500-at, ami papíron ugyan jóval többet tudott, de a valóságban korántsem volt ilyen vehemens. A megfejtés a kiváló karakterben rejlik, ugyanis a kis CBR tekintélyes 43 Nm forgatónyomatékot tol a főtengelyre, ezzel lényegesen keményebbnek tűnik a magasabb teljesítményadatot jegyző elődnél."
Köszönöm a lehetőséget, de pillanatnyilag nincs skype-om. Ha esedékes lesz itt valamelyik fórumon, vagy a privát címeden keresni foglak és lepontosítjuk. Reméljük lesz még ilyen pihenős hétvége. Ja és az időeltolódást se feledjük el. Egyébként emiatt a dolog miatt próbáltam a multkor légszűrőt keresni a Kawához. No addig is köszönöm, és további jó pihenést!
Adatlapomon ott van minden elerhetosegem. Telefonon jobb volna tarsalogni mert ugynnyebben megtudjuk beszelni a dolgokat. Irni eleg korulmenyes. A tangot vagy vibert ajanlom okos telefonon vagy a skype ami meg jo.
A fogaskereket elo kell fesziteni mikor a kupplungot felcsusztatod. Maskepp a hezag miatt klattyog. A ruggos elofeszites pont amiatt van hogy a foghezagot nullara csookentse azaz a kupplung nem fog alapjaratnal ide oda utodni a folyamatos gyorsulas lassulas miatt. Tehetetlenseg. Nalunk nincs a CB 500 szoval errol az osztott kerekrol nem is tudtam.
Az ilyen gepeknel en is csavahuzot hasznalok ugy hogy egy rongyot teszek a vegere. A fogaskerek sokkal kemenyebb mint a csavarhuzo de akkor is. Eltolom az osztott vekonyabb kereket azaz ruggok iranyaba elofeszitem es ugy tolom fel a kupplung kereket. Ha nalad nem igy van akkor orvosold es megszunik a zaj. XVS yamahakon pl nem csavarhuzo kell hanem egy kiuto tusket hasznalok.
Hivjal. Ma pl raerek egesz nap. Itthon lustalkodok.
Szia Laci!
Debrecenben vettem a gumikat az R17-nél. Ők is értetlenül álltak a probléma előtt. Távol álljon tőlem, hogy rosszat mondjak róluk, nagyon korrektek voltak, egy rossz szó sem hangzott el mikor leszedettem negyedjére is a gumit pedig már másfél órával túl voltunk a nyitvatartási időn. Valószínűleg visszaküldik majd a többit a gyártóhoz, szerintem vannak olyan korrektek, hogy nem akarják majd rásózni valakire.
Amúgy ma mentem 110 km-t az új papucsokkal és jelentem nem érződik a 0.7 mm-es tojás alak, abszolút megfelelt a tesztemen
Szóval marad, és még a bizalmam is megmarad az R17-ben és a Bridgestoneban is.
Viszont sajna menet közben elszakadt a kilóméteróra spirálom Szétszedtem és egyszerűen elkorrodálódott a spirál és eltört valahol középen. Szóval rendelhetek újat. Nem tudjátok, hogy esetleg honnan lenne érdemes rendelni? Ja és együtt van a vezető csővel vagy csak a belsejét is árulják külön?
Köszönöm!
Laci, ez engem is érdekelne hol vetted a gumit?
Debrecenben az R17-nél megfordultam már párszor, vásárlóként is és garanciális probléma miatt is. Tőlük postán is mernék rendelni mert korrekt csapat akik akkor is foglalkoznak az emberrel ha nem vásárolni megy hanem mert probléma van a gumival.
A BT45 hibái előtt egyébként értetlenül állok, főleg most, hogy kiderült nem csak repedéses problémák hanem torzulások is vannak... ami ráadásul egymás után 5 gumin is mutatkozott... a repedésre azt mondták százból 2-3 fordul elő.
Nekem is Bridgestone van (BT021-es kétkomponens) és hálistennek semmi jelét nem látom a hibának, idén már kétszer motoroztam és még a hideg aszfalton is szépen kapaszkodik. Ami jó azon nem kell változtatni, így legközelebb is azt választom... persze azért van bennem egy kis félsz, ugyanis valamikor a BT45-el sem volt semmi baj, vajon mi történhetett az újakkal...
Szia RC! Konkrétan Neked lehet, hogy nem írtam, de a Sevenfifty és a motorszerelő fórumon is megosztottam a tapasztalatokat. De szívesen leírom még egyszer. Arra talán még emlékszel amikor javasoltad, hogy a hézagolás helyett a hüvelyből kellene levenni a kellő hosszúságot. Ezután az esztergályos barátom 0,2-det leszúrt belőle és így lett összerakva. Így utólag lehetett volna 0,3 is, talán úgy lett volna tökéletes. Így az új olajjal is maradt még egy pici, alig hallható hang. De egyúttal lenne egy kérdésem és egy kérésem. Ennél a tipusnál-lehet másiknál is-a főtengelyre szerelt fogaskerék osztott, tulajdonképpen olyan mintha kettő lenne. A külső darab kis rugók ellenében eltud fordulni a belsőtől függetlenül. Olyan mintha a foghézagot megszüntetendő csinálták volna ilyenre. Én amikor összeraktam a kuplungot, lerögzítettem mindent ezt a fogaskereket nem feszítettem rá a kosár fogaskerekére, gondolva arra, hogy majd indítás után az ráfeszül magától, a kellő erővel. Hát ez nem következett be, így hallatszik egy kicsit a nagyobb foghézag miatt is egy kicsi karatyoló hang. Szerinted idővel ráfeszülhet ez a fogaskerék, vagy magától nem? Rakok egy képet, azon talán látszik, ahogy a csavarhúzóval igazítja a fogakat. A másik a kérés a következő lenne. Ha nem sértelek meg vele, kérnék egy privát e-mail címet, amin az öreg Kawasaki karburálásával kapcsolatosan szeretnék Veled konzultálni. Amikor időszerű lesz a dolog megkeresnélek és fotókkal együtt megtámogatva tennék fel egy-két kérdést. Természetesen akkor ha nem tolakodó számodra.
Köszi! Helló
Sziasztok!
Nem tudom,hogy Laci hol vette a gumiját, de ha valaki innen rendelne postán ilyen abroncsot, az figyeljen,hátha megpróbálják "elsütni"a rosszakat! Jó kereskedő (remélem Ők azok) nem tesz ilyet,de az ördög nem alszik! Tehát ha szereltnek tűnik az áru(megkent majd tisztított perem) nem átvenni!
Szia c.sebi!
Tényleg sok a 9 bár, de szerencsére nem azt a gumit kaptam amit idáig fújt a szerelő, mert még úgyis ütött vagy 3 mm-t és így leszedettem. Egy másikat hoztam el, azt egyszer megforgatta és így lett az a 0.7 mm, így úgy döntöttem, hogy jöhet, kipróbálom. Van számla és vettem 3 év plussz garit is rá, mert csak 1700-ba került. Szóval nem maradok ép gumi nélkül az biztos. Ma meglesz a tesztelés is, majd este írok, hogy éreztem-e a deformált alakot.
Mindenki menjen motorozni, itt a tavasz, tombol a 11 fok odakinn. Nekünk is kinn a helyünk!
Széles utat!
A hátsó féktartály mellett van egy henger formájú kapcsoló, és azon található egy recézett állítócsavar. Azon lehet beállítani az érzékenységet. Kb 2 perces munka.
Szia!
Szakmabeliként azt mondom Zsoltnak igaza van, a 9 bari a szerelési nyomásnak is a háromszorosa. Ilyet nem szabad csinálni, sérülhet a gumi szerkezete,ami most alkalmasint még nem látszik! A 07 mm nem tűnik soknak, de a 9 bar...! Ha valami nem akar "kiülni"4-5-re (személy gk) szokták csak fújni a srácok, inkább szétszedik és megkenik újra. Remélem számlád van!Fordítani a gumit gondolom próbáltátok a felnin (leenged 1/4 fordít a gumin felfúj ) szokott használni, akár harmadára is csökken a súly szükséglet. Ovalitásnál is bejön!
Szia!
Ezt a mailt nekem is elküldhetnéd, mert én is sokat olvasgatok itt és felcsigázott ez a dolog, bár nincs olajfogyasztás problémám, csak az állag megóvás érdekelne jelen esetben. Remélem nem vagyok pofátlan, hogy kérek tőled? Címem az adatlapomon van!
Köszönöm előre is!
Aztan mennyire halkult el a moci a kupplung javitas utan? Vagy mar kerdeztem? Arra emlekszem hogy beinditottad az uj olajjal de nemtudom mentel e vele.
Távol álljon tőlem bármilyen reklám, de talán érdemes lenne kipróbálnod a Xado-t. Nagyon keveset futott még a géped és hátha azt a szerencsétlen olajcserés kalandot "lekezeli" és az a minimális füstölés is elmúlik...
Nekem nem volt ilyen gondom de mivel nekem is azt kell becsülnöm ami van az állagmegóvás mindenek felett a legfontosabb.
Kérdeztem hozzáértőt, kipróbáltam, tapasztalatokat gyüjtöttem... bár nálam csak a hidegindításnál hozott változásokat de ott meglepően jó irányban.
Ha érdekel leírom bővebben egy mail formájában, persze Te is járj utána pro és kontra... műszakilag Te képben vagy ahhoz, hogy eldöntsd kipróbáld-e vagy sem.
Biztos kék az a füst? Nem lehet, hogy a Dyno miatt füstöl jobban egy kicsit? De egyébként még szerencse, hogy ennyivel megúsztad ezt a "kalandot". Én az autómmal jártam hasonló módon, két szervízzel próbálkoztam, mind a két helyen "átpaszíroztak". Elnézést a kifejezésért, de én ezért szarom le a "végig vezetett szervíz könyvet". Ha így dolgoznak mindenhol akkor én inkább megcsinálom magamnak.
Én nem csodálkozom a "régi az szar" hozzáálláson, ha a társadalmunk-kultúránk-gazdaságunk mottója a fogyasztás. Tekerni kell a mókuskereket. Tervezett avultatás... Hát igen.
Ezzel kapcsolatban, lesz még egy Africa Twin például? Azt is 10 éve nem gyártják már.
CBF-et ismerem, és imádom. Gyönyörű és jó vele menni.
Másrészt az egyre szigorúbb környezetvédelmi szabályoknak és az új jogositvany-szabalyozasnak meg kellett felelnie a Hondanak. Nem hozhattak ki ennél erősebbnek, mert az már a korlátlan kategória lett volna, ráadásul beleharapott volna a feljebb pozicionált termékeikbe.
Végül nekem is sikerült sokkolnom magam, a honda magyar oldalán kerestem a transalpot, és NINCS.
Mindenesetre nem kell ide dilibogyó, a cikkíró mondhat bármit, de a CBF akkor is szebb lesz, mint az új CBk!